Gallup: Tv-lupa (maksatko?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Kerran tv-tarkastajan kans jutellu ja sillon tuli lupaki hankittua. Mutta tossa keväällä sitten taas sen irtisanoin kun kerta en katso sitä ja opiskelijabudjetilla mennään niin miks siitä maksasinkaan.

Kauhee tilitys taas 150e laskusta _vuoden_ ajalta...

Ei kai tuo vuoden ajalta niin paljon ole mutta kertapläjäyksenä tekee ikävän loven köyhän lompsaan. Vuokrakin pitäis maksaa ja ruoat päälle.

En maksa, mutta meidän taloudesta silti joku (valitettavasti) maksaa. Maksamme emännän kanssa kaikki laskut puoliksi, mutta mä oon alusta asti sanonut, että mä en laita senttiäkään juuri kyseiseen kommarilaskuun. En nyt enkä tulevaisuudessa, vaikka lotossa voittaisin.

Tromm sanoi:
Ei kai tuo vuoden ajalta niin paljon ole mutta kertapläjäyksenä tekee ikävän loven köyhän lompsaan. Vuokrakin pitäis maksaa ja ruoat päälle.

Nojoo. Voi sen silti maksaa osissa..

Sori, ehkä vähän flametusta mutta itteä on aina suipannut jannut jotka lesottaa sillä ettei maksa tv-lupaa. Yle sitä tätä, mutta kun suomessa nyt vain on pari asiaa että jos teet, sä maksat. Vaikka kuinka vähän ajat autolla, se ei tee kenestäkään kovaa jätkää että ajaa vakuuttamattomalla autolla. :)

Joojoo, "ota seisontavakuutus" jne mutta kuitenkin.
Nooh, kaikki tyylillään..

En maksa, enkä tule koskaan maksamaankaan. Meillä ei vieraille ovea avata. Ja sitten, kun mulla on joskus jälkikasvua, niin tavoille pitää tietysti opettaa. Ettei käy niin kuin kaverille, jonka poika meni avaamaan ovea kaukosäädin kädessä, kun tarkastaja oli ovella. Siinä vaiheessa oli enää turha selitellä, että ei meillä kyllä telkkaria ole. "Tämä kaukosäädin on pojan lelu ja tuo piirrettyjen ääni tulee radiosta." :D

Maksan.
Aikoinaan tuli maksettua kun tarkastaja kävi ja näki töllön ja sen jälkeen olen kiltisti maksanut.
Työssä käyvällä ihmisellä on tuo varaa maksaa, maksan verojakin.
Mielestäni opiskelijat ja työttömät voi vähän luistaa.

Wondadog sanoi:
Nojoo. Voi sen silti maksaa osissa..

Sori, ehkä vähän flametusta mutta itteä on aina suipannut jannut jotka lesottaa sillä ettei maksa tv-lupaa. Yle sitä tätä, mutta kun suomessa nyt vain on pari asiaa että jos teet, sä maksat. Vaikka kuinka vähän ajat autolla, se ei tee kenestäkään kovaa jätkää että ajaa vakuuttamattomalla autolla. :)

Joojoo, "ota seisontavakuutus" jne mutta kuitenkin.
Nooh, kaikki tyylillään..
Oli mitä oli, näin työttömänä mä ihan mieluusti säästän 150e. Varsinkin kun on helpompaa jättää maksamatta kuin maksaa. Opiskelijana kun tienasi vielä vähämmän niin sitä suuremmalla syyllä jäi maksamatta.

Maksettiin viime vuoteen asti ja maksaisin edelleen jos emäntä ei olis hoitanut asiaa. Soitti tv-maksuhallintoon ja sanoi ettei enää makseta..

Kyseisen kommarijärjestelmän tukemiseen en osallistu. Vaikka 150 ei iso raha olisikaan, niin silti taitaisi jäädä saamatta kate rahoille.

^^ Ei juma mikä avatar!! :D Ja en oo maksanu enkä maksa mistään rantalentiksistä ja mobiilipeleistä saati paskoista uusinnoista.

Wondadog sanoi:
Kauhee tilitys taas 150e laskusta _vuoden_ ajalta... :rolleyes:

Kyllä maksan. Ja avaan oven kernaasti ilman yhtään ylimääräistä sydämentykytystä jos ovikello soi...

mistä tuo 150€ tulee? laskussa lukee karvan vajaat 200€ ainakin täälläpäin...

tottakai maksan ja kaikkien kavereiden luvat myös, se on niin halpaa.

Eipä moista laskua tule maksettua. Se on vaan yksinkertaisesti helppo jättää maksamatta. Kyseisen summan sitten voikin sijoittaa talon emäntään, niin säilyy rauha katon alla.

Ei ole telkkariakaan. Briteissä uhkaavat tuhannen punnan sakoilla jos ei ole lupaa, mutta en ole koskaan tarkastajia nähnyt. Silloin kun vielä oli telkkari uhkauskirjeitä tuli useamman vuoden verran, mutta ei silti kukaan tullut tarkistamaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom