Glute ham raise

BCAA-valmisjuoma -40%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Minusta ylivoimaisesti paras ghettoversio niin, että polvet bosupallon reunalla ja jalkaterät ängettynä jonnekin alle(esim. pohjelaitteen lauta omalla salilla). Tuolla tyylillä tänään pitkäaikainen tavoite eli 3x10. :D

Hyviä neuvoja mutta tuo Jopan niksi taitaa olla ainoa, joka ratkaisee tuon polven muljumisen. Tosiaan pitää kokeilla mikä on paras viritelmä. Tuo puolapuuhommelikin on toiminut tähän asti. Ehkä bosupallolla ei mulju niin pahasti? Huomenna voisin pitää "not a single fuck was given"-päivän ja sekoilla salilla pohjelaitteessa, ylätaljassa ja bosupallolla :D Kuminauhoja unohtamatta #david #salikomediaa

Ei mulju yhtään bosupallolla. Polvi sillai, että se on just vähän siitä kovasta reunasta eteenpäin.

Vähän myöhässä tulee, mutta tosiaan heti tuon viestin jälkeen kävin kokeilemassa ja siitä lähtien todennut että teen jatkossa ghr:n aina bosupallon avulla. Kiitos loistavasta ideasta pakkikselle!

Mikä on paras polvikulma (ei oikeassa laitteessa tehtynä)? Jos jalat ovat kiinni lattian tasolla niin yläasennossahan polvikulma jää n. 90 asteeseen. Jos taas jalat ovat kiinni ylempänä, polvet eivät alhaalla läheskään suoristu mutta yläasennossa perse tulee lähelle kantapäitä (en ole ehkä kuitenkaan ihan ylimmässä mahdollisessa asennossa pitänyt jalkoja). Minkä itse olen kokenut loogisemmaksi, koska supistus menee loppuun asti mutta ei katoa ns. lopun pystyasennon keventäessä. Mutta mikä on lihaskasvun kannalta optimaalisin asento? Olen tehnyt kyykkyhäkissä, pehmuste kiinni varmistusrautaan, jonka korkeutta voi tietysti sitten säätää, ja avustava kuminauha ylös telineeseen.

Me oltiin tehty sillei tyhmästi et näytettiin pojille glute ham raisea

Eikun ihan vakavasti, kokeilin ensimmäistä kertaa kun sopiva vehjekin löytyi. Otti kyllä takareisiin, mutta meni yllättävän helposti, onkohan tuossa tekniikassa jotain muutettavaa/parannettavaa?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
@eventa: Ihan säällinen tekniikka, kannattaa katsoa ettet paljoa taipuile lantiosta. Veikkaan, että tossa oikeassa laitteessa on tosiaan kevyempi tehdä, koska kosketuspinta tulee ylemmäs reiteen ja on kunnollinen nilkka+päkiätuki.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Mites tuossa varsinaisessa masiinassa tehdessä niin luulisi että kannattaisi ottaa maksimaalinen liikerata takareiskoille, eli lähteä pää lattiaa kohti venytyksestä asti. Ensin lantion ojennus ja perään polven koukistus. Silloin tulisi ne molemmat takareiden päät treenattua dynaamisesti mistä liikettä kehutaan.

Poliquinin jauhantaa GHR:stä
Faster and Stronger with the Glute-Ham Raise | Poliquin Article

gluteSeq.jpg

Rippetoe: A glute/ham raise is a back extension followed by a hip extension followed by a knee flexion (let's ignore the floor version that leaves out the back extension/hip extension part).

Suurin osa videoista kuitenkin tuppaa olemaan pelkästään tuota polven koukistusta. Mikä syy, onko niin että tuo lantion ojennus on niin helppo verrattuna polven koukistukseen että se ei tunnu mielekkäältä? Pitäisi olla joku paino minkä ottaa maasta aina mukaan ja tiputtaa ennen polven koukistusta. :)

Aaah, mä oon tehny tolla eventan tyylillä, tota alinta en oo tainnu nähäkään. Ainakin eventan tyylillä muuttuu opeasti liian kevyeksi ja pitää vapata lisäpainoa. Eli tekniikka muutokseen heti :)

Tossa pitänee itsekin vähän säädellä noita etäisyyksiä, niin että tulisi tuo tuki lähemmäs polvia eikä reisiä. Pääsisi ala-asennossa paremmin alas ja yläasennossa paremmin ylös.
Kaikenkaikkiaan kiva liike, taitaa päätyä ihan vakituiseen ohjelmistoon. Takareidet edelleen sunnuntaista vähän hellinä, tulee mukavasti myös staattista pitoa.

Kannattaa kokeilla sellaista versiota missä tehdään ensin lantionojennus, stopataan vaakatasoon ja siitä polvien koukistus. Alaosan vauhtia ei pääse hyödyntämään.

Eilen rukailin sitten noita säätöjä, tukea polvien lähettyville, ja ei perkules meinannu saada edes ykköstä. Elikkäs aika paljon pystyy helpottamaan liikettä masiinan kanssa. Tosin sattu myös aika ikävästi jalkaan kun oli se tuki tuossa polven yläpuolella. Päädyin sitten noihin aiempiin säätöihin, juurikin tuolla alhaalta asti ja vaakatasoon stoppauksilla.

Elikkäs aika paljon pystyy helpottamaan liikettä masiinan kanssa./QUOTE]

Jos ja kun noin on, pitää itsekin kokeilla kyseistä laitetta salilla. On se kumma että 35-vuotias mies ei ole kehdannut vielä kokeilla laitetta. Pelkona on ollut se, että ei saa ensimmäistä toistoakaan ja joutuu poistumaan pukkariin naama punaisena.

Mä en oo kiinnittäny säädöissä muuhun huomiota kuin siihen, ettei satu. Jos se tuki osuu väärään kohtaan, etureisiin sattuu ihan sairaasti eikä liikkeen teosta tule mitään. Se ei silti varmaan ole oikein optimaalinen, koska yläasennossa ei pääse ihan pystyyn.

Niin kuin täällä jo todettiinkin niin tuo laite helpottaa suoritusta tosi paljon. On myös härpättimiä missä tuki tulee polven kohdalle. Ne olis mun suosikkeja, mutta sillä mennään mikä omalta salilta löytyy, eli se helppo versio.

Tänään 4x8x+10kg

- - - Updated - - -

Oon yrittänyt säätää niin, ettei polvi laskisi alaspäin ylösnousussa, muttei säädöt ihan riitä kääpiölle.

PREZONE Stimulant free 625 g -40%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom