Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mun mielestä Olympialajit ovat kumminkin urheilulajeja, shakki ei ole olympialaji kuten ei moottoriurheilukaan.
Itse kenttäratsastuksessa kilpailevana voin sanoa että vaatii rautaista kuntoa, yritä seisoa jatkuvassa liikkeessä 10-15kilometrin matkoja kokoajan täryyttäen. Vaatii niin henkistä kuin fyysistä kuntoa. Ammunta vaatii rautaista henkistä kuntoa.
Kyllä se nyt vaan näin on, että jos haastavinta urheilulajia haetaan ni se on tennis. Tennis on äärimmäinen tekniikkalaji ja maailman eniten kilpailtu yksilölaji. Vuoden 2011 parhaaksi urheilijaksikin valittiin tennispelaaja Novak Djokovic, ennenkin valittu mm. Roger Federer.. Lajin arvostus muualla on vähän eri luokkaa kuin täällä Suomessa..
Kenttäratsastus, kolme osakoetta, kilpailusta riippuen kesto 1-3päivää.
Maastoosuus:
http://www.youtube.com/watch?v=vIe9K2BiAc8
Danielan kanssa samoilla linjoilla.
Ehkä jotain yleistyksiä voi tehdä. Esimerkiksi seuraavia:
Mitä suositumpi laji, sitä vaativampaa pärjätä / olla huipulla
Yksilölajeissa huipulle pääseminen on kovemman työn takana, koska siellä on vähemmän ihmisiä, kuin joukkuelajeissa (ainakin jos lajit ovat jokseenkin yhtä suosittuja)
fyysisesti vaativat lajit ovat haastavimpia, sillä kaikki lajit ovat henkisesti vaativia kilpailuasetelmasta johtuen. Esimerkiksi triathlon vs. golf (itse en laske golffia urheiluksi, mutta jotku laskevat)
Mikä on huipputason määritelmä? Onko se esim. 50 parhaan joukossa koko maailmassa, vai kymmenen vai viiden, vai tuhannen? Suunnilleen? Sanoisin isoissa joukkuelajeissa Top-5 olevan kovempi kuin missään yksilölajissa.
Tai ehkä pikajuoksu ja voimamieskisat, niihin tarvitaan sen verta geenejä, että ne on mahdotonta korvata treenillä.