Grillikausi alkaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DoDo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oonko mä ainoo joka diggailee hiiligrillistä? Kaikenmaajilman 6m2 kaasuhökötyksiä löytyy, mutta perinteinen pallogrilli on kuitenkin se paras :D. Möksällä on molemmat ja pallogrilliä käytän lähes aina.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Makuliha on parhautta, marketin muoviset jauhopussit eivät ole mitään makkaroita. Liha lihana ja jauhot jauhoina.

Makuliha on hyvä, mutta jos sattuu jossain törmäämään Wurst Fennican raakamakkaroihin (ei noi kypsennettyjä edes valmista), kannattaa ehdottomasti ostaa kunnon satsi. Jää nimittäin makulihakin armotta kakkoseksi. Tahtoo vain löytyä aika huonosti.

Tuotteitamme voi ostaa Suur-Helsingin alueella:

herkkutiskeistä
myymälöistä
kauppahalleista

Turussa, Tampereella ja Oulussa tuotteitamme löytää hyvän valikoiman omaavista herkkutiskeistä.

Ite tykkäisin hiiligrillistä, mutta kyllähän sellanen perinteinen 20e pallogrilli on aivan paska.

Kohta kymmenen vuotta halpisgrillailua takana. Nykyinen maksoi muistaakseni 39e. Malli on kohtuu korkea ja alla on irrotettava tuhkapönttö. Tuolla onnistuu jo possun sisäfileenkin grillaus kokonaisena.
Ja perusmallillakin saa paremmat piffit grillattua kuin kaasugrillillä.

(No olis mullakin Weber jos en olis näin nuuka)

Makuliha on hyvä, mutta jos sattuu jossain törmäämään Wurst Fennican raakamakkaroihin (ei noi kypsennettyjä edes valmista), kannattaa ehdottomasti ostaa kunnon satsi. Jää nimittäin makulihakin armotta kakkoseksi. Tahtoo vain löytyä aika huonosti.

Laitetaan korvan taakse, ilmeisesti sama ongelma kuin Makulihalla eli tuotteita ei saa juuri mistään...

Grillailtiin hieman jussina. Aloteltiin jussi:
P1010938.jpg

Savut sisään:
P1010946.jpg

Lämmöt sai pidettyä aika helposti kurissa:
P1010948.jpg

250C onnistui testimielessä myös hyvin.

Eka iltana vähän baby back ribsei:
P1010976.jpg

Sitten pari lohta:
P1010979.jpg

Tulivat mehukkaiksi:
P1010980.jpg

Pöntössä on 3 tasoa:
P1010981.jpg

Puuna käytettiin leppää ja omenapuuta:
P1010982.jpg

Sitten sisään moink ballsit ja "pork-butt" eli 3kg kassler:
P1010994.jpg

Ja toki papuja:
P1010995.jpg

Menua hieman monipuolistettiin:
P1010996.jpg

Janojuomaa välillä:
P1010997.jpg

Moink Ballsit:
P1010998.jpg

Ja ne pavut:
P1010999.jpg

Pork Butt valmistumaan päin:
P1020001.jpg

Moink ballseihin hieman bbq-soossia pintaan:
P1020002.jpg

Ja weberiin yhdessä kanakeppien ja herkkusienten kanssa:
P1020003.jpg

Päytä katettu:
P1020004.jpg

Nää pavut on mahtavia, varsinkin savustettuna:
P1020005.jpg

They were perfect!

Moink Balls:
P1020006.jpg

Halkaistuna:
P1020008.jpg

Herkkusientä ja koskenlaskija savuporoa, ympärillä pekonia:
P1020007.jpg

Pastasalaattia:
P1020009.jpg

Vähän rentoutumista:
P1020010.jpg

Ja muurinpohjalettuja:
P1020012.jpg

Kassler pois uunista 11h savustuksen jälkeen:
P1020013.jpg

...josta tein pulled porkia:
P1020018.jpg

jonka pakastin annospusseissa.

Olis vaan riittänyt, et olisit kirjoittanut mitä grillasit. Kuvat tekee liian kipeää :kuola:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Totesin itse jussina ku grillailin pitkästä aikaa pallogrillillä (17euron :D) että on se vaan pirun hyvä grilli, hakkaa täysin ton halvahkon kaasu grillin ja ton tiilistä kyhätyn puilla lämmitettävän grillin, ihastukseen taisi vaikuttaa myös briketit joita en ollut ennen käyttänytkään :nolo:

E: btw hupen grillailut näyttää kyl pirun hyviltä

Zone-sarja -42%
Hiton Huppe. Piti alkaa juuri grillaamaan makkaraa fudismatsia varten. Ei makkara noiden jälkeen oikein enää sytytä. Olen kateellinen Hupen savustuspöntölle ja Hupen ruuille.

Hupesta sais hyvän vaimon..

Jep! Alan pikkuhiljaa suunnitella pyhiinvaellusmatkaa Hupen tonteille :) Jätän kosimatta, mutta imen vaikutteet.
Ja sitten vielä ihan tosi asiaa. En oo koskaan ja ikinä nähnyt kellään moista vempelettä kuin Hupen savustin on! Käytän tähän vielä voimasanaa VITTU!

Jos aikoo grillata rehuja niinku kesäkurpitsaa, paprikaa sieniä jne, ni pitääks niihin käyttää jotain marinaadia/kastiketta, vai tuleeks niistä ilman sitä sellasia kuvia ja pahan makuisia? siis että onko pakollista? ku oon dietillä ja tekis mieli tehä vartaita kanasta tai jostain muusta lihasta ja kasviksista mutta kun marinadit ja kaiken näköset grillakastikkeet on aina ihän törkeen epäterveellisiä, tai ainaki rasvaa niissä on iha helvetisti yleensä. Tai tietääks kukaan mitään suht terveellistä tapaa maustaa niitä kasviksia..lihat mulla nyt menee ihan suola/pippuri setillä.

Tommonen valmistui tänään:

smokeri.jpg

Pituus: 252cm
Korkeus piipun päästä maahan: 165cm
Paino CADin mukaan: 225kg (jota en itse usko koska nostettiin toi kahdestaan ja mavetan helvetisti alle 100kg).

Hieno laitos, alkoi heti kiinnostaa rakentelu varsinkin kun lojuu muutama tollanen pönttökin tarpeettomana.
Toimiiks toi laitos ihan vaan siten, että tuossa pienemmässä osiossa poltellaan puut ja savu kulkee tuon isomman pöntön lävitse lämmittäen sen? Onko tossa mitään savupeltejä tms, joilla savun määrää säädetään?
Tossa pienemmässä osiossa näyttäs olevan tuon kupeessa olevan luukun lisäksi vielä uuninluukkukin. Onko ajatuksena se, että myös tuohon pienempään osioon saa grilliritilän vai miksi noita luukkuja pitää olla kaksi?

Hieno laitos, alkoi heti kiinnostaa rakentelu varsinkin kun lojuu muutama tollanen pönttökin tarpeettomana.
Toimiiks toi laitos ihan vaan siten, että tuossa pienemmässä osiossa poltellaan puut ja savu kulkee tuon isomman pöntön lävitse lämmittäen sen? Onko tossa mitään savupeltejä tms, joilla savun määrää säädetään?
Tossa pienemmässä osiossa näyttäs olevan tuon kupeessa olevan luukun lisäksi vielä uuninluukkukin. Onko ajatuksena se, että myös tuohon pienempään osioon saa grilliritilän vai miksi noita luukkuja pitää olla kaksi?

Ihan mä oon leppää ja omenapuuta tossa poltellu, jotain kirsikkabrikettejä voi heitellä perään. Semmosta kitupolttosta polttoahan tolla pitää tehdä, hiiletkin käy hyvin. Lämmöt saa olla maksimissaan semmoset 120-130 astetta isossa pöntössä. On siinä pienessä tilassa ritilänpaikkakin, siinähän voi vaikka käristää pinnan lihasta jos siltä tuntuu. 2 luukkua on ihan käytännönsyistä, helpompi hallita.

Back
Ylös Bottom