Glute ham raise

BCAA-valmisjuoma -40%
Tuntuuko muilla tässä liikkeessä, että takareisi repeää? Ite en oo uskaltannu tehä, ku tuntuu semmonen epäterve kipu. Kerran on takareisi revähtänny ja voi olla et sillä on osuutta asiaa, mut muuten yllä pystyn reenaa takareisii satalasis.

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Noston paikka. Mulla kramppailee pohkeet GHR:ssä. Teen niin, että isken vastuskuminauhan puolapuihin ja toinen pää kainaloiden alta keventämään ja jalat tungen alimman puolapuun alle. Siitä sitten kiskon. Onko jotain vinkkejä tuohon kramppailuun?

Sama ongelma ja aika paljon apua on tullut siitä, että on alkanut välillä treenaamaan pohkeitakin, nimenomaan rauhallisesti ja pitkällä liikeradalla molempiin suuntiin venyttäen. Vituttaa tuhlata aikaa noin turhaan lihakseen, mutta näköjään on pakko. Venyttelykään ei ole pahasta. Sellaiselle, jolle pohjetreeni kuuluu normaalikuvioihinkin, tästä ei varmaankaan ole apua, paitsi että pidempää liikerataakin kannattaa kokeilla, jos normaalisti tekee lyhyemmällä.

Mahtava liike. Varsinkin siihen suunnitellussa penkissä tehtynä. Tekeekö kukaan tuota lisäpainoilla muuten? Epäilen, että mulla on paska tekniikka tai oon säätänyt sen penkin jotenkin itselleni liian edulliseksi, kun pystyy pitkääkin sarjaa tekemään tuossa.

Käyn salilla, jossa noita penkkejä on useampia, ja siitä huolimatta suurin osa siellä käyvistä treenaajista tekee selänojennuksia tai tuettuja istumaannousuja noissa penkeissä. Nyt ku tarkemmin ajattelen, en oo nähny kenenkään tekevän GHR:a niissä. Sääli.

Epäilen, että mulla on paska tekniikka tai oon säätänyt sen penkin jotenkin itselleni liian edulliseksi, kun pystyy pitkääkin sarjaa tekemään tuossa.
Tai sit sä oot vain kova jätkä. Mulla on yksi kaveri joka vasta aloitti salilla käynnin ja se kyseli millä korvata jalkojen koukistus kun siihen ei ole laitetta. Suosittelin GHR:ää ja se valitteli seuraavana päivänä kun on vähän turhan helppo, että josko lisäpainoilla tekisi. Mähän olin ihan huuli pyöreänä ja kyselin oikein tarkkaan, että miten se sen nyt tekee, mutta oikealta se kuulosti. En kyllä voi silti olla vieläkään varma, että tekeekö se sen oikein. Ei kukaan aloittelija vedä GHR:ää helposti useampia toistoja, kun mäkään en meinaa saada edes yhtä kunnon negatiivista. :curs:

^^Jos yläkroppa taipuu eteen ja tulee perse edellä ylös, liike on aika lailla helpompi (ja väärin tehty). Kevyt yläkroppa/vahvat takareidet-yhdistelmä voi tietysti auttaa. Mutta ei silti helvetti tule montaa toistoa ekalla kerralla :D

Mä oon ihmetelly ihan samaa. Mielestäni teen sen aivan oikein, ja viimekskin tein pari kasia 15kg levy rinnalla. Melkeinpä suurin osa GHR:n käyttäjistä tekee sitä taljan kanssa kevennettynä. En mä kuitenkaan niin kevyt ole, että saisin siitä noin suurta etua, eikä ne toiset minua heikompia todellakaan ole. Yhen ainoon toisen oon nähny tekevän joskus 10kg lisäpainolla, mutta hän onkin yli 300 kilon maastavetäjä.

Eikö se rankin versio ghr:stä ole just toi "natural"-tyyli, jossa nilkka laitetaan puolapuiden väliin, ja siitä lähdetään vääntämmän kroppaa pystyyn? Toi on vissiin se versio, jossa kukaan ei saa yhtäkään toistoa. Sitten taas, jos tekee normi selkäpenkissä silleen, että laittaa penkin alle tueksi korken laatikon, jolloin penkki on vaakatasossa lattiaan nähden, niin saa käyttöönsä ghr-koneen. Yksi kaveri salilla näytti mulle ton kikan, ja aluksi pelkäsin, että viritys kaatuu, mutta kun vastapainoksi penkin jalkoihin laittaa pari 25kg kiekkoa, niin pysyy jotenkin pystyssä.

Tota ei kyllä kannata lähteä kokeilemaan, jos ei ole 100% varma, että viritys pysyy pystyssä, ei voi kuin kuvitella, minkälaisia vammoja tolla saa aikaiseksi, jos hökötys kaatuu kesken sajan. Itselläkin on pari kertaa tärissyt sarjan aikana siihen mallin, että nyt se one menoa, mutta jotenkin on aina tuurilla pysynyt pystyssä. Itsellä tosin painoa alle 100 kg, raskaampen kavereiden ei välttämättä kannata kokeilla.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
^Mut eihän tuo oo sitte enää varsinainen GHR. Ainakin mun mielessäni GHR:ssä kuuluu taipua polvista (ja alhaalla lantiosta), ja juuri siksi se onkin niin hyvä liike takareisille. Tavallisessa selänojennuspenkissä polvet on aina suorassa oli se missä kulmassa tahansa.

Eikö se rankin versio ghr:stä ole just toi "natural"-tyyli, jossa nilkka laitetaan puolapuiden väliin, ja siitä lähdetään vääntämmän kroppaa pystyyn? Toi on vissiin se versio, jossa kukaan ei saa yhtäkään toistoa.

Olen minäkin vedellyt sarjoja tuolla tavalla, joten monet saa tehtyä toistoja. Onhan se raskas liike, muttei mitenkään mahdoton edes tavalliselle treenaajalle, jos vain panostaa.

^Mut eihän tuo oo sitte enää varsinainen GHR. Ainakin mun mielessäni GHR:ssä kuuluu taipua polvista (ja alhaalla lantiosta), ja juuri siksi se onkin niin hyvä liike takareisille. Tavallisessa selänojennuspenkissä polvet on aina suorassa oli se missä kulmassa tahansa.

Taipuuhan ne polvet yläasennossa, edellyttäen että saa tuen (joka normaalisti tulisi vatsaa vasten) laskettua polvien kohdalle.

Ite olen tehnyt näin: 1) Asettanut tasapenkin ylätaljan eteen 2) Laittanut nilkkani ylätaljan jalkatukea vasten 3) Alkanut tekemään. Ensimmäiset 6-8kk meni vain käsillä avustettuja ja negatiivisia toistoja, mutta nyt paras sarja on ollut 8 toistoa pari kuukautta sitten. Nyt arvelisin ~11 toistoa tulevan jos ensimmäisenä liikkeenä kokeilisi. Ylivoimaisesti parhaiten takareisissä tuntuva, ja parhaiten takareisia kasvattava liike - ainakin omalla kohdallani tuntuu toimivan.

ekös etureisillekin ole joku vastaava liike? muistan nähneeni jossain että siinä ollaan polvillaan ja kallistutaan taaksepäin. nimeä tälle liikkeelle en tiedä, olen luullut että se on juurikin tämä ghr mutta uuups :D tietääkö joku muu?

ekös etureisillekin ole joku vastaava liike? muistan nähneeni jossain että siinä ollaan polvillaan ja kallistutaan taaksepäin. nimeä tälle liikkeelle en tiedä, olen luullut että se on juurikin tämä ghr mutta uuups :D tietääkö joku muu?

Sissy squat tommosessa telineessä. Sen voi tehdä myös ilman mitään apuvälineitä. Tossa ei kyllä polvillaan olla.

Ite olen tehnyt näin: 1) Asettanut tasapenkin ylätaljan eteen 2) Laittanut nilkkani ylätaljan jalkatukea vasten 3) Alkanut tekemään. Ensimmäiset 6-8kk meni vain käsillä avustettuja ja negatiivisia toistoja, mutta nyt paras sarja on ollut 8 toistoa pari kuukautta sitten. Nyt arvelisin ~11 toistoa tulevan jos ensimmäisenä liikkeenä kokeilisi. Ylivoimaisesti parhaiten takareisissä tuntuva, ja parhaiten takareisia kasvattava liike - ainakin omalla kohdallani tuntuu toimivan.

Kokeilin tänään tätä versiota. Pari yksittäistä negatiivista sain tehtyä, kädet vyötärön korkeudella. Pikkuisen epävarmaa kun ylätaljan tuki ei ole ihan paras mahdollinen ja asento on vähän hutera muutenkin. Ei myöskään puhettakaan että olisin päässyt takaisin ylös takareisillä :) Tämä silti lienee lähinnä oikeaa GHR:a mitä omalla salilla voi tehdä, puolapuutkin on alhaalta umpinaiset. Jonkun laitteen alle saattaisi saada jalat survottua.

Auttakaas. Teen GHR:ää kuminauhan avulla niin, että kiinnitän kumpparin puolapuihin ja tungen kantapäät puolapuiden alle. Homma toimii muuten paitsi joudun jättämään polvikulman aika suureksi, koska jos jalka pääsee ala-asennossa kovin suoraksi alkaa polvilumpio tai joku muljua ikävästi. Käytän polven alla jumppamattoa pariin kertaan taitettuna. Onko tähän jollain jotain niksiä? Haluaisin siis saada paremman venytyksen ala-asennossa.

Auttakaas. Teen GHR:ää kuminauhan avulla niin, että kiinnitän kumpparin puolapuihin ja tungen kantapäät puolapuiden alle. Homma toimii muuten paitsi joudun jättämään polvikulman aika suureksi, koska jos jalka pääsee ala-asennossa kovin suoraksi alkaa polvilumpio tai joku muljua ikävästi. Käytän polven alla jumppamattoa pariin kertaan taitettuna. Onko tähän jollain jotain niksiä? Haluaisin siis saada paremman venytyksen ala-asennossa.

Venytystä nyt ei millään GHR:llä saa aikaseks, mut laita jumppamattojen alle joku lankku tms. ja aseta se vähän kauemmas polvesta (eli sääriluun kohdalle) niin, että polvilumpio pysyy koko liikkeen ajan ilmassa. En ole itse kokeillut, mutta tämä oli Timo Haikaraisen käsky, joten tuskin se ihan typeräkään on.

Oletko kokeillut tehdä GHR:ää tällaisella virityksellä? https://www.youtube.com/watch?v=JMG22_8QM5Q#t=130
Itse laitan kuminauhan kiinni tuohon mihin ylätaljan kahva kiinnitetään ja toistot on vaan paljon kontrolloidumpia ja kroppa suoremmassa kun Laynella tässä. Ihan vaan siksi, että itsellä takareidet on tosi huonosti hermottuvat ja pitää oikein keskittyä, jotta saa pidettyä rasituksen siellä.

Itse yritin aluksi kanssa puolapuissa tehdä, mutta jalkoja en saanu hyvin ja tosiaan se venytys jää aika olemattomaksi.

Edit. Ja niin, pistän vielä penkin ja polvien väliin yhden jumppamaton taiteltuna, koska itelläkin muljahtelee polvi aika ikävästi muuten.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom