- Ikä
- 48
Näin jälkikäteen kun kokeilin, niin aika tarkka tosiaan. Vain 5% heittoa toteutuneisiin kustannuksiin.
Teinpä minäkin tuon huvikseni kun nyt tiedän mitä oikeasti tein itse ja mitä en. 5300 euroa heitti.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Näin jälkikäteen kun kokeilin, niin aika tarkka tosiaan. Vain 5% heittoa toteutuneisiin kustannuksiin.
Meillä jäi 100te alle toteutuneiden kustannusten...
Riippuu elementistä ja prosessista. Ainakin Finndomolla villa puristettiin lautojen väliin laudoilla.
Ainakin myyjän mukaan. On muuten luotisuorassa noi villat joka kulmasta, ei ihminen voi niitä asentaa noin tarkasti.
Eikä ne suurelementit sen kuivempana kestä jos ammattimiehet eivät välitä. Märät ois meidänkin elementit, gyprocit ja seinät jos en ois itse pystytyksen jälkeen muovitellut ja teippaillut reikiä umpeen. Riippuu talotehtaastakin miten hyvästi on suojattu. Kehenkään ei pidä luottaa rakennusprojektissa, ei edes parhaaseen kaveriinsa (takoitan nyt esim villoitustaitoja). Jos ammattimies luottaa että talotehtaan suojaukset ovat riittävät, siinä tapahtuu jo 2 virhettä heti kättelyssä ja kolmas lisää jos sinäkin luotat.
Muutenkin kun ammattimiehet halusivat tehdä ikkunanvuorilaudoituksia jne ennen aluskatteen laittamista. Onneksi toimin itse työnjohtajana ja kerroin missä järjestyksessä Minä! tahdon että etenemme.
Kiitos. Olipas kiva nähdä tuo itsekin. Sanokaapa sen kirvesmiehen nimi mikä tekee tuon paremmin käsipelissä ;)