Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sivukysymyksenä pitää heittää että miksi toisinaan jotkut tekevät hackia (nimenomaan viistohackia) "väärinpäin" eli rinta kiinni selkänojassa? Onko se vain yksi variaatio jolla saa hieman erilaisen tuntuman reiteen vai onko taustalla jotain suurempaa? mm Utti Hietala toisinaan tekee hack-reeniä näin.
Mulla on treenissä etureisipäivänä ns. normaali hack kyykky. Jalat lähes kiinni toisissaan ja suunnattuna niin, että polvet vaeltaa suoraan eteenpäin, kun alaspäin mennään. Takareidet kun teen erillisenä päivänä niin hackissa käännynkin ympäri. Jalat niin ylhäällä, kuin suinkin vaan mahdollista ja jalkaterät suunnattuna ulospäin laitteesta. Selkä hyvällä ryhdillä rauhallisesti alaspäin vertikaalisen paineen tukeutuessa olkapäihin ja horisontaalisen paineen tukeutuessa kyynärpäihin vasten laitteen selkänojaa. Kun keskittyy juurikin noin hajareisin puristamaan liikkeen persuuksella ylös ja pitämään painoa enemmän kantapäillä niin tuntuma on varsin mukava. Myös painot on nousseet allekirjoittaneella neljässä kuukaudessa 40kg--->120kg, liikeradan ja 15 toiston sarjapituuden säilyessä. Me likey <3
Mulla tuntuu hackissa ikävästi painetta polvissa, tiedä mistä tämä sitten johtuu :|
Mulla tuntuu hackissa ikävästi painetta polvissa, tiedä mistä tämä sitten johtuu :|
^Hack-koneessa ass to grass on huono?
Eikös tuo polvien kipuilu ja rasitus ole ihan jalkojen asennosta kiinni? Välillä näkee salilla miten monet laittaa jalat liian lähelle kelkkaa - tottakai sellainen pistää kipeeks kun polvet karkaa yli jalkaterien pohjassa. Siksi pidän itse ainakin jalat tarpeeksi edessä, jolloinka asento on käytännössä sama kuin missä tahansa oikein tehdyssä kyykyssä. Ei tuossa tunnu pahalta kun etureiskoissa :whip:
Tuo on juuri se yksi pahimmista mokista ja toinen on kun hackin saadettävä jalkalevy nostetaan ylös jolloin nilkkojen asento tulee luonnottomaksi ja alaskyykätessä ollaankin varpaillaan. Jalkalevy kannataa säätää loivaan nilkkakulmaan ja jalkaterät pitää levyn yläosassa, niin etteivät polvet karkaa varpaiden etupuolelle.