Genetiikka?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Sori nyt vaan jos tää tuli väärään paikkaan mutta ei tää kai ravinto puolellekkaan kuuluis:D ei oikein mihinkään.....

No siis: Millä tavalla genetiikka määräytyy?
Vanhemmilta?

asia ollut minulle aina todellista hepreaa.
Vanhemmilta jos se tulee niin ymmärrän hyvin sillä isäni oli aikanaan kilpaileva kehonrakentaja ja hänellä oli jalat ongelma mutta selkä kasvoi todella hyvin.
Samoin minulla. toinen ongelma sillä oli vatsat. samoin minulla.

Sattumaako?

Kertokaa:piis:

Äitis munasolu,isäs sperma,ehkä loraus kusta,sitä sinä olet,et mitään muuta!

arvaappa nyt mistä genetiikka tulee????

Ja sillä,että isäs oli kehonrakentaja ei ole asian kans mitään tekemistä,muutenhan olisit ollut syntyessäs lihaksikkaampi kuin muut.

sitten kun saat omia lapsia niin katoppa onko ne sairaalassa jo bodareita,kasvaakohan sillä selkä??

muistaakseni 50% geeneistäsi tulee vanhemmiltasi, 25% isovanhemmiltasi, 12,5% isoisovanhemmiltasi(vai mikä lie nyt onkaan nimeltään) jne.

muistaakseni 50% geeneistäsi tulee vanhemmiltasi, 25% isovanhemmiltasi, 12,5% isoisovanhemmiltasi(vai mikä lie nyt onkaan nimeltään) jne.
Eli ne loput 22,5% on sit sun itse tuottamia geenejä ilmeisesti?

Tuli vie mieleen tohon alottajan juttuun, että ehkä olet perinyt geeneissä isältäsi saman ajattelutavan ja treenitekniikan selän osalta ja tämän takia se ei kehity niinkuin ei kehittyny isälläsikään hyvin.
Joka reenas sitä myös päin persettä ehkä.. :D

Eli ne loput 22,5% on sit sun itse tuottamia geenejä ilmeisesti?
Mitä ihmettä oikein horiset? Tuo sarja muodostaa kokonaisuudessaan 100 %.

Eli sukupolven n edustajan genetiikasta 50% tulee suoraan vanhemmilta (sukupolvi n-1), 25% isovanhemmilta (sukupolvi n-2), 12.5% isoisovanhemmilta (sukupolvi n-3), jne. Tällöin koko genetiikka määräytyy seuraavasti:

Sukupolvi - Osuus (%)
---------------------
n-1 _________ 50%
n-2 _________ 25%
n-3 _________ 12.5%
n-4 _________ 6.25%
...
n-k _________ (0.5)^k

Kyseessä on ihan lukion matematiikan tunneilta tuttu suppeneva geometrinen jono, jonka summa on (0.5/(1-0.5)) = 1 = 100%.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€

No tämä jos mikä on sekavasti sanottu. Siis tottakai 100% perintötekijöistä tulee isältä ja ädiltä, molemmilta 50%, olikos se nyt 23 kromosomia kummaltakin.

Tietysti isukki on saanut omat geeninsä omilta vanhemmiltaan ja samoin äiti. Siis voidaan ajatella, että 25% geeneistä on peräisin isän isältä, 25% isän äidiltä, 25% äidin isältä ja 25% äidin äidiltä. Ja nämähän ovat saaneet geeninsä taas vanhemmiltaan jne...

Yksilön ulkoasu ei sitten määräydy suoraan noitten suhteiden perusteella, vaan on paljon monimutkaisempi juttu.

Suositut

Back
Ylös Bottom