Haluaisin vielä joskus olla normaalipainoinen nainen, apuja siihen? :)

Asiaahan tuo oli. Jos olet 500 kaloria miinuksella joka päivä, laihdut puoli kiloa viikossa. Jos et laihdu puoli kiloa viikossa, et ole todellisuudessa ollut 500 kaloria miinuksella joka päivä (syitä: väärin laskettu ruuan kalorit tai kulutus, säästöliekki joka pienentää peruskulutusta).

Toinen vaihtoehto (epäuskottava) on se, että sinun kehosi olisi poikkeustapaus, jolle kilo menetettyä tai gainattua kudosta ei olekaan yhtä kuin 7000 kaloria miinusta/plussaa.

Joo, ilmaisin itseäni huonosti, tarkotin lähinnä sitä, että vaikka kalorilaskurilla laskettu vaje on se 500kcal, mulla se on jotain muuta ja luulen että aineenvaihduntani on keskivertoa hitaampi. Paino putoaa kyllä, mutta hitaammin (n. 1kg/kk) ja jumittaa välillä. Mutta mihimpä tässä kiire on, pääasia, että putoaa...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kukaan normi ylipainoinen ei tee mitään 3h treenejä miinuskaloreilla. Joku 30min treeni riittää ihan hyvin ja sitten kun paino laskee ja kunto kohenee ni lisätään treeni tehoa ja aikaa

---Hän lienee jo kokeillut tuota asiaa. Tyhmyyden määritelmähän on toistaa samaa asiaa yhä uudelleen toivoen erilaista lopputulosta. On näitä ruokavaliolla laihduttajia tullu nähtyä. Kehuvat kovasti miten on paino tippunu 15kg,mutta omaan silmään en oo huomannu mitään eroa entoíseen,sama löllö aina vaan.

--Kyllä tekee jos haluaa! Oleellistahan tässä on se,että näihin pitkiin treeneihin lähdetään ruokapöydästä ja palataan ruokapöytään hieman kärjistetysti.
Kun lähdet treenaamaan 1.5-2h ruokailusta, niin sulla on energiaa vetää ne treenit läpi ja toisaalta treenin jälkeenkään ei tarvitse olla nälissään, kun saa vetää mahan täyteen sapuskaa.
Tällä tavalla tavallaan ne kaikki päivän syömiset tulee nollattua ja kroppa polttaa tavallaan varkain ne kalorit tuntematta lainkaan nälkää.
Sen lisäks saat rautaisen peruskunnon sekä nopeamman aineenvaihdunnan myös väliajoilla+ Endorfiinien tuoman hyvänolontunteen+urheilulisen kropan. yms.
Sanotaan kolme tuollaista pitkää treeniä viikkoon+1puntti treeni= 10tuntia viikossa.
Pelkällä ruokavaliolla laihduttajista taas tulee lähinnä äreitä rapakuntoisia jojottajia,joilla nahat roikkuu. ns. laihaläskejä.

Joo, ilmaisin itseäni huonosti, tarkotin lähinnä sitä, että vaikka kalorilaskurilla laskettu vaje on se 500kcal, mulla se on jotain muuta ja luulen että aineenvaihduntani on keskivertoa hitaampi. Paino putoaa kyllä, mutta hitaammin (n. 1kg/kk) ja jumittaa välillä. Mutta mihimpä tässä kiire on, pääasia, että putoaa...

---Ei nuo viitteelliset kulutukset todellakaan pidä paikkaansa monenkaan kohdalla..

Pelkällä ruokavaliolla laihduttajista taas tulee lähinnä äreitä rapakuntoisia jojottajia,joilla nahat roikkuu. ns. laihaläskejä.

Martin-Berkhan.jpg

Why hello there.

Tais toi Martin vähän treenatakkin...

Ei varmaan ainuttakaan älytöntä 3h treenisessiota tai cardiohelvettiä. Näin ainakin raportoi.

Ei varmaan ainuttakaan älytöntä 3h treenisessiota tai cardiohelvettiä. Näin ainakin raportoi.

--Eikait nyt helvetin apina nuo minun ohjeet kenellekkään kehonrakentajalle olleetkaan.
Kuvan kaverilla on ollu testot anabolit ja clenbuterolit käytössä 100% varmuudella. Piti vielä tämäkin kestää. Niinku jollekkin simpanssilaumalle yrittäis jotain selittää. Ei vaan oo mitään älliä päässä kansalla.

Kiitos taas kerran viihdyttävästä 30 minuuttisesta Pakkotoiston foorumille! (Tuo aika siis meni tämän informaatiopläjäyksen lukemiseen).

Itse kääntyisin sen teorian kannalle, että välillä tulee repsahduspäiviä, jotka sabotoivat laihduttamisen. Vai voitko talvipaiva sanoa, että et ole pitänyt ollenkaan mässäilypäiviä pitkien dieettijaksojen aikana?

Olen mielenkiinnolla seurannnut usean tuotantokauden ajan telkussa pyörivää Suurin pudottaja -sarjaa ja näköjään jokainen siellä leirillä olija laihtuu, kunhan vain pidetään huolta siitä, että kulutetaan enemmän kuin syödään ja tätä jatketaan useampi viikko (tässäpä teille hiton tieteellinen todistus).

--Eikait nyt helvetin apina nuo minun ohjeet kenellekkään kehonrakentajalle olleetkaan.
Kuvan kaverilla on ollu testot anabolit ja clenbuterolit käytössä 100% varmuudella. Piti vielä tämäkin kestää. Niinku jollekkin simpanssilaumalle yrittäis jotain selittää. Ei vaan oo mitään älliä päässä kansalla.

:hyvä:

Tais toi Martin vähän treenatakkin...

Mikä taas ei tee Martinistä yhtään sen enempää "pelkällä ruokavaliolla laihduttajaa"...

:rolleyes:

Nooh jos on aloittaja todennut että mahis on tehdä jonkunäköistä kuntojumppaa, ja laidasta laitaan tulee aloittelijalle ehdotuksia tehdä kaikenmaailman älyttömyyksiä kuten 3h salisessioita, kaloreiden tarkkaa laskua jne, niin ehkä mä valkkaisin kuitenkin tässä tapauksessa sen paastoilun (=kaloreiden vähentämisen yleisellä tasolla jotta saatais ees se "mä en voi laihtua kun en vaan voi" -väite kumottua ja homma jollain tasolla käyntiin), ja järkevän (vastusharjoittelua 2-4krt viikossa) kuntoilun.

Sorrutko ahmimaan noilla kaloreilla ja liikunnoilla? Oletko rehellinen itsellesi ja merkkaat ylös aivan jokaisen syödyn ruoan?

Mutta jos nyt oot rehellinen, niin suosittelen lämpimästi lisäämään kalorimäärää - laihduithan myös lomamatkasi aikana. Älä stressaa, etsi elämääsi muutakin sisältöä kuin jatkuva laihdutus ja nauti elosta ja olosta. Eti harrastus, josta oikeesti tykkäät helvetisti ja panosta siihen. Sosialisoidu ja oo muutenkin aktiivinen kuin treenaamisen merkeissä; liiku kävellen välimatkat, jos mahdollista jne.

Minusta syömiset on ok. Sellaista voisi myös kokeilla, että syö ehkä jopa pienen välipalan lounaan ja päivällisen välissä. Ruokaa tasaisin väliajoin, n. 3-4h välein, niin pysyy verensokerit ja aineenvaihdunta tasaisempana. Kokeile tätä, jos ei paino ala tippumaan. Vaikuttaisiko sitten sairastamasi sairaus jollakin tavalla painonpudotukseen? Asiasta enemmän tietävät voivat varmaan lisäillä tarkemmin tietoa, mutta tämä tuli ensimmäisenä itselle mieleen. Älä kuitenkaan luovuta, vaikka paino ei heti putoa! Tsemppiä! :)

Aerobista lisää ;)

En tiedä mitä tässä on keskusteltu kun en jaksa yli 100 viestiä lukea mutta jos pelkällä ruokavaliolla ei paino tipu niin en lähtisi lisäämään liikuntaa. Laihdutus on kuitenkin 100% kiinni ruokavaliosta. Hyvällä ruokavaliolla kuka tahansa voi tiputtaa 100% varmasti painoa mutta huonolla ruokavaliolla ja täydelisellä liikunnalla ei onnistu keneltäkään.

Uskon että joillekin laihdutus voi olla vaikeampaa mutta kaikki laihtuu kun energiansaanti on pienempi kuin kulutus. Ellei sitten taustalla ole sairautta.

Eli tässäkin tapauksessa täytyy vaan jatkaa taistelua. Joka ikinen asia mikä menee suusta alas lasketaan. Liikunta on ok asia varsinkin salitreeni lihasta säästääksesi mutta turhaa sitä liikuntaa on minunkaan mielestä lisäillä koska ruokavalio/energiansaannin rajoittaminen on se mikä laihduttaa ei mikään muu. Tarkoitan tällä sitä että asiasta ei kannata tehdä vaikeampaa turhaan lisäämällä fyysistä kuritusta.

Säästöliekkiin en usko niin kauan kun kropassa on vararavintoa rasvan muodossa. Rasvaprosat alle 10% niin ehkä saattaa kroppa ruveta jarruttelee mut muuten todennäköisesti täysin marginaalista jota ei kannata miettiä.

laidasta laitaan tulee aloittelijalle ehdotuksia tehdä kaikenmaailman älyttömyyksiä kuten 3h salisessioita
Ei kai tässä mistään 3h SALISESSIOSTA ole ollut puhe, vaan 3h TREENISTÄ. Itse olen ajatellut, että se treeni voi olla vaikka vaellustyyppistä kävelyliikuntaa, ja tästähän se 3h lähtikin liikkeelle:
Teet yhdistelmä treeniä tyyliin 2tuntia pyörää ja tunti juoksua.
Kyllähän semmoinen rasvaa polttaa ihan eri tavalla kuin joku 40 min.

Ei kai tässä mistään 3h SALISESSIOSTA ole ollut puhe, vaan 3h TREENISTÄ.

Aivan, kylläkyllä, joo. Ois pitäny kattoa taas sanakirjaa, että ei mistään kuntosalilla tapahtuvasta vastusharjoittelusta ollutkaan kyse vaan nimenomaan "treenistä."

Aloittaja taitaa olla nuori nainen ja siinä mielin aineenvaihdunta on vielä kunnossa.
En tiedä, liittyisikö tämä yhtään aloittajan tapaukseen. Mutta minulla on itselläni ongelmana liikunnan suuri määrä ja se, että en jaksa treenata syömättä. Tästä johtuen tulee syötyä ns. huomaamatta liikaa ja silti olen muka sitä mieltä, että kumma kun lihon, vaikka en syö mitään.
Myös toinen, mikä tuottaa ongelmia, on väsymys. Lomalla paino aina tippuu huomaamatta, koska saa nukuttua tarpeeksi ja näin ollen ei ole mielitekoja ja ei nälkäkään niin usein.

Olen saanut itseni reippaasti ylikuntoon aikoinaan sillä, että pidin dieettiä ja harrastin liikuntaa 15 tuntia viikossa sisältäen salia ja juoksua. Joten sekään ei ole oikotie onneen, että vähennät syömistä ja lisäät rajusti liikuntaa. Varsinkin ihmiselle, joka ei ole saanut rakennettua vahvaa pohjaa itselleen, minkä päälle voi kaksin-kolminkertaistaa liikuntamäärät. Romahdus tulee väistämättä tätä tietä käydessä.

Aloittajalle minäkin suosittelen vielä kerran ruokapäiväkirjan pitoa ja kunnon yöunia. Ainakin itse väsyneenä tungen holtittomasti makeaa suuhuni ja unohdan sen heti ja väitän silmä kirkaana, että en ole taaskaan syönyt pitkään aikaan mitään.

sekoitan lusikkani tähän soppaan.
uskon aloittajaa ja sitä että hän on laskenut kaloreita. ja siihen että se paino jopa laski lomalla. vaikka sitten siihen oli syynä se että liikkui paljon.

avain sanat luulisin, että on:
- riittävä lepo (aikaisin nukkumaan ja n.8h unta)
- ei liikaa liikunta - ei siis missään nimessä vielä kahta kaheammin liikkumista!!
- riittävästi RASVAA (oman painon verran tai hiukan enemmänkin, jos hiilarit alhaalla)
- kalorit sopivasti alakanttiin
- stressin minimointi
- EI AINAKAAN VÄHEMPÄÄ SYÖMISTÄ!
- proteiinia se 1,5-2g/pnkg
- luonnollista ruokaa, luonnollisin rasvoin(vaikka voita, mutta lisäksi joku hyvä EPA-DHA-tuote, jota otat reilusti). - kuten joku sanoikin: pois kaikki ruuakkeet, patukat, jauheet jne kevyttuotteet (kasvikset saa olla ainoita kevyitä + tietty rasvaton liha/kana).
- VAIN kasviksia ja siihen proteiinia höystettynä sillä mieleisellä rasvalla.
- aterioita 3-5 päivässä - oman valinnan mukaan. mulla on toiminut kaikki, sit ku oon vaan päättänyt että mitä syön ja paljonko. :)

uskon että aloittajan keho on nyt ja koko ajan laihduttaessa jonkunlaisessa stressitilassa eikä siksi irrota niistä läskeistä.

(mä oon kova uskomaan kaikkea, mutta on mulla omakohtaistakin kokemusta kitukuureilla olemisesta)

- en osaa tarkemmin eritellä, että miten tilanne saatais korjaantumaan, jos kerran lääkärilläkin on käyty ja kokeita otettu. tosin... ei se lääkärikään mikään jumala oo - eikä se länsimainen terveydenhuoltokaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom