geeneissä vikaa kun 4 kk salilla käyminen ei näy missään?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mustala
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Salimotivaatio oli tuossa pitkään kadoksissa niin sain sen tässä takaisin ja aloitin tekemään Elaston 2-jakoista heinäkuussa ja liikkeissä pyrin jättämään 1tai2 nostoa varastoon.
Proteiinia sellanen +2g per paino kg ja nyt siirryin tekemään lokakuun lopulla fikua nelijakosta. Ihmettelen kun ei kovinkaan ole tuloksia tullut?
Olen pyrkinyt tekemään yli 6 ja alle 10 toistoa sarjoja 2-4 ja kaloreita kyllä on kertynyt ihan riittävästi. Yöunta 7-9
muutosta ei kuitenkaan ole kauheammin tullut "ennen ja jälkeen"kuvia katsellen.

Voiko geeneissä olla vikaa, alunperin tein kaikki sarjat failureen aikoinaan mutta heinäkuusta jätin varastoon niin sai eri tuntumat mutta ei lihaskasvua. Salitreeniä tehnyt vuodesta 2010, kolme dieettiä takana ja puolentoista vuoden motivaatio puutos.
Voiko nelijakosella jatkaa ettei tee sarjoja loppuun?
Kuvat:
Heinäkuu:
http://aijaa.com/0Ri8o1

Lokakuu:
http://aijaa.com/XuArRD

Minkälainen ruokavalio sulla on muuten?

Monijakoisella tekisin kyllä sarjat suurimmaksi osaksi loppuun asti.

genetics.jpeg

Tein 2.5vuotts personal treinerin ohjelmis joka ei osannut niitä kauheammin tehdä.
Sitten oli välillä motivaatio ongelmii. Em esim tehny jalkoi vuotee jne.

Penkki 70kg~80kg 5~8
Kyykky 70kg 8
Maastaveto 70kg 9

Mun mielestä jos treenit on löysiä niin myös tulokset on löysiä. Geeneissä ei ole "vikaa", geenit nyt vaan on mitä on annnettu. Kuvien perusteella olet melko hoikka, kapeaharteinen kuten itsekin ja silloinhan sitä on vähän haastetta punttihommissa. Esim. maastohiihdossa voisi olla toisin.

Näitä ketjuja tosiaan on aika paljon, mutta autetaan nyt miestä mäessä.

Eiköhän noista tuloksista jo näy se ongelma: heikot voimatasot isoissa koko kropan liikkeissä. Ihmisen kroppa ei vaan halua kasvaa Kippari-Kallen tyyliseksi, sitä voimaa ja massaa on haettava koko kehoon. Ei kai tuollaisilla kyykky- ja mavetuloksilla voikaan odottaa näyttävänsä isolta ja vahvalta?

Suosittelen sullekin jotain perinteistä ja testattua voimaohjelmaa, jonka tavoitteena on saavuttaa järkevät perusvoimatasot ja luoda hyvät pohjat jatkoa ajatellen. Esimerkiksi ihan Starting Strength tai Wendlerin 531 toimii varmasti. Tossa kohtaa "majoring the minors" eli pikkujuttuihin keskittyminen tekee vaan hallaa edistymiselle. Älä uhraa liikaa aikaa pumppailulle, hifistelylle, makroarvojen miettimiselle tai genetiikan analysoimiselle. Treenaa yksinkertaisen ja järkevän ohjelman mukaan, syö hyvin, nuku hyvin ja toista!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuossa vaiheessa koulutusta olisi ihan parasta treenata yksijakoisella kolme kertaa viikkoon ja setissä vain kunnollisia isoja moninivelliikkeitä. Ei tarvitse vetää samaa ohjelmaa joka kerta, mutta ei myöskään mitään jakohifistelyjä ennen kuin voimatasot on reilusti korkeammalla. Liikevalikoimaa voi alkaa arpomaan seuraavista:
- mave
- kyykky
- leuanveto
- pystypunnerrus
- penkki
- kulmasoutu
- dippi
- näiden lisäksi saa sitten tehdä hauiskääntöä ja ranskalaista mikäli päivään mahtuu ja vatsaa tietty joka treeneissä.

Kunnon lämmittelyt, joka liikkeeseen yksi tai kaksi noususarjaa ja sitten kolme työsarjaa ihan tosissaan. Toistomäärät tavoitteena 8-10. Neljänä muuna viikonpäivänä huolehditaan venyttelystä, aerobisesta suorituskyvystä ja viihteestä. Ihme on, jos ensi kesänä ei tilanne ole toinen kuin nyt.

Minäkään en näyttänyt ennen miltään vaikka treenasin kovaa nelijakoisella kerta viikkoon. Vaihdoin ohjelmaa, jolloin ärsytystä tuli samalla lihasryhmälle kahdesti viikossa niin johan alkoi Lyyti kirjoittaa. Parhaiten olen kehittynyt 2+3:lla, jossa osa treeneistä on voimapainotteisia ja osa bodailua. Toki muutkin asiat vaikuttaa, kuten treenaako oikeasti kovaa, että lihas saa kasvuärsykkeen, lepo, ravinto yms.

Eli ei suositella jatkamaan
https://pakkotoisto.com/threads/fiksu-nelijakoinen-vol-2.115904/

Nuo voimaohjelmat vaikuttivat vaan aika lyhyille. Ei siis ole järkeä tehdä tätä että pääliikeet tehdään voima painotteisesti 4x6 ja loput liikkeet failureen?
No ei tuokaan ihan umpipaska systeemi ole että veivaa voimapainotteisesti 4x6 pääliikkeissä ja loput failureen ja silläkin pitäisi kyllä pystyä kasvattamaan huomattavasti kovemmat treenipainot kuin mitä sulla nyt on. Toisaalta kuitenkin naturaalilla tuppaa etenkin voima tarttumaan paremmin tiheämmällä frekvenssillä, eli jos siihen haluat keskittyä niin olisi varmaan fiksua vaihtaa. Mulla on kyllä sellainen kutina että sun oikea ongelma on se, että et uskalla nostaa painojen määrää ja haastaa kroppaa vaan jämähdät sinne omalle tasollesi. Ootko sä koittanut edes välillä tehdä failureen niin että näet missä oikeasti mennään? Susta kun voi tuntua, että jätät kaksi toistoa varastoon, mutta et osaa oikeasti lukea tilannetta ja sinne jääkin viisi toistoa.

Paras minkä mä oon nähnyt, kun mulla oli aloitteleva treenikaveri joka teki prässissä 150 kilolla kaseja. Se oli haluton nostamaan painoja kun sekin tuntui kuulemma jo raskaalta. Sain sen ylipuhuttua tekemään yhden sarjan failureen että se huomaisi miten raskasta se oikeasti on. 15 toiston kohdalla sanoin että eiköhän tää jo riitä, että nyt varmaan uskallat jo lisäillä niitä painoja.

Kyllä ihan perusbodailullakin pitäisi päästä aika nopeastikin yli noiden tulosten missä nyt olet, joten en sitten tiedä hyödytkö mistään voimatreenistäkään. Vika kun on luultavasti muualla kuin siinä ohjelmassa.​

No ei tuokaan ihan umpipaska systeemi ole että veivaa voimapainotteisesti 4x6 pääliikkeissä ja loput failureen ja silläkin pitäisi kyllä pystyä kasvattamaan huomattavasti kovemmat treenipainot kuin mitä sulla nyt on. Toisaalta kuitenkin naturaalilla tuppaa etenkin voima tarttumaan paremmin tiheämmällä frekvenssillä, eli jos siihen haluat keskittyä niin olisi varmaan fiksua vaihtaa. Mulla on kyllä sellainen kutina että sun oikea ongelma on se, että et uskalla nostaa painojen määrää ja haastaa kroppaa vaan jämähdät sinne omalle tasollesi. Ootko sä koittanut edes välillä tehdä failureen niin että näet missä oikeasti mennään? Susta kun voi tuntua, että jätät kaksi toistoa varastoon, mutta et osaa oikeasti lukea tilannetta ja sinne jääkin viisi toistoa.

Paras minkä mä oon nähnyt, kun mulla oli aloitteleva treenikaveri joka teki prässissä 150 kilolla kaseja. Se oli haluton nostamaan painoja kun sekin tuntui kuulemma jo raskaalta. Sain sen ylipuhuttua tekemään yhden sarjan failureen että se huomaisi miten raskasta se oikeasti on. 15 toiston kohdalla sanoin että eiköhän tää jo riitä, että nyt varmaan uskallat jo lisäillä niitä painoja.

Kyllä ihan perusbodailullakin pitäisi päästä aika nopeastikin yli noiden tulosten missä nyt olet, joten en sitten tiedä hyödytkö mistään voimatreenistäkään. Vika kun on luultavasti muualla kuin siinä ohjelmassa.​

Tähän voin kyllä yhtyä täysin 100%. Itsellä aikanaan myös kun kaverin kanssa menin salille nii tehtiin jalkaprässiä ja oli just se 150kg millä jaksoi omasta mielestä tehdä kovan kympin ja sit kaveri sano et nyt loppu se pelleily ja laitto 50kg enemmän rautaa siihen niin sillä tuli muistaakseni 15 toistoa. Jalkojen kanssa kyllä pää pettää todella paljon aikasemmin kuin mitä oikeasti pystyisi. Omasta mielestä rauta liikkuu aina todella hitaasti viimeisillä toistoilla, mutta kun kaveri kattoo vieressä niin paskanmarjat että ainakin 5 menee vielä :) Nykyään oon ottanu apuliikkeissä sellasen asenteen että yritetään mennä paremmaksi kuin ensikerralla tai sit yksinkertaisesti jäädään vaan kelkan alle ja ryömitään sieltä pois. Ei siihen kukaan ole vielä kuollut :D

Se on kyllä toi painomäärät jääneet junnaamaan. 2013 meni viis nostoa jalkaprässis 350kg ja maasta jotain 130~150

Sitte oli kaikkea ja motivaatiot meni ja ny tullu jämähettyä pienemmille.
Jäänyt kyllä tyhmästi se ettei ole nostanut painoja vaan junnannut samalla, eikä koitettua rajoja.

Sit suoraan salille ja kun menee 3x10 niin enemmän malmia tankoon vaa ja runttaa menemään. Kyllä sitä kehitystä tulee kun oikeasti syö riittävästi ja treenaa progressiivisesti. Ei se niin rakettitiedettä ole kuitenkaan vaikka moni meinaa reenaamisesta sellaista tehdä :)

Kannattaako sellanen tekniikka että alku sarjat jättää varastoon ja viimeisen tekee failurelle?

No jos 3x10 on tiukka niin luonnollisesti 2 ensimmäistä sarjaa menee niin että jää toisto tai pari varaa ja sit viimeisessä sarjassa "all out". Tuskin siitä tarvitsee monimutkasempaa tehdä kuin se, että pyrkii vaan pääliikkeessä siihen, että sarjapainot nousee pikkuhiljaa ilman että tekniikka hajoaa ja sit apuliikkeitä varioidaan että ei tule samanlaista treeniä peräkkäin jolloin vältetään se että keho pääsee tottumaan rasitukseen. 8-12 viikon välein kannattaa pääliikkeessäkin vaihtaa toistoaluetta tai vaihtoehtoisesti vaihtaa kokonaan pääliikettä.

Back
Ylös Bottom