Haittoja lisäravinteista?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ^Fury^
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
:offtopic: kumpi on muuten parempaa maito- vai heraproteiini, ja mitä eroa niis on ( vaikka valmistukses).

Ja suositelkaa jotakin SUOMALAISIA :piis: maioproteiini merkkiä, ja kertokaa omakohtaset kokemukset.

abine sanoi:
:offtopic: kumpi on muuten parempaa maito- vai heraproteiini, ja mitä eroa niis on ( vaikka valmistukses).

Aikalailla hatusta, mutta maitoproteiini on parempaa lisäproteeiniksi ja hera on parempaa palautusjuomaa ym. Yleensä hera valmistetaan nopeaksi(tosin onhan poikkeuksia) ja maitoproteiini mahdollisimman hitaaksi.

Noo maitoproteiinina sf-milk turbo 9100 on hyvää omasta mielestä. Protskuja 90g/100:ssa grammassa.
Hinta oli luontaistuotekaupassa 19.90e 900g säkki

Bloo sanoi:
Noo maitoproteiinina sf-milk turbo 9100 on hyvää omasta mielestä. Protskuja 90g/100:ssa grammassa.
Hinta oli luontaistuotekaupassa 19.90e 900g säkki

Onko SUOMALAISTA ja mikähän on valmistaja, ja mistä oot ostanu. :kuvia:

henk koht en usko että niistä mitään varsinaisia haittoja olisi ja eipä ole sellaisesta vissiin mitään tutkimustuloksia.

HOWEVah ihmisethän ovat erinäköisiä joten jos käy oikein paska säkä, niin joku voi olla allerginen jollekkin ainesosalle (vaikka väriaineelle, makeutusaineelle, aromille tms) jota jauhoissa monesti on. tällöin voipi hyvinkin tulla "oireita" mutta silloinkin kyse on allergiasta joten se on vähän eri juttu ..

Tai niinkuin yksi kaikkitietävä saliharjoittelua harrastamaton tuttuni sanoi: "niistä proteiineista jää vaikka mitä pitoisuuksia kroppaan tosi pitkäks aikaa". Mitä tohon nyt voi sanoo? :lol2:

Mike sanoi:
Sf-protskussa nyt ei ole suomalaisuutta kuin nimessä. Raaka-aine tulee Ranskasta.

Joo just katoin samaa :curs: , tarkootus oli että suomes pakattua, valmistettua ja suomalaisista raaka-aineista.

metalman sanoi:
Tai niinkuin yksi kaikkitietävä saliharjoittelua harrastamaton tuttuni sanoi: "niistä proteiineista jää vaikka mitä pitoisuuksia kroppaan tosi pitkäks aikaa". Mitä tohon nyt voi sanoo? :lol2:

Varmaan vähä tarkootuski, mutta ku ei tuppaa jäämään (meinaa lihasta). :D

Miksi sen pitää olla just suomalaista?? jos se on joku periaate niin jotenkin ymmärrän. Mutta ei se suomalaisuus oo todellakaan mikään laadun tae lisäravinteissa, taitaa olla päinvastoin. Korjatkoot joku jos oon ihan hukassa...

Timba79 sanoi:
Miksi sen pitää olla just suomalaista?? jos se on joku periaate niin jotenkin ymmärrän. Mutta ei se suomalaisuus oo todellakaan mikään laadun tae lisäravinteissa, taitaa olla päinvastoin. Korjatkoot joku jos oon ihan hukassa...

No ajattelin vaan ettei silt paketista löydy mitään rotanpäätä, ja eikö se hullunlehmäntautikin oo aikalähellä näitä tuotteita :hyper: .

No onkos mitään suomalaisia laadunvalvojia, kuka kattois ettei ulkomaisis jauhois oo mitään paskaa.

En tiedä onko jo joku maininnut tästä mutta joillekkin lisäravinteet pistää mahan aika sekaisin ja löysää pukkaa. Tämä on aika oleellinen ongelma koska silloin ei ruoka imeydy tehokkaasti käyttöön. Eli enemmänkin haitaa kun hyötyä!
Itsellä ainakin kreatiini aiheutti tällaista mutta kun sitä oli tarpeeksi sitkeästi ottanut niin alkoi mahakin tottua(?!) siihen.

Juu-u.
Muutamia haittoja joita olen itse huomannut:

Proteiini (riippuu tuotteesta) laittaa joskus pakin pulputtamaan oikein huolella.
Tosin kun löytää itselle sopivan merkin niin toikin onkelma poistuu.

Jos ottaa liikaa lisäravinteita eikä huolehdi kuiduista on kakka jökissä... :nolo:

Kreatiini keraa kroppaan nestettä ihan perkeleesti, itselle aina vähintään sen 2-3 Kg, lisäksi sotkee ainakin mun mahan ihan totaalisesti hetkeksi.

Kreatiinipyruvaatti tosin ei sotke jostain syystä niin paljon.

Palautusjuomat vähentää lihaskipua seuraavana päivänä, joutuu useammmin reenaamaan ja kovempaa :hyper:

Kaikki on epäterveellistä nykyään ja joka toinen mömmö aiheutta syöpää, joten aivan sama.

Itse olen sitä mieltä, että se jos korvaa vaikka 1 ryyppykerran kuussa noilla lisäravinteiden jatkuvalla käytöllä, niin paremmin voit. Varsinkin kun käyt vielä sinä entisenä ryyppypäivänä salilla.

abine sanoi:
No ajattelin vaan ettei silt paketista löydy mitään rotanpäätä, ja eikö se hullunlehmäntautikin oo aikalähellä näitä tuotteita :hyper: .

No onkos mitään suomalaisia laadunvalvojia, kuka kattois ettei ulkomaisis jauhois oo mitään paskaa.

Mutuillaan nyt sitten lisää. Mun käsittääkseni nämä ulkomaiset lisäravinteet joutuu aika tarkkaan syyniin ennen kotimaan markkinoille pääsyä. Kun taas näitä kotimaisia valmistajia ei kontrolloida läheskään niin tarkasti. Tällasta muistan täältä lukeneeni, Mike vois varmaan asiantuntijana antaa vähän lisävalotusta tähän asiaan.

HaRaXz sanoi:
Legenda kertoo : Että jos syö liikaa ja kauan proteiinia niin sydän lihas käy kasvamaan. Tälläsen jutun heitti yks lääkäri, kun silt tätä asiaa kysäsin...

Mutta enpä tähän väitteeseen oikein itse ainakaan usko.

Paskapuhetta.

Heracles hera aiheuttaa kasvihuonepäästöjä ja täten edistää ilmaston lämpenemistä... :(

Kuulostaa hassulta kun kaikki puhuu että vetää lisäravinteita. Tulee mielee jotain mömmöjä. Ei ne pojat mitää huumeita oo, ne on vaa ravinteita, mitä saa tavallisestakin ruo'asta...

lisäravinteilla voidaan rajoittaa yletöntä syömistä, mikä ei varmasti aina ole hyvästä.
Treenatessa tarpeellisen, esimerkiksi proteiinin saaminen ruo'asta tuo tavallista ruokaa syömällä paljon "turhia aineita" mukanaan. Eli kaikki ei välttämättä jaksa tonnikalaa ja raejuustoo mättää iha joka päivä.

Suositut

Back
Ylös Bottom