Haittoja lisäravinteista?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ^Fury^
  • Aloitettu Aloitettu
Siitä luuston heikkenemisestä... luulen että ketotilassa niin voi käydäkin. Silloinhan veren PH on ketoaineiden (happoja) ansiosta matalampi, joka voisi kenties liuottaa kalsiumia luustosta.

Munuaiset kärsii liiasta proteiinista, koska joutuvat poistamaan em. ketoaineita ruumiista.

Kannattaa siis pitää huolta että ottaa tarpeeks hiilareita proteiinin kanssa jotta
insuliinia riittää proteiinin imeytymiseen.

Diabeetikkona tiedän miten käy, jos ei ota tarpeeksi insuliinia ("terveen" ihmisen tapauksessa jättää hiilarit pois ja/tai syö liikaa protskua!). Eräältäkin tutulta poksahti munuainen ja joutui ramppaamaan dialyyseissä, lopulta kuoli pois, kun ei hoitanut itseään kunnolla :(

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tweeek sanoi:
Siitä luuston heikkenemisestä... luulen että ketotilassa niin voi käydäkin. Silloinhan veren PH on ketoaineiden (happoja) ansiosta matalampi, joka voisi kenties liuottaa kalsiumia luustosta.

Munuaiset kärsii liiasta proteiinista, koska joutuvat poistamaan em. ketoaineita ruumiista.

Kannattaa siis pitää huolta että ottaa tarpeeks hiilareita proteiinin kanssa jotta
insuliinia riittää proteiinin imeytymiseen.

Diabeetikkona tiedän miten käy, jos ei ota tarpeeksi insuliinia ("terveen" ihmisen tapauksessa jättää hiilarit pois ja/tai syö liikaa protskua!). Eräältäkin tutulta poksahti munuainen ja joutui ramppaamaan dialyyseissä, lopulta kuoli pois, kun ei hoitanut itseään kunnolla :(

Anssin kommenttia innolla odottaen... :)

Timba79 sanoi:
Mutuillaan nyt sitten lisää. Mun käsittääkseni nämä ulkomaiset lisäravinteet joutuu aika tarkkaan syyniin ennen kotimaan markkinoille pääsyä. Kun taas näitä kotimaisia valmistajia ei kontrolloida läheskään niin tarkasti. Tällasta muistan täältä lukeneeni, Mike vois varmaan asiantuntijana antaa vähän lisävalotusta tähän asiaan.

Odottelen vieläkin tähän vastausta joltain viisaammalta.

ja onko mitään laadunvalvojaa, jonka leima olis hyvä olla protsku paketin kyljes???

Kreatiinista mua ainakin kusettaa enemmän ja yöllä joutuu heräämään kuselle mitä en ennen oo harrastanu...Tänäkin aamuna parikin kertaa eka 5:00 ja sit joskus 8 aikaan. Ekan päivän tuli hieman paha olo. 2 päivää vasta ottanut niin saas nähdä mitä viel tulee ja onko jotain hyötyykin? Ite ainakin alotin tolla tankkausjaksolla mutta se nyt on mennyt vähän kädelleen kun nyt kahtena ekana päivänä tullut otettua 10g mutta huomenna se aamusti 5g ennen salia 5g salin jälkeen 5g ja illalla 5g? ja perjantaista eteenpäin sitten vaan 5-10g/päivä. Onko toi hyvä vai miten muut ottaa?

Kreaatiinista tuli huono olo, kun koitin jaksotusta ja tankkain isompia annoksia. Juomisen jälkeen tuli vähän :urjo: -fiilis. Nykyään otan 5g palautusdrinksuun ilman ongelmia.

Ratu sanoi:
Kreaatiinista tuli huono olo, kun koitin jaksotusta ja tankkain isompia annoksia. Juomisen jälkeen tuli vähän :urjo: -fiilis. Nykyään otan 5g palautusdrinksuun ilman ongelmia.

Sama täällä. 5 grammaa palautusjuomassa toimii täysin ongelmitta.

Sille tyypille joka luuli että protsku drinkit pöhöttää niiin syy on varmaan siinä että se viikonloppu vedetään niitä hiilareita.

Heracles on täysin suomalainen kusivesimaito sekoitus jota ei alas saa kuin tunkemalla mutta Suomalaista se on!

Ratu sanoi:
Muuten hyvä, mutta jos et suorita tankkaus jaksoa ollenkaan niin saat kreatiinista täyden hyödyn kun olet syönyt sitä noin kuukauden.Tuolla 5g annostuksella.

Pertti 123 sanoi:
Sanokaapas tietämättömälle, että mitkä kaikki merkit on suomalaisia.
No ainaki heracles on 100% suomalainen.Muutamat muutki merkit käyttää tuota samaa heraa(tilaavat kuusamon juustokairalta isoja satseja ja pussittavat itse) ku heracles(juustokairan itse pussittama tuote), mutta hinta on korkeampi ja myyjien mielestä se on tietenki parempaa ku heracles :) (parempi kate)

HaRaXz sanoi:
Legenda kertoo : Että jos syö liikaa ja kauan proteiinia niin sydän lihas käy kasvamaan. Tälläsen jutun heitti yks lääkäri, kun silt tätä asiaa kysäsin...

Ettei lekuri nyt taas ole sekottanut proteiinia anaboleihin? Jessus tuota terveydenhuollon ammattilaisten mutuilua... :david:

neutraali sanoi:
Muuten hyvä, mutta jos et suorita tankkaus jaksoa ollenkaan niin saat kreatiinista täyden hyödyn kun olet syönyt sitä noin kuukauden.Tuolla 5g annostuksella.

Mutta tuota 5 g annostusta voi sitten syödä ympäri vuoden ilman tauotuksia.

gotto sanoi:
Mutta tuota 5 g annostusta voi sitten syödä ympäri vuoden ilman tauotuksia.
No se on sama sitte jättää syömättä eihän siitä sillain huomaa mitään tehoja.On testattu ja kuuri luontosesti toimii parhaiten.4*5-7g ensimmäiset 5päivää ja ylläpito 2-3g 2*päivässä(noin kuukauden).ennen treeniä ja treenin jälkeen.välipäivinä aamulla ja illalla.Tää toimii mulla ja muutamalla kaverilla parhaiten ennen en oo hyötyny kreatiinista juuri mitään, mutta nyt ku oon ottanut tällä tyylillä niin on ollu yllättävän paljon hyötyä.Itellä tulee kreatiinista huono/paska olo, mutta aivan sama ku treeni kulkee.

Juha1 sanoi:
Sille tyypille joka luuli että protsku drinkit pöhöttää niiin syy on varmaan siinä että se viikonloppu vedetään niitä hiilareita.

Enpä usko, että syy on pelkästään siinä koska tuo pöhö loppuu kun protskudrinkit jätetään pois hiilaripäiväksi. Mutta mun ruoansulatusjärjestelmä on muutenkin omituinen, en esimerkiksi tarvitsisi ketodieetillä kuituja (testattu on). Epäilen kuitenkin, että mulla monet ongelmat johtuu alituisesta stressistä enkä väitä että olisin mikään keskivertotapaus.

abine sanoi:
Pliis vastakkaa noihin mun kysymyksiin ku huamenna olis tarkotus mennä ostaa tota heraa.
Valmistuksesta johtuu.Älä stressaa tollasista.Katso vaan että proteiini määrät on kohillaan 80-90% ja rasvaa max 5%.Mielestäni lisä proteiinien suurimmat erot on niiden hinnoissa ei niinkään laadussa(nimen omaan hera proteiinista puhuttaessa)itse en ainakaan ole pitkälläkään käytöllä huomaanu olevan merkitystä suuntaan tai toiseen on se sitten kallis tai halpa protska.Joku sieltä kohta taas huutelee että on niillä eroja niin varmaan onkin, mutta ei sitä normaali ihminen huomaa.Samanlain lihaskasvua tulee halvalla ja kalliilla mulla ainaki enkä ole mikään poikkeus.

No on laaduissa huikeita eroja ehkä tuli kuitenki liioteltua tuossa viestissä, mutta lihas kasvun kannalta en oo eroja huomannu.

Suositut

Back
Ylös Bottom