Hakattu autovaras vangittiin maakellariin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purtsi
  • Aloitettu Aloitettu
subotai sanoi:
Kyseessä oli kuitenkin VAIN autovarkaus.

Eihän se ollu mikään autovarkaus kun opeli siinä vietiin! :hyper:

Ite veikkaan ettei tuo kaveri ikinä enää varasta autoa, mutta tiedän kyllä niin idiootinkin tapauksen joka ihan salettiin varastaa vielä tuollaisen käsittelyn jälkeenkin. Kunhan on ensin kostanut noille kahdelle kaverille kaksin verroin.

Kellari oli tosiaan vähän liioittelua tuossa, mutta muuten ihan jees.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
B.O.S.S. sanoi:
asiatekstiä...

Epäilenpä hieman, että tässä tapauksessa tuo autovaras on ollut tuttu tapaus. Muuten kyllä pointtisi oli hyvä.

Valitettavasti nykysysteemi ei välttämättä kannusta selvittämään asioita ns. sääntöjen mukaan muissakaan hankalissa tilanteissa.

Moniko jäisi päikan päälle katselemaan, kuinka pahasti maassa makailevalle pahoinpitelyä/ryöstöä/raiskausta tms. yrittäneelle hörhölle kävi, jos tilanne antaisi myöten poistua paikalta ilman jälkiseuraamuksia?

Tarkoitan tällä nimenomaan sellaista tilannetta, jossa ei ole mahdollista hoitaa asiaa puhumalla/pakenemalla ja itse onnistuu selviämään tilanteesta ilman naarmun naarmua tai hyvin pienillä kolhuilla. Soittaisitteko virkavallan ja ambulanssin paikalle ja odotellessanne antaisitte hieman ensiapua? Vai häipyisittekö paikalta asap ja jatkaisitte elämäänne?

Riskinähän tuossa ovat uhrille tulevat sanktiot vähintäänkin hätävarjelun liioittelusta+korvaukset raukkaparalle, joka ei halua kunnioittaa kanssaihmistensä fyysistä koskemattomuutta. Monesti tilanteen uhreilla on asiassa ns. enemmän hävittävää kuin päällekäyjällä (työ, nuhteeton tausta, mahdolliset harrastukset budolajeissa jne). Lisäksi pahimmassa tapauksessa rikosta yrittänyt alkaa vainota uhria, jonka henkilöllisyys selviää viimeistään oikeussalissa.

Kaikille vain niskalaukaus saunan takana.
Ei sen takia, että tyyppi varasti auton vaan se varasti Opelin.
Opelin omistajalle niska laukas, koska omisti Opelin.
Kaverille niskalaukaus, koska oli Opeli kuskin kaveri.

No joo vanhaksi meni. Kaikki suunnat on kuitenkin jo katseltu, joten valkataan nyt sieltä vaikka tällänen:
Poliisille soitto, ja auton haku takaisin ilman elvistelyjä pelivälineen kanssa. Kaikkien kannalta paras vaihto ehto, joten hyöty olisi ollut suurin.

Kyseessähän on alkukantainen luolamies-refleksi.
Jos joku vei sulta juuri tapetun villisian niin kyllähän se villisika haettiin takaisin seurauksista välittämättä, koska sillon ei ollut nykyisiä luonnon vastaisia moraalikäsityksiä.

Nythän tämä pahoinpitelijä vain näytti kuka on "viidakon" kovin jätkä, eikä varmasti kukaan enää hae hänen villisikaa.

Poliisille soitto on vähän kuin menisi äidin hakemaan apuun.

;)

Jos joku oikein läheinen ihminen vaikka pahoinpideltäisiin pahasti, niin saattaisin itsekin mennä vähän "pesäpalloilemaan", mutta että pahoinpidellä jonkun auton takia? Vittu te ootte sairaita! :urjo: En halua kuullakaan minkälaisia tuomioita te langettaisitte joistain vähän vakavammista rikoksista kuin luvattomasta käyttöönotosta.

Ennen tuli vaan naureskeltua niille kaikille bodari-stereotypioille, mutta kyllä te todellakin taidatte olla niin tyhmiä ihmisiä kuin puhutaan, jos kerta sympatiat on enemmän noiden pahoinpitelijöiden puolella. Kyllä ihminen on jotain vitun autoa arvokkaampi, vaikka "se ite alottikin!" ja vaikka se olisi kuinka ärsyttävä juoppo tahansa.

Väkivaltarikoksista kunnon tuomiot, perkele!

T: Jeesustelija

En minäkään oikein ymmärrä, että koetaan oikeutetuks pesäpallomailalla pahoinpitely ja kellariin heittäminen. Kyllä jonkun verran vaatii rikollista mieltä myös tollaisen toteuttaminen. Etenkin kun kyseessä ei ole edes "kiinni itse teosta"-tapaus jolloin olisi voinut toimia harkitsemattomasti hetken mielijohteesta. Ymmärrän kyllä, että auton pölliminen vituttaa, mutta eiköhän ole kuitenkin parasta antaa poliisien ja oikeuslaitoksen hoitaa tämä rangaistuspuoli.

unipossu sanoi:
Jos joku oikein läheinen ihminen vaikka pahoinpideltäisiin pahasti, niin saattaisin itsekin mennä vähän "pesäpalloilemaan", mutta että pahoinpidellä jonkun auton takia? Vittu te ootte sairaita! :urjo: En halua kuullakaan minkälaisia tuomioita te langettaisitte joistain vähän vakavammista rikoksista kuin luvattomasta käyttöönotosta.

Ennen tuli vaan naureskeltua niille kaikille bodari-stereotypioille, mutta kyllä te todellakin taidatte olla niin tyhmiä ihmisiä kuin puhutaan, jos kerta sympatiat on enemmän noiden pahoinpitelijöiden puolella. Kyllä ihminen on jotain vitun autoa arvokkaampi, vaikka "se ite alottikin!" ja vaikka se olisi kuinka ärsyttävä juoppo tahansa.

Väkivaltarikoksista kunnon tuomiot, perkele!

Juu, bodaristereotypiaa. Foorumi kuin foorumi niin keskustelu kääntyy tähän aina. Tai no mee johonki mersufoorumille laittamaan sama stoori niin ei varmaan kukaan edes jeesustele. Mun mielestä se on ihan reilua että jos ei itse pysty elämään yhteiskunnan sääntöjen mukaan niin silloin ei sen tuomaa suojaakaan tarvitse nauttia. Mitä se sellainen peli on että laki on kiva juttu vaan sillon kun se on omalla puolella?

unipossu sanoi:
Ennen tuli vaan naureskeltua niille kaikille bodari-stereotypioille, mutta kyllä te todellakin taidatte olla niin tyhmiä ihmisiä kuin puhutaan, jos kerta sympatiat on enemmän noiden pahoinpitelijöiden puolella.

Todella ala-arvoinen kommentti. Ensinnäkin suurin osa näistä ketkä täällä on kommentteja antaneet eivät ole bodareita(minä mukaanlukien) vaan ihan normaaleja ihmisiä, mitkä kaiketi reenaa kuntosalilla tai sitten ei.

Allah Akhbar!!:david:

Kovin vähän tuntuu Pakkiksella jälleen kerran olevan sivistyneen yhteiskunnan ja oikeusvaltion kannattajia. Luulenpa, että suurin osa tähänkin threadiin kirjottaneista itkisi nykyisen oikeusjärjestelmän perään jos omankädenoikeus sallittaisiin jatkossa.
Toivottavasti autonvaras saa tuomonsa ja pahoinpitelijät huomattavasti ankaramman sellaisen. Jos jokin tämän maan oikeusjärjestelmässä mättää, on se väkivaltarikoksista saatavat liian lievät tuomiot suhteessa omaisuusrikoksien vastaaviin. Tämä viestiketju tosin taitaa osoittaa miten kansa (pakkislaiset) suhteuttavat omaisuuden arvon fyysiseen koskemattomuuteen ja terveyteen.

Edit: Kun sivistyksen taso osoittautuu viestiketjuissa toistuvasti näinkin ohueksi, en enää ihmettele poikkeusoloissa esiintyviä rikoksia ihmisyyttä vastaan. Tässäkään tapauksessa ei edes noudatettu silmä silmästä periaatetta, vaan vaarannettiin toisen terveys ja kenties henkikin omaisuuden vuoksi. "An eye for an eye makes the whole world blind."

unipossu sanoi:
Vittu te ootte sairaita! :urjo: En halua kuullakaan minkälaisia tuomioita te langettaisitte joistain vähän vakavammista rikoksista kuin luvattomasta käyttöönotosta.

sanotaan nyt näin että Suomessa saa vakavammista rikoksista ihan liian pieniä rangaistuksia

Sen enempiä jeesustelematta väittäisin että olihan tuo piskuisen ylimitoitettua "takaisin maksua" autovarkaudesta... mutta taisipa ottaa tunteet(päihteet?) vallan pahan kerran. Olisivat pistäneet vaikka hammasharjallaan pesemään sen auton nii oisivat saaneet mielihyvänsä.
edit. tai talutelleet talutuspannassa kylillä otsassa teksti ROISTO...

Kyllä ton turpaan vetämisen ymmärtää ja se on jopa joskus ihan oikein, koska oikeuslaitos vaan silittelee rikollisia, mutta kellari menee jo "hieman" liiallisuuksiin.
Hauskaa on kyllä se, että nää varkaat ja muut paskat on heti hakemassa sympatiaa ja itkemässä kun niille on annettu hieman kyytiä. Jos menet kajoamaan toisen omaisuuteen tai koskemattomuuteen, niin ammatin riskeihin kuuluu satunnainen turpaan saanti.

Tiedz sanoi:
Todella ala-arvoinen kommentti. Ensinnäkin suurin osa näistä ketkä täällä on kommentteja antaneet eivät ole bodareita(minä mukaanlukien) vaan ihan normaaleja ihmisiä, mitkä kaiketi reenaa kuntosalilla tai sitten ei.
Joo, joskus on vaan pakko olla samalla tasolla näiden muiden saddameiden kanssa (eikös sielläkin päin lähinnä katkaistu käsi kun jää varkaudesta kiinni), jos vaikka menisi viesti paremmin perille ja silmät vähän avautuisivat.
Janne sanoi:
Mun mielestä se on ihan reilua että jos ei itse pysty elämään yhteiskunnan sääntöjen mukaan niin silloin ei sen tuomaa suojaakaan tarvitse nauttia.
Asiat kannattaa ja pitää laittaa oikeaan perspektiiviin. Onhan punaisia päin käveleminenkin yhteiskunnan sääntöjen vastaista?
Janne sanoi:
Mitä se sellainen peli on että laki on kiva juttu vaan sillon kun se on omalla puolella?
Mistäs minä tiedän? Enhän mä ole todellakaan tuota mieltä..
Willie sanoi:
Jos jokin tämän maan oikeusjärjestelmässä mättää, on se väkivaltarikoksista saatavat liian lievät tuomiot suhteessa omaisuusrikoksien vastaaviin.
Naulan kantaan.

unipossu sanoi:
Asiat kannattaa ja pitää laittaa oikeaan perspektiiviin. Onhan punaisia päin käveleminenkin yhteiskunnan sääntöjen vastaista?
Niimpä, kannattaa laittaa asiat oikeaan perspektiiviin. Autovarkaus tai pahoinpitely nyt ei oikein mun mielestä ole rinnastettavissa punaisia päin kävelyä. Ellei nyt keskellä päiväruuhkaa tee sitä ja aiheuta onnettomuuksia. Joka tapauksessa mun moraalikäsityksen mukaan autovarkaat (tai varkaat yleensä) ansaitsee saada päihinsä isomman kerran. Eihän laki tollaisenaan koskaan tulis toimimaan mutta tässäkin tapauksessa noiden äijien ainoa virhe mun mielestä oli jäädä kiinni. Eihän tosta voi olla joutumatta linnaan jos kerran poliisit sai äijät kiinni.

ironchef sanoi:
Kyllä ton turpaan vetämisen ymmärtää ja se on jopa joskus ihan oikein, koska oikeuslaitos vaan silittelee rikollisia, mutta kellari menee jo "hieman" liiallisuuksiin.
Hauskaa on kyllä se, että nää varkaat ja muut paskat on heti hakemassa sympatiaa ja itkemässä kun niille on annettu hieman kyytiä. Jos menet kajoamaan toisen omaisuuteen tai koskemattomuuteen, niin ammatin riskeihin kuuluu satunnainen turpaan saanti.
:offtopic: Itse olen tässä pari päivää miettiny saman tyyppisiä asioita kun isäni hain keskus-sairaalasta jonne oli joutunut raa-an pahoinpitelyn vuoksi. Tekijä noin, 35v mies ja lusimasta justiinsa päässyt. Kaksi henkilöä valitsi kohteeksi ja ilman mitään motiivia päätti antaa vanhoille miehille opetuksen, välineenä tuoli ja täysi 1l viinapullo.
Asia on nyt poliisin käsittelyssä ja oon päättänyt, että siihen se saa jäädä. Sen verran primitiivisen reaktion tuo asia minussa aiheutti, että kyläily olisi ollut tosiasia ellei virkavalta olisi miestä aikaisemmin korjannut talteen.
Sanottakoon, että ylilyönti tuossa autovarkaustapauksessa tapahtui, mutta kyllä pieni selkäsauna aina terää tekee niille jotka ei muista miten kunnioitetaan toista ja hänen omaisuuttaan.;)

Willie sanoi:
Kovin vähän tuntuu Pakkiksella jälleen kerran olevan sivistyneen yhteiskunnan ja oikeusvaltion kannattajia. Luulenpa, että suurin osa tähänkin threadiin kirjottaneista itkisi nykyisen oikeusjärjestelmän perään jos omankädenoikeus sallittaisiin jatkossa.
Toivottavasti autonvaras saa tuomonsa ja pahoinpitelijät huomattavasti ankaramman sellaisen. Jos jokin tämän maan oikeusjärjestelmässä mättää, on se väkivaltarikoksista saatavat liian lievät tuomiot suhteessa omaisuusrikoksien vastaaviin. Tämä viestiketju tosin taitaa osoittaa miten kansa (pakkislaiset) suhteuttavat omaisuuden arvon fyysiseen koskemattomuuteen ja terveyteen.

Edit: Kun sivistyksen taso osoittautuu viestiketjuissa toistuvasti näinkin ohueksi, en enää ihmettele poikkeusoloissa esiintyviä rikoksia ihmisyyttä vastaan. Tässäkään tapauksessa ei edes noudatettu silmä silmästä periaatetta, vaan vaarannettiin toisen terveys ja kenties henkikin omaisuuden vuoksi. "An eye for an eye makes the whole world blind."

Willieltä loistava postaus ja täyttä asiaa.

Vaikka tällä palstalla paljon hauskoja juttuja kirjoitellaankin, on hämmästyttävän monen kirjoittelijan arvomaailma ja ajatusten älykkyys vähintäänkin huolestuttavalla tasolla.

Janne sanoi:
Niimpä, kannattaa laittaa asiat oikeaan perspektiiviin. Autovarkaus tai pahoinpitely nyt ei oikein mun mielestä ole rinnastettavissa punaisia päin kävelyä.
Eivät ole, ei. Toi punaisia päin käveleminen oli nimenomaan esimerkki äärimmäisen huonosta suhteellisuuden tajusta. Kuten törkeä pahoinpitely ja vapaudenriisto autovarkauden takia.

Janne sanoi:
Niimpä, kannattaa laittaa asiat oikeaan perspektiiviin. Autovarkaus tai pahoinpitely nyt ei oikein mun mielestä ole rinnastettavissa punaisia päin kävelyä. Ellei nyt keskellä päiväruuhkaa tee sitä ja aiheuta onnettomuuksia. Joka tapauksessa mun moraalikäsityksen mukaan autovarkaat (tai varkaat yleensä) ansaitsee saada päihinsä isomman kerran. Eihän laki tollaisenaan koskaan tulis toimimaan mutta tässäkin tapauksessa noiden äijien ainoa virhe mun mielestä oli jäädä kiinni. Eihän tosta voi olla joutumatta linnaan jos kerran poliisit sai äijät kiinni.
Miinusta taas autovarkaus ja pahoinpitely ei ole rinnastettavissa. Mielestäni pahoinpitely on kuitenkin paljon vakavampi asia kuin autovarkaus( riippuu tietysti autosta, että onko se uusi AMG mersu vai Opel Kadet seiskyt luku). No itselläni ei ole vielä autoa, joten mieli voi muuttua kun huomaa monen kesän kesätyörahoilla hankitun auton kadonneen.:)

Janne sanoi:
Mun mielestä se on ihan reilua että jos ei itse pysty elämään yhteiskunnan sääntöjen mukaan niin silloin ei sen tuomaa suojaakaan tarvitse nauttia.

Paljon paremmin ei minusta voisi sanoa. Tässä itse tapauksessa nämä herrat syyllistyivät kyllä pahemman luokan ylilyöntiin, mutta varkaallekkaan ei kyllä sympatiaa heru tipan tippaa.

En ole kylläkään lukenut juttua mutta mieleen tuli että...
Liekkö tässäkin tarkoitus ollut vain pelästyttää voro...
Eli on otettu se vähän rajumpi kaveri mukaan ja lähetty voron kotiin visiitille...
No siinä on vähän kovisteltu ja muutama iskukin annettu ja ollaan jo oltu pois lähtemässä kunnes voro on avannut suunsa vittuilakseen hieman...
No siinä vaiheessa jommalla kummalla on palanut pinna totaalisesti ja annettu kunnolla mailahoitoa...
No siinä on sitten ruvettu miettimään että mitä vittua tuli tehtyä...
Miten käy kyn asiakkaat kuulevat liikkeenomistajan saaneen pahoinpitely syytteen ja juuri kun tulevaisuus alkoi näyttää hyvältä...
Hätäpäissään on päädytty viemään kaveri sinne maaseudulle ja törkätty kellariin siksi aikaa kunnes päätetään miten vältytään itse tuomiolta ja korvauksilta...
No poliisi on kuitenkin saanut vihjeen ja tullut väliin...
Eli helposti asiat lähtevät menemään enemmän ja enemmän vituiks kun hieman harkitsemattomasti lähdetään liikkeelle...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom