Kyllä siinä tapauksessa on jo työsuhteen jatkon miettiminen paikallaan jos johtaja saa tietää että lainaneuvottelija on evännyt 300ke lainan 10ke tulot omaavalta pariskunnalta :D
No kuullostaa lohduttavalta, koska me käytiin jo maakuntakierroksella ajalemassa ja miettimässä muuttoa periferiaan. Mies kyllä sanoi, että sai shokin kehyskunnista.
Siellä on tietenkin omat hyvät ja huonot puolensa. On eri asia asua siellä, jos omaa sinne siteitä ja tykkää omasta rauhasta.
Mut oikeesti: mä olen tässä kyllä epäillyt ihan oikeasti, että PK-rakentajilla olisi varmaan joku 50% aina takataskussa. Olen kuvitellut, ettei näillä tuloilla todellakaan saa 300 000e lainaa. Ihan oikeastikin ei se käteen jäävä osuus niin suuri ole vrt ihan keskipalkkaan.
Mä olen nyt laittanut emailia nykyiseen pankkiin, ja katsotaan mitä ne vastaa. Mutta Nordea siis eväsi meiltä puhelimessa lainan ja sanoi et maksimissaan 170 000e saa lainaa.
Meillä siis oli lainaa 140 000e, joka maksettiin pois tällä viikolla. Olen toki lukenut lehdistä, että pankit ovat kiristäneet lainanantoa viime kuukausina:
http://www.kauppalehti.fi/etusivu/al+pankit+kayttavat+jo+lainakattoa/201211305593
Kun myimme omaa asuntoa, välittäjät kertoivat että monet asuntokaupat olivat menneet sivusuun, kun pankista saadut lainalupaukset olivat menneet umpeen, eikä pankki enää halunnut uudistaa niitä ostajien yllätykseksi. Tämän kertoivat monet välittäjät.