Gripper#4

Luulen että toi 300 menee kesään mennessä tappiin. Hieman kyllä yllätti että ilman oikeestaan minkäänlaista erillistä puristusvoimaharjoittelua noinkin kovaa puristaa. Toisaalta kun aloittelin treenaamaan niin ajattelin että vetoremmit on heikoille ja jos ei ote pidä niin sitten ei tehdä enempää. Loppuvuodesta käytin hetken aikaa remmejä vähän enemmän, mutta totesin sen ihan turhaksi loppupeleissä.

No tulipahan sitten tämän tredin innoittamana tilattua Sakelta Treineri-luokan puristin. #1 ois kyllä varmaan ollu turhan jäykkä. :D Voimaa forkkuihin!

Ootko päässyt vertaamaan nuita heavygripsejä muihin grippereihin esim. Coc tai RB? Jos olet niin oletko huomannut mitään eroja jäykkyydessä tai yleensäkin mitä niissä on erilaista?

Jäpälä sanoi:
Ootko päässyt vertaamaan nuita heavygripsejä muihin grippereihin esim. Coc tai RB? Jos olet niin oletko huomannut mitään eroja jäykkyydessä tai yleensäkin mitä niissä on erilaista?

Tänään sain nämä joten ei oo vielä voinu vertaa mihinkään. Jos joltain tutulta löytyis niin olisi ihan mielenkiintoista kokeilla onko eroja.

Sen verran testasin noita lb-luokitusten oikeellisuutta että 250 menee juuri ja juuri kiinni kun seison koko painolla sen päällä, 300 jää reilusti vajaaksi. Painan siis n. 115kg vaatteineen kaikkineen, ja tuo 250 pitäisi siis vaatia n. 110kg puristuksen sulkeutuakseen. Ei ne numerot ihan hunpuukkia siis voi olla.

Puristitko suoraan paketista vai teitkö jonkinlaisen sisäänajon? GripBoardin prot sanoo, että gripperi olis hyvä sisäänajaa ennenkuin sillä alkaa kunnolla treenaamaan. Tää perustellaan sillä, että ajan mittaan gripperi löystyy vähän (tai paljon) laadusta riippuen. Joten vähän ajan kuluttua, kun se gripperi tuntuu helpommalta, et voi olla varma ovatko voimasi kasvaneet vai gripperi löystynyt. Samoin seasoningin jälkeen se kahvojen väli yleensä kavenee, Ironmindin grippereillä yleensä vähiten, HG jopa tuuman. Yleisimmät tavat kahdellä kädellä sulkemisia rinnan edessä tai sitten toinen kahva maahan ja siitä jalalla painetaan gripperi kiinni 100-150 kertaa.

quaz sanoi:
Sen verran testasin noita lb-luokitusten oikeellisuutta että 250 menee juuri ja juuri kiinni kun seison koko painolla sen päällä, 300 jää reilusti vajaaksi. Painan siis n. 115kg vaatteineen kaikkineen, ja tuo 250 pitäisi siis vaatia n. 110kg puristuksen sulkeutuakseen. Ei ne numerot ihan hunpuukkia siis voi olla.
Kannattaa lukea tää tredi: http://www.gripboard.com/index.php?showtopic=11754
Lopussa on asiaa noista heavygripseistä. Keskimäärin hg250 on samantasoinen coc2:n (195 lbs) kanssa tai hieman kevyempi.

Mankka auttaa ainki itellä pirusti tuossa puristelussa. Tässä videoklippi jossa puristan numero kakkosen ilman mankkaa viidesti pohjaan. Video on huonolaatuinen, mutta kyllä se pohjaan menee. Tuossakin alkoi jo ote lipsumaan ku kädet hikoilivat. Ennätys mangnesiumin avulla muistaakseni 7 toistoa peräkkäin. Laittakaahan muutkin klippejä jakoon niin saadaan vähän kilpailumeininkiä aikaan! :D

Coc.nro2.MPG

kannattaa panostaa toistoja enemmän siihen pohjassa pitämiseen. hyvä keino on myös painaa pohjaan ja stopata 2-5 sekkaa, löysätä sentti pari ja pysäyttää siinäkin hetkeksi ja painaa sitten pohjaan uudelleen ja stopata. noita ei tarvi pumpata pitkään sitten :)

jto sanoi:
kannattaa panostaa toistoja enemmän siihen pohjassa pitämiseen. hyvä keino on myös painaa pohjaan ja stopata 2-5 sekkaa, löysätä sentti pari ja pysäyttää siinäkin hetkeksi ja painaa sitten pohjaan uudelleen ja stopata. noita ei tarvi pumpata pitkään sitten :)

Juu, tuota on tullut kanssa kokeiltua. Se on hyvä kun ottaa kumpaankin käteen samanvahvuiset gripperit ja puristaa pohjaan, siinä sitten pitää niin kauan ku jaksaa. Yleensäkin hiuomannut että staattisia ja dynaamisia puristeluja kannattaa vaihdella eri treenikerroilla.

haavevahva sanoi:
Samoin seasoningin jälkeen se kahvojen väli yleensä kavenee, Ironmindin grippereillä yleensä vähiten, HG jopa tuuman. Yleisimmät tavat kahdellä kädellä sulkemisia rinnan edessä tai sitten toinen kahva maahan ja siitä jalalla painetaan gripperi kiinni 100-150 kertaa.

Järkeenkäyvältähän tuo kuulostaa, mutta mulla on nuo kaikki heavygripit ja noissa 250 ja 300, joita ei ole vielä puristettu kertaakaan pohjaan, sattuneista syistä :), on pienin tuo kahvojen väli. Ja 150-mallissa rako on isoin, vaikka sitä on eniten puristeltu.

edit. tuosta hg ja coc erosta, niitä ei kai voi verrata, koska se vastus on mitattu eri kohdasta? Näin ainakin luin jostain foorumilta..

sitten vaan pinsettiotetta peliin myös, eli kahvat peukalon ja sormenpäiden väliin. ei tarvi niin jäykkää gripperiä :)

Minkäslaisella ohjelmalla sitä kannattaisi lähteä liikkeelle?

Mulla on koko Heavy Grip-sarja käytössä. 150:llä menee sen parikymmentä toistoa, 200 menee kerran kiinni.

Treenaan kaksijakosella ohjelmalla ja ajattelin, että jalka-käsi-päivänä voisi grippereitä puristella. Sillon jäisi yksi lepopäivä selkäpäivän ja grippereiden väliin.

Jotain 5x5 tyylistä olen kuullut joillekin suositeltavan, mutta epäilen toimivuutta minun tilanteessani. Luulen, että saisin nyt 150:llä 5x5 vaikkapa minuutin palautuksilla, mutta 200:lla en edes 5x1:stä. Eli harppaukset ovat tähän liian suuria.

Mitä muita harjoitteita voisi tehdä kehityksen hyväksi, ihan kotioloissa (eli ei ole mahdollisuutta nostella mitään painoja maasta)?

jos oletetaan, että treenaat nimenomaan grippereitä varten, kokeile seuraavaa viikkorytmiä:

ma: 5-10*5-15*150, stop 1-2" pohjassa. reilut palautukset.
ti: 5-10*20-30*kevyt ilman happoja.
ke: 5-10*2-6*150, 3-vaihe-stop à 3-5": 2cm vajaa, pohjassa, 2cm vajaa, sit auki. reilut palautukset.
to: ks. ti
pe: pinsettipuristuksia 5-10*5-10*X, stop 1-3" pohjassa. reilut palautukset.
la: ks. ti
su: -

200:lla voi jossain vaiheessa alkaa tekeen avustettuja, eli painat pohjaan ja autat toisella kädellä rasitusta pois. pyri lukitsemaan mahdollisimman paljon yhdellä kädellä ja jarruta auki.

idea tällasten erityisten juttujen kykyjen parantamisessa on hermoston työkyvyssä. ihan sama kuin leuoissa jne. tee USEIN, mutta älä loppuun asti. jätä siis aina sarjaan varaa. testata kannattaa esim. joka kolmas viikko hieman kevyemmän jakson jälkeen.

ihan hyvin voit myös pitää 150 ja 200 grippereitä mukana ja puristella MELKO helppoja juttuja STOPEILLA ja monivaihestopeilla pitkin päivää. veikkaisin, että sulta menee pari viikkoa ja teet 200:lla vitosen, ellet kympin.

Ei ...tana! Tulihan se treineri gripperi nyt kotiin.. Mutta olipa pettymys kun huomasin että se on ihan paperia.. 100 paunan vastus.. Ehkä mä aliarvioin voimiani! :D No, eipä oo enää varaa tilaa sitä #1 vielä vähään aikaan..

kyllä noissa valmistajissa on isoja eroja! ostin sakelta handgripperin 160 paunaa eli n.73kg en saa sitä kertaakaan kiinni vaikka olen tehnyt kympin coc:n gripper 1 ja sen vastus 65kg

-asterix- sanoi:
kyllä noissa valmistajissa on isoja eroja! ostin sakelta handgripperin 160 paunaa eli n.73kg en saa sitä kertaakaan kiinni vaikka olen tehnyt kympin coc:n gripper 1 ja sen vastus 65kg

Mulla on kanssa toi Barabanin 160 ja se on kovempi kuin mun coc #2

Back
Ylös Bottom