Glute ham raise

BCAA-valmisjuoma -40%
GHRässä ei polvet mene miksikään jos

1) pehmustat alustan edes jotenkin JA
JA
2) keskityt pitämään polvilumpion ja sääriluun kyhmyn välisen "aukon" maassa, eli et ole polven päällä vaan silleen jännästi. Et anna polven suoristua liikaa = jännite pysyy kokoajan takareisillä. Tätä ei kovin moni saa suorilta tehtyä edes parin kuukaudenkaan treenillä, joten antaisin ite aikaa tän liikkeen haltsaukseen lantio taitoksissa ennenkuin lähtisin negoja paukuttaan suoralla lantiolla. Eli polvea ei suoristeta toiston aikana, vaan se jää pikkasen koukkuun.

Ido demonstroi Haroppia, eli GHRää. Polvea ei ole tarkoitus suoristaa. Sori jos tulee toistoa ja joku on jo sanonu tän.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Olisko jotain vinkkiä miten tätä voisi tehdä kotona? Olen kokeillut laittaa jalkaterät sohvan alle ja siitä laskeutua, mutta pohkeet kramppaavat voimakkaasti jo muutaman toiston jälkeen. Kerran on meinannut jopa jäädä treenit kesken tuon takia. Pitäisi ilmeisesti keksiä joku tapa, missä nilkat eivät olisi ojennettuna?

Olisko jotain vinkkiä miten tätä voisi tehdä kotona? Olen kokeillut laittaa jalkaterät sohvan alle ja siitä laskeutua, mutta pohkeet kramppaavat voimakkaasti jo muutaman toiston jälkeen. Kerran on meinannut jopa jäädä treenit kesken tuon takia. Pitäisi ilmeisesti keksiä joku tapa, missä nilkat eivät olisi ojennettuna?

http://www.kvusa.com/wl/floorghr.htm
Jos sulta löytyy kotoa levytanko, niin tossa olis yks keino. Mikäli ei löydy, niin en osaa auttaa.

Voi helvetti ku on rankka liike. Tänään kokeilin ku kaveri piti nilkoista eikä ees päässy ylös maasta vaan piti vetää puolikas punnerrus ennenkun pääsi liikkeelle. Mulla tuli ihan liian vähän glutea ja liikaa hamia, veti nimittäin takareidet ihan kramppiin. Pitää treenata tossa penkissä, että voi painaa jaloilla, sit saa lisää glutea peliin.

Voi helvetti ku on rankka liike. Tänään kokeilin ku kaveri piti nilkoista eikä ees päässy ylös maasta vaan piti vetää puolikas punnerrus ennenkun pääsi liikkeelle. Mulla tuli ihan liian vähän glutea ja liikaa hamia, veti nimittäin takareidet ihan kramppiin. Pitää treenata tossa penkissä, että voi painaa jaloilla, sit saa lisää glutea peliin.
Takareisillehän se liike lähtökohtasesti onkin. Eli ihan oikeen menee, hamstringien kuuluukin siinä dominoida (liikkeen nimestä huolimatta). Persettä treenataan sitten niillä kyykyillä, eikä niiden gluteuksien käyttäminen kovin maksimaalista fysiologiselta kannalta edes voi olla koska lonkkakulma pysyy samana koko suorituksen ajan.

Tätähän voi tehdä esim jumppapallon avulla. Meet makaamaan jumppapallon päälle niin että se pallo etureisien yläosan/lantion kohdalla. Ja jalkapohjat esim seinässä kiinni.

Siitä vaan lasket selän eteen ja ylös. Joku saattoi tajuta, en löytäny videoita mistään, mut noin oon ainaki tehny.

Sakraalikulma mulla kusee ihan vituilleen, sen takia hamstringit dominoi myös suorilla jaloilla selkäpenkissä. Ei kyykyt treenaa koko glutea kunnolla, yläosa jää melkein kokonaan käyttämättä mm. sakraalikulman takia. Yläosan saa kuntoon vaan lonkan yliojennuksella joka taas vaatii sakraalikulman kontrollointia. Joka tapaukses oon nyt hommannu ton kettler profiline back stabilizer medicin ja katotaan saako sillä ton homman toimimaan, se on nimittäin vitun hyvä selkäpenkki. Siinä on polvet koukussa ja takareidet eliminoitu.

Teenkö jotain väärin, kun minulla kipeytyy polvitaipeet näitä tehdessä? Enkä tunne saavani edes kunnon tuntumaa takareiteen.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
^
Kyllä mä luin noi ohjeet enkä suorista polvea missään vaiheessa, jotta pysyisi jännitys takareidellä mutta silti ottaa povitaipeisiin sarjan jälkeen. Kipu poistuu kyllä nopeasti.

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Ketä ketä, pitäs saaha koroviketta GHR:lle kun ei ole GHR-masuunaa salilla.

Leg curl & back extension ?

Just, just. Vittu jos tarkoitus on saada vastaus kysmykseen, niin kannattaisi varmaan esittää kysmys niin, että siitä joku jotakin ymmärtäisi.

Mut jos nyt yritän tuosta viestistä jotakin arvailla, niin kaipailisit siis korvaavaa liikettä glute ham raiselle ja arvuuttelet tuossa, että toimiiko jompikumpi tai molemmat linkkaamistasi liikkeistä korvaavana? Vastauksena: jossain määrin varmasti kyllä, mutta kyllähän tuota voi sovellettuna tehdä vaikka tuota masiinaa ei salilla olekaan. Tässäkin threadissa on esitetty jo useampiakin modifikaatioita; kaveri pitämään jaloista kiinni, jalat puolapuun puolan alle, ylätaljassa esim. tällä tavoin:
http://www.youtube.com/watch?v=pNaqjlxJF_0
ja niin edelleen....

Kokkolan urheilutalolla taitaa olla tuollainen ?
Ellen ole aivan väärässä.

On joo. Tänään tuli testattua. Just ja just ykkösen sain :rock:. Tosin alla oli muuta takareisitreeniä. Tämän otan kyllä ykköstreeniksi takareisille sitten kun voimaa on tarpeeksi.

On joo. Tänään tuli testattua. Just ja just ykkösen sain :rock:. Tosin alla oli muuta takareisitreeniä. Tämän otan kyllä ykköstreeniksi takareisille sitten kun voimaa on tarpeeksi.

Aivan mahtava liike! Saa kyllä tuntumaa takareisiin ihan eri tavalla kuin noilla hilavitkuttimilla.

Itse tulee tehtyä ristitaljassa. otan normaalin salipenkin jossa on tämmöinen jalkojen pitojuttu siellä päässä. Kaikki on varmaa nähnyt. tyylin tämä. http://deluxemall.com/attachments/personal-classified-ads/53251d1273508969-barbell-20kg-gym-bench-img_3037.jpg Siihen vain naama penkkiä päin ja jalat nilkoista lukkoon. ristitaljassa juuri sen takia et saa narulla otettua itselle sopivna vastapainon. Monin mutkaisempi versio ja hieman rankempi on mennä makaamaan pallon päälle ja pitää jalat seinää vasten. Jalat siis koukussa tässä mallissa. Vaatii todella paljon jo kehon koordinaatio kykyä ja tasapainoa mutta toimii aivan törky hyvin.

Offtopic pahoittelen sekavaa kirjoittelua. KETO BRAING FOG! :D

Ekan kerran kun tätä kokeilin meni takareidet aivan jumiin, vaikka liikkeestä ei oikein mitään tullukkaan. Tein siis nilkat telineen alle tuettuna. Omalta salilta löytyy muuten toi tähän tarkotettu penkkikin, tähän saakka ajatellut sen olevan joku selkäpenkki tai jtn... Pitää joskus kokeilla kun uskaltaa. :D

Noston paikka. Mulla kramppailee pohkeet GHR:ssä. Teen niin, että isken vastuskuminauhan puolapuihin ja toinen pää kainaloiden alta keventämään ja jalat tungen alimman puolapuun alle. Siitä sitten kiskon. Onko jotain vinkkejä tuohon kramppailuun?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom