Halpaa massaruokaa?

Jeps eli salilla on tahkottu jonku aikaa ja kyllä sitä voimaa on tullut kiitettävästi lähtökohtiin nähden jotka oli aikas säälittävät, massaa vaan ei paljoakaan ole tullu ja sitä alunperin lähettiin hakemaan mutta työttömän tuloilla ei vaan ole hirveesti varaa elikkäs nyt etitään edullista safkaa jossa on runsaasti kaloreja/ravinteita.
Lisäksi kannattaa varmaan hommata vaikka tuota UFS heraa? suht edullista näyttäisi olevan

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jeps eli salilla on tahkottu jonku aikaa ja kyllä sitä voimaa on tullut kiitettävästi lähtökohtiin nähden jotka oli aikas säälittävät, massaa vaan ei paljoakaan ole tullu ja sitä alunperin lähettiin hakemaan mutta työttömän tuloilla ei vaan ole hirveesti varaa elikkäs nyt etitään edullista safkaa jossa on runsaasti kaloreja/ravinteita.
Lisäksi kannattaa varmaan hommata vaikka tuota UFS heraa? suht edullista näyttäisi olevan

Näitä ravintothreadejakin alkaa olee vissii aikas paljon. Eiköhän tässä(kin) threadissa tule ensimmäisten listalla esille tonnikala, raejuusto ja maitorahka!:D

Mutta asiaakin sen verran, että tosiaan tonnikala (varsinkin öljyssä) sisältää hyvän määrän proteiinia, ja sen lisäksi myös niitä hyviä rasvoja. Eli siinä olis mun yks ehdotus tähän alkuun. Eikä tarkoita sitä, että sitä tarvis aina vetää suoraan purkista vaan laita vaikka runsaasti salaatin joukkoon, niin maistuukin sentään ruualta.:) Itse voisin kuvitella heittäväni sinne myös jokusen keitetyn kananmunan.. Ylipäätään itse lähtisin ihan normi kotiruoka linjalla vetämään, ja lisäisin vain esim prot pitoisten ainesten määrää (esim. jauhelihakastikkeeseen hieman normaalia reilummin sitä lihaa jne.). Normi kotiruuassa lienee kuitenkin kohtalaisen hyvin kaikkia ravinteita, joten itse keskittyisin siihen helpoimpaan, eli protskuun. Ja toki sitten ne rasvat kans kohdilleen (rypsäriä)...

Jatkakoon ravintoasioihin paremmin perehtyneet!:D

Mutta asiaakin sen verran, että tosiaan tonnikala (varsinkin öljyssä) sisältää hyvän määrän proteiinia, ja sen lisäksi myös niitä hyviä rasvoja.

Olenko nyt ihan pihalla kun olen sitä mieltä että aika harvassa tonnikalapurkissa oleva öljy sisältäisi kummemmin niitä hyviä rasvoja?

Mutta aiheeseen. Vedät reilusti riisiä ja vaikka jauhelihaa tai kanaa. EI mitään suunnattoman kallista kumpikaan ja riisihän nyt on lähes ilmaista. Proteiineja saa helposti jo mainituista rahkoista, raejuustoista ja kananmunista. Tottakai voi rinnalle ottaa myös lisäproteiinia jauhoista, mutta niillä ei kannata kuitenkaan korvata kiinteää ruokaa jos sitä massaa hakee.

Valkoset pavut tomaattikastikkeessa..
Eermannia...
Puuro+Proteiinijauho...
HK Maustamattomat possusuikaleet 1,99e 400g Ainakin S-marketeista..
Makarooni nyt ei maksa juur mitään..

Pähkinät esim. maapähkinät joku 3e/kg = 5000-6000 kcal ja kaikki öljyt mitä sitten lisäilet minne huvittaa esim salaattiin.

Olenko nyt ihan pihalla kun olen sitä mieltä että aika harvassa tonnikalapurkissa oleva öljy sisältäisi kummemmin niitä hyviä rasvoja?

No siitä purkin öljystä en tiiä, mutta itse tonnikalassa kyllä. Ja tuosta öljyssä olevasta saa ehkä hieman enemmän kaloreita(massaruuasta kun puhutaan) niin siksi tuo tonnikala öljyssä.

No siitä purkin öljystä en tiiä, mutta itse tonnikalassa kyllä. Ja tuosta öljyssä olevasta saa ehkä hieman enemmän kaloreita(massaruuasta kun puhutaan) niin siksi tuo tonnikala öljyssä.

ei tuo öljy ole todellakaan mitään parhaimman laatuista.
mieluummin tonnikala vedessä ja siihen sitten öljyä omasta pullosta

Sattupa sopivasti tämä ketju. Eli ite oon nyt syöny jonkun aikaa noita LU:n Digestive-keksejä noin 2-5kpl / päivä aterioiden välillä ihan kalorien toivossa. Energiaahan noissa on aivan helvetisti, yks tommonen pieni keksi (15g) sisältää:

Energiaa: 70kcal
Prot: 1,2g
Hiilari: 9,5g (sokeria 2,7g)
Rasva: 3,1g
Kuitu: 0,6g
Natrium: 0,10g

Mitäs mieltä olette tästä? Viidestä keksistä nappasee todella pienellä vaivalla sen 350kcal, mutta tuo natriumin määrä mietityttää, ei oo oikeen mitään käryä että onko tuo paljon vai vähän. Mukavampi syödä noita keksejä ku esim öljyä, ei mee pakki nii helposti sekasin ja kahvin kanssa nuo on tosi hyviä.

Sattupa sopivasti tämä ketju. Eli ite oon nyt syöny jonkun aikaa noita LU:n Digestive-keksejä noin 2-5kpl / päivä aterioiden välillä ihan kalorien toivossa. Energiaahan noissa on aivan helvetisti, yks tommonen pieni keksi (15g) sisältää:

Energiaa: 70kcal
Prot: 1,2g
Hiilari: 9,5g
Rasva: 3,1g
Kuitu: 0,6g
Natrium: 0,10g

Mitäs mieltä olette tästä? Viidestä keksistä nappasee todella pienellä vaivalla sen 350kcal, mutta tuo natriumin määrä mietityttää, ei oo oikeen mitään käryä että onko tuo paljon vai vähän. Mukavampi syödä noita keksejä ku esim öljyä, ei mee pakki nii helposti sekasin ja kahvin kanssa nuo on tosi hyviä.

Paljos sokeria?

Onko nopeiden hiilareiden syönnistä (lihas)kasvun kannalta jotain varsinaista haittaa, vai vältetäänkö niitä vain niiden fläsäntuotto-ominaisuuksien vuoksi?

Itse kun kulinarismiin taipuvaisena en viitsi syömisistäni laskea kuin riittävän energian ja proteiinin saannin. Hh:t siis usein ovat ihan mitä sattuu.

Makaroonii Prismasta 19c/400g. Eli 19 sentillä saa 1400kcal, eurolla saa 7368 kcal. Proteiinit saa halvimmalla halpisherasta. Öljyy lisäks naamaan.

Makaroonii Prismasta 19c/400g. Eli 19 sentillä saa 1400kcal, eurolla saa 7368 kcal. Proteiinit saa halvimmalla halpisherasta. Öljyy lisäks naamaan.

jooh makarooni on kyl lähes ilmasta ja saa kaloreita, sitä nyt ei vaan hullukaan pysty mättämään päivästä toiseen :D viikossa päivä tai 2 makaroonia kyl iha jees

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom