Gripper#4

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ykkösellä meni muutama kuukaus 29toistoo ja vasurilla muistaakseni 12toistoo...kakkosta en ole kokeillu...hieman hiipunu alkuinnostus tohon...onko noissa kisoissa muuten toistokisoja?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ykkösellä meni muutama kuukaus 29toistoo ja vasurilla muistaakseni 12toistoo...kakkosta en ole kokeillu...hieman hiipunu alkuinnostus tohon...onko noissa kisoissa muuten toistokisoja?

Ei mun mielestä, mutta Herra rautakoura (Kokko) tietäis paremmin.

Ostat vaan kakkosen ja rupeet runttaamaan :) Mulla tuli ainakin näppivoimiin puhtia ihan järjettömästi lyhyessä ajassa ja auttoi paljon kaikissa saliliikkeissä. Tänään pitäs taas grippailla ja samalla laittaa se kakkonenki tilaukseen !

Jep, nyt on hommattuna #1, #2 ja #3!! Toinen ranne on vähän paskana, mut heti kärkeen #1:llä viis sulkua vasurilla. Toi ykkönen kyllä tuntuu tosi hyvältä. Kohtapuoliin aletaan kunnon treenit, kunhan saan käden kuntoon! Aivan järkyttävä kapistus toi #3!!

Edit: Noista huippusuorituksista. Työkaveri vetäs ens näkemällä 3 sulkua #2:lla, eikä ole mikään punttiharrastaja. Mutta aika pitkä ja vahvarakenteinen kaveri. Isolla kädellä on varmaan etua tässäkin hommassa..?

Mitenkäs nää isommat pojat treenailee gripperillä? että monta sarjaa ja monta toisto, kaikilla sormilla ja välillä kahdella? Itteäki kiinnostas treenailla kouria ja käydä kokilemassa rautakoura kisoja.

joko jani on nelosen reeneissä sulkenut? kimola tietää niin juoruappa nyt vähän :D

Epäilen, kyllä se olis jo tullu esille muillakin foorumeilla jos #4 olis suomessa suljettu. Mutta toivotaan että pian menee, niin saadaan suomi maailmankartalle..

joko jani on nelosen reeneissä sulkenut? kimola tietää niin juoruappa nyt vähän :D

Ei se oo sitä nyt vissiin pahemmin treenaillu. Sitä en kyllä yhtään epäile etteikö Jani sitä tosiaan joskus tule sulkemaan. On niissä käsissä nimittäin semmonen puristus ettei ole ainakaan vielä toista samanlaista tullu vastaan. Hyvä ettei paskat pärähdä housuun ku kättelee. :D

parhaiten kyllä tollaseen hermostolliseen erityislajiin auttaa tehdä usein ja pitää ne sarjat melko helppoina. pari kolme viikkoa progressiivista treeniä, kevennys ja testi. uskosin, että kun jani ryit menemään 10*2 per päivä edes joka toinen päivä, menee se nelonen kuukaudessa. sitä lopun senttiä kannattaa korostaa. sehän se vasta sen vastuksen antaa. parin sekan stoppi siellä lopussa ja vaikka uus puristus sentin aukasun jälkeen. paljon auttaa myös kahdella sormella tekeminen iisimmillä puristimilla.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
tehdä usein ja pitää ne sarjat melko helppoina. pari viikkoa treeniä, kevennys ja testi. uskosin, että kun jani ryit menemään 10*2 per päivä edes joka toinen päivä, menee se nelonen kuukaudessa. sitä lopun senttiä kannattaa korostaa. sehän se vasta sen vastuksen antaa. parin sekan stoppi siellä lopussa ja vaikka uus puristus sentin aukasun jälkeen. paljon auttaa myös kahdella sormella tekeminen.

Pitää kokeilla tuota systeemiä MM-kisojen jälkeen. Kyllä se nelkku vielä suljetaan!

noissa tiukoissa jutuissa se ylitreenaamisen ja hermoston yliväsyttämisen riski on aika suuri. paljon helpommalla pääsee, kun keskittyy pikkusen paremmin siihen hermoston opettamiseen eikä kiusaamiseen. onnea kisoihin.

parhaiten kyllä tollaseen hermostolliseen erityislajiin auttaa tehdä usein ja pitää ne sarjat melko helppoina. pari kolme viikkoa progressiivista treeniä, kevennys ja testi. uskosin, että kun jani ryit menemään 10*2 per päivä edes joka toinen päivä, menee se nelonen kuukaudessa. sitä lopun senttiä kannattaa korostaa. sehän se vasta sen vastuksen antaa. parin sekan stoppi siellä lopussa ja vaikka uus puristus sentin aukasun jälkeen. paljon auttaa myös kahdella sormella tekeminen iisimmillä puristimilla.

JTO. Testaan itsekin tätä, mulla on tosin työn alla vasta RB160:en, mutta vastus on mielestäni coc asteikolla lähemmäs kakkosta. coc ykkönen menee helpostikin 10 kertaa. Testaan joka toinen päivä 10xcoc#(1 mulle) metodia ja katsotaan sitten eteenpäin ?

EDIT: RB160 jää cm vajaaksi.

se viimenen sentti on nimenomaan se, minkä mukaan se vastus on laskettu :) noi sarjat ja toistot on hyvin summittaisia, mutta ideana ois treenata aika usein, muttei missään tapauksessa näännyttämällä. melkein sillai, että päivän viimenen sarja menee yhtä helpolla ku eka. kaikenlainen runnominen pois. siinä loppuvaiheessa, kun ei enää se RB160 gripperi sulkeudu, voi stopata sekaksi, mutta koska kyseessä on liika suuri vastus, en kovin usein tekis sillä. kevyemmillä ja kovemmilla tehoilla.

Pitääkin aloittaa viisaasti ja noilla "joton" neuvoilla, kiitti!! Siis pitkin päivää treenailua. Olen itsekkin miettinyt, että onko tuosta sitten hyötyä, että puristaa ranteet tukkoon kolmen päivän välein?!?!?! Niinkuin sanoit, on sitä hermotusta parempi opettaa kuin kiusata.. :)

Edit: Suunnittelin alottavani ekana (4x2 sulkua -> #1) pitkin päivää, ja joka toinen päivä. Ja siitä sitten eteenpäin..

Just kaivoin repun pohjasta nro. kakkosen tuohon näytön vierelle. Vois tosiaan koittaa kuinka tuo 10 x 2 pitkin päivää toimii.

Mitenkäs nää isommat pojat treenailee gripperillä? että monta sarjaa ja monta toisto, kaikilla sormilla ja välillä kahdella? Itteäki kiinnostas treenailla kouria ja käydä kokilemassa rautakoura kisoja.

Jeh... Eiku kisoihin mukaan.
Joka kuukauden eka keskiviikko kisat Pub Alabamassa, sinne vaan testaamaan.
Kisat löytyy osoitteesta: www.rautakoura.com

Tuosta maven ja grippereiden suhteesta vielä kun moni pitkin ketjua oli kysellyt. Omalla kohdallani asioilla ei ole oikeastaan mitään yhteyttä. Mulla ei pysyny näpeissä edes ristiotteella 100kg kun ostin #1:sen, joka sitten meni pohjaan ekalla kokeilulla jokun 5 kertaa. Nyt teen #2:lla pari kolmen sarjaa pari kertaa viikkoon, vaikka maastavedossa pysyy hyppysissä vain 130kg ristiotteella. Ilman mankkua tosin.

Enemmänkin luulen että tähän puristusvoimaan auttaa joku puristusvoimaa vaativa/vaatinut urheilu/työ, kuin maastavetotausta. Mulle judoa harrastavana on tietty tärkeää että ote pysyy kun se vastustajasta taistelun aikana saadaan. Luulenpa siis että puristusvoima on kehittynyt tuossa judovuosien myötä siinä jatkuvasssa vastustajan kauluksessa roikkumisesta. Maastavetonäppivoimiin ei judo ilmeisesti ole vaikuttanut, eli aika erilaisista asioista on ainakin mun kohdalla kyse.

kannattaa noissa "vajaatehosissa" sarjoissa puristaa se niin räjähtävästi pohjaan ku menee ja pyrkien puristaan kahvat rikki 1-2 sekunnin ajan. ne kakkoset ei siis ole mikään sääntö, vaan se, ettei tehdä niitä sarjoja loppuun asti noissa(kaan). jos siis kolmonen jää sentin auki, se oo vielä lähelläkään valmis. siks kannattaa tehdä pohjaa lisäämällä tehoja kevyemmillä.

jos aateltas, että sarjamäärä ois se vakio 10 per päivä ja se toistomaksimi ois myös nyt sit se 10*CoC nro2, vois alotella esim. 10*4/pvä, treenejä 5 pvänä/vkossa. sitä sitten hilattas kolmessa viikossa 10*7/pvä, treenejä 6 pvänä vkossa.

siinä tulis määränlisäyksenä 200 -> 420 puristusta viikossa, eli aika pirusti. aika kumma on, ellei ala sormet totteleen :) aika harva päivässäkään tekee ton alun 40 toistoa. mutta siis omaan tasoon noi pitää sovittaa.

erittäin hyvä keino lisätä vastusta on tehdä puristuksia 2-3 sormella. vapaat sormet seuraa irti kahvasta. ois ihan hyvä, ettei treeneistä muodostuis kovin monotonisia, eli että joka päivä ois se 10*X toistoa normaalipuristuksia samalla vastuksella.

timse: maastavedon ja judon gripin pitäs kyllä olla hyvin samankaltasia ns. crush grippejä (sormenpäät kämmenpohjassa aikalailla), joten hieman kyllä ihmettelen, jos toisessa kehittyy ja toisessa ei. tuntus, että teet vedossa jotain hyvin kummaa :)

Mulla on täysin päinvastoin kuin timsellä.

Vedossa pysyy nykyään raudat ihan riittävän hyvin näpeissä, selästä loppuu aina ensin voima kesken. Voimatelineessä olen vetänyt polvilumpion korkeudelta 220 ristiotteella ja magnesiumin kanssa.

Silti CoC Trainerkin on riittävän raskas puristeluun ja itse asiassa vasemmalla kädellä sekin tahtoo jäädä aina vähän auki.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom