geeneissä vikaa kun 4 kk salilla käyminen ei näy missään?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mustala
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Geenit vaikuttaa mihin asti voi päästä, mutta sitä ei voi tietää mihin asti ne riittää ennen kuin on oikeasti treenannut pitkään...vuosikymmenen tai pari.

Kaikille ei maito- tai viljatuotteet esim sovi. Henk.koht kehitys oli hidasta/olematonta pitkaan johtuen ruuansulatuksen ja vatsan ongelmista. Vaihtaisin itse noi maitotuotteet pois ja tilalle liha, kala ja kana. Max 1x paivassa rahkaa, max.

En lukenut ihan kaikkia viestejä mutta kuvien perusteella lisää ruokaa. Ja hommaa pätevä valmentaja jos haluat oikeasti kehittyä. Noi ohjelmat nyt periaatteessa on sama millä jaolla treenaat, se miten teet ne toistot ja sarjat ratkaisee. Kunhan ruokahommat on kunnossa. Hommaa puntari ja katso että paino nousee hiljalleen. Vaikka 1-2 kiloa kuukaudessa. Geeneillä toki on suuri merkitys, luonnostaan kapeat hartiat ja pitkät raajat niin eihän se helppoa ole.

Ihan vakavammin, ei kyllä suoraan sanottuna näytä, että oisit useamman vuoden treenannut. Millaiset voimatasot perusliikkeissä?

Pituus?Paino? En ainakaan nopealla vilkaisulla huomannut. Ei tuo mikään huono kondis ole, näkee että jotain tehty. Jengillä välillä tuppaa unohtumaan/ei tajua sitä miten huonoista lähtökohdista jotkut esim lähtevät. Geenit vaikuttaa pirusti asiaan, mutta jos ei nyt täysin treeniä hyljeksivä kroppa ole pääsee hyvällä ruokavaliolla ja treenillä pitkälle. Ruokapuoli sulla näytti olevan vähän hukassa.

Orankihan voi pistää omia kuviaan tänne, niin voidaan porukalla arvostella ettei näytä siltä että ois treenannut ollenkaan, kun ei näytä joltain tietynlaiselta. Tuon alottajapostaajan kaltaisella kropalla jotkut nostaa sarjapainona 150 kg penkistä...

Orankihan voi pistää omia kuviaan tänne, niin voidaan porukalla arvostella ettei näytä siltä että ois treenannut ollenkaan, kun ei näytä joltain tietynlaiselta. Tuon alottajapostaajan kaltaisella kropalla jotkut nostaa sarjapainona 150 kg penkistä...

Lähinnä näytti siltä, että kehonpaino on melko alhainen. Päivyrissä taitaa löytyä joku pari vuotta vanha pullistelukuva, mutta kun sinulla ei ole vippejä niin sovitaan, että olen kauhea vinkuheinä. :rolleyes:

hyvä kuvapino oli facebookissa tms joku aika sitten. eri lajien huippu-urheilijoita alkkareissa ja pari fitness-urheilijaa. kukaan noista muista huipuista ei ois pärjänny ees piirikunnallisissa fitness-kisoissa. ulkonäkö ja toiminnallisuus ei kulje käsi kädessä ei. vinkuheinäoranki voi siis vallan hyvin olla turkasen vahva.

hyvä kuvapino oli facebookissa tms joku aika sitten. eri lajien huippu-urheilijoita alkkareissa ja pari fitness-urheilijaa. kukaan noista muista huipuista ei ois pärjänny ees piirikunnallisissa fitness-kisoissa. ulkonäkö ja toiminnallisuus ei kulje käsi kädessä ei. vinkuheinäoranki voi siis vallan hyvin olla turkasen vahva.

Tarkennetaan nyt kerran vielä. Näytti siis mun silmään, että ei ole syöty tarpeeksi ja johtuen treenityylistä oletin, että voimatasot on luultavasti aika alhaiset. Ja olin oikeassa. :rolleyes: Toi oli sellaista yleistä purinaa sitä vastaan, että aloittelijatasolla vedetään jotain nelijakoista failurebodausta sen sijaan, että ensimmäiset vuodet nostettaisiin perusliikkeillä harvempijakoisella ohjelmalla voimatasot kunnolliselle tasolle, jolloin tulee alkuun paras lihasmassa. Tuosta lienee aika vahva konsensus.

Tottakai on paljonkin esim. minua kymmeniä kiloja kevyempiä kavereita jotka ovat paljon vahvempia. Mutta yleensä täällä on melko turvallista olettaa, että neuvoja kyselevä kaveri ei ole mikään John Haack tai vastaava superlahjakkuus.

Toi oli sellaista yleistä purinaa sitä vastaan, että aloittelijatasolla vedetään jotain nelijakoista failurebodausta sen sijaan, että ensimmäiset vuodet nostettaisiin perusliikkeillä harvempijakoisella ohjelmalla voimatasot kunnolliselle tasolle, jolloin tulee alkuun paras lihasmassa. Tuosta lienee aika vahva konsensus.

Mulla on vähän kaksijakoinen (hehheh) suhtautuminen tuohon. Itse tein nelijakoista oikeastaan alusta asti ja monta vuotta saaden todella hyvää kehitystä sekä lihasmassan että voiman suhteen, ja varsinkin alkuvaiheessa ne kulkevat tosi vahvasti käsi kädessä. Nuo olivat kuitenkin pääasiassa parhaita teinivuosia, joten olivatko olosuhteet tällaisen treenin toimivuudelle paremmat kuin parinkympin jälkeen, en tiedä. Mutta täytyy kyllä sanoa, että ruokaakin meni todella paljon. Nykyään taas ei tulisi mieleenkään treenata samalla tavalla muuten kuin ehkä kokeilumielessä.

Ja asiahan ei varsinaisesti minulle kuulu, mutta kuinka paljon ajattelet aloittelijan saavan ao. vastauksista irti? Varmaan turhauttaa, kun tulee uusia ketjuja samoista aiheista millä sattuu lähtötiedoilla, mutta se vaan tarkoittaa sitä että uusi ihminen kaipaa vastauksia. Sullakin selkeästi on jonkin verran tietoa jaettavana, joten olisi kiva nähdä sitä jo ensimmäisessä vastauksessa. :)

Voi elämä näitä ketjuja.

No tossapa se sun ongelma on.

@jto varmaan osaisi sanoa, kuinka aloittelevan bodailijan optimaalinen treeni vaihtelee iän suhteen? Laitetaanko lähtökohtaisesti 14-vuotias treenaamaan samalla tavalla kuin 40-vuotias, ja mitkä on suurimmat erot esim. määrän keston suhteen?

oranki: juu mä heitin ton ihan kuriositeettinä. en liittyen kummemmin kenenkään sanomisiin.

beginner: kyllä sekin taas on yksilöjuttu. joku 14v näyttää ihan lapselta vielä ja jollaki jo parta kasvaa. tää on yks seikka mikä aika monesti jää mm. junnujen palloiluissa huomioimatta. periaatteessa kuitenki kun liikkeet on opeteltu voidaan alottaa kuormaamaan niihin rautaa enempi. kroppa oppiikin paremmin ku kuormaa on muuta kuin se luudanvarsi.

Ja asiahan ei varsinaisesti minulle kuulu, mutta kuinka paljon ajattelet aloittelijan saavan ao. vastauksista irti?

No liittyisköhän eka mahdollisesti tuohon täysin älyttömään otsikkoon? 4 kk jälkeen lähdetään syyttelemään jotain geenejä, really? Toinen lähinnä tarkoittaa, että ei liiemmin ole niitä näkyviä tuloksia, kun ei ole voimatasojakaan. Onko vielä muita mun lausuntoja mitä voidaan analysoida tässä? :rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No postaa ihmeessä tänne vaikka yksi esimerkki kaverista joka tuommoisella kropalla tekee sarjaa 150kg:lla..

No liittyisköhän eka mahdollisesti tuohon täysin älyttömään otsikkoon? 4 kk jälkeen lähdetään syyttelemään jotain geenejä, really? Toinen lähinnä tarkoittaa, että ei liiemmin ole niitä näkyviä tuloksia, kun ei ole voimatasojakaan. Onko vielä muita mun lausuntoja mitä voidaan analysoida tässä? :rolleyes:

Varmaan liittyy. Kehotin vain vastaamaan heti jos on jotain annettavaa aiheeseen, niin ei tartte selitellä myöhemmin, mitä jollain spontaanilla heitolla tarkoitti. Samalla saattaa vaikka toinen oppia jotain.

Mutta kuten sanoin, ei asia varsinaisesti minulle kuulu ja tuli nyt ajauduttua ohi aiheen.

No liittyisköhän eka mahdollisesti tuohon täysin älyttömään otsikkoon? 4 kk jälkeen lähdetään syyttelemään jotain geenejä, really :rolleyes:

Quottasin nyt tätä mutta muistakin tuli offtopic ajatuksia.

Mun mielestä tää on aika paljon nykypäivää. Salilla käydään vain lopputuloksen takia.
Pelkkää showta ilman substanssia.
Joku ehdotti että ota valmentaja. Millähän ihmeellä me nelikymppiset opittiin ikinä mitään.
Katseltiin, kuunneltiin ja tehtiin. Kolmen tunnin treenejä viidesti viikossa.
Ei ollu kovin tehokasta mutta siirtyipä liikkeet selkärankaan.
Valmentaja ( muutamaa salaa kuunnellu ) vaan käskee varomaan ylikuntoa jne jne.
En mä tiedä. Musta salilla on kivaa. Toiset hengailee baarissa, toiset kirjastoissa ja kolmannet tekee muuta.
( en jaksa poistaa vaikkei mitään pointtia nyt tullutkaan )

Threadin aloittajalle. Ei näy sun mielestä missään. Mitäs mutsi, tyttö/poikaystävä tai kaverit on mieltä?
Mites fiilis. Tuntuuko erilaiselta? Onko ryhdikkäämpi olo? Nukutko paremmin?

No postaa ihmeessä tänne vaikka yksi esimerkki kaverista joka tuommoisella kropalla tekee sarjaa 150kg:lla..

Ei ole kohteliasta räpsiä kuvia toisista (tarvii kysyy lupa), mutta tossa ny mitään ihmeellistä oo tolla kropalla tehdä asiaa x kertaa y painolla z. Tai en tiedä missä salilla kukakin käy, mutta meidän salilla (kaupungin uimahallin salilla) ei ainakaan oo mikään ihme. Ulkonäkö ei kerro juuri mitään, tai no yleensä jotain mutta voi yllättää pahemman kerran.

Itse asiassa meidän salilla käy yks paljon ruipelompikin voimanostaja, joka on aika pirun kova nostaja. Muitakin mitä yllättävämpiä voimatasoja kyllä osunu silmään, esim. joku nuori naruraaja ~16-vee teki toista kertaa ikinä mavea, oli aikasemmin testannu et 120 kg nousi lähtötasona. Tokassa treenissä veti 180kg ku 10 kg nousuilla jatkui vaan kevyenä nouseminen, eikä edes selkä pyöristyny kuten nuorilla "yrittäjillä" yleensä...

On hoikkia ihmisiä ja samankokoisia "naruja". Kyllä siitä raajasta näkee onko siinä edes mahdollisuuksia isoihin rautoihin jos osaa katsoa ja tällä en tarkoita miten voi tulevaisuudessa kehittyä. Treenamaton spagettikäsi on erinäköinen kuin samankokoinen jäntevä jolla on tosissaan paiskittu hommia.

On hoikkia ihmisiä ja samankokoisia "naruja". Kyllä siitä raajasta näkee onko siinä edes mahdollisuuksia isoihin rautoihin jos osaa katsoa ja tällä en tarkoita miten voi tulevaisuudessa kehittyä. Treenamaton spagettikäsi on erinäköinen kuin samankokoinen jäntevä jolla on tosissaan paiskittu hommia.
Sää tiärät nää hommat.

Mun mielestä tää on aika paljon nykypäivää. Salilla käydään vain lopputuloksen takia.
Joku ehdotti että ota valmentaja. Millähän ihmeellä me nelikymppiset opittiin ikinä mitään.
En mä tiedä. Musta salilla on kivaa. Toiset hengailee baarissa, toiset kirjastoissa ja kolmannet tekee muuta.

Threadin aloittajalle. Ei näy sun mielestä missään. Mitäs mutsi, tyttö/poikaystävä tai kaverit on mieltä?

Täällä ollaan kirjautumattomana oon lukenu.
Unta tulee iha hyvin. Rasvaa lisäilly ruokavalioo [pellavan-ja auringonkukan siemeniä] lopetellu liikaa rahkan käyttöö

Tässä sitten laitoin lisää painoa tankoihin. Kyllä sai lihakset tuntumaa, et on oikeesti tehny jotain. Tässä jotain esim

Ranskalainen 30kg ilman tangonpainoa] 2x8failureen
Pystypunnerrus 40kg 3x6. [ilman tangon painoa]
Maastsveto 90kg 4x6

Mitat oli 191/90

Siitä hieman riitaa että onko 4 jakoinen hycä vai ei mutta ainakin tämän viikon tein sillä loppuun.

Viimeksi muokattu:
4 jakosesta pidän kiinni vähä siksi että tylsä elämä ei muita harrastukksia ja salilla on kiva käydä 4 kertaa viik ja tehdö enemmä ku kolme liiket per kerta kuten joissai voimatreeneis eriksee.

Mä ehdotin valmentajaa. Mutta olenkin vasta 35v. Liikkeet todellakin on selkärangassa, sen verran hyvin ettei paljoa enää isoilla romuilla treenata. Osaava valmentaja tekee muutakin kun käskee varomaan ylikuntoa. Tai mistäs minä tiedän, 16 vuotta oon treenannu ja aina ilman valmentajaa. Jos nyt aloittaisin niin menisin saman tien jonkun oppiin. Saattas jäädä jokunen virhe tekemättä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom