Gallup: Tv-lupa (maksatko?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Maksan kyllä ja joka kerta se vituttaa yhtä paljon, mutta kyl se kuuluu maksaa kun sitä kerta käytänkin.

S0874 sanoi:
En maksa, koska ei ole möllötintä. (Suosittelen muuten kokeilemaan muutama kk ilman TV:tä... Sen jälkeen kun katselee paskaohjelmia, mainoksia yms. hölynpölyä niin tuntuu että pää räjähtää.)
Ite olin puoli vuotta ilman telkkaria. Joskus harvoin kaverin luona tuli joku sarja katsottua jos satuin paikalla olemaan jonkun pakollisen idols ohjelman aikaan tjsp. Kun hommasin telkkarin takaisin niin olo oli kuin taivaassa vaikka sitä en aikaseimmin osannut kaivatakaan. Yhtäkkiä olikin tekemistä silloin kun on tylsää ja foorumit on kahlattu ja pelata ei jaksa :D

Turhapa vähäisiä varoja ennen opinnoista valmistumista on tv-lupaan tuhlata. Ovisilmä on opiskelijan tv-lupa.

Maksan tai siis saimme lahjaksi maksun:)

En maksa, todella harvoin katselen. Antennijohto on kiinni ehkä kuukauden ajan vuodessa, TV on elokuvia varten eli tietokoneeseen kytketty :)

Maksetaan, kun kerran töllö on. Hirmu hintava on kyllä lupa.

Ylellä on tätä lukiessa paljon työtä yrittäessään selittää tuottamaansa lisäarvoa, varsinkin kun kuluttajat nykyään ovat tottuneet siihen että kaikki on ilmaista (tai oik. mainosrahoitteista kai) - poikkeuksena 10€/vuosi vipjäsenyyys ;) jonka koetaan tuottavan hyvää.

Itse olen tähän threadiin kirjoittavista kai kummallisemmasta päästä: asun Saksassa ja paikallisen lainsäädännön mukaan TV-lupa pitää maksaa vaikka vastaanotin olisi rikkinäinen (tiedätte saksalaisten tarkkuuden porsaanreikien sulkemisessa...), telkkareita on kolme eli yksi per huone, kahdesta katson DVD-leffoja ja yhdellä pelaan GameCubea, yksikään ei ole edes antennipistokkeessa kiinni ==> silti maksan jotain 150€ per vuosi. Katson telkusta ainoastaan formulat ja nekin paikallisessa Tifosi-pizzeriassa tai kavereilla (tai sitten en vaan katso...). Syy maksamiseen on relocation-firman rouvan ripeys muuttaessani, työnsi suoraveloitus-valtakirjan nenän alle, ja ajattelin että maksetaan sitten kun aikaisemminkin on maksettu.

Suomessakin asuessa tuli maksettua, parempi puolisko päätti asian eräänä päivänä, on rehellinen henkilö. Opiskeluaikana ei "tietenkään" tullut maksettua, mutta sehän on eri juttu se...

Annetaan vuokralle marraskuun alusta uudenveroinen asunto loistavalla paikalla tulevasta Eastendistä (Suolakivenkuja 1). Mahdollisuuksien mukaan, saattaa asuntoon päästä muuttamaan jo aiemminkin.

65m2, 2h+k+s+piha. Mahdollisuus venepaikkaan "omasta" rannasta.

Tule esteettömään ja viihtyisään Herttoniemenrantaan, ei välityspalkkioita eikä korotettuja vuokria. Hyvä varustelu asunnossa, mm. tiskikone, keraaminen liesi jne jne.. Uimaranta, metro, kuntosaleja, kauppoja ja muita palveluja kivenheiton päässä.

Taloyhtiöllä lukuisia varastoja ja ilmainen pesutupa jossa pesukoneet, mankelit kuivausrummut ym.

Vuokra 890e/kk, 2kk vuokratakuu.
Vuokraan asunnon itse, ei välittäjiä.

:david: Miksi kysyt?

derego sanoi:
paikallisen lainsäädännön mukaan TV-lupa pitää maksaa vaikka vastaanotin olisi rikkinäinen

Sama on muuten Suomessakin. Minulla on rikkinäinen televisio, koska otin siitä itse viritinkortin irti ja heitin jorpakkoon. Televisioni ei olisi tv-lupaa vaativa, jos tuon saman operaation olisi tehnyt valtuutettu huolto.

Pakkohan tuo on maksaa....
Edellisessä asunnossa sattui tulemaan tarkastaja, vaimo meni oven avaamaan.
Onneksi sai puhuttua, ei tarvinnut kovin takautuvasti maksella...
Enpä ole enää viitsinyt elää siinä pelossa, että tulee joku ovelle kyselemään.
Aivan liian kallis se on ohjelmatarjontaan nähden! :curs:

Niin kauan kun opiskelen en maksa. Sitten joskus 2-3v päästä kun (toivottavasti :)) valmistun, pitää katsoa uudestaan. Tuleville lapsille en ainakaan opeta mitään "sammuta aina tv ja piilota kaukosäädin ennenkun avaat oven" ..

edit: Nyt kun ollaan hieeeenoon digitekniikkaan kokonaan siirtymässä, luulisi että olisi helppoa tehdä homma niin että tv kanavat toimivat tilausperiaatteella. Eli jos maksat tv maksun, yle näkyy, muuten ei. Toimisi siis vähän niinku laajakaista.

Maksan. Mun mielestä yleltä tulee laadukkaammat uutiset, ajankohtaisohjelmat ja dokumentit kuin muilta kanavilta, joten maksan ihan mielelläni. Myös opetusohjelmien ja urheilun tarjonta on aika kattavaa joten tollanen 50 c per päivä ei ole paha ollenkaan.

alan maksamaan sinä päivänä kun kaupalliset urheilutapahtumat poistetaan ylen ohjelmatarjonnasta ja kun yleisradio alkaa järkeistämään rahankäyttöään (musiikkitalo, studiovuokrat, materiaalin kuljettelu suomessa jne).

-tv2:n omalla ohjelmatuotannolla ei ole varaa vuokrata tohlopin studiota sarjojen kuvauksiin, koska yle on määritellyt studion vuokran sen verran korkeaksi. niinpä yle joutuu vuokraamaan kuvaustilat ulkopuolisilta. missä järki? samaan aikaan ylen studio on tyhjillään. näin käy kun tehdään tulosvastuullisia yksiköitä sinne minne ne eivät kuulu.
- yle lähettelee materiaalia taksilla kaupunkien välillä, koska heidän aikanaan rakentamansa kallis linkkisysteemi on hinnoiteltu niin korkeaksi, että edes ylellä itsellään ei ole varaa sitä käyttää. taksi siis tulee halvemmaksi, kuin käyttämättömänä metsässä ruostuva masto (joka on lupamaksurahoilla rakennettu). edelleen missä järki?

En o ikina maksanut ja enka maksa, mutta harvemmin tota telkkuakaan tulee kateltua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom