Google+

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu

TML

Works for me.
VIP
Ikä
39
google-plus-logo-640.jpg

Google on siis avannut ainakin testikäyttöön kilpailijansa Facebookille. Löytyy osoitteesta plus.google.com

Ilmeisesti nyt saattaa jopa pystyä taas liittymään, välillä oli jo suljettu hetkeksi. EDIT: Ei pääse, ehkä, kannattaa kokeilla. Varmasti sisään pääsee jos siellä on joku tuttu, se tekee statuksen ja lisää siihen henkilöitä niiden gmail osoitteella.

Katsotaan mitä tästä tulee... ai niin, ja Androidille on jo saatavana Google+ applikaatio.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Google on siis avannut ainakin testikäyttöön kilpailijansa Facebookille. Löytyy osoitteesta plus.google.com

Ilmeisesti nyt saattaa jopa pystyä taas liittymään, välillä oli jo suljettu hetkeksi. EDIT: Ei pääse, ehkä, kannattaa kokeilla. Varmasti sisään pääsee jos siellä on joku tuttu, se tekee statuksen ja lisää siihen henkilöitä niiden gmail osoitteella.

Katsotaan mitä tästä tulee... ai niin, ja Androidille on jo saatavana Google+ applikaatio.

Muron kautta saa kutsun :)

Veikkaanpa että suurin osa miettii miksi haluaisi toisen Facebookin, ja siten tonne alkuun kerääntyy aika erilaista väkeä. Niitä jotka ei Facebookkin halua, ja niitä jotka fanittaa Google muitakin palveluita. Tuo kun kuitenkin on saman tunnuksen alla kuin mailit, kalenterit, ym. Noistahan saa jo kivat integraatiot aikaan... kai jossain vaiheessa voi jakaa kalenteri eventtejä ja dokumentteja suoraan.

Muron kautta saa kutsun :)
Juu, siellä on ketju jossa yksi kutsuu kaikki gmail osoitteensa jättävät. :)

Mun kautta saa myös kutsun, jos joku tuntee tarvitsevansa. Toimii ilmeisesti vain Gmailin s-posteilla.
Näin on, koska varsinaisia invitejä ei edes ole nyt. Vaan porukkaa voi liittää esim. statukseen, ja siten ne saa siitä notifikaation s-postiin ja siellä on mahdollisuus sitten liittyä mukaan.

Onko tämä palvelu sitten mistään kotoisin? Vähän voisivat käyttäjät infota.

Vähän uutistakin aiheesta:
http://www.iltalehti.fi/digi/2011070113986777_du.shtml

Tunnin näppäilyllä sanoisin, että kehitystä tarvitaan edelleen, mutta ainakin osa toiminnoista on melko lupaavia. Ulkoasu muistuttaa paljon FB:n vastaavaa ja varmaan vain hyvä niin.

Facebookin tietoturva-aukkoja ilmeisesti onnistuu ainakin täydentämään aika hyvin. Yhteistoiminta muiden googlen palveluiden kanssa vaikuttaa mielenkiintoiselta.

"Jännin" toiminto toistaiseksi on hangout, jossa sanan mukaisesti hengaillaan kavereiden kanssa. Porukassa voi vaikka katsoa Youtube videoita, web-kameroiden avulla.

Saa nähdä mitä tästä tulee.

Siis, tuolla on hyvin mitään vielä. Tosin niin oli Facessakin aluksi. Eikä välttämättä ollenkaan huono asia.. tarviiko muuta? Ainoa mitä mietin on sitten firmojen sivut, ne on mun mielestä aina ollut hyvä asia Facebookissa.

Nyt olen löytänyt vasta statukset (seinä), chätti, kuvat, "piirit" eli ihmisten jaottelut ryhmiin, ja tollanen ryhmä videopalaveri jota Google kutsuu "hengaamiseksi". Hengata vois siis montakin tyyppiä ja kaikilla kamera.

Ei muuten tarvitse olla gmail osoite, tuolla statukseen liittämis metodilla.

Onnistuis varmaan helposti (ja siistimmin) myös niin, että joku tekee gmail tilin kuten "pakkiskone@gmail.com" ja kaikki halukkaat lähettää sinne s-postin jonka otsikko on vaikka "Google+". Sitten tuon pakkiskoneen tehnyt kutsuu tuolla status metodilla omalla tililtään tuon pakkiskoneen. Sitten pakkiskone tilillä voi kutsua kaikki halukkaat. Tietenkin jos haluaa, niin voihan henkilökohtaisellakin sen tehdä. Eli kaikki halukkaat laittaa sulle mailia.

Tollanen pakkiskone vois olla kätevä muutenkin, jos toistekkin keräillään jotain.

EDIT: Tein sen itse.

Heittäkääs mulle joku kiva jamppa inviteä, en jaksa murolle asti ryhtyä: ma t ti .h. kataj a@ g mail.com

Vai oliko niitä invitejä jaossa / tarviko niitä?

Heittäkääs mulle joku kiva jamppa inviteä, en jaksa murolle asti ryhtyä: ma t ti .h. kataj a@ g mail.com

Vai oliko niitä invitejä jaossa / tarviko niitä?
Kuulemaa tarvii vielä kutsun tai ton toisen tavan.

Laitan sulle tulee.

Haluatko Google+ tilin/käyttöoikeuden?
Laita sähköpostia osoitteeseen pakkiskone {ät} gmail.com

Siel on nyt muutamat "kutsut" lähtenyt.

Ei ole kyllä mitään käryä pystyykö nyt liittymään myös ilman tuota ns. kutsua, plus.google.com etusivulla on nappi kirjaudu sisään (aiemmin kun oli säpissä ei ollut) ja sitten on normi Google kirjautuminen. Ei vaan pysty testaa mitä käy jos kirjautuu kun on jo tili, joku sanoi että tulee ilmoitus että on jossain jonossa tms.

Kovin hiljaista tuolla vielä on, piireihin liittäminen ilmeisesti lähettää kanssa kutsun? vai?

Kovin hiljaista tuolla vielä on, piireihin liittäminen ilmeisesti lähettää kanssa kutsun? vai?
Juu, kuulin että on muita keinoja. Voi olla jopa kaikki ne joihin voi tekstin mukaan liittää myös sähköpostiosoitteen.

Varmaksi tiedän vain että statuksen jakaminen sähköpostiosoitteeseen toimii.

Voihan FB:ssäkin, oikeen alakulman kaverilista auki ja sieltä "Asetukset -> Siirry offline-tilaan".

Ei, silloin ollaan offline-tilassa, invisible taas tarkoittaa sitä, ettei kukaan näe sinun olevan paikalla, mutta sinä näet kaikki jotka ovat paikalla. Vähän sama, kuin Messengerin "Näy offline-tilassa".

Harmi kun kapasiteetti on vieläkin täynnän niin ei pääse liittymään.. Ihan tervetullutta tällanen kilpailu. Mä oon kyllä kironnu facebookkia monta kertaa, vaikka en sitä edes kauheesti käytä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom