Haittoja lisäravinteista?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ^Fury^
  • Aloitettu Aloitettu
Onko lisäravinteista mitään haittoja? En puhu mistään anabolisista... vaan ihan näistä hera ja proteiini jauhoista. Pienimmätki haitat voi mainita.. Onko näissä mitään mömmöjä mitä tavallisessa kaupasta ei saa ostettua?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lähes kaikissa ruoissa on sokeria / hiilihydraattia.
Jos syöt sitä pelkällään, lisäravinteena, samat haitat/edut kun ruuan mukana tulevalla. Ihan sama juttu proteiineilla.

Legenda kertoo : Että jos syö liikaa ja kauan proteiinia niin sydän lihas käy kasvamaan. Tälläsen jutun heitti yks lääkäri, kun silt tätä asiaa kysäsin...

Mutta enpä tähän väitteeseen oikein itse ainakaan usko.

Ainakin joissakin lisäravinteissa on merkistä, että saa korvata korkeintaan yhden aterian päivässä.

Ja onhan ne lisäravinteita, elikkä niillä täydennetään ravintoa, eikä korvata.

Ei niissä pahempia haittoja taida olla, jossain yli-extra-halvoissahan on tuhkaa ja muuta roskaa. Niitä ei varmaan suositella ainakaan ylettömiä määriä syömään?

Erään legendan mukaan lihakset kasvaa liiaksi... näin kuulin pari viikkoa sitten kun sanoin että kannattaisi syödä enemmän proteiinia tai ottaa sitä lisäravinteista :D :hyper: :D

No ei tosiaan. Jos niissä olis haittavaikutuksia niin mä moni muu olis jo vainaa...

Siis eihän esim. maitoproteiinin vetäminen eroa mitenkään esim. rahkan syömisestä.

Halpojen tuotteiden laktoosin aiheuttamat ongelmat on käytännössä ainoa, mitä normaalilla käytöllä saa.

:offtopic: Mutta aihetta läheltä liipaten... Aikaisemmin tällä viikolla kun treenien jälkeen otin palautus juomaa naamariin, niin yks tuttava alkoi antamaan terveys valistusta. Kertoipa sellaisen faktan että korkea proteiininen ruoka/juomat heikentää kalssiumin imeytimistä ja sitä kautta luustoa... No vastasin että en ole ikinä kuulutkaan moisesta, ja tiedustelin lähdettä mistä hän oli tietonsa saanut. No "luin jostakin joskus" niminen tutkimus asiasta on ilmeisesti tehty.
itse en ole löytänyt mistään tukimusta jossa tälläistä väitettäisiin, olen varmaankin lukenut ihan vääriä tutkimuksia.
Pitääkö paikkansa vai ei, onko joku kuullut vastaavaa???

Tuntuu aika hassulta jos näin on, sillä sehän meinaa että samat ukot jotka nostaa paljon rautaa omaavat myös heikon luuston koska nauttivat paljon proteiinia...

Joskus kosmetologi sanoi, että huonolaatuinen protsku voi ruveta pukkaamaan finnejä. Muuta ei ole kävellyt vastaan.

"Erään legendan mukaan lihakset kasvaa liiaksi... näin kuulin pari viikkoa sitten kun sanoin että kannattaisi syödä enemmän proteiinia tai ottaa sitä lisäravinteista"

:D ..Joo, toivoisinpa joskus että nämä legendat olisivat totta.. :rolleyes:

Mutta itse olen kuullut myös, että liika proteiinin syöminen saattaisi heikentää luustoa. En ole kuitenkaan kuullut, että se liittyisi juuri tuohon kalsiumin imeytymiseen.

Lisäksi olen kuullut, että munuaiset rasittuvat liiaksi, mikä on tietysti ihan loogista, koska nehän joutuvat erottelemaan kaiken mitä veressä on...Joten jos joku vetää esim. päivässä 10g/kg proteiinia 10 vuoden ajan, niin en välttämättä ihmettele jos ne munuaiset menevät lakkoon.

rollerghost sanoi:
"Erään legendan mukaan lihakset kasvaa liiaksi... näin kuulin pari viikkoa sitten kun sanoin että kannattaisi syödä enemmän proteiinia tai ottaa sitä lisäravinteista"

:D ..Joo, toivoisinpa joskus että nämä legendat olisivat totta.. :rolleyes:

.
Niimpä, ja kun yritin selittää että olisi kai minulle jo tullut sitten ne lihakset niin sitten alkoi kuulua selitystä siitä että näin vaan käy ja onhan minulla jo ne liialliset lihakset.
Näin jälkeenpäin tuntuu että minulle kuittailtiin... :(

^Fury^ sanoi:
Onko lisäravinteista mitään haittoja?

No, kun aloin käyttää heraa, niin kaksi viikkoa myöhemmin sladdi tippui pönttöön. Muuten potkii lujaa. :hyper:

Lisäravinteista nyt tuskin aiheutuu minkäänlaista haittaa, päinvastoin.
Muistaakseni tuosta kalsiumin imeytymisestä on tehty tutkimus, jonka mukaan proteiinilisällä ei ole mitään vaikutusta asiaan, täytyy vähän penkoa.

Vitamax-vitamiinilisästä sain ainakin finnejä rutkasti. Onko jollain muulla tullut lisävitamiineista finnejä vai onko tässä nyt kyse siitä että vitamaxissa jokin aines aihettaa mulle finnejä?

gotto, mikä on sladdi?

vois olla että kalsiumin ja kaikkien muidenkin imeytyminen hidastuu suolivammasilla laktoosin vaikutuksesta, tai muuten vaan hidastuu kaseiinin vuoksi.. kasvissyöjien hömpötystä. on sitä ennenkin lihaa syöty, huomattavasti enemmänkin kuin nykyään.

Täällä päin ainakin tarkoitetaan sladdi = perus-suomalainen mulkku eli kikkeli!
Voi tarkoittaa myös paskaa! :jahas:

Joo mäkin oon kuullu tosta finniistä, ja ainakin jos ei kuituja syö, niin saa kaivaa korkkiruuvilla paskaa suolesta :kuvia: , :lol2: .

Mutta omakohtaisia kokemuksia ei VIELÄ lisäravinteista oo, ajattelinkin ostaa jotain suomalais valmisteista heraa, ja ottaa ainoastaan palautusjuomassa, niin on ainakin kaikki mahdolliset yliannostukset ja paskat vältetty (koputtaa puuta).

Tuo munuaisiin vaikuttaminen taitaa johtua siitä että verenpaine tahtoo nousta jos todella paljon proteiineja vetää. Munuaisissa on kehon kovimmat verenpaineet ja jos on helposti hajoava punasolutyyppi niin virtsan "tislautuessa" verta pääsee virtsan sekaan ja tuo paine aiheuttaa muutakin hallaa munuaisille. Näin valisti äiti, lääkäri kun on.

Bloo sanoi:
Tuo munuaisiin vaikuttaminen taitaa johtua siitä että verenpaine tahtoo nousta jos todella paljon proteiineja vetää. Munuaisissa on kehon kovimmat verenpaineet ja jos on helposti hajoava punasolutyyppi niin virtsan "tislautuessa" verta pääsee virtsan sekaan ja tuo paine aiheuttaa muutakin hallaa munuaisille. Näin valisti äiti, lääkäri kun on.

Mannisen tutkimus aiheesta selkeästi osoittaa, että korkealla proteiinimäärällä ruokavaliossa ei ole terveelle ihmiselle mitään haittavaikutuksia munuaisten suhteen. :jahas:

Täälläkin on perheessä lääkäri, ja uskoi vieläpä laakista. :)

Itse kun tulee nykyisin syötyä low carb -dieettimäisesti eli ma-pe paljon proteiinia ja rasvoja mutta vähän hiilareita (ei kuitenkaan ihan ketohommia), niin ainakin minä olen turpeammassa kunnossa viikolla kuin viikonloppuna (la) jolloin vedän melkein pelkästään hiilareita. En ole oikeastaan muuta järkevää selitystä keksinyt tuolle kuin protskudrinkit, joita tulee otettua 3 kertaa/vrk arkipäivinä. Tämä on jotenkin kummallista, mutta niin se vain tuntuu olevan. Eli minua lisäravinneprotskut pöhöttää (tämä ei tarkoita että fläsä lisääntyy) ja hiilarit kiristää :hyper:

Suositut

Back
Ylös Bottom