hölkkääjä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
33
MOI!!! mikä ihme nyt mättää ku mä oon 3kk ajan tehny vatsa lihaksii 3 kertaa päivässä 100 istumaan nousun sarjan.. vatsa lihakset on todella kovat ja hyvässä kunnossa... mutta sixpack ei vain näy!! mun paino indeksi oli siinä 15 paikkeilla joten en usko että se johtuu siitä että olisi laardia vatsan päällä...
mä juoksen myös et en haluin alkaa painojen kaa sählää ku sit vatsalihakset laajenee ja tulee happikato ja kestävyys pienenee... miten mä nyt saisin sen sixpackin sieltä putkahtaa? valaiskaa tyhmempää! :hyper:

aivan niin.. aamulla päivällä ja illalla joka kerta sata..onks se huono? ai haluuks sä kuvia mun mahasta?

aika raju on toistomäärä jos sata kerralla. Mieluummin vaikka 4*30 toistoa pikku palautuksella. "Kuvia" heitin kehään sillä, kun toi indeksisi (15) on melkoisen vähän! Eli mikäli palikat ei näy, ei sinussa varmasti ole ihan mitään muuta kuin luuta ja nahkaa, mikä taas tekee sen, että mikäli niitä haluat olisi ehkä parempi alkaa syömään enemmän ja tehdä vatsoja lisäpainoilla paljon pienempiä sarjoja.

Oletko muuten kumpaa sukupuolta?

jätkähän mä oon.. mut ku eiks jos tekee painoilla nii se sitten sitä lihaksen perus kestävyyttä laske?

hölkkääjä sanoi:
MOI!!! mikä ihme nyt mättää ku mä oon 3kk ajan tehny vatsa lihaksii 3 kertaa päivässä 100 istumaan nousun sarjan..

Miksi?

Tee mieluummin kaksi kertaa viikossa KUNNOLLA, toisella kerralla vaikka suorat ja syvät ja toisella kertaa vinot. Kunnollisella vastuksella järkevät toistomäärät. Vatsalihakset on ihan samanlaista lihaskudosta kuin muutkin lihakset, eli tarvitsevat myös palautumisaikaa.

Ei tuollaisessa "teen tuhat toistoa päivässä" ole mitään järkeä vaikka se olisikin toiminut Patrik Batemanille... (American Psycho)

okei.. mut oon 14 elikkä mul on kotona painot puolesta kilosta 10 saakka.. millä painolla mä sit tekisin ja kuinka monta toistoo? etä korotanks mä sitä vaikka aina kymmenen viikossa?siis toistojen määrää

No ei laske. Varsinkin jos reenaat punttia voimakestävyyden tai kestävyyden toistoalueellä. Ihan samalla tavalla sinä pystyt tehokkaasti nostamaan kuntoasi puntilla. Toistomäärät, sarjamäärät, palautusajat ja harjoitusten jaksottaminen vain muuttuu tavoitteiden mukaan.

Itseasiassa jos haluat kestävyyttä varmasti yksi parhaita keinoja sen parantamiseen on yhdistää vaikka kuntosali ja lenkkeily. Lihasta sinä et saa kasvatettua ainakaan kuntosi kustannuksella jos teet vaikkapa 15-20 toiston sarjoja salilla kiertoharjoitteluna. Saati sitten jos yhdistät kiertoharjoitteluun salilla myös aerobisia värkkejä kuten soutulaitetta ja kuntopyörää.

hölkkääjä sanoi:
okei.. mut oon 14 elikkä mul on kotona painot puolesta kilosta 10 saakka.. millä painolla mä sit tekisin ja kuinka monta toistoo? etä korotanks mä sitä vaikka aina kymmenen viikossa?siis toistojen määrää

Vaikka haluat kehittää kestävyyttä ensisijaisesti olisi kyllä järkevää hankkia jonkinlainen ohjelma että harjoittelusi pysyy nousujohteisena, hauskana ja lihastasapainosi säilyy.

Samalla varmistat mielenkiintosi kuntoiluun jatkossakin ja kehityksesi on varmasti todella paljon parempaa...

En siis tarkoita vain noita punttejasi vaan koko kuntoilua mukaanlukien koululiikunta, omat lenkkeilyt, kuntopiirit ja palautuminen. Myös ruokailu on tärkeää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
käyn lenkillä 3+ kertaa viikos... eli tiivistettynä voitko tehä mulle vaik oman vatsa treenin?

Jos olet kilpajuoksija niin turha sinun on ruveta mitään vatsalihaksia hankkimaan. Voima niissä ei tietenkään ole pahitteeksi. Vatsat ovat kyllä tärkeä lihasryhmä juoksussakin, mutta niiden kuuluu vain tukea. Massasta on juoksussa vain haittaa, olettaen ettet ole sprintteri. Toisaalta mikäli olet kilpajuoksija, niin kannattaa kysyä valmentajalta tai muilta kokeneilta. En tiedä huippujen treeneistä niin paljoa, että uskaltaisin fiksusti sanoa muuta.

Mikäli taasen olet kuntoilija, niin kannattaa kyllä syödä hitusen enemmän. :) Eihän tuollaisella painoindeksillä elä. Mielestäni Jeppe Peruskuntoilijan ei ole mitään järkeä tehdä vain punttia, vain lenkkiä tai vain joogaa. Monipuolista liikuntaa sopivassa suhteessa niin hyvä tulee. Mutta itse vatsapalikoihin joita kovasti kaipailit auttaa lähinnä syöminen ja massatreeni, johon löydät vähintäänkin muutaman ohjeen tältä sivulta. Itse treeniohjelman jätän muiden niskoille.

enmä mikää kilpa juoksija ole :) mä vaa lenkkeilen yleiskunnon ylläpitämiseks. mut ainoo tavote mul on sixpack. keinoja kaihtamatta! eli treeni ohjelmaa kehiin. ja siit syömisest et aamul syön puuron tai jugurtin koulu ruuan lautasen pari (se on hyvää) himas koti ruokaa ja ilta palaks muroja. vielä lisääkö?

hölkkääjä sanoi:
käyn lenkillä 3+ kertaa viikos... eli tiivistettynä voitko tehä mulle vaik oman vatsa treenin?

Tiivistettynä:

Sinä tarvitset ohjelman jossa on koko kropan kestävyysharjoittelu tai voimakestävyys punteilla, peruskestävyys harjoituksia, vauhtikestävyysharjoituksia, palauttava toiminta, ruokailut ja jaksotus.

Näillä, harjoitusten kestolla ja teholla kun jaksotetaan harjoittelusi sinä saat nauttia kuntoilusta, kehityt tasapuolisesti ja varmasti sekä pysyt varmemmin kunnossa.

Tuollaista yhden lihasryhmän ohjelmaa ei kukaan tarvitse.

Opossumi sanoi:
Jos olet kilpajuoksija niin turha sinun on ruveta mitään vatsalihaksia hankkimaan. Voima niissä ei tietenkään ole pahitteeksi. Vatsat ovat kyllä tärkeä lihasryhmä juoksussakin, mutta niiden kuuluu vain tukea. Massasta on juoksussa vain haittaa, olettaen ettet ole sprintteri.

Eli edelleenkin unohdetaan se massan hankinta jos halutaan parantaa tai ylläpitää "kuntoa". Tämä on siis eri asia kuin unohtaa painoharjoittelu!

Vatsalihaksia todellakin tarvitaan juoksussa ja vaikka tavoitteet ovatkin noinkin selkeät koostuu hyvä kunto monista osa-alueista jotka kehittyvät paljon paremmin kun otetaan kokonaisuus huomioon.

Edit:

Hölkkääjä. Jos haluat yksilöllisen ja fiksun ohjelman niin täytyisi tietää vähän pohjaa sinusta. Ainakin kuntotasosi, liikunnallinen aktiivisuutesi ja harrastukset ovat tärkeitä.

nii mut ku mä haluun ensi sijaisesti näkyvät vatsa lihakset! :D auttakaa nyt vähän.. alanko mä sit tekee vaik selkä lihas liikkeitä lisäks? ei ongelma. punnerruksia mä teen päivittäin pari sarjaa..

nä mä kerron. oon juossu nyt kuukauden aktiivisemmin. 3km lenkkei ja nostan kilsan kuukaudessa. 3 kertaa viikossa joskus jos ei oo yks. kert. aikaa nii jää 2 kertaan. harrastuksena on skeittaaminen vain. mut en harrasta missään ryhmässä..

:)

Nythän on näin. Että.

Sikäli mikäli kun minua hirveästi haluttaisi sinua auttaa, minun tarvitsisi tietää joitakin testituloksia (esim. coopperin testi sekä lihaskuntotesti) tasosi selvittämiseksi. Lisäksi voimatasot täytyy tietää vaikka kestävyyttä sitten harjoitellaankin ja ruokailusta pitäisi kotvanen porista :)

Kaikista helpoin vaihtoehto olisi sinun kävellä vaikkapa sen kotikaupunkisi salille ja pyytää siellä kunto-ohjaajaa tai personal traineria tekemään sinulle yksilöllinen harjoitusohjelma. Toinen vaihtoehto on lukea yhtä ja toista täällä ja kysellä kovasti aiheesta ja jatkaa kuntoilua samalla mallilla kuin jo olet tehnyt mutta voin luvata että oikein tehdyllä ohjelmalla kehityt paaaaljon paremmin ja kuntoilukin on oikeasti mukavaa :D

Niin ja pituus, paino ja ikä täytyy tietää myöskin

noh.. ku eihän mua vielä salille edes päästetä... :( noh cooperin testissä juoksin sellasen 2400 viimeks eilen.. ei hirveen häävi... pituus 160 paino 40 ja mä pyrin syömää vähä rasvasta ruokaa ja niin edes päin.. kaiken limun ja karkin jättäny vähemmälle... ja jos sä mitenkää voisit kertoo mulle jonku ohjelman jota tekisin siihen saakka oon 15 ja pääsen salille. voisitko tehä sen?

En rupea ilmaiseksi kokonaista ohjelmaa tekemään mutta rungon voin tehdä.

Minkäslaiset ne sinun painot ovat? Käsipainot? paljonko painoja ja minkälaista sarjaa jaksat niillä tehdä eri liikkeissä? Mitä ylipäänsä olet niillä tehnyt?

Kuinka kauan sinulla kestää noilla 3km:n lenkeillä? Juoksetko yhtäjaksoisesti vai käveletkö välillä? Juoksetko niin että henkästyt vai lönkytteletkö niin että pystyt puhumaan juostessa?

EEEEDIT: BTW nyt tekis mieli jo kysyä että KUKA JA MIKSI sua KIELTÄÄ menemästä salille? :eek: Niin ja kasvavaksi miehenaluksi kovin olet kevyt :)

Pitää syyä että kehittyy ja pysyy elimistö terveenä!

Back
Ylös Bottom