Haluaisin vielä joskus olla normaalipainoinen nainen, apuja siihen? :)

Stressaatko sitten liikaa noista syömisistä ja laihtumisesta? Kortisolihan tutkitusti vaikuttaa siihen, ettei paino putoa. Jos olet kaksi vuotta syönyt joka ikinen päivä 1300-1500kcal, etkä laihdu, niin jotain kummallista tässä kyllä on. Huomiona vielä, että pitemmän ajan kalorivaje ratkaisee loppupeleissä (esim. -500kcal päivittäin on -3500kcal viikossa, ja lisäksi -500kcal kuutena päivänä ja +3000 kcal yhtenä päivänä on viikossa plus miinus nolla)

Kokeile sitten vastineeksi lisätä kaloreita esim. tuonne 1800 pintaan ja katso vaikka viikon-kahden ajan mitä tapahtuu. Tai pidä mässyviikonloppu/-päivä, jonka jälkeen jatkat taas 1300-1500kcal päivässä, luulisi edes nesteiden liikkuvan...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Normaalille terveelle ihmiselle ei ole vaarallista tuommoinen 2-3 viikkoa 500kcalorilla ja sillä käynnistyy hyvin painonpudotus.Sinun +40% hiilarin syömisellä ei kyllä 100kg paino putoa alaspäin ja tuohon dietin aikana liikkumiseen niin kyllä pystyy kokeiltu on.

Ei sitä paino putoa jos syö normaalisti(hilarit +40% ja kaloreita liikaa) ja ei liiku riittävästi:hyper:
Jos keksit laihdutuskeinon jossa sohvalla makaamalla ja runsaalla syömisellä laihtuu niin kerro muillekin:hyvä:

Eikös ZONE ole juurikin HH40%/PR30%/R30%

Jos oletetaan, että rasvaton paino olisi luokkaa 60kg ja kalorit vaikkapa 1600 kcal niin proteiinia 120g = 480 kcal (30%), hiilareita 160g = 640 kcal (40%), rasvaa 53g = 480 kcal (30%). Tuosta voisi ehkä hiilareiden ja rasvan suhdetta muokata hieman rasvapitoisemmaksi.

Itsellä meni ainakin noilla suhteilla dieetin alussa treenipäivinä ja paino tuli ihan hyvin alaspäin. Toki aloituskaloritkin oli yli 3000 kcal. Tietty kun laadukkaan proden määrää ei pudoteta ja kaloreita hissukseen pudotetaan niin suhdeluvutkin muuttuvat ja ovat tällä hetkellä erilaiset. Ja se läski ihan varmasti lähtee noilla suhdeluvuilla kun laitetaan intensiivistä liikuntaa kehiin. Lepopäivinä syödään sitten vähempi hiilareita ja samoin sellaisina päivinä milloin harrastetaan vähemmän intensiivistä liikuntaa (tai liikuntaa yleensä) Toki, saattaa olla, että tuolla 1600 kcal ei vielä lähde, kokeilemalla selviää, se oli vain esimerkkilaskentaa varten.

En tajua miten laihduttamisesta tehdään ihmeellistä rakettitiedettä, kun tässä ketjussa ei ole kyse revityn kisakunnon hakemisesta vaan normaalipainoon/rasvoihin pääsemisestä. Se homma ei todellakaan kaadu mihinkään pieniin eroihin hiilareiden ja rasvojen suhteessa.

Mikäli 500 kcal vajeella ei paino putoa niin syitä voi olla:
- Kulutus (lepoaineenvaihdunta, liikunnan intensiteetti yms.) arvioitu yläkanttiin
- Kalorit laskettu väärin. Osta keittiövaaka tai jos jo omistat niin lopeta itsesi huijaaminen ja merkkaa ne kaikki "kalorittomat välipalatkin" ylös
- Mikäli kaksi edellistä ovat IHAN OIKEASTI kunnossa niin kaksi seuraavaa asiaa tulee mieleen hetimmiten jos paino ei oikeasti putoa.
1. Kilpirauhanen? Onko tutkittu??? Tämä on ollut monella. En lukenut ketjua alusta joten en tiedä.
2. Kortisolitasot? Onko unen määrä riittävää tai onko muita stressaavia asioita elämässä. Toki itsellä lähti esim. eron jälkeen 10 kiloa heittämällä aikanaan vaikka kortisolitasot oli varmasti koholla ja kunnolla
3. Jokin muu sairaus???

Ja joku jo mainitsikin aiemmin, että pitkän aikavälin kalorit on ratkaiseva. Eli jos 10 päivää -500 kcal = -5000 kcal ja sitten kahtena päivänä sen jälkeen syödään +2500 kcal = +5000 kcal niin käytännössä 12 päivän aikana paino on pudonnut +/- 0kg.

AAMEN

to Kapseli: Oot 20v eli voit tehä mitä tahansa ja sulla on silti vatsalihakset esillä. Vaikenee huomattavasti kun saat ikää lisää

Normaalille terveelle ihmiselle ei ole vaarallista tuommoinen 2-3 viikkoa 500kcalorilla ja sillä käynnistyy hyvin painonpudotus.Sinun +40% hiilarin syömisellä ei kyllä 100kg paino putoa alaspäin ja tuohon dietin aikana liikkumiseen niin kyllä pystyy kokeiltu on.

Ei sitä paino putoa jos syö normaalisti(hilarit +40% ja kaloreita liikaa) ja ei liiku riittävästi:hyper:
Jos keksit laihdutuskeinon jossa sohvalla makaamalla ja runsaalla syömisellä laihtuu niin kerro muillekin:hyvä:

Kyllä se paino putoaa, jos syö normaalisti. Normaalisti painoa putoaa kun olet hieman miinuksella ja syöt normaalisti (hieman alle kulutuksen). Ei laihduttamiseen mitään ihme-dieettejä tarvita. En vetänyt päästäni tuota lääkäri kommenttia, vaan olen opiskellut ravitsemusta itseopiskeluna oppikirjoista ja muista varteenotettavista kirjoista, ja siellä ei suositella noin rajuja dieettejä kuin vain lääkärin valvonnassa.

Eikä tuollaisesta riudutus dieetistä ole mitään hyötyä, kun sen jälkeen pitäisi vielä hallita sitä painoa. Tärkeintähän on painonhallinta dieetin jälkeen. Ruokavalion täytyy ensin remontoida ja laihduttaa normaalisti. Eli ei näin: keitto-dieetti ja sitten palataan totuttuun ruokavalioon = paino käy taas mahdollisesti nousemaan. Korjatkaa siis ensin ruokavalio kuntoon!

Kyllä sitä laihtuu myös 20/50/30 ruokavaliollakin, mutta hitaammin. Hiilihydraattien vähentäminen kyllä nopeuttaa laihduttamista, mutta kyllä siinäkin on rajansa. Kyllähän sitä tulisi liikkua - en kieltänyt sitä missään :)

E: Voi olla, että proteiinin määrää pitäisi tuossa joillakin yksilöillä nostaa, mutta itselläni 20% on jo yli 260g proteiinia päivässä.

Induktio sanoi:
to Kapseli: Oot 20v eli voit tehä mitä tahansa ja sulla on silti vatsalihakset esillä. Vaikenee huomattavasti kun saat ikää lisää

Varmasti totta

Joo no tuolla ruokavaliolla kyllä pitäisi laihtua. Taisipa vain käydä niin,että jäi karkit, limpsat,suklaat ja sipsit jättää luettelematta.
Ei se paino tosissaan tipu tuollaisilla puolentunnin kävely reissuilla todellakaan. Pitää ottaa ihan eritavalla munaa siihen treenaamiseen ja lopettaa se sössöttäminen.
Tee asioita oikeasti äläkä vain leikisti. Paino sinne 57-60kg:aan, niin sillon se on normaali sulle. Hommaa kilpapyörä ja kunnon lenkkarit. Teet yhdistelmä treeniä tyyliin 2tuntia pyörää ja tunti juoksua.
Sä lähdet vittu kunolla töihin sinne treeneihin ja lopetat sen homostelun..Kyse on vain siitä onko sulla munaa tehdä mitään.

Joo no tuolla ruokavaliolla kyllä pitäisi laihtua. Taisipa vain käydä niin,että jäi karkit, limpsat,suklaat ja sipsit jättää luettelematta.
Ei se paino tosissaan tipu tuollaisilla puolentunnin kävely reissuilla todellakaan. Pitää ottaa ihan eritavalla munaa siihen treenaamiseen ja lopettaa se sössöttäminen.
Tee asioita oikeasti äläkä vain leikisti. Paino sinne 57-60kg:aan, niin sillon se on normaali sulle. Hommaa kilpapyörä ja kunnon lenkkarit. Teet yhdistelmä treeniä tyyliin 2tuntia pyörää ja tunti juoksua.
Sä lähdet vittu kunolla töihin sinne treeneihin ja lopetat sen homostelun..Kyse on vain siitä onko sulla munaa tehdä mitään.

Olipas asiallinen viesti... :rolleyes:

Ja nosta sitä kalorimäärää jonnekkin 1800 paikkeille, niin uskon, että alkaa tapahtua. Myös rasvan määrä jonnekkin 80g paikkeille ja hiilarit alas, niin hyvä tulee.

Mä kyllä oikeestaan ymmärrän ettei 1300-1500 kcalori määrällä paino välttis lähdekään tippumaan nyt kun aloin itsekin miettimään. Sulla on stressihormonit jylläämässä ja säästöliekki menossa ja sun peruskulutus tuollakin painolla voi hyvin olla tuohon syömäsi kcal pintaan. Yksinkertaisin ratkaisu sun ongelmaan on se, että oikeesti vaan lisäät reippaammin sitä liikuntaa kuten tuolla aikaisemmin ehdotinkin. Minä itse söin 1400-1800 kcal ennen kuin aloin liikkumaan ja mun paino nousi vuos vuodelta 1-2kg määriä ja kävin kanssa lenkkeilemässä ja hyötyliikuntaa tuli harrastettua paljonkin, mutta se liikunnan määrä ei vaan yksinkertaisesti ollut tarpeeksi. Olen 175 cm ja maaliskuussa painoin 74 kg hujakoilla nyt 68 kg ja olen vaan alkanut liikkumaan kunnolla ja ehkä välillä syönyt jopa hieman enemmän kuin aiemmin.. Eihän tuo kilomäärissä aikaan nähden mikään hyvä suoritus ole, mutta mun mittari onkin se peilikuva eikä vaaka, sillä lihasmassaa on kertynyt huomattavasti ja kiristynyt kauttaaltaan, vaikka painoa ei ole montaa kiloa lähtenyt.

Sitähän sanotaan, että 30 min lenkki päivässä riittää ylläpitämään painoa, että niitten lenkkien täytyisi olla oikeasti jotain yli tunnin mittasia, että niistä sais hyvät tehot irti sinua ajatellen. Uinti nyt kuluttaa enemmän, mutta sekin riippuu siitä mimmosta mummorintaa vai kunnon kauhomista siellä harrastaa.. Veikkaampa vaan, että et ole vaan uskaltanut vetää kovempaa ja tehokkaampaa treeniä muodossa missä tahansa, toisin sanoen olet mennyt mukavuusalueellasi. Vähän ehkä hiki saattaa tulla, mutta lopetettuasi tiedät että olisit pystynyt parempaankin. Eihän nyt mitään rääkkiä tarvitse olla, mutta kyllä se nyt on niin, että jos lampsii tai kävelee reippaasti sen 30-60 minuuttia 4 kertaa viikossa, niin ei se kyllä vielä mihinkään kunnon painonpudotukseen riitä.. Lisäpainot sulle kertynyt varmasti nesteestä ja/tai rasvaa korvautunut lihasmassalla pikkuhiljaa.

Ja siitä ruuasta komppaisin muita, että niitä hyviä rasvoja ja proteiineja enempi. Lisäksi stressi ja liian vähäinen nesteiden (veden) saanti vaikuttaa oikeasti paljonkin elimistön toimintaan ja etenkin laihtumiseen.. Vastasitko tuohon alkoholin käyttö-kysymykseen jo? Monella nuorella liikkumattomuuden lisäksi syynähän on aika reipas alkoholin kulutus, siitähän kun tulee kaloreita aivan julmetusti..

Vaikkakin hieman ronskisti kirjoitettu niin asiaa on paljonkin ja juurikin siitä minkä moni sivuuttaa.

Moni haluaa laihdutuksen olevan helppoa. Kaikkihan siinä onnistuisi jos se helppoa olisi, vitun vaikeaa se on ja pitääkin.

Pysyykö ketjun aloittaja mukavuusalueella treenien aikana ? Sitä pahaa oloa pitää ainakin edes hieman raapaista joka treenissä. Pitäisi muutenkin herätyskellot soida jos homma ei pitkän aikajakson aikana edisty suuntaan eikä toiseen.

Kyllä oon huomannut että kunto on kasvanut, ainakin mitä tulee kävelyyn tai uintiin.
Lääkäri sanoi, että varmaan huomaamattani napsin ylimääräisiä herkkuja, joista sitten tuleekin pluskaloreita, ja siksi en laihdu. Tosi ilkee homma, kun kaikki on tolla kannalla. Meille ei mitään herkkuja olla ostettu kuukausiin kaapin kätköihin, kun niitä ei täällä kukaan syö. Joten on paha napsia mitään.
Enkä kyllä huomaamattani soffalla ala vetämään rasvattomia maitorahkoja illalla kitaani tosta noin vaan. :D

Vaikka söisin _liian vähän_ ( ja näin siis ilmeisesti sitten syön) joka ei ole ollenkaan terveellistä, luulisi reippaasti ylipainoisen ihmisen kuitenkin laihtuvan, ainakin jossain kohtaa. Minulla kun kuitenkin paino on suuri pituuteeni nähden (97kg & 173cm).

Niin ja tosta juomapuolesta (josta muutama muukin kysyi), niin juon vain vettä ruokajuomana ja silloin kun janottaa. Ainoa juoma päivässä, joka ei ole vettä on kupillinen aamukahvia.
Ja toinen henkilö kysyi alkoholista; sitä nautin kerran tai pari vuodessa.

Sillon on jo nestehukka kehossa, kun alkaa janottaan, eli se vesipullo kulkee mukana koko ajan, 3-4 litraa päivässä...

Uinti nyt kuluttaa enemmän, mutta sekin riippuu siitä mimmosta mummorintaa vai kunnon kauhomista siellä harrastaa.. Veikkaampa vaan, että et ole vaan uskaltanut vetää kovempaa ja tehokkaampaa treeniä muodossa missä tahansa, toisin sanoen olet mennyt mukavuusalueellasi. Vähän ehkä hiki saattaa tulla, mutta lopetettuasi tiedät että olisit pystynyt parempaankin. Eihän nyt mitään rääkkiä tarvitse olla, mutta kyllä se nyt on niin, että jos lampsii tai kävelee reippaasti sen 30-60 minuuttia 4 kertaa viikossa, niin ei se kyllä vielä mihinkään kunnon painonpudotukseen riitä..

Uin aina vähintään tunnin ja aina kun meen uimaan, teen itseni kanssa sopimuksen (kuulostipa hullulta:D) että en kertaakaan pysähdy. Tai no, aina kun on yks kilometri menty, vedän vähän henkeä paikoillaan. Kyllä mä uin ihan tosissani ja koen, että se on niitä harvoja liikuntalajeja joissa oikeasti olen hyvä ja jotka multa sujuu täydellä teholla ja annan kaikkeni. Hiki kyllä tulee ja kunnolla sittenkin.

Ja noita kävelylenkkejäkin aina vien pidemmälle muutaman kerran jälkeen, eli teen toinen toistaan pidempiä ja ripeämpiä lenkkejä. Mutta myönnän kyllä ettei noi lenkit oo nyt mitenkää sellasia että oon puolikuollut niiden jälkeen. Juoksu ei multa taas onnistu - ainakaan vielä tässä vaiheessa.

Mutta kuten aiemmin sanoin, noiden lenkkien ohessa käyn uimassa TAI pyöräilemässä TAI salilla 3kertaa viikossa.

Käydäämpä vielä läpi jotain juttuja.
Vaikka sä makaisit sängyssä koko päivän,niin sulla palaa kaloreita toi n.1500kc.
Arkitoimet kun otetaan huomioon, niin kulutus lisääntyy sen n.700kc.
Siihen vielä treenin tuoma kulutus päälle. Sanotaan nyt vaikka, että nykyiselläs sen 500kc polttaisit.
Eli yhteenveto:
Perusaineenvaihdunta: n. 1500 kcalia
Peruskulutus: n. 2200 kcalia
Liikunta tänään: n. 500 kcalia.
Kokonaiskulutus: n. 2700 kcalia

Kilogrammaan läskiä menee kaloreita n. 7700kc. Joten,jos sinä syöt päivässä 1400kc ja kulutat nykyiselläs 2700kc = -1300kc
Tarkoittaa sitä että sun pitäis laihtua 7700:1300= 6päivässä kilo läskiä kropastas.
Näettekö ristiriidan hänen puheissaan suhteessa tieteeseen ja fysiologian oppeihin.

Mutta kuten aiemmin sanoin, noiden lenkkien ohessa käyn uimassa TAI pyöräilemässä TAI salilla 3kertaa viikossa.

Uinti on hyvä, mutta painonpudotukseen se ei ole ehkä kaikista paras laji. Kannattaa kuitenkin tehdä sitä mitä pystyy ja tykkää. Pyöräilyn ja juoksun MET kerroin on paljon suurempi kuin uimisen, mutta kyllähän uinnillakin saa kaloreita kulumaan kun ui vain pidempään. Itse olen harrastanut kilpauintia, joten ohjelmiin en viiti sen enempää puuttua, koska itse jättäisin pitkät sarjat pois ja tekisin lyhyempiä tehollisesti vaihtelevia sarjoja.

Tässä ok generaattori treeniohjelmille uintiin liittyen: http://www.helsinginuimarit.fi/Mastersuinti/treenigeneraattori

Minä kyllä vaihtaisin tuon TAI sanan JA sanaksi kuntosalin kohdalla. Kokeileppa sitä 1 -tai 2-jakoisella ohjelmalla. Pakkikselta löytyy kyllä ku käyttää vähän hakua ja tuntemattomat liikkeet voi katsoa youtubesta tai aloittelijoiden osiosta ja katsotaan mitä alkaa tapahtua - tuskin täytyy palata yhteen ruisleipään päivässä linjalle :)

Käydäämpä vielä läpi jotain juttuja.
Vaikka sä makaisit sängyssä koko päivän,niin sulla palaa kaloreita toi n.1500kc.
Arkitoimet kun otetaan huomioon, niin kulutus lisääntyy sen n.700kc.
Siihen vielä treenin tuoma kulutus päälle. Sanotaan nyt vaikka, että nykyiselläs sen 500kc polttaisit.
Eli yhteenveto:
Perusaineenvaihdunta: n. 1500 kcalia
Peruskulutus: n. 2200 kcalia
Liikunta tänään: n. 500 kcalia.
Kokonaiskulutus: n. 2700 kcalia

Kilogrammaan läskiä menee kaloreita n. 7700kc. Joten,jos sinä syöt päivässä 1400kc ja kulutat nykyiselläs 2700kc = -1300kc
Tarkoittaa sitä että sun pitäis laihtua 7700:1300= 6päivässä kilo läskiä kropastas.
Näettekö ristiriidan hänen puheissaan suhteessa tieteeseen ja fysiologian oppeihin.

Kaikkihan ovat yksilöitä, eikä sama kaava toimi kaikille, vaikka toimisi yhdelle. Jotkut kuluttavat enempi, jotkut vähempi. Mutta vaihtoehtoina tuossa nyt on joko lisätä liikunnan intensiteettiä, määrää tai lisätä/vähentää kaloreita. Katsoo sitten mikä lähtee toimimaan parhaiten :)

En ymmärrä miten laihduttamisesta täytyy tehdä jotain tiedettä. Syö vähemmän kuin kulutat. Energia kun ei synny itsestään, vai onko afrikassa ylipainoisia? Tai keskitysleireillä aikoinaan?

En ymmärrä miten laihduttamisesta täytyy tehdä jotain tiedettä. Syö vähemmän kuin kulutat. Energia kun ei synny itsestään, vai onko afrikassa ylipainoisia? Tai keskitysleireillä aikoinaan?

Aamen.

Kaikkihan ovat yksilöitä, eikä sama kaava toimi kaikille, vaikka toimisi yhdelle.

Erikoiskaava laihtumiseen: Syö vähemmän kuin kulutat. Toimii satavarmasti kaikille.

^offtopic kai;oon ymmärtäny että aliravituillakin alueilla on kovaa ylipainoisuutta jne

Syö vähemmän kuin kulutat. Toimii satavarmasti kaikille.

tää kaveri on erimieltä, sori jos oon kujalla siitä mitä ajoitte takaa :)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
^offtopic kai;oon ymmärtäny että aliravituillakin alueilla on kovaa ylipainoisuutta jne

Voihan aliravittu. Mikä on aliravittu? Se on saanut liian vähän ravintoa. Ravitsemustila on heikko. Tarkoittaako se mikro/makroravinteita, vai kaloreita? Se, että on lihava, ja rasvavarastoja kertynyt, on varmasti seurausta paskasta ruokavaliosta ennen lihomista. Se, että on yhtäkkiä sitten jäänyt kalsut vähemmälle esimerkiksi ruokavaliotarkaisun järkevöittämisestä (kuten pätkäpaastosta tai muusta idioottivarmasta laihdutuskeinosta johtuen) niin sitten voi olla vitamiinit ja hivenaineet huonossa kondiksessa.

EDIT: Aijaajoo, aliravituilla alueilla. :D Voi loiri. Oikeasti, ootko nähny montaa alkuasukasta jotka ois ylipainosia? Jotain Bwana-isojehuhemmoja varmasti voi olla isomahasia, mutta... Ei. Ei pidä vettä ainakaan mun mielestä.

tää kaveri on erimieltä, sori jos oon kujalla siitä mitä ajoitte takaa :)

:face:

Kannattaa lukea mitä mieltä pakkiksen pubmed-kahlaajat on Taubista.

Ninni_ sanoi:
En minä sitä tarkoittanut. Kommentoin tuota laskukaavaa ylempänä.

Mutta kun viikinki vielä totes "laskevansa" nimenomaan ketjun aloittajan kaloreita, niin eihän tässä kukaan mitään taikakaavoja buffannutkaan?

Yksilötasojen vaihtelun tiedostaminen kuuluu munsta perussivistykseen. En koe että sen toistaminen tekee kenestäkään viisaampaa.

Aijaajoo, aliravituilla alueilla. Voi loiri. Oikeasti, ootko nähny montaa alkuasukasta jotka ois ylipainosia? Jotain Bwana-isojehuhemmoja varmasti voi olla isomahasia, mutta... Ei. Ei pidä vettä ainakaan mun mielestä.

en oo nähny eläessäni alkuasukkaita. toi kaveri tais antaa ymmärtää et hormoonit vaikuttaa niin pahasti tohon fläsän kertymiseen yms että ne nälässä elävätki voi olla valaita. vois katttoa noita pubmed kahlaajia siis (paletaani?) :hyvä:

edit. saatan samaan syssyyn kysyä; onko ne poliquinin ;kortisoli -> läskiä kertyy mahaan jne, estrot liian korkeella mieshormoneihin nähen-> fläsää pebaan ja ojentajaan yms väitteet kuraa? melkein uskoin jo kaiken mitä taubes sano, poliquin on myyntimies :D

Suositut

Back
Ylös Bottom