Gallup: Tv-lupa (maksatko?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
En maksa, avokki maksaa. Muutan nyt pois (ei erota :)) ja pitää ostaa oma telkkari ja hmm... luultavasti maksan. Olen niin auttamattoman rehellinen/nössö. Yleltä katson vain MM-kisoja tällä hetkellä.

Ei makseta. On vittumainen tilanne sinäänsä, että jos on aina ennen maksanut ja sitten sen lopettaa niin voi olla, että tarkastajat alkaa kyyräämään ovella, no siitäkin selviää sillä ettei avaa mutta voi olla rasittavaa...

Maksan.

Geratherm sanoi:
^^ Ei juma mikä avatar!! :D Ja en oo maksanu enkä maksa mistään rantalentiksistä ja mobiilipeleistä saati paskoista uusinnoista.

Tv-lupamaksulla rahoitetaan Yleisradion, ei kaupallisten kanavien toimintaa. Muistaakseni rantalentis taitaa kuitenkin olla kaupallisten kanavien hapatusta.

Ja todellisuudessa suomalainen tv-lupamaksu ei ole mitenkään älyttömän kallis, vaan eurooppalaista keskitasoa. Mutta joillekin maitokin on kallista. Keskimäärin suomalainen katsoo päivässä televisiota 2 tuntia 39 minuuttia, josta Ylen kanavien katseluun käytetyn ajan osuus on 45%. Mutta mitäänhän tästä huvista ei haluaisi maksaa, yhy.

Wondadog sanoi:
Sori, ehkä vähän flametusta mutta itteä on aina suipannut jannut jotka lesottaa sillä ettei maksa tv-lupaa. Yle sitä tätä, mutta kun suomessa nyt vain on pari asiaa että jos teet, sä maksat. Vaikka kuinka vähän ajat autolla, se ei tee kenestäkään kovaa jätkää että ajaa vakuuttamattomalla autolla. :)

Aamen. Itseäni ihmetyttää myös se rehvakas sävy, jolla useat ovat ilmoittaneet asianlaidan: ilmeisesti elämässä on tullut tehtyä aika vähän sankaritekoja, jos televisiolupamaksun maksamatta jättämisellä pitää rehvastella. Ja suurin osa näistäkin vatipäistä on pian jossain toisessa topicissa purkamassa tunteitaan televisio-ohjelmista.

On maailman väsynein selitys tuo "sieltä tulee vain uusintoja". Kyllä yleltä vähän vitusti tulee muutakin kuin uusintoja.

En maksa, ainakaan vielä. Liian kallis ja liian helppo olla maksamatta. Täytyy harkita siinä vaiheessa jos ostaa jonkun uuden ja kalliin littutöllön.

Voi fak! Itse olen maksanut vuodesta -95 saakka... ja maksan edelleen.
10*200e=2000e. Sillä saisi jo hienon telkkarin. Nyt voisi lopettaa maksamisen ja ruveta säästämään seuraavat 10v televisiota varten. Möin nimittäin telkkarin pois.

Enkä ole koskaan maksanut, enkä aio jatkossakaan maksaa.
Kaikki 'ylimääräiset' laskut mistä voi luistaa jätän maksamatta.
Vaikka perintöverolla, ajoneuvonkäyttömaksulla jne. ei ole juuri yhteyttä tv-lupamaksuun, niin ne on kaikki menoeriä jotka mua vituttaa. Suomessa yksin eläminen on muutenkin helvetin kallista ilman noita lisämenoja.
Nyt tosin mulla ei näy edes TV enää joten aiva sama muutenkin. Jatkossa tulee vaan tykki ja antennia ei ole enää katolla joten tv-lupatarkasta voi ajella ohi vaan.

Tänä vuonna en maksanut, mutta edellisinä vuosina kylläkin. Ehkä ensi vuonna sitten taas. Televiisoria ei kyllä paljon tule katsottua muutenkaan.

En maksa, koska ei ole möllötintä. (Suosittelen muuten kokeilemaan muutama kk ilman TV:tä... Sen jälkeen kun katselee paskaohjelmia, mainoksia yms. hölynpölyä niin tuntuu että pää räjähtää.)

Maksaa kuka jaksaa... Mulle on aivan sama vaikka kaikki kanavat lopettaisivat toimintansa maksamattomien lupien takia.

Porukka valittaa kuinka surkeaa ohjelmaa telkkarista tulee ja silti pitää sen pöntön keskellä olohuonetta. WTF?

IMO jos sitä katsoo niin pelkästään reiluapeliä maksaa se lasku, tarpeeksi kun porukka alkaa siitäkin maksusta luistamaan niin seuraavaksi onnistuvat siirtämään ko. maksun jonkilaiseksi veroksi ja sitten vasta tosissaan alkaa vituttamaan.

En maksa (koska siivettelen vielä vanhempien luona.. ), jatkossa en maksa koska en mokomaa laitetta kotiini hanki. Uutiset saa paperilla / netistä, jos joku sarja tai elokuva on seuraamisen arvoinen sen saa dvd:llä ilman mainoksia.

Ellei sitten jostain saa 30" taulutelkkaria ilman tv-viritintä dvd-soittimen kaveriksi. Sitten on laite.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom