Grand Theft Auto IV - Traileri

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Tarkoitatko ihan ensimmäistä GTA:ta vai tätä GTA IV?
GTA IV on nimittäin alun perin kehitetty XBOX360 ehdoilla, koska se on myynyt paljon enemmän kuin PS3. PC tietysti myynyt vielä enemmän ja ties kuinka monta kertaa, mutta pointtini onkin, että alunperi IV on XBOX360-peli :thumbs:

Sahaaja tarkoitti, että GTA ihan ensimmäisenä tullut tietokoneelle. Nimittäin ennen näitä 3D maailmoja PuuCeelle oli GTA 1 ja GTA 2 jotka olivat ylhäältä päin kuvattu. Kovia pelejä nekin.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Miten tuo grafiikka olikin niin kökön näköistä? Kivat valot tuohon on saatu, mutta edelleenkin näytti jotakuinkin Legolandian seikkailuilta verrattuna nykypäivän komeimpiin peleihin. Eipä sillä, harvemmin GTA:ta on grafiikkojen takia pelattukaan. Tunnelma ainakin näytti hyvältä, San Andreas onnistui karkottamaan teemallaan ja umpihölmöllä tunnelmallaan pois äärestään yllättävän nopeasti.

-edit. Kyllä mä tuon hommaan kunhan ilmestyy.

Kyllä tuo grafiikka mun silmiin ihan hyvältä näytti. Ja kun voi olettaa, että pelimaailma on kenties vielä laajempi kuin San Andreaksessa niin tuon tasoinen graffa on kyllä vähintäänkin riittävää :)
 
Kyllä tuo grafiikka mun silmiin ihan hyvältä näytti. Ja kun voi olettaa, että pelimaailma on kenties vielä laajempi kuin San Andreaksessa niin tuon tasoinen graffa on kyllä vähintäänkin riittävää :)

Eikä tuota peliä todellakaan minkään grafiikan takia pelata. Ihan sama miltä näyttää kunhan on vaan pelillisesti hyvä. Toki kyllähän tänäpäivänä grafiikalta pitää jotakin jo odottaakkin, ettei ainakaan alaispäin mennää perus peleistä graaffisesti.
 
Komeen näköst, mutta veri ei roiskunu :(
 
Jep, niitä ekoja GTA-pelejä meinasin. Mut eikös GTA3 ollu vielä PC:lle alunperin tehty?

Juu. Siitähän se GTA sai sen kipinän.

Tosin tulihan jo noita vanhoja GTA 1 ja 2 pelattua nuorempana oikein urakalla. :haart:
 
Mun mielestä tuli pleikkari2 ihan ensiksi. Tiedä sitten mille suunniteltu.....

Sellainen on mullakin muistikuva... eli ne kaksi ekaa, ylhäältäpäin kuvattua GTA:ta oli PC:lle, mutta GTAIII tuli ensimmäiseksi PS2:lle.
 
Ei kellään ois heittää mitään noista pc:n tehovaatimuksista? Veikkaanpa että pitää hankkia tehokkaampi tietokone tai ps3, X-laatikoita en tue vanhana pleikkari veteraanina:D Toivottavasti tuo ei ole samanlainen "floppi" mitä San Andreas, ei imassut tarina samalla tavalla mukaan mitä Vice Cityssä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyl tuo mun mielestä vaikutti ihan näpsäkältä :) Grafiikka oli kyl mun mielestä tosi hyvää.. Harmi vaan ettei taida tulla tähän kämppään PS3:a tai X0:ta, kun ei rahatilanne anna myötä (ainakaan vielä)...
 
Aika samanlaiselta vaikutti imo vuorokaudenvaihtelut kun remedyn alan wakessa... kumpi saa sitten tuotoksensa ensin ulos ;)
 
Aika samanlaiselta vaikutti imo vuorokaudenvaihtelut kun remedyn alan wakessa... kumpi saa sitten tuotoksensa ensin ulos ;)

Alan Wakessa tulee olemaan vielä astetta kovemmat grafiikat/fysiikat. Esim. pyörremyrskyjä, jotka videoiden perusteella näyttävät TODELLA aidoilta. Sen takia Alan Wake vaatiikin moniydinprosessorin, että voidaan esim. yhdellä ytimellä laskea niitä ympäristöefektejä, kun toinen keskittyy varsinaisen pelin pyörittämiseen.
 
Aika samanlaiselta vaikutti imo vuorokaudenvaihtelut kun remedyn alan wakessa... kumpi saa sitten tuotoksensa ensin ulos ;)

Eiköhän tuo GTA IV tule ensin kun jo on kerran tarkka julkaisupäivä annettu eli 16.10. Alan Wakehan tulee ulos heti kun on valmis ;)
 
Zone-sarja -42%
Aika samanlaiselta vaikutti imo vuorokaudenvaihtelut kun remedyn alan wakessa... kumpi saa sitten tuotoksensa ensin ulos ;)

Avautuminen {

Onko kukaan ajatellut oikeasti noita vuorokaudenvaihteluja ja niiden hyödyllisyyttä. Itse olen sitä mieltä, että jos ne ovat tehty realistisesti, niin eihän niitä edes huomaa, sillä aika kulkee niin hitaasti. Jotta niistä saisi jotain iloa irti, niin aika kulkee 50 kertaisella nopeudella, joka sitten taas ärsyttää aivan sikana, kun joutuu yöllä harhailemaan pimeässä. Kaikki toivovat, että tulisi se aurinko jo ylös tai jos on mahdollisuus skipata yö, niin se tehdään. En muista peliä, jossa olisin erityisesti nauttinut yöosioista (paitsi splinter cell), sillä niin harvassa pelissä siitä on oikeasti mitään hyötyä.

}
 
Viimeksi muokattu:
Avautuminen {

Onko kukaan ajatellut oikeasti noita vuorokaudenvaihteluja ja niiden hyödyllisyyttä. Itse olen sitä mieltä, että jos ne ovat tehty realistisesti, niin eihän niitä edes huomaa, sillä aika kulkee niin hitaasti. Jotta niistä saisi jotain iloa irti, niin aika kulkee 50 kertaisella nopeudella, joka sitten taas ärsyttää aivan sikana, kun joutuu yöllä harhailemaan pimeässä. Kaikki toivovat, että tulisi se aurinko jo ylös tai jos on mahdollisuus skipata yö, niin se tehdään. En muista peliä, jossa olisin erityisesti nauttinut yöosioista (paitsi splinter cell), sillä niin harvassa pelissä siitä on oikeasti mitään hyötyä.

}

Tavallaan samaa mieltä. Suurin ongelma on siinä, että lähes pelissä kuin pelissä, jokaisella vihollisella tuntuu olevan synnynnäinen pimeänäkö, joten siitä pimeästä ei hyödy mitään, päinvastoin.

Pelintekijöiden pitäisi keskittyä enemmän siihen, että pimeässä liikkuminen oikeasti mahdollistaisi sen, että voisi esim. salaa hiipiä vihollisten vartion ohi tms. Toki tuo joissain peleissä onnistuukin, mutta ihan liian harvoissa.
 
Game Informer -pelilehden toukokuun numerosta löytyvä Grand Theft Auto IV:n kymmensivuinen ennakkojuttu on päätynyt ennen aikojaan Internetiin. Artikkelin nettiversiosta ovat vastanneet pelin fanisivuston käyttäjät.

Kuten pelin ensimmäisestä trailerista pystyttiin päättelemään, päähenkilönä nähdään itäeurooppalainen mieshenkilö. Niko Bellic saapuu Amerikkaan etsimään onneaan ja haluaa aloittaa elämänsä puhtaalta pöydältä. Lähtöpäätökseen on vaikuttanut suuresti Nikon Roman-veli, joka väittää elävänsä Liberty Cityssä rikasta elämää kahden kauniin naisen ja 15 urheiluauton kera. Totuus on kuitenkin huomattavasti karumpi: gangsterit ovat Romanin perässä, ja hän tarvitsee Nikon apua selvitäkseen tilanteesta.

Peli sijoittuu Liberty Cityyn vuonna 2007. Kyseessä on kuitenkin GTA III:n Liberty Cityä runsaasti suurempi kaupunki. Pelialueen ulkoasuun on vaikuttanut eniten New York, jonka viidestä kaupunginosasta nähdään pelissä neljä. Brooklyn on nimetty uudelleen Brokeriksi, Manhattan tunnetaan Algonquinina, Queens on ristitty Dukesiksi ja Bonx puolestaan Bohaniksi.

Pelaajat pääsevät vierailemaan myös New Jerseyn puolella. Tämä alue tunnetaan nimellä Alderney. Lisäksi monia New Yorkin tunnetuimmista nähtävyyksistä on nimetty uudelleen. Esimerkiksi Vapaudenpatsas (Statue of Liberty) on muutettu Onnellisuudenpatsaaksi (Statue of Happiness).

Pelialue ei ole niin suuri kuin San Andreas, mutta se on paljon yksityiskohtaisempi ja tiiviimpi. Luvassa ei ole kuolleita maaseutu- tai metsäalueita, vaan koko pelialue on osa suurkaupunkia. Rockstar perustelee päätöstään halulla tehdä entistä realistisemman kokonaisuuden.

Erityisesti jalankulkijoiden käyttäytymiseen on kiinnitetty huomiota: ihmiset esimerkiksi istuskelevat penkeillä, polttavat savukkeita, lukevat kirjoja ja käyttäytyvät muutenkin, kuten oikeat jalankulkijat kaupunkiympäristössä. Rockstarin tekemän tutkimuksen mukaan nykyään on huomattavasti vaikeampaa olla rikollinen kuin esimerkiksi 1980- ja 1990-luvuilla. Sen takia Liberty Cityn kaduilla nähdään pidätysoperaatioita päivittäin.

GTA IV:n tärkeimpiä teemoja on jälleen lisääntynyt vapaus. Aiemmin pelaaja on ollut sidottu ainoastaan tiettyjen henkilöiden tarjoamiin tehtäviin. Nyt hän voi ottaa yhteyttä kontakteihinsa matkapuhelimen avulla ja valita itse työnantajansa. Tämä tarkoittaa, ettei peli ole enää lineaarinen, vaan pelaaja voi vaikuttaa juonen kulkuun valitsemalla tietyt ystävät ja mahdollisuudet. Nikon matkapuhelimesta löytyy muuten kontaktiluettelon lisäksi muun muassa kamera!

Yksi sarjasta poistuva elementti ovat lentokoneet, mikä johtunee tiiviistä pelialueesta. Autoilun lisäksi liikkuminen on mahdollista ainakin moottoripyörillä.

Rockstar on kertonut, että se hakee pelin ääninäyttelijäpuolelle uutta verta, eikä luvassa ole juurikaan tähtinimiä. Yhtiö painottaa, että näyttelijöiden on sovittava hahmojen asenteisiin täydellisesti. Tilanne on hieman samanlainen myös pelin ääniraidan kanssa. Soundtrackille halutaan juuri vuoden 2007 Liberty Cityyn sopivaa musiikkia.

Yksi suurista edistysaskelista on lataustaukojen poistuminen. Ainoa lataustauko nähdään pelin käynnistyessä, jonka jälkeen rasittavia katkoksia ei tarvitse sietää. Toinen uniikki uudistus on moninpeli, joka ei kuitenkaan ole mitään massiivisen nettipelin tapaista. Rockstarin varajohtaja Dan Houser selittää, että moninpeli tukee yksinpeliä hauskalla tavalla.

Rockstar on työstänyt GTA IV:ää nyt kolme vuotta. Houser lupaakin, että kyseessä on samanlainen edistysaskel kuin GTA III:n saavuttua markkinoille vuonna 2001.

Game Informerin porukka pääsi testaamaan pelin Xbox 360 -versiota. Tämän lisäksi pelistä julkaistaan PlayStation 3 -versio. Versiot ovat Rockstarin mukaan graafisesti hyvin samantasoiset, mutta Xbox 360 -versio saa yksinoikeudella laajan määrän ladattavaa lisäsisältöä.
Artikkelissa sanotaan ”…Rockstar has confirmed that downloadable content will be exclusive to the Xbox 360 -version. This content is set to be sizeable…” .

Grand Theft Auto IV julkaistaan Euroopassa 19. lokakuuta.

Lähde:
http://pelaajalehti.com/2007/04/11/gta-iv-grand-theft-auto-iv-tietoja/

Aika kovalta vaikuttaa, kun vaan tulis nopeesti myös PC:lle
 
Lentokoneiden poistuminen ja tiivis pelialua voisivat myös viitata, etteivät ainakaan laajenna pelialuetta. Voiko olla että jopa pienentävät, mutta sitten taas yksi kaupunkin on yksityiskohtaisempi (pääsee taloihin sisälle yms).

Edit, siellähän se lukikin, hyvin kyllä hypin kohtien yli ;)


Onkohan tuo hyvä vai huono uudistus, sillä itse diggailin GTA:n järkky isosta pelimaailmasta.
 
IMO pelimaailman tiivistäminen on hyvä juttu, oppii tuntemaan paikat paremmin omikseen, toivottavasti. :) San Andreaksen pelimaailma oli niin iso ja niitä yllämainittuja "kuolleita alueita" oli kyllä sen verran, ettei pelissä saanut samaa kotoisaa oloa kuin vaikka Vice Cityssä.
Lentokoneiden poisjääminen puolestaan on aika kaksiteräinen miekka: toisaalta poiston ymmärtää juuri perustelluista syistä, toisaalta niillä oli aiemmissa GTA peleissä niin mahtava leikkiä, ettei mitään järkeä. San Andreaksessakin kaveri siivelle ja lentoon :D
Kyllä nuo Rockstarin sedät saisivat jotain muutakin uutta tuoda sarjaan kun katkokset pois ja pientä moninpeliä... Olisi mahtavaa kun pääsisi useisiin paikkoihin sisään ja esim. oikeasti voisi joutua vaikka sinne vankilaan (Oblivionin tyyliin). Lisäksi olisi hienoa pystyä enemmän vuorovaikuttamaan ihmisten kanssa. GTA:han voisi muutenkin sopia semmoista realistista touha, että nyrkkimatsit kadulla olis tiukkoja ja poliisipamppu sattuis kunnolla. Jotain osumakohtia kaveriin jne :) Mutta kai ne koneen tehotkin alkais taas tulla vastaan. :(
Vuorokauden ajoista täällä on aiemminkin jo juteltu, ja siitä että yö saisi tosiaan vaikuttaa asioihin kunnolla. Toisaalta siinä on se puoli, että esim Saint's Rowssa jurppi aika hyvin kun ei päässy yöllä kaupoille. Jospa GTA:ssa nähtäisiinkiin sankari joka tarvii joskus itsekkin unta ettei vallan hyydy :)
Kaikenkaikkiaan odottelen uutta GTA:ta kuin kuuta nousevaa, Crackdownit ja Saint's rowit on vaan välipaloja ennen pääateriaa ;) Saisivat kyllä kehittää jotain kunnolla uutta tohon, jotain _mullistavaa_ joka jaksaisi pitää otteessaan kuten se GTA III aikanaan!
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom