Grillikausi alkaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DoDo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mikä tarkotus on kun spreijataan pelkkää omenaviinietikkaa kesken grillauksen 'tuotteisiin'? Lueskelin tuolta texasin miesten palstalta ja aina jossain sitä käyttävät. Maustettu ja soositettu tuote, pelkkää viinietikkaa sitten pintaan?

Antaa kosteutta ja makua.

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
^^ tullut hommattua Jumbon Prisman pakastehyllystä, missä riistaakin yms. Varmaan muistakin prismoista cittareista. Ehkä löytyy tuoreena hakiksen hallista, stokkan herkusta tai vastaavista paikoista joissa erikoisempia valikoimia.

Joskus kuulin että että T-pihvi on siksi harvinainen kun siinä halkastaan luu ja joudutaan sen ytimen kans pelaamaan. Eli liha testataan ja sentakia olis kallista ja hankalaa löytää. Kuten porterhouse-pihvi, en ole kuin yhden ravintolan listoilla nähnyt ja sekin on näköjään hävinnyt.

Onko kukaan grillannut kokonaista kanaa amerikan tyyliin. Eli marinoitu kana jonka sisään laitetaan avattu olut tölkki. Ja pienellä lämmöllä sitten grillaillaan? Jos jollakin on tarkempaa kokemusta ja reseptiä niin olisin kiinnostunut.

Mites rib eye steak? Pariisissa söin ravintolassa.Suht normaalin olonen pihvi, paitsi että siinä oli sellanen rasvanen "silmä" siinä lihan keskellä. Onko tolle suomenkielistä nimeä olemassa?

Mites rib eye steak? Pariisissa söin ravintolassa.Suht normaalin olonen pihvi, paitsi että siinä oli sellanen rasvanen "silmä" siinä lihan keskellä. Onko tolle suomenkielistä nimeä olemassa?

Taitaa olla välikyljys, entrecote. EN kyllä oo nähny tollasta missä ois se "rasvasilmä". Tuli englanninkielisestä nimestä mieleen, josko se ois meinannu just sitä.

Eilen availtiin frendien kassa grillikautta paistelemalla porsasta pallogrillissä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Täälläkin jo pikkusen availtu :) Tähän mennessä tehty kanaa (Beer Can Chickeniä ja muutama vartaassa), 3 settiä (setti = 2 kg) ribsejä, karitsan paahtopaistia, entrecota jokusen kerran, naudan ulko/marmori/sisäfilettä, porsaan sisäfilettä, kasleria ja vegepuolelta parsaa, maissia, perunoita ja rakuunaporkkanoita. Pikkusen hymyilytti käydä tänään lähihuoltsilla tänään täyttämässä pari viikkoa sitten ostettu komposiittipullo, kaasuakin on jo palanut 1.5 isoa pulloa.

Seuraavaksi ois tarkoitus kaivaa jostain noita muidenkin kaipaamia T-luupihvejä, pyöräyttää vartaassa lampaanpaisti ja kasslerpaisti ja korkata kausi superterveellisten juustotäytteisten pekoniin käärittyjen jättiläisherkkusienten osalta. Born to Grilli lukee siskolta saadussa essussa :hyper:

Snowbe sanoi:
Entreco taitaa olla lähimpänä, muttei kuitenkaan aivan sama juttu kuin tuo Ribeye steak. Pirun valitettavaa ettei meiltä tahdo saada lähellekään kaikki noita naudan osia, joita on esim. lattareissa käydessä ravintoloissa saanut. Esim. Helmikuussa söin Buenos Airesissa 1 kg kokoisen Porterhousen :)

japa sanoi:
Onko kukaan grillannut kokonaista kanaa amerikan tyyliin. Eli marinoitu kana jonka sisään laitetaan avattu olut tölkki. Ja pienellä lämmöllä sitten grillaillaan? Jos jollakin on tarkempaa kokemusta ja reseptiä niin olisin kiinnostunut.
Beer Can Chickeniä olen tehnyt sekä uunissa että grillissä, en tosin oikealla tölkillä vaan Weberin siihen tarkoitukseen tehdyllä laitteella eli tälläisellä

http://store.weber.com/Items/GrillingTools/Detail.aspx?pid=1242

Maustereseptiä en oikein osaa suositella, kun ei ole kovin täydellisesti onnistunut noilta osin. Kokonaisten kanan osalta sanoisin pidempiaikainen marinointi (veikkaan että itse nappaan seuraavan kerran Sellon Cittarista valmiiksi valkosipuyrittimarinoidun kanan tähän tarkoitukseen) että mausteet varmasti imeytyy, pikkuisen mauttomaksi sisältä jäi Dry Rub:lla. Ei myöskään kannata grillata liian pitkään, sisältäpäin höyryttämällä liha irtoaa luusta todella hyvin ja kana melkein hajoaa käsiin. Sopivilla savustuslastuilla vielä vähän extramakua ;)

PieniMies sanoi:
Mikä tarkotus on kun spreijataan pelkkää omenaviinietikkaa kesken grillauksen 'tuotteisiin'? Lueskelin tuolta texasin miesten palstalta ja aina jossain sitä käyttävät. Maustettu ja soositettu tuote, pelkkää viinietikkaa sitten pintaan?
Kuten Master Huppe kertoi niin kosteutta ja makua noilla haetaan. Itse en ole uskaltanut etikkaa sellaisenaan ruiskutella vaan esim. ribseihin on mennyt joku 1 osa omenaviinietikkaa, 2 osaa ompputuoremehua. Hitaasti ribsejä tehdessä tulee suihkuteltua sen verran monta kertaa tuota että alkaa pelottaa että maku menee turhan etikkaiseksi.

Beer Can Chickeniä olen tehnyt sekä uunissa että grillissä, en tosin oikealla tölkillä vaan Weberin siihen tarkoitukseen tehdyllä laitteella eli tälläisellä

http://store.weber.com/Items/GrillingTools/Detail.aspx?pid=1242
Duunikaveri osti tämän, voisi hommata itsellekin:

6428_lg.jpg

Poultry Roaster - An easy way to cook beer can chicken.

http://store.weber.com/Items/GrillingTools/Detail.aspx?pid=1331

Nyt on muuten kuukausi odoteltu Weberiä, eipä tuota taida Rautiasta saadakaan... Olis pitänyt käydä K-raudasta.

Näistä on tullut uusi suosikki. Sinappiin kun dippaa, niin en erota tavallisesta makkarasta/nakista. Tai suomalainen makkara nyt on muutenkin järkyttävän makuista yleensä (eli pitää peittää maku sinapilla.) Ja se makkaran peruspaksuus grillaamisen näkökulmasta aivan väärä. Noita voi grillata huoletta paketin vaikka iltapalaksi energiamäärän puolesta.

Onko teillä jemmassa hyviä barbecuekastikereseptejä? Itse olen pääsääntöisesti käyttänyt valmiita pohjia, (esim Bulls eye) joita jatkanut sitten fiiliksen mukaan.

Myös hyvä ohje rubiin kelpaisi, etenkin ribsien päälle.

Onko teillä jemmassa hyviä barbecuekastikereseptejä? Itse olen pääsääntöisesti käyttänyt valmiita pohjia, (esim Bulls eye) joita jatkanut sitten fiiliksen mukaan.

Myös hyvä ohje rubiin kelpaisi, etenkin ribsien päälle.

Et taida lukea mitään mitä kirjoitan?

Katsoppa vaikka tuosta ylläolevasta linkistä, löytyy kaikkiin noihin loistava vastaus. IRL kaverin pitämä blogi tuo.

Back
Ylös Bottom