Grillikausi alkaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DoDo
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Kannattaa käyttää kassleria. 2.x kg painaa se Atrian pakkaama, saanee joka kaupasta kun pyytää lihatiskiltä, yleensä kylmiötavaraa. Itse en käy kaupoissa joissa ei ole palvelulihatiskiä joten en tiedä saako S-marketeista ja muista paskoista kaupoista. Tuskin.
Rintaa sain itse tilaamalla erikseen Supermarkettiin.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Menneellä viikolla ostin ensimmäisen oman grillin takapihalle, ja naurakaa tai älkää mutta valinta osu perkeleen 'halpaan' pallogrilliin :D Meikäläistä ei haittaa jos joutuu sen 20min hiillosta oottelemaan tai ei mahu kerralla ku kahen ihmisen sapuskat ritilälle, laskeskelin hieman päässäni että 20e grilli+7e hiilisäkki antaa grillata melko saatanan monta kertaa että saa 200e+ kaasugrillin+100e kaasupullon hinnan katettua. Kunhan piharemontin saan tehtyä jossai vaiheessa ni isken tiilestä paremman pystyyn missä voi grillata sitten ihan kunnon puutavaralla ritilän sekä parilan avulla, molemmissa tuntus kokemusten perusteella tulevan paremman makusta lihaa mitä kaasugrillissä :jahas:

Pallogrilli on ihan parhautta silloin kun jaksaa väsätä. Joskus tein taimenenpalasen niin, että hiiliä kasaan ja kasojen väliin hikkorinpalasia. Semi "savustaen" grillaus. Tulee ihan törkeän hyvää. Jotain grillatun ja loimutetun maun välimaastoissa, superia :) Kantta tosin joutuu vähän viritteleen että saa lämmöt sopivaksi ja ettei kaikki savut karkaa ihan heti.

Kannattaa käyttää kassleria. 2.x kg painaa se Atrian pakkaama, saanee joka kaupasta kun pyytää lihatiskiltä, yleensä kylmiötavaraa. Itse en käy kaupoissa joissa ei ole palvelulihatiskiä joten en tiedä saako S-marketeista ja muista paskoista kaupoista. Tuskin.
Rintaa sain itse tilaamalla erikseen Supermarkettiin.

Tuli tuo hankintakanavaongelma poistettua päiväjärjestyksestä saman tien. Tampereella saa Wigrenin tehtaanmyymälästä mitä vaan, kunhan varmistaa etukäteen että varaavat valmiiksi. Muuten saattavat leikellä ne tiskiin pienemmiksi paloiksi. Myös tuo tiski oli kohtuullisen hyvän näköinen muutenkin, varsinkin ulkofileessä oli paras marmori mitä olen pitkään aikaan nähnyt missään, vaikka ei se toki vielä pelkästään takaa hyvää makua lihaan.

Mistä seurakunta on löytänyt noita kokonaisia possun lapoja tai naudan rintoja? Tampereen alueella niitä ei tunnu löytyvän markettien hyllyiltä, lihatiskeiltä eikä oikein kauppahallistakaan. Jostain syystä näyttää siltä, että esim. possun lapa vedetään lihatiskeilläkin siivuiksi ennen myyntiin laittoa.

Duon S-marketista löytyy puolikasta lapaa. Onhan se vähän välimallin ratkaisu vielä...

Duon S-marketista löytyy puolikasta lapaa. Onhan se vähän välimallin ratkaisu vielä...

Kävin tänään katsomassa, niin en kyllä löytänyt kuin sitä samaa lavasta leikattua siivua mitä on muuallakin. Partasen pakkaamaa näytti olevan. Painoa siivulla oli n. 700 g, joten arvioisin sen olevan 4-5 kiloisesta lavasta alkujaan. Semmoisen kun saisi käsiinsä... noh, luotan Wigreniin.

Melkein vaatisi oman ketjunsa mutta laitetaan tänne. Real Texas BBQ tarjoaa nyt myös cateringia. Tässäpä häihin, synttäreille tai firman juhliin oiva tilaisuus:

Aidot Texas BBQ savustusgrillit Suomesta - Barbeque - Grillit - Mausteet - Kulttuuri

Olen jo todella pitkään seurannut tämän kaverin puuhasteluja Facebookin kautta ja kaveri kyllä vakuuttaa jopa minut.

https://www.facebook.com/RealTexasBBQ

Tämmösen Smokerin se tilas Jenkeistä jolla käsittääkseni nuo suuremmat tilaisuudet hoituu:
66715_553543364691005_1076057595_n.webp

Melkein vaatisi oman ketjunsa mutta laitetaan tänne. Real Texas BBQ tarjoaa nyt myös cateringia. Tässäpä häihin, synttäreille tai firman juhliin oiva tilaisuus:

Aidot Texas BBQ savustusgrillit Suomesta - Barbeque - Grillit - Mausteet - Kulttuuri

Olen jo todella pitkään seurannut tämän kaverin puuhasteluja Facebookin kautta ja kaveri kyllä vakuuttaa jopa minut.

https://www.facebook.com/RealTexasBBQ

Tämmösen Smokerin se tilas Jenkeistä jolla käsittääkseni nuo suuremmat tilaisuudet hoituu:
katso liitettä 102894
Tuohan on ihan samanlainen kuin sulla, mutta nostettu peräkärriin.

Huppe,

Mistä hommasit pork butin ja oliko paha kilohinta? Onko tuo siis täsmälleen sama leikkaus kun Jenkeissä pulled porkkiin? Tuollaista olen metsästänyt jo aikoja, tähän asti oon pärjäillyt kokonaisilla niskoilla...

Ja Jotulla on kyllä hommat kiitettävästi hallussa :-)

Huppe,

Mistä hommasit pork butin ja oliko paha kilohinta? Onko tuo siis täsmälleen sama leikkaus kun Jenkeissä pulled porkkiin? Tuollaista olen metsästänyt jo aikoja, tähän asti oon pärjäillyt kokonaisilla niskoilla...

Ja Jotulla on kyllä hommat kiitettävästi hallussa :-)

Ihan kassleria, eli sian niskaa olen käyttänyt aina. Kokonainen, Atrian muoveissa n. 2.3kg, hintaa n. 5-7e/kg riippuen tarjouksista.

Viikonlopppuna pääsin eka kertaa grillaan ja maistaan naudan kuvetta. Tukusta tuttava sai sitä ostettua, Jenkeistä vakuumiin pakattuna tuotua.
Päälle Sweet Baby Ray'ta tietenkin. Kyllä maistui!

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Voinen suositella:

Jauhelihaa (naudan paisti) 400g
kulma- tai sisäpaistia n.200g
kevätsipulia 3
santamaria suolaton jh mauste
suola
mustapippuri

Eli sipulit varret paloiksi, sipuli itsessään silpuksi. Paisti leikellään pieniksi paloiksi. Ei hakata, vaan about puolet pikkurillinpään kokoista "haketta". Muuten sekoitetaan kuin jh taikina. Ja sitten pihviksi.
Antaa mukavan lihaisan koostumuksen pihville vaikka on jauhispihvi.

sit vaan burgerin väliks!

Pitääkin testata tuollasta piffiä.

Eikö ihmiset enään grillaa, kun kesä ohi. Loppukesästä hieman oli hiljasempaa itsellä, kun kevät tuli käristeltyä lähes kaikki lihat grillissä. Mutta taas se piti grilli lämmittää ja ihan perus kananfileet siinä kypsentää pikku tauon jälkeen.

Läpi viime talven satunnaista grillailua harrastin.

Mutta tollanen Barbecook Amica löytyy itseltä. Pitkään sitä kodinterrassa aikoinaan kuolailin, ja kun oli -50% niin pakko se oli ostaa. Kerran sillä makkarat testimielessä lämmittelin, mutta jos nyt talvella kutsuis porukkaa pöydän ääreen ja jokainen sais grillata illanvieton lomassa omat pikku lihapalansa / kasvikset. Alla palaa siis hiili, josta ei pitäisi häkää tulla eli sisällä grillaus onnistuu. Mitään marinaadipiffejä ei kannata alkaa väsään, koska muuten se kämppään tuleva käry olisi varmasti jumalaton.
2231400050-a.webp
barbecook® table grill : Amica Black

^ jos siinä on hiilet tulilla, niin miten siitä ei häkää tulisi?
googlasin ja valmistajan sivuilla ainakin kielletään käyttö suljetuissa tiloissa.

Älkää nyt helvetissä tulella grillatko sisällä. Hommatkaa sähkögrilli sitä varten.

Älkää nyt helvetissä tulella grillatko sisällä. Hommatkaa sähkögrilli sitä varten.

Näen sieluni silmin jonkun pahan opiskelijasolun bile-illan jälkeisenä aamuna, pallogrillilattialla ja katossa musta, liekkien polttama läntti.

Nimim. Onnistuu se palohälytys paistamalla broilerin fileesuikaleita paistinpannullakin. Tosin osasyynä tähän oli aivan helvetin huonosti suunniteltu savunpoistojärjestelmä, jonka ansiosta savu poistui kaikkialle muualle kuin tuulettimeen...

^ jos siinä on hiilet tulilla, niin miten siitä ei häkää tulisi?
googlasin ja valmistajan sivuilla ainakin kielletään käyttö suljetuissa tiloissa.
No kai sen nyt pitäisi järjenkin sanoa, että palamisessa syntyy häkää... Välitön Darwin-palkinto, jos onnistuu itsensä listimään grillaamalla sisällä.

Grillaaminen on muutenkin perseestä oleva ruuanlaittotapa.

Back
Ylös Bottom