Grand Theft Auto IV - Traileri

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Flamen uudistukset olisivat minunkin mielestä tervetulleita, mutta se sotkisi pahasti sen arcademaisuuden ja "helppouden" mitä fanit ovat tottuneet näkemään. Sitä minäkin toivoisin, että uskaltaisivat rohkeasti tehdä muutoksia välittämättä myyntiluvuista. Sen verran kova nimi pelimarkkinoilla, että he ns. pakottavat uudistukset pelaajille. Jos ne tehdään laadulla.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Vice cityä tuli aikanaan hangattua mutta San Andreaksen yoyoniggagansta tyyli ei innostanut edes kokeilemaan peliä. Jospa tuossa nyt olisi vihdoin päästy eroon vanhojen konsoleiden autot ilmaantuu ja häviää kuin tuhka tuuleen meiningistä. Ja pc-versioon ampumis kontrollit vähän siistimmiksi. Ainakin Vice Cityssä oli aika kökkö fiilis siltä osin. Mafiassa pystyi jättämään kivasti auton vaikka toiseen päähän kaupunkia.

No eipä tätä pääse vielä ainakaan vuoteen pelaamaan.
 
Flamen uudistukset olisivat minunkin mielestä tervetulleita, mutta se sotkisi pahasti sen arcademaisuuden ja "helppouden" mitä fanit ovat tottuneet näkemään. Sitä minäkin toivoisin, että uskaltaisivat rohkeasti tehdä muutoksia välittämättä myyntiluvuista. Sen verran kova nimi pelimarkkinoilla, että he ns. pakottavat uudistukset pelaajille. Jos ne tehdään laadulla.

Itse mietin samaa että arcademaisuushan siinä tosiaan kärsisi, mutta vastapainoksi saisi tosiaan jotain "uutta ja mullistavaa". IMO sellanen tietynasteinen realismi vois sopia peliin aika hyvinkin, haastetaso saattas kyllä nousta, muttei se koskaan pahasta ole :)

Yksi uudistus joka tuli tässä tänään vielä mieleen oli, että "reagoivampi" ympäristö. Ettei kaikki olis niin perkeleen staattista... Voisi paikat hajoilla enemmän ja repiä vaikka puiston penkistä lankkua ettei poliisisetää tarvi paljain käsin silitellä. Ja kun autolla mälläisi johonkin talon seinään niin se näkyisi talossakin. Jälkiä sais jäädä myös esim räjähdyksistä, kuoppia asvalttiin ;) Ja kun rikospelistä on kyse niin olisi kiva voida harrastella vähän enemmän "sivubisneksiä", kuten saint's rown tyyliin tai sitten ihan että voisi pölliä kadunmieheltä rahaa tappamatta sitä :P
 
jep haaste/vaikeustasoa voisi kyllä nostaa, mutta en tällä tarkota lisää vittumaisia tehtäviä. vaan sitä että esim tossa SA:ssa jengialueiden valtaaminen oli hyvä idea, mutta kun oppi mihin kandee mennä ja miten ampua, niin ei niistä jengiläisistä ollu mitään vastusta...

Toi ympäristön hajoileminen olisi kyllä aika kova juttu, joskin se vaatis koneelta tai lähinnä muistilta aika paljon, jos maasto on dynaaminen. Ehka jos kaupunki koostuisi pienemmista alueista mitkä ladataan siihen tultaessa, niin konevaatimukset tippuisivat. Varsinkin jos "tietokoneen pitää muistaa" mikä talo on mistäkin kohtaa milläkin tavalla pistetty paskaksi, eikä niin että kun vetää korttelin ympäri ni raksamiehet on jo muurannu uuden seinän. Mut olis kyllä aika siistiä jos hajonnutta taloa tjms. olis hetken kuluttua paikallinen rakennus firma korjaamassa (joille voisi sitten käydä tekee tarjouksen josta ne ei voi kieltäytyä...).
 
Itse toivoisin peliin enemmän eri kulkuneuvoja. Elikkä monta erilaista lentokonetta, joilla oikeasti pystyisi lentämään niin, että se todella tuntuu lentämiseltä. San Andreas oli jo askel parempaan.

Lisäksi junia, valtavia laivoja ja vaikka mitä kivaa, minkä voisi kaapata/ryöstää ja rellestää ympäriinsä. Vesiskootterit ja sukellusveneetkin olisivat aivan mahtava lisä kulkuneuvovalikoimaan. :D

GTA 1 ja 2 pystyi ryöstämään junan. :rock:
 
Itse toivoisin peliin enemmän eri kulkuneuvoja. Elikkä monta erilaista lentokonetta, joilla oikeasti pystyisi lentämään niin, että se todella tuntuu lentämiseltä. San Andreas oli jo askel parempaan.

Lisäksi junia, valtavia laivoja ja vaikka mitä kivaa, minkä voisi kaapata/ryöstää ja rellestää ympäriinsä. Vesiskootterit ja sukellusveneetkin olisivat aivan mahtava lisä kulkuneuvovalikoimaan. :D

GTA 1 ja 2 pystyi ryöstämään junan. :rock:

No lentokoneet ainakin on pois, jos luit tuon tekstin ylempänä. Siitä voi myös päätellä että nihkeästi on edes muita kulkuneuvoja. Mutta toivotaan että silti olisi kaikki basicit jäljellä. Kyllä ne ajoneuvot ovat tämän pelin suola olleet aina.

Nimenomaan sitä ajotuntumaan ja autonmallinnusta saisi enemmänkin parantaa vielä paremmaksi. Hyvä ettei autojen sisustaakin 3d-mallinnettu, jossa voisi radion napsaista hiirellä päälle napista, tööttiä painaa ja tupakansytyttimellä sohia vieressä istuvaa horoa :hyper:
 
tupakansytyttimellä sohia vieressä istuvaa horoa
Ei vittu kun repesin heti aamutuimaan :D Harmi että lentokoneet on poissa. San Andreaksessa oli mahtavaa lennellä sillä hävittäjällä ympäriinsä. Olisi voinut simuloida WTC-iskua tuossa tulevassa pelissä. Oih, olisiko se muuten yksi syy miksi lentokoneita ei tule? :D Lentokone + New York + Terrorismi = Jenkit ei pidä välttämättä..

New Yorkin kaupunginjohtaja on muutenkin kuulemma näreissään tuosta että tuo tuleva peli sijoittuu "New Yorkiin". Siellä kun on viimein saatu rikostilastoja hinattua alemmas, ja nyt pelätään että tämä jotenkin sitten laukaisee uusia rikosaaltoja :D

Mielestäni San Andreaksen pelimaailma oli sopivan laaja kaikkine metsineen yms, eli sinänsä vähän harmittaa jos tuossa ei ole enää ihan niin paljoa tutkittavaa. Toivottavasti tähän tulisi jonkinlainen hahmoeditori - olisi niin kiva luoda omia hahmoja joilla pelata..

Tahtoo pelata jo!
 
Rockstarin mukaan traileria ei ole esirenderoitu:
Rockstar also revealed that all the trailer's footage is generated real-time via the game's engine RAGE, running on an actual game console, and that it was not pre-rendered. Whether the footage is running on Xbox 360 or PlayStation 3 has yet to be specified.
http://en.wikipedia.org/wiki/Grand_Theft_Auto_IV

Niinhän ne PS3:n esittelyssäkin sanoi, ja kuinka kävikään :rolleyes:

Itse traileri kyllä oli aika suppea, mutta jos Rockstarit hoitaa homma, kuten tähänkin asti, niin tuo GTA4 on taattua laatua. Tuskin silti toimii minulle syynä ostaa uuden sukupolven konsoli, koska GTA:t ei kuitenkaan niin paljoa muutu, että ne olisi mitenkään pakko-saada-heti-kun-julkaistaan :)
 
Miten porukka jaksaa vielä innostua GTA:sta? Siis niin itseään toistavaa menoa että huh huh..... Trailerikin oli ihan kakka... :jahas:
 
Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Miten porukka jaksaa vielä innostua GTA:sta? Siis niin itseään toistavaa menoa että huh huh..... Trailerikin oli ihan kakka... :jahas:

Ei sitä hyvää reseptiä kannata lähteä muuttamaan! :rock:

Edit. perkele tuota kun ei ole lentokoneita.. Entäs edes helikoptereita..?
 
Here are some of the confirmed news put out by R* for the new grand theft auto series coming out later this year.

* The main character, Niko Bellic, is in his mid-thirties "on the run from a dark past". He's not customizable as it was possible in GTA: San Andreas, but you'll be able to style him with different outfits. The reason for this is that after they got Niko's physics and look "dead right", it was difficult implementing features that will allow the customization of his body.
* The borough, Staten Island, was not added to the game because the team decided that it would not be a fun location to play in.
* Missions are more realistic, longer, varied, and will have multiple possible outcomes.
* R* is still deciding whether bridges will be used to cordon off certain areas. Dan states that it's not a block for block recreation.
* This time round they're trying to make Liberty City feel more fluid, and there not being any "dead spots" or "irrelevant space" as you drive through it.
* There's no more loading screens when crossing islands or entering interiors; certain interiors are see-thru and you can move through them seamlessly.
* The mob will be featured in GTA IV, just not as lead characters.
* "Virtually none" of the characters from the previous games are returning, and a lot of them are dead anyway according to Dan.
* More side-activities are promised, and pedestrians and traffic flow is different depending on the time of day.
* Pedestrians are a lot more intelligent, realistic and diverse, using mobile phones, cash machines, eating snacks, reading news papers and interacting with each other through laughter, threatening remarks etc.
* Your mobile phone can be used to set up deals or arranging ambushes - you can call the shots. More on this promised later.
* Driving and shooting is more organic, fluid, and precise.
* Despite earlier rumors, the game isn't trying to be photorealistic, but things such as artificial intelligence and the behaviors of pedestrians reacting to things such as a weapon being pulled out in front of them has been worked on a lot.
* As stated before, there isn't any planes, but players will be able to pilot helicopters. The reason being that there is not enough room for flying, and crossing the map will be too fast this way. One airport is confirmed to be in the game.
* The goal of GTA IV is to make the city look more populated than anything else people have seen before in a game like this.
* Houser states that no-one has attempted to recreate a location of this size, and with so much detail, ever before.
* The use of Sony's SIXAXIS controller for the PlayStation 3 has not yet been decided on.
* As expected, there's no more pop-ups of buildings and trees as we've seen in the past.
* Work on the game started right after the release of GTA: San Andreas in November 2004.
* When selecting your mobile phone, a zoomed-in version of the mobile screen pops up in the bottom right-hand corner of the screen, where you can use its address book to pitch for "jobs" with gang contacts among other things.
* One of the things that makes it easier for Rockstar setting GTA in a fictional New York is that they sometimes get a call from the developers at Rockstar North in Scotland, wanting to know more about a specific building or traffic flow in a certain area, for instance, and using their in-house researchers in NYC they can easily assist the guys back at R* North.
* Dan Houser is quoted saying that the Liberty City in GTA IV is bigger than any single city they've done before, giving a more clear indication of the physical size of the game. He continues saying that the "detail" of the game is the big thing.
* He also confirms Central Park to be in the game, though it's fictional name is still unknown to us.
* Dan says that they're "certainly evolving the way the radio works". He says the same for police behaviour and their reaction to crimes. Nothing further is said about this...
* "Fun ridiculous" weapons is said to be in the game, because R* is not going too "naturalistic".
* According to the magazine, GTA IV is currently 66% complete.
* When Niko pulls out a pistol, a crosshair with a simple black cross within a circle shows up on the screen. This could be an indication of manual aiming being available in the game.
* Rockstar's humorous take on the number 69 makes an appearance yet again in GTA IV, the editors of the magazine saw a sign for a "69th Street Diner". Another building called "Twitchins", the GTA version of Brooklyn's Domino's Sugar Factory, is in the game.
* Niko will be able to climb and descend exterior fire escapes and some meetings will take place high in the office buildings of skyscrapers. It's said that from on top of them you'll be able to throw people off.
* Hand to hand combat is also being reworked on for GTA IV, and will feel "much more natural" than before.
* One of the radio stations includes an "Eastern European-sounding" dancing station.
* Players will be able to change their camera views whilst in a car according to their needs. This however is said to still being experimented on, and that Rockstar want to give better control and "immediacy" to players.
* For confirmation, boats will be making a return and the handling is "really nice".
* There will be several different animation sets for breaking into a car, so far we know one of them includes Niko breaking the glass of the window with his elbow, then starting the car using the injection cables. We know there probably isn't a lot of different other ways Niko can do this, but we suspect it will involve dynamic animations, and for instance Niko sometimes becoming suspicious in the middle of hotwiring a car, looking around to see if anyone suspects what he's doing, then continuing. Rockstar previously said they want the animations to look less "canned", so this would fit well with that goal.
* According to the article, Rockstar are using less non-realistic elements than previous GTA games, such as arrows and markers assisting and indicating things to the player. We already know the in-game mobile phone will play a big part in replacing some of these things, so perhaps we might see other helpful gadgets such a GPS system, though that is just speculation.
* One of the ideas going into development is to give every street in the game a name, which could be displayed on-screen when you enter it by foot or car. This feature is yet to be decided on, along with the previously revealed information piece about Rockstar still deciding whether the entire city will be accessible from the start, or if different areas will be inaccessible by way of cordoning off bridges and such.
* When R*'s Dan Houser was asked about the differences between the Xbox 360 and PS3 versions, he replied saying that it is their goal to have none, and that there are no platform preferences, both are difficult to develop on. For now, we take this as to have nothing to do with the extra downloadable content.
* Speaking of which, he further says that they're not sure what exactly will be offered through additional content downloads. He says that maybe some things will be free, and others offered at a price.
* People are reading newspapers, gesturing whilst talking on their mobile phones, people sitting on seats while talking and absent-mindedly flicking dust off their jeans. "We really know we're in Liberty City when we see an 80-year old granny staggering down the street as she takes swigs from a bottle of whiskey."

* You can feel the bass of passing cars, and hear the radio that they're listening to when it goes past.

* Niko passes an ATM and it prompts him to "access funds". It's likely that if you die, you may lose all your money, so putting it in a bank when you get a substantial amount seems like a good idea. The magazine also hints at being able to bribe people and the possibility of being mugged.

* As has been said, one can travel from the road into a building with no load times. Manual aim has been upgraded considerably from SA, and is now much easier.

* Niko exits into a seedy back alley, where it is "populated by piles of litter, weeds and homeless guys huddling around fires in barrels."

* As Niko ascends a telegraph pole, the animations are smooth. Also, at the top, the vertical density of the city can be fully realized. "The skyline is crowded with complex architecture, above-ground train-lines, fire escapes, endless billboards and the Broker Bridge in the distance."

* Niko breaks into an easy jog, showing realistic fluidity, leaning his body into corners as he takes them. A random passing car bumps into him and Niko stumbles backwards before regaining composure.

* Niko smashes a car window, hot-wires the car and climbs in while glass clatters to the ground.

* Broker has the real-life feeling of a bustling, lush new cityscape. Sunlight reflects off the car's paintwork, and the shadows are beautifully realized. The back streets of Broker, however, are much different. They are "a grungy mixture of rundown factories, overflowing dumpsters and dank back alleys."

* Driving physics have been "tirelessly tweaked and enhanced"

* On the size of GTA IV: "Dan Houser: Well, area wise, the scope is about the same as San Andreas. I don't know exactly how it compares area to area, but it's bigger then any one city we've had in a game before." Also, "If we give people exactly what they think the want then, a) we're not doing a very interesting job any more and, b) we're not going to amaze them."

* OPS asked "In terms of weaponry and vehicles you had a pretty good spread in San Andreas," to which Dan Houser replied "Yeah, I don't think we will be adding vast numbers of things there." They explain that its about honing in and tightening. "So, for example, with game in one city there are no longer planes because there's nowhere to fly to. ...you take planes to get here, and you don't take planes to get across the city."

* A big part of the gameplay will be on the rooftops, apparently. It should be very fun.

* Also, as a side note, they haven't really thought about San Andreas Stories, they are thinking of other things at the moment.

* You can view the bus schedule at bus stops around this city, strongly encouraging the idea that players will be able to ride the bus for a small fee.

* When Niko draws a weapon, the camera will position itself over his shoulder and a crosshair will appear in the center of the screen, similar to manual aim in San Andreas. It will be possible to lock onto a target and strafe left and right to avoid any oncoming bullets.

* Grand Theft Auto will not longer be as easy as it's been in GTA IV's predecessors. You can't just jump into a car and immediately floor it. You may have to hot wire the car, or sneak up to it and break the window to enter.

* Niko will be able to climb several things such as telephone poles and fire escapes.

* You can look down into the grating of a sidewalk panel and view what's under Liberty City. Light will shine down into these places.

* Philip Glass, the composer of the trailer music, may be involved in the production of the game's soundtrack.
 
Lähde: www.pelaajalehti.com

Rockstarin huippuodotettu Grand Theft Auto IV esiteltiin maailmanlaajuisesti trailerin muodossa vajaa kuukausi sitten. Nyt yksi harvoista projektin nähneistä pelitoimittajista, Game Informerin Andrew Reiner, on paljastanut uusia tietoja pelin ominaisuuksista.

Reinerin mukaan lentäminen on suuri osa GTA IV:ää, vaikka pelissä ei nähdä lentokoneita. Yksinkertainen tosiasia on, että lentokoneet eivät sovi pelimaailmaan, johon sisältyy vain yksi suurkaupunki. Reiner kertoo, että odotettavissa on kuitenkin ainakin helikopterilla lentämistä.



Erilaisten kulkuneuvojen ajotuntumaa on muokattu runsaasti. Reiner selittää, että huristellessa vallitseva tunnelma on lähempänä Midnight Clubia kuin edellisiä GTA-pelejä. Myös ajokuvakulmaa on tuotu lähemmäs kulkuneuvoa, mikä paljastaa esimerkiksi autoista enemmän yksityiskohtia.

Pelaaja voi ajella myös veneellä, hankkia tyttöystävän tai kiivetä vaikkapa kaduilla oleviin sähkötolppiin. Reinerin mukaan Rockstar vihjasi hänelle, että pelissä saatetaan nähdä sarjan edellisistä osista tuttuja hahmoja.

Reiner olettaa myös, että pelialue kasvaa Xbox Livestä tai PlayStation Networkista ladattavalla lisämateriaalilla. Vain vähän aikaa sitten Game Informerin jättiartikkelissa kerrottiin, että vain Xbox 360 -versio saa ladattavaa lisäsisältöä. Näiden kommenttien jälkeen näyttää kuitenkin taas siltä, että myös PlayStation 3:n omistajat pääsevät käsiksi lisämateriaaliin.



Lopuksi vielä Reinerin kommentit pelin visuaalisesta tarjonnasta.

- Tämä on yksi komeimmista peleistä, jonka olen koskaan nähnyt. Pelottavaa tässä on se, että kyseessä on vielä todella varhainen versio, jota Rockstar parantelee jatkuvasti. GTA IV:stä tulee varmasti yksi vuoden hienoimmista peleistä.
 
• Päähenkilö, Niko Bellic on iältään 30v-40v ja "paossa pahasta menneisyydestään". Hän ei ole muokattavissa kuten CJ oli GTA: San Andreaksessa, mutta asuja voi vaihdella. Syy tähän on se, kun Rockstar sai Nikon fysiikat ja näön viimeisen päälle kuntoon, olisi ollut lähes mahdottoman vaikeaa luoda ominaisuuksia joilla Nikon kehoa voitaisiin muokata.

• Staten Islandia ei tulla näkemään pelissä koska sitä ei nähty kovinkaan viihtyisänä pelialueena.

• Tehtävät ovat realistisempia, pidempiä, kirjavampia ja mahdollisia lopputuloksia on useita.

• Rockstar ei ole vielä päättänyt käytetäänkö siltoja laskentakehinä joillekin alueille. Dan muistuttaa että se ei ole milli milliltä NYkin uudelleenluontia.

• Tällä kertaa Liberty Citystä yritetään tehdä tuntumaltaan sulavampi, ja kaikki "kuolleet paikat" ja "tyhjät paikat" on koitettu jättää pois.

• Enää ei nähdä latausruutuja kun liikutaan saarelta toiselle tai rakennuksiin; osa rakennuksista on läpinäkyviä kaupungin kanssa eli voit nähdä sisältä ikkunasta kaupunkiin.

• Mafia tulee olemaan GTA IV:ssä, mutta ei pääosassa.

• Enemmän sivutehtävä tyyppistä aktiviteettia on luvassa, jalankulkijoiden ja liikenteen määrä on riippuvainen päivän ajasta.

• Jalankulkijat ovat paljon älykkäämpiä, aidompia ja erilaisempia, he käyttävät matkapuhelimia, raha-automaatteja, syövät välipalaa, lukevat uutislehtiä ja kanssakäyvät toistensa kanssa.

• "Käytännössä" kukaan edellisten Grand Theft Autojen hahmoista ei ole tekemässä paluuta peliin, ja suurin osa heistä on kuolleita joka tapauksessa, vedoten Daniin.

• Matkapuhelimellasi voit sopia diilejä ja väijytyksiä - avaimet ovat käsissäsi. Lisää luvassa myöhemmin.

• Ajaminen ja ampuminen on aidompaa, sulavampaa ja tarkempaa.

• Vastoin aiempia huhuja, peli ei yritä olla valokuvantarkkaa, mutta asioihin kuten tekoälyyn ja jalankulkijoiden reaktiohin
kuten aseella heidän vierestään ampumiseen on tehty paljon töitä.

• Kuten on mainittu jo aiemmin, pelissä ei ole lentokoneitea, mutta helikopterit ovat pelaajankin lennettävissä. Syy tähän on pieni ilmatila ja kartalla liikkuminen lentokoneella liian nopeaa. Ainakin yksi lentokenttä on peliin vahvistettu tulevan.

• GTA IV:n tähtäimessä on saada kaupunki näyttämään asutetummailta kuin missään aiemmassa tämänkaltaisessa pelissä.

• Houser painottaa ettei kukaan ole vielä koskaan yrittänyt tehdä näin suurta aluetta uudelleen, samalla yksityiskohtien määrällä.

• Sonyn SIXAXIS ohjaimen PS3:llakäytöstä ei ole vielä päätetty.

• Kuten saatoimme odottaakin, enää rakennukset eivät hyppää esiin vaan piirtoetäisyys on riittävä pitämään ne esillä jo ennen niiden näkemistä.

Tässä linkissä on ainakin ne paikat jotka näkyy trailerissa http://maps.google.co.uk/maps/ms?cl...39968853131059653.00000112044897dc3d997&msa=0
 
Iteltä löytyy PS3 ja toi traileri näyttää vielä paremmalta ku katsoo sen PS3 kautta

ja mitenköhän se PS3 siihen asiaan tässä vaikuttaa?
ihan hyvältä se traileri boxillakin näyttää ;)

Jos uutta konsolia ihan vaan gta:n takia hankkimassa on niin kai se boxi ainakin halvempi investointi on, kun termis kakkosen postissa vielä sanoivat että pyrkivät tekemään pelista alustojen välisesti identtiset. XO vs. PS3 menee kai lähinnä makuasioiden mukaan tai pelivalikoiman (esim. mgs vs. halo)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom