Gallup rakentajille lainasta, budjetista ja omarahoitusosuudesta

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Näin jälkikäteen kun kokeilin, niin aika tarkka tosiaan. Vain 5% heittoa toteutuneisiin kustannuksiin.

Teinpä minäkin tuon huvikseni kun nyt tiedän mitä oikeasti tein itse ja mitä en. 5300 euroa heitti.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Zone-sarja -42%
Riippuu elementistä ja prosessista. Ainakin Finndomolla villa puristettiin lautojen väliin laudoilla.
Ainakin myyjän mukaan. On muuten luotisuorassa noi villat joka kulmasta, ei ihminen voi niitä asentaa noin tarkasti.

Eikä ne suurelementit sen kuivempana kestä jos ammattimiehet eivät välitä. Märät ois meidänkin elementit, gyprocit ja seinät jos en ois itse pystytyksen jälkeen muovitellut ja teippaillut reikiä umpeen. Riippuu talotehtaastakin miten hyvästi on suojattu. Kehenkään ei pidä luottaa rakennusprojektissa, ei edes parhaaseen kaveriinsa (takoitan nyt esim villoitustaitoja). Jos ammattimies luottaa että talotehtaan suojaukset ovat riittävät, siinä tapahtuu jo 2 virhettä heti kättelyssä ja kolmas lisää jos sinäkin luotat.

Muutenkin kun ammattimiehet halusivat tehdä ikkunanvuorilaudoituksia jne ennen aluskatteen laittamista. Onneksi toimin itse työnjohtajana ja kerroin missä järjestyksessä Minä! tahdon että etenemme.

http://www.youtube.com/watch?v=Mp6hAY2SRN0

Mä aloitin tälläisen ketjun tuossa kohta 6kk sitten. Tilanne nyt on, että ei olla vieläkään rakennettu. Kävin tuossa 3kk sitten kans pankista kysymässä lainaa 20 000e, mutta eivät edes siihen suostuneet, sanoivat et kummankin pitää olla töissä. Mä aloitan työt kohta ennen kesälomia vielä.

Nyt olen siis taas aktivoitunut. Mietin nyt vieläkin budjettia. Lähinnä kysymys on, et uskaltaako sitä asua PK-seudulla (Helsinki, Espoo ja Vantaa) vai pitääkö ostaa halvempi tontti kehyskunnista.

Onko hullua siis jos omaa rahaa on 150 000e ja sillä sit lähtee rakentamaan taloa niin, että koko 150 000e menee tonttiin. Se tontti olisi hyvää tasaista maaperää. Mulla ei ole mitään kovia vaatimuksia talon suhteen, mielummin maksan sijainnista ja rakennan sit halvemman talon.

Selviääkö siis max. 250 000e lainalla, jos pankki sellaisen suostuu myöntamään?

Back
Ylös Bottom