hölkkääjä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
ne on käsi painoja mut saan niistä ne paino osat irti. elikkä saan puolen toista kilon tai 2.5 kilon painon niskan taakse vaikka sellasen levyn.. en mä tiiän kai mul menis noil painoil tahdon voimal sinne sataan saakka myös mut mikä ois hyvä sarja?

ja lenkistä. mä yritän venyttää sen siihen 20 minsaan. ja yleensä juoksen yhtäjaksosesti. joskus joudun myös kävelee hetken. ja mä juoksen sillee et todella hengästyn.. kyl mä jonku kaks sanaa pystyn siin puhuu mut se on jo maksimi

en oo vielä tehny painoilla ku jotai sitä hauis liikettä.. ja sit sitä ojentaja liikettä. en mitään vatsaan

Nonniin. Paiskaampas tähän tällaista perussettiä ensialkuun ja jos sinulla on sähköpostia niin voisin tekaista vaikka 8 viikoksi sulle perusrungon. Vie ihan liikaa tilaa ja on liika vaikee selkeesti tähän rakentaakkaan tollasta...

Eli aloitas nyt vaikka sitten ensiviikosta ja lepää tämä viikonloppu tuon coopperin jälkeen. Koita syödä viikonlopun aikana silleesti että ruokailuille ei tulisi väliä yli 4 tuntia, merkkaa ruokailusi vaikka huomisen osalta tänne ja laske proteiinit, hiilihydraatit ja rasvat yhteen. Laita kaikki yhteistulokset (hum myös kalorit) ylös niin katsotaan suunnilleen kuinka vähän sinä syöt :)

Elikkäs alkuun näin.

Maanantai ja perjantai peruskestävyyslenkki:

-Käy juoksemassa tasaisessa maastossa 30-40 min siten, että pystyt juostessa puhumaan (et hengästy ainakaan kovasti). Sykkeesi tulisi olla jotakin 120-140 kokoaika (seuraa jos saat jostakin sykemittarin). Vauhdin ei tarvitse olla kovaa vaan jos tuntuu että hengästyt kovasti kevennä vauhtia. vaikka kävelyksi asti.

-lopuksi rauhallisia KEVEITÄ venytyksiä siten että yhden venytyksen kesto on aina noin 20 sec.

Keskiviikkona kuntopiiriä:

-Käy kipaisemassa KEVYESTI hölkäten tai reippaasti kävellen 10-15 min lämmittelylenkki.
-venyttele kevyesti koko kroppa läpi noin 5-10sec venytys aina lihasta kohden (lämmittelyvenyttely)

-kyykky 15-25 toistoa
-vatsat 25-35 toistoa
-etunojapunnerrus 15-25 toistoa
-selänojennus 25-35 toistoa

Tee liikkeet putkeen (ilman palautusta) ja kierroksia sitten 2-3. Kierrosten välissä 1-2 min tauko.

-lopuksi 10 min kävelylenkki ja rauhallisia KEVEITÄ venytyksiä siten että yhden venytyksen kesto on aina noin 20 sec.

juu elikkä mä heitän tähän väliin ainaki itelleni toimineen skeidan;

elikkä aamuisin 3x viikossa intervallitreeniä (hölkkä, tai kotitreeni kyykyt yms, voin selittää lisää jos haluat) ja 2x viikossa KOVA absitreeni lisäpainoilla.

Toimii ku junan vessa. on kesään mennessä kovat tulokset. chiksit digaa. kehitys vie aikaa, itelle tuli aika pettymyksenä ne kehitykset, luulin et ne muutamaan kk:n pamahtaa näkyviin ohuen ihrakerroksen alta. vaan ei. mut eihän noista nyt olla valiteltu :david:

ohos oli nii pitkään toi kirjotusmoodi auki et kerkes tulla parempi ohjelma :D

kiwi^ sanoi:
ohos oli nii pitkään toi kirjotusmoodi auki et kerkes tulla parempi ohjelma :D

Jeps. Meinasin jo vastata äkäisesti nousujohteisuudesta ja rauhassa aloittamisesta ja mutta korjasit jo vähän :)

Pitää huomioida lähtötaso ja aloittaa rauhassa ja miettiä mitä pitää muuttaa että kuntoilu on edes terveellistä. Kuntoilussa MÄÄRÄ KORVAA LAADUN. Eli sillä että reenaat kerran viikossa niin kovaa että palautumiseen menee viikko et varmasti saavuta mitään. Varsinkaan alussa.

Kun aloittaa rauhassa, järkevästi, käsijarru päällä voi reenitehoa nostaa tasaisesti jolloin kehittyminen on taattu eikä ylireenaamisen vaaraa ole. Samalla opitaan tarkkailemaan kehoa ja jatkossa pystytään kovempiin reeneihin mutta enne kaikkea MOTIVAATIO PYSYY YLLÄ KUN KUNTOILU ON MUKAVAA!

eli teenks mä tätä äskestä treenii 2 viikkoo vai 8 viikkoo? kiitos mahtava ohjelma ja tol luulis saavan irti paljon! mut ooks sä nyt varma et mul ois sit viikon loput lepo päiviä ja tiistai torstai myös??? aika vähän treeni päivii

hölkkääjä sanoi:
eli teenks mä tätä äskestä treenii 2 viikkoo vai 8 viikkoo? kiitos mahtava ohjelma ja tol luulis saavan irti paljon! mut ooks sä nyt varma et mul ois sit viikon loput lepo päiviä ja tiistai torstai myös??? aika vähän treeni päivii

Joo teet näin kaksi viikkoa. Sillai ei kukaan kehity että heti mennään niin paljon kun kintuista päästään niin pitkälle kun jaksetaan :) Pitää alottaa rauhassa ja malttaa pitää syke optimaalisella tasolla sekä muistaa että kehitys tapahtuu LEVOSSA.

Jatkossa sitten tulee lisää reenipäiviä ja kovempia reenejä.

Mutta laitas silti tonne kalorilaskuriin ne ruokailusi huomiselta. Voit sitten laittaa ne tänne tai mulle maililla. Katsotaan että saat tarpeeksi energiaa kehityksen takaamiseksi.

Niin ja mä laitan sulle sitten jatkossa sen 8 viikon ohjelman jonka jatkat sitten kun tää kaksi viikkoa menee..

Editti: Niin joo ja tavoitteeksi sitten vaikka coopper testin tuloksen parannus :) Kun rauhassa maltat alottaa ja jatkatkin järkevästi niin ihmeitä tapahtuu :thumbs:

hölkkääjä sanoi:
noh.. ku eihän mua vielä salille edes päästetä... :( noh cooperin testissä juoksin sellasen 2400 viimeks eilen.. ei hirveen häävi... pituus 160 paino 40 ja mä pyrin syömää vähä rasvasta ruokaa ja niin edes päin.. kaiken limun ja karkin jättäny vähemmälle... ja jos sä mitenkää voisit kertoo mulle jonku ohjelman jota tekisin siihen saakka oon 15 ja pääsen salille. voisitko tehä sen?

:eek:

Älä prkl ala tossa iässä syömään "puhtaasti", varsinkaan tolla painolla! Ei pahalla mutta tolla massalla ei pitäs olla mitään väliä paljonko ja mitä syöt. On toki hyvä ettei juo limsaa tai syö karkkeja, mutta ei sitä nyt orjallisesti tarvi yrittää terveellisesti syödä. REILUSTI ruokaa naamariin hyvä mies, myös sitä rasvaa!

Terveisin: 165 cm/43 kg 13-vuotiaana, nykyään 175 cm/70 kg. Kyllä elämä on paljon mukavampaa normaalipainosena. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Habankorppu sanoi:
:eek:

Älä prkl ala tossa iässä syömään "puhtaasti", varsinkaan tolla painolla! Ei pahalla mutta tolla massalla ei pitäs olla mitään väliä paljonko ja mitä syöt. On toki hyvä ettei juo limsaa tai syö karkkeja, mutta ei sitä nyt orjallisesti tarvi yrittää terveellisesti syödä. REILUSTI ruokaa naamariin hyvä mies, myös sitä rasvaa!

Terveisin: 165 cm/43 kg 13-vuotiaana, nykyään 175 cm/70 kg. Kyllä elämä on paljon mukavampaa normaalipainosena. :)

Juu olet asian ytimessä. On tarkoituskin syödä enemmän. Laskenta tehdään sen takia että pystytään näyttämään kuinka paljon alle menee nyt ja kuinka paljon pitäisi syödä!

Ei ne rajat ole kaikille niin tiedossa. Samalla tutustutaan loistavaan kalorilaskuriin jota voi sitten tulevaisuudessa käyttää jos haluaa kulutusta tarkentaa.

Niin kerta. Ällös ajattele niin suppeasti :piis:

Edit: itseasiassa lukaseppas noita aikaisempia viestejä niin voipi olla että ymmärrät mihin tässä pyritään.

Tulee. Aikaa se voi viedä mutta tulee kyllä.

Siis ei se kahdessa viikossa tule mutta sitten myöhemmin varmasti.

Se vain vaatii vatsalihaksia. Tuolla painoindeksillä se ei voi olla muusta kiinni.
Niin ja niitä lihaksiahan saadaan kun syödään enemmän ja reenataan. Aloitellan nyt ensin näin että päästään alkuun ja katsotaan sitten eteenpäin :)

hölkkääjä sanoi:
okei :) pystyisiks sä lupaa et kolmen kuukauden päästä ois jo sixpacki?
En ainakaan näkemättä :D sitäpaitti jokaisella on vähän erilainen kuva siitä mikä lasketaan sixpackiksi ja mikä vaan näkyviksi vattalihoiksi. Katsotaan nyt tää alku kuntoon niin kyllä se siitä ajan kans. Syödä vaan pitää kun ne on kuitenkin vatsaLIHAKSET mitkä sieltä näkyy. Jos niitä ei ole, ne ei näy. Ja symällä vähän ja tekemällä kerralla sata istumaannousua lihaa ei tule koskaan. Ei edes vatsaan :D

Niin et laskes huvikses tuolta mun linkistä noi sapuskat niin katotaan kuinka paljon sun PITÄÄ syödä enemmän että edes kuntosi kohenee. Sitten keskustellaan siitä vatsalihasten näkymisestä.

Edit: niin joo ja se mitä sä saat aikaan sitten kun sulle annetaan avaimet on vain sinusta itsestäsi kiinni. Kuitenkin ilman niitä avaimia et tule saamaan ensimmäistäkään ovea auki. Ainakaan ihan lähivuosina.

mä oon tyhmä. en osaa tehä tota... siis minkä noist teen? siin alus ei ollu ku jotai rae juustoo. siin ei ollu paljookaa siitä mitä syön päivän aikana... :( minkä linkin otan sielt?

mä kävin nyt lenkillä juoksin frendille (4km) ja takas juoksin hetki sitten.. ja tein muuten sen kalori testin. ja vastaus oli et syön päivässä 1348 kalorii,14.3 grammaa rasvaa (onko mahollista?) hiilareit n. 250 proteiinii 57 ja määrä 1885 grammaa

hölkkääjä sanoi:
mä kävin nyt lenkillä juoksin frendille (4km) ja takas juoksin hetki sitten.. ja tein muuten sen kalori testin. ja vastaus oli et syön päivässä 1348 kalorii,14.3 grammaa rasvaa (onko mahollista?) hiilareit n. 250 proteiinii 57 ja määrä 1885 grammaa
On se mahdollista mutta äärimmäisen kehnosti :D

rasvaa on aivan liian vähän ja samoten proteiinia. Hiilaria onkin sitten yllin kyllin. Eli ensialkuun sun pitää lisätä terveellistä pehmeää rasvaa ja proteiinipitoista ruokaa. Lähinnä liha auttaa tuohon proteiinin puutteeseen ja kasviöljyt kuten rypsiöljy ja oliiviöljy tuohon rasvanpuutteeseen. Tosin uskon että et toi rasvamäärä on hiemän korkeampi johtuen siitä rasvasta missä esimerkiksi kouluruokasi on laitettu.

syö päivällä aterioilla reilusti (tuplaten ainakin) enemmän lihaa, välipaloiksi leipää jonka päällä reilusti leikkeleitä sekä hedelmiä... iltapalaksi voisit syödä maitorahkaa (250g) jonka sekaan laitat pari ruokalusikallista vaikka rypsiöljyä (proteiinia ja rasvaa antamaan rakennuspalikoita kehollesi unien ajaksi).
Huom! Älä vähennä perunoita/pastaa/salaattia nykyisestään vaikka lihaa pyrit reilusti lisäämäänkin!

Näin aletaan olemaan paremmilla määrillä ja uskoisin että pääset ainakin yli 2000 kcal joka on varmasti ihan hyvä alaraja sinulle. Mieluummin minä nostaisin tuon määrän aina tuonne 2500kcal asti.

Voisit sitten vaikka maanantaina laskea uudestaan noi kalorit kun alat syömään enemmän...

Gdane sanoi:
Eli edelleenkin unohdetaan se massan hankinta jos halutaan parantaa tai ylläpitää "kuntoa". Tämä on siis eri asia kuin unohtaa painoharjoittelu!

Vatsalihaksia todellakin tarvitaan juoksussa ja vaikka tavoitteet ovatkin noinkin selkeät koostuu hyvä kunto monista osa-alueista jotka kehittyvät paljon paremmin kun otetaan kokonaisuus huomioon.

En tiedä ymmärsinkö tekstisi väärin vai olinko kirjoittanut oman tekstini huonosti. En todellakaan tarkoittanut, etteikö painoharjoittelu olisi sallittua, se on jopa suotavaa. Itse asiassa sitä yritin viestissäni sanoa, mutta ilmeisesti en osaa ilmaista itseäni, varsinkaan lyhyesti. Yritin siis sanoa, että mikäli juoksu on se päälaji, pitää siihen panostaa selvästi enemmän kuin muihin ja muut lajit muokata sen mukaan. Uskoisin, että tarkoitimme molemmat täysin samaa asiaa, mutta ilmaisuni oli heikkoa, kuten tapana on. :rolleyes:

Back
Ylös Bottom