Hajottavat polkupyöräilijät

Pysy vaan siellä kevyen liikenteen väylällä. Allekirjoittanut lupaa huomioida jatkossakin siellä ajavat pyöräilijät.

Ooksää niitä joilta loppuu auton ratissa happi heti kun joku ajaa fillarilla maantien laitaa vaikka kevyen liikenteen väylä menee vieressä ;) mut kiitos kuitenkin, anna auton tuntomerkit niin tietää nähdessä että voi luopua kuristavasta kuolemanpelosta edes hetkeksi. Ja voi morjestaa!
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ooksää niitä joilta loppuu auton ratissa happi heti kun joku ajaa fillarilla maantien laitaa vaikka kevyen liikenteen väylä menee vieressä ;) mut kiitos kuitenkin, anna auton tuntomerkit niin tietää nähdessä että voi luopua kuristavasta kuolemanpelosta edes hetkeksi. Ja voi morjestaa!

En. Pelkään, että pyöräilijältä loppuu happi kun se toikkaroi mun auton alle, kun senkin se voisi välttää ajamalla sääntöjen mukaan. Ne hermot mitä liikenteessä menee, menee 99 % paskoihin autoilijoihin.
 
Itse autoilen ja pyöräilen. Autolla noin 20 000 km vuodessa ja pyörällä muutaman tuhat kilsaa. Oma huomio on se, että osa ihmisistä ei osaa liikkua millään ajoneuvolla, oli sitten alla mopo, auto, pyörä tai mikä vaan.

Eniten kuitenkin minua ärsyttää auton ratissa olevat pöllöt, ei oikeastaan ikinä pyöräilijät. Voi tietysti olla, että koska itse pyöräilen myös, niin osaan ottaa huomioon muut pyöräilijät?

Jos manaisin kaikkia törppöjä liikenteessä ja vielä kotiin tultua manaisin samoja tyyppejä netissä, niin eihän sitä muuta kerkeäisi edes tekemään. En ainakaan itse jaksa lietsoa vitutusta itselleni aina kun näen törpön liikenteessä.
 
Ooksää niitä joilta loppuu auton ratissa happi heti kun joku ajaa fillarilla maantien laitaa vaikka kevyen liikenteen väylä menee vieressä ;) mut kiitos kuitenkin, anna auton tuntomerkit niin tietää nähdessä että voi luopua kuristavasta kuolemanpelosta edes hetkeksi. Ja voi morjestaa!

Valaise tietämätöntä miksi pyörällä pitää ajaa autotiellä jos kevyenliikenteen väylä menee vieressä?
 
Minä ajan sekä pyörällä, että autolla ja molemmissa huomaa vastapuolen puuttuvat tiedot liikennesäännöistä. Martinlaaksossa on monta liikenneympyrää, yllättävän moni autoilija ei osaa väistää näissä.

Karakalliossa on sen verran vilkas tie, että talutan ruuhka-aikaan suojatien yli. Kerran eräs taksisuhari ei siltikään meinannut väistää, näytin sille että kohta lentää fillari tuulilasiin! No, tolpparenki pysähtyi seuraavalle bussipysäkille ja tuli ulos huutamaan, miten vaaransin hänen koulukyydin. Kerroin hänelle hyvin seikkaperäisesti ja kuuluvalla äänellä liikennesäännöt. Tolppahomo loikki autoon aika vikkelään kun tajusi, että tilanne olisi voinut kehittyä pahemmaksikin hänen kannaltaan. Oli siinä lapsilla sitten kysyttävää koulussa, että mitä tarkoittaa: sokea homo tolpparenki, tissiposki idiootti, jne, nimittäin ovi oli auki koko keskustelun ajan!

Toinen kerta samalla suojatiellä, olen taluttamassa yli ja näen että sieltä tulee vanha ooppeli ja puikoissa vanha paappa, joka pyörittää selvästi päätään. Tarkoitti varmaan, että älä tule, en hidasta. Kerkesin kuitenkin väistää ja vetää monon kadetin takakylkeen, siihen jäi onneksi hyvän kokoinen lommo. Seuraava auto pysähtyi kyllä, meinasi jopa peruuttaa.
 
Maantiepyöräilijät jotka vetää autotiellä vaikka vieressä menee tyhjä kevyenliikenteen väylä, pitäis tappaa, laittaa uuniin ja karkottaa maapallolta. Ja kuristaa niihin vitun trikoisii..
 
Voinko mä mennä autoilemaan kevyenliikenteen väylälle koska maantie tuntuu liian vaaralliselta?

Tottakai voit mikäli siinä ei ole puomeja. Suosittelen kuitenkin ensin laskemaan mikä on itselle edullisin valinta. :D
 
Maantiepyöräilijät jotka vetää autotiellä vaikka vieressä menee tyhjä kevyenliikenteen väylä, pitäis tappaa, laittaa uuniin ja karkottaa maapallolta. Ja kuristaa niihin vitun trikoisii..
Vaikken tuolla ympäriinsä mankeloikaan, niin kyllä juttu on niin, että mun mielestä sillä maantiepyörällä ei ole mitään asiaa kevyenliikenteenväylälle. Se on aika vaarallista touhua painaa siellä 40 km/h hitaampien seassa. Ei siellä mopollakaan saa ajaa. Lisäksi tietysti se, että jos ja kun joku aina tukkii kevyenliikenteenväylän kävellen viisi henkeä rinnan tai koira toisella puolella ja ulkoiluttaja toisella puolen tietä, niin koita siinä nyt pitää vauhtia yllä.

Ja nyt kun kuitenkin tartut siihen tyhjään pyörätiehen, niin se taas edellyttäisi pyöräilijälle kristallipalloa tai risteyksiä metrin välein, niin voi poukkia pyörätieltä pois ja takaisin.
 
Autoilijat voisivat lopettaa autolla ajon keskustassa, en ymmärrä miksei vihdoin tule sitä tullimaksua. On kuitenkin olemassa esim.väylien risteyskohdissa parkkitilaa aina. Siitä voi sitten jatkaa julkisilla/pyörällä. Itse en enää autolla keskusta-alueelle astu, niin paljon helpompaa on kaivaa se pyörä tai mennä julkisilla. Eri asia on kaluston kuskaaminen työmielessä, mutta yksittäisiä tyhjiä autoilijoita on edelleen valtaosa -> liikaa rahaa ja kermaperseilyä. Tottakai pitää autolla mennä se työmatka jos keskustassa asuu tiedetään, säästää sen puoli tuntia päivässä jne:jahas:
 
Vaikken tuolla ympäriinsä mankeloikaan, niin kyllä juttu on niin, että mun mielestä sillä maantiepyörällä ei ole mitään asiaa kevyenliikenteenväylälle. Se on aika vaarallista touhua painaa siellä 40 km/h hitaampien seassa. Ei siellä mopollakaan saa ajaa. Lisäksi tietysti se, että jos ja kun joku aina tukkii kevyenliikenteenväylän kävellen viisi henkeä rinnan tai koira toisella puolella ja ulkoiluttaja toisella puolen tietä, niin koita siinä nyt pitää vauhtia yllä.

Ja nyt kun kuitenkin tartut siihen tyhjään pyörätiehen, niin se taas edellyttäisi pyöräilijälle kristallipalloa tai risteyksiä metrin välein, niin voi poukkia pyörätieltä pois ja takaisin.

Totta kai se on vaarallista jos kaahaa sillä fillarilla. Ei siellä kevyenliikenteenväylälläkään saa miten sattuu ajaa. Eikä ole tarkoituskaan että saisi vauhtia aina pitää yllä. Enhän mä saa ajaa autollakaan juuri koskaan niinkuin ois mukavaa ja haluaisin.


Pyörätiellä nopeusrajoitus on sama kuin vieressä kulkevalla ajoradalla. Nopeus on kuitenkin aina syytä sovittaa tilanteeseen. Jos esimerkiksi näkyvyys on huono tai muita tiellä liikkujia on paljon, on nopeus syytä sovittaa alhaiseksi. Jos taas pyörätie on hyvässä kunnossa, näkyvyyttä riittää ja muita tiellä liikkujia ei näy, mikään ei estä päästelemästä vaikka yli 50 km/h, jos viereisen ajoradan nopeusrajoitus sen sallii.

On kuitenkin syytä huomioida, että Tiehallinnon kevyen liikenteen suunnitteluoppaan mukaan pyöräteiden geometria on suunniteltu enimmillään (suorat osuudet) nopeuden 30 km/h mukaan.
 
Totta kai se on vaarallista jos kaahaa sillä fillarilla. Ei siellä kevyenliikenteenväylälläkään saa miten sattuu ajaa. Eikä ole tarkoituskaan että saisi vauhtia aina pitää yllä. Enhän mä saa ajaa autollakaan juuri koskaan niinkuin ois mukavaa ja haluaisin.
Se nyt on joidenkin harrastus ja onhan se varmaan kiva jos siinä voisi kehittyä eikä tarvitsisi jarrutella. Voisi itse kullakin mennä suu mutruun jos ne pyöräilijät tulis salille repiin tangosta painot pois kesken kaiken ja selittää ettei sun nyt tartte noin isoilla painoilla treenata eikä ole tarkoituskaan.
 
Melkein joka päivä tulee hajoiltua noihin vitun maantiepyöräilijöihin. Tien reunaan on tehty metrin verran viivan oikealle puolen tilaa jossa ajaa sillä pyörällä niin EI, ajetaan siinä muun liikenteen tiellä eikä missään vitun nimessä väistetä edes sen vertaa että se jono autoja takaa pääsisi ohi. Joissakin paikoissa se tien reunaan tehty alue on huonossa kunnossa, mutta voi voi, sitten voi ajaa jossain muualla. Ei autollakaan pääse jokapaikassa, reitit valitaan sitten vaan sen mukaan.

Kaupungeissa noita ninjoja ei edes kannata yrittää ymmärtää, varoo vaan ja yrittää ettei kukaan näitä minäminä pyöräilijöistä pääse hengestään.
Autoilijat voisivat lopettaa autolla ajon keskustassa

Johan autoilijat maksaa vaikka mitä maksuja siitä ajamisestaan. Persaukiset pyöräilijät taas ei maksa siitä itse touhustaan mitään.
 
Vaikken tuolla ympäriinsä mankeloikaan, niin kyllä juttu on niin, että mun mielestä sillä maantiepyörällä ei ole mitään asiaa kevyenliikenteenväylälle. Se on aika vaarallista touhua painaa siellä 40 km/h hitaampien seassa. Ei siellä mopollakaan saa ajaa. Lisäksi tietysti se, että jos ja kun joku aina tukkii kevyenliikenteenväylän kävellen viisi henkeä rinnan tai koira toisella puolella ja ulkoiluttaja toisella puolen tietä, niin koita siinä nyt pitää vauhtia yllä.

Ja nyt kun kuitenkin tartut siihen tyhjään pyörätiehen, niin se taas edellyttäisi pyöräilijälle kristallipalloa tai risteyksiä metrin välein, niin voi poukkia pyörätieltä pois ja takaisin.

Eikö sillä pyörällä sitten pääse kuin neljääkymppiä?
 
Wannabe kilpapyöräilijät on mun mielestä niitä kaikista pahimpia.. alla komeilee Toukokuussa ostettu käyräsarvi ja päällä 4numeroa liian pienet pyöräily"jumpperit" keskinopeudet pyörii jossain 20km/h kieppeillä mutta asenne on kuin olisi joku v....n teiden JUMALA.
Kerran kysyin tälläiseltä apinalta MIKSI hän ajaa keskellä tietä eikä pyörätiellä?
Apina vastasi saavansa treenistä enemmän irti kun ei tarvitse väistellä muita...
Minä vastasin ett'ä aha.. Kaverin ulkonäöstä olisi voinut päätellä että treenistä ei ole ikinä saatu mitään irti, paskamaha lepäsi niin nätisti vaakaputken päällä ja eteneminen näytti siltä ettei yli 15km jaksa millään.. mutta pakko oli vaan aiheuttaa hämminkiä autojen seassa..
 
Mikään ei oo niin vittumaista, kun Helsingin keskustassa fillareillaan suhaavat urbaanit maailmanprantajat. Joko ne ajaa autotiellä slow-life tyyliinsä huojuen eestaas tai sitten ne sotkee neljääkymppiä maantiefillareillaan autojen välistä. Ja jumalauta miten vihasia ne on, jos ne ei saa ajaa just niinkun ite tykkää tai jos autolla sattuu jäämään keula suojatien päälle, mikä tietysti ylitetään ajamalla, ei taluttamalla.
 
Se nyt on joidenkin harrastus ja onhan se varmaan kiva jos siinä voisi kehittyä eikä tarvitsisi jarrutella. Voisi itse kullakin mennä suu mutruun jos ne pyöräilijät tulis salille repiin tangosta painot pois kesken kaiken ja selittää ettei sun nyt tartte noin isoilla painoilla treenata eikä ole tarkoituskaan.

Enemmänkin tätä pitäisi mielestäni verrata siihen, että jos haluat ajaa autollasi niin kovaa kuin voit, menet tekemään sitä radalle, etkä liikenteeseen. Sali on nimenomaan se paikka joka on TARKOITETTU isojen romujen liikutteluun. Kilparadat on TARKOITETTU isoihin vauhteihin, eivät yleiset tiet.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom