Haaste: 100kg toistopunnerrus !

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Jaaha, nostan Vilun suorituksen heti pykälää ylemmäs. Keväältä löytyi leivänpaahtimella taltioitu 10x100. Onhan tämä vähän nolo, Timba voi poistaa jos kokee suorituksen liian räkäseksi ;)

Paino taisi olla 91 hujakoilla.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mitäs räkästä tuossa oli? Normaalia salipenkkaamista, vielä ihan siististä päästä jopa!

Enkä mä täältä poista kun noita lässynlässynlätinöitä milloin kenenkiin suorituksista eli niitä kaverisiskonserkun penkkauksia vuodelta Neuvostoliitto.

Omaa videota peliin vaan, ei sen tekniikan tarvi olla täydellistä. Joku saa avata tekniikkaketjun jos sitä halutaan hieroa.

Sanon edelleen että omat tuskin tulee olemaan yhtään sen ihmeempää mitä pari viimeistä.

Mitäs räkästä tuossa oli? Normaalia salipenkkaamista, vielä ihan siististä päästä jopa!

Offtopiccina tiedustelisin, onko jokin syy sille miksi salilla pitäisi penkata epäpuhtaasti? Kysyn siis ihan vakavissani. Itse teen aina treeneissä jokaisen noston stoppia lukuunottamatta 100% puhtaasti. Pitäisikö kehityksen maksimoimiseksi penkkailla välillä roskittain?

Ja sikäli ymmärrän puhtaudesta nillittämisen, että onhan tällaisessa ketjussa nyt luonnollisesti tietty kilpailullinen aspekti olemassa ;) itse ainakin arvostan ehdottomasti enemmän vaikkapa viittätoista puhdasta toistoa kuin kahtakymmentä epäpuhdasta.

(itse en jaksa mahdollista satasen penkkiykköstäni videoida)

Offtopiccina tiedustelisin, onko jokin syy sille miksi salilla pitäisi penkata epäpuhtaasti? Kysyn siis ihan vakavissani. Itse teen aina treeneissä jokaisen noston stoppia lukuunottamatta 100% puhtaasti. Pitäisikö kehityksen maksimoimiseksi penkkailla välillä roskittain?

Ja sikäli ymmärrän puhtaudesta nillittämisen, että onhan tällaisessa ketjussa nyt luonnollisesti tietty kilpailullinen aspekti olemassa ;) itse ainakin arvostan ehdottomasti enemmän vaikkapa viittätoista puhdasta toistoa kuin kahtakymmentä epäpuhdasta.

Fakta on se, et jos penkkitulos on vaikka jumissa pidemmän aikaa, voi yksittäinen runkkupenkkitreeni saada sitä puhdastakin sarjaa ylöspäin, kun saadaan lihaksia ärsytettyä isommalla kuormalla. Itellä oli pitkään 80 kiloa se kova sarjapaino, sit päätin vähän tehdä härskimmin ja parissa viikossa oltiin 90 kilossa ja nyt jo yli satasella tulee hyvää sarjaa. Jos en ois uskaltanu nostaa takamusta, ni vieläki ois varmaan 80 kiloa tangossa. Sit ku menee yli 10 toistoa helposti ni laitan iteki videota.

Jokainen voi tietysti hieroa sitä superpuhdasta 130kg ykköstään vaikka 10 vuotta jos ei uskalla yhtään ronskimmin yrittää eteenpäin.

Kait pitää rupee penkkaan silleen et joka toisto on minuutin aina rinnanpäällä stopissa et menee läpi täällä. :)

Lisäksi täytyy muistaa että kaikki eivät suinkaan treenaa vain ja ainoastaan kehonrakennus tai voimanostomielessä. Jos dynaaminen voimantuotto on se varsinainen juttu mitä halutaan parantaa ja penkki vain yksi apuliikkeistä sen tavoittelemiseksi, niin treenitkin kannattaa sitten tehdä lajinomaisesti. Kuulantyöntö on kai paras esimerkki, mutta sama varmaan pätee vaikka kamppailulajeihin, jenkkifutikseen jne jne.

Saa udella ja pyrin vastaamaan. En ole varmaan ikinä menossa mihinkään viralliseen kisaan, niin ei oikein näe mitään järkeä harjoitella mitään kisapenkkiä. En minä penkkaa munat katossa enkä pomputtele rinnalta tarpeettomasti. Mutta ei ne mun penkit varmatikaan mitään kisakelpoisia suorituksiaakaan ole.

Sanoppa sinä vuorostasi mitä vikaa näissä viimeisissä videoissa olevissa penkkailuissa oli? Siis jos nyt unohdetaan oikeasti se kilpaileminen tässä kohtaa...

Fakta on se, et jos penkkitulos on vaikka jumissa pidemmän aikaa, voi yksittäinen runkkupenkkitreeni saada sitä puhdastakin sarjaa ylöspäin, kun saadaan lihaksia ärsytettyä isommalla kuormalla. Itellä oli pitkään 80 kiloa se kova sarjapaino, sit päätin vähän tehdä härskimmin ja parissa viikossa oltiin 90 kilossa ja nyt jo yli satasella tulee hyvää sarjaa. Jos en ois uskaltanu nostaa takamusta, ni vieläki ois varmaan 80 kiloa tangossa. Sit ku menee yli 10 toistoa helposti ni laitan iteki videota.

Eikös toi nyt ole vähän liian yleistettyä. Kyllä ne sarjapainot voi lähteä nousuun vaikka niin, että laskee hetkeks sarjapainoja.

Ite en nykyää edes osaa runkku penkata. Joskus 15 kesäsenä ku tuli aloteltuu ekaa kertaa, ni puolet nostosta tuli pompulla :D Vanhempana tyyli on ollut aika sama ku spotolla, eli tanko vaan hipoo rintaa ja jää välillä jopa 0.5-1cm vajaaksi, ja sit viiminen toisto ihan puhdas.

Eikö se ois ihan sama käyttää vaikka kumilenkkejä rinnalle lähtöön tai sitten kaveri auttamaan ekat 5cm ylös ja lopun matkaa omilla voimilla, ku pompauttaa vitusti rinnalta?

Saa udella ja pyrin vastaamaan. En ole varmaan ikinä menossa mihinkään viralliseen kisaan, niin ei oikein näe mitään järkeä harjoitella mitään kisapenkkiä. En minä penkkaa munat katossa enkä pomputtele rinnalta tarpeettomasti. Mutta ei ne mun penkit varmatikaan mitään kisakelpoisia suorituksiaakaan ole.

Sanoppa sinä vuorostasi mitä vikaa näissä viimeisissä videoissa olevissa penkkailuissa oli? Siis jos nyt unohdetaan oikeasti se kilpaileminen tässä kohtaa...
Itsekään en varmasti kisaamaan ole menossa, mutta mielestäni on helpompi seurata kehitystään, kun penkin tekee edes suunnilleen voimanostosääntöjen mukaan. Stoppia en itsekään viitsi tehdä, kun sitä varten pitäisi sitten tehdä niin paljon omaa erityistreeniä.

Jos nostan 95 takamus penkissä ja jalkapohjat maassa ja toisaalta 100kg perse ilmassa ja jalat miten sattuu, niin en katso itse kehittyneeni kuitenkaan viittä kiloa ensimmäisestä toiseen nostoon. Cheattipenkkiä on imo hankalampi tehdä aina samalla tavalla.

En mä ala muiden suorituksia arvostelemaan ja jos ns.kisasäännöt kokonaan unohdetaan niin mitään arvosteltavaa ei tietenkään voi ollakaan? Mua nyt kiinnostaa vain se, miksi penkkiä tehtäisiin vähän sinne päin: jonkin tietyn treenivaikutuksen saamiseksi?

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Oli oikkaripäivä ja tein alkuunsa vähän kapeemmalla tommottii. Jos antais vähän palautua seuraavalla kerralla ja ottais rinnalla, niin vois koittaa uusiksi. Vähän jumissa ollut koko kroppa kun treenannut niin saatanan kovaa ja usein. 48 erittäin kovaa punttitreeniä lokakuun alusta saakka.

[video=youtube_share;pK6GttpEwOI]http://youtu.be/pK6GttpEwOI[/video]

Mikäs täällä porukalla on maksimi ykkönen vrt. noihin satasen sarjoihin? Itse sain stoppi ykkösen 140 ja päälle sitten 17x100.

Kai se on nyt kannettava oma panos tähän ketjuun, ketjun aloittajana :)

Tuloshan ei mikään ihmeellinen ole mutta tässä tämä mihin pystyin tällä kertaa :)
Kanava jolle lisäsin videon on uusi ja sinne päivitän tasaisen monipuolisesti jatkossa omia reenejäni videoiden muodossa :) joten sen saa halutessaan myös tilata :)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kai se on nyt kannettava oma panos tähän ketjuun, ketjun aloittajana :)
Tuloshan ei mikään ihmeellinen ole mutta tässä tämä mihin pystyin tällä kertaa :)
Kanava jolle lisäsin videon on uusi ja sinne päivitän tasaisen monipuolisesti jatkossa omia reenejäni videoiden muodossa :) joten sen saa halutessaan myös tilata :)

Voimaa on enemmän kuin tekniikkaa. :)

Jos et ole pyörätuolipotilas niin jalat tukevasti maahan ja kevyt kaari niin viisi lisätoistoa on ihan realistinen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom