Gallup: Paras viinasekoitus?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vodka+Redbull on yks semmosista all time suosikeista. Toinen joka menee mukavasti on se johon survastaan ihan oikeita mansikoita, vodkaa, jäitä ja soodavettä.

Tottahan se on että toi FISU on nyt vaan niin in tällä hetkellä. Itse ku sitä pari kertaa tuli juotua nii ei se kovin hyvää edes ollut.

Parhaat mielestäni ovat tietty: jekku-battery, virtanen sekä jos murskaa turkinpippureita sinne pulloo nii maku on aivan loistava. Tietenkin myös kaikki limut sun muut mehut menee jos niitä löytyy. Mutta ei ns. huonoa drinkkiä löydykkään jos siitä viinaa löytyy :kippis1:

Caipiroska (limettiä, sokeria, vodkaa)..

Nimen muistaminen on joskus liian vaikeeta. Tosin tutusta paikkaa saa tämän punsin jo sanomalla "se roska".

Tumma rommi ja cola on kyllä herkkua. Pitäisi taas hommata jostain puteli jotain sopivan halpaa (mitään kalliita en tommoseen viitti tuhlata :D) tummaa rommia, niin pääsis taas maistelemaan.

Nimen muistaminen on joskus liian vaikeeta. Tosin tutusta paikkaa saa tämän punsin jo sanomalla "se roska".

Haha repesin :thumbs:

Mutta pakko myöntää että hyvää on ;)
Oma suosikki on kanssa:

4cl vodkaa
karpalomehua puolet
spriteä puolet

Siinä on meikäläisenkin suosikki. Tosin drinksuja juon kerran vuodessa, viski&olut linjalla mennään.

Bacardi-cola:

- Helposti juotavaa
- Siitä tulee känniin
- Tunnetaan useimmissa maailman maissa
- Sen tilaamisesta tulee härmä-juntille miehekäs ja kosmopoliitti olo

Itse olen tämän saman ohjeen kuullut, mutta aikaisemmista kokemuksista kokiksen kanssa lantraamisesta olen välttänyt kyseistä lantrinkia.

Nyt olisi pari litraa tuliais-Bacardi superioria ja raakana (ja suht selvänä vielä) polttelee aivan saatanasti ja maku on kohtalaisen voimakas. Eli tuon kokiksen kanssa menee todella hyvin? Joku ehdotteli vielä sitruunaa tuohon..?

2cl Havanna Club rommia, 1cl Cointreau likööriä, appelsiinimehua maun mukaan, jäitä. :kippis1:

Feikkiedit: Bacardi on rommeista ehkä pahinta.

- Fisut (vodkaan). Liian petollisia tosin :D
- Valkovenäläinen
- Tequila (+suola/sitruuna)

ja vanha kunnon köyhän miehen SuomiKola.

Pojat kehuu juoneensa tequilaa, mutta uskallan epäillä; veikkaan että olette juoneet Sierraa tai Two Fingersiä, ehkä Skorpionia, tietämättä ettei noilla litkuilla ole mitään tekemistä oikean tequilan kanssa. Jos tequilaa ostaa alkosta, niin pitää olla valmis uhraamaan n.98€ saadakseen ainoaa suomessa myytävää 100% agave tequilaa (Jose Cuervo Reserva de Familia), joka sekään ei ole edes mitenkään hyvä, onpahan vaan aito ja ylihinnoiteltu. Parhaat miksatut(useamman agavetisleen sekoitus)tequilat alkossa on El Jimadorit tilausvalikoimassa, tai näitä hiukan huonompi Sauza Hornitos. Nuo on tehty meksikossa, sierra ja muut litkut on tehty saksassa tms. euroopassa ja sisältävät agavetislettä noin 1% kokonaismäärästä. Nyrkkisääntö on että jos pullosta ei löydy merkintää "100% Blue Agave" niin se on silloin viinaa, ei tequilaa. Eron tajuaa kun maistaa aitoa; ero on kuin taskulämmintä pöytäviinaa(sierra jne. paskajuomat) vertaisi vsop-konkkuun tai singlemalt viskiin. Alkon pässejä tulisi rankaista noitten feikki- teqiloitten suosimisesta, sillä tuolla saatetaan kansa siihen uskoon, että tequila maistuu siltä miltä nuo kusilitkut antaa ymmärtää ja se on rikollista jos mikä. Vertailuja voi tehdä muutamissa tunnetuissa texmex paikoissa esim. helsingissä cantinassa, jossa lienee suomen paras valikoima aitoa tequilaa. Toinen keskustan texmex taas möi uudelleen pullotettua, joten möi sitä ainakin minulle viimeistä kertaa. Minä sain rahat takaisin ja baarimikko punaiset korvat, kun akuutissa raivotilassa haukuin sen paskaksi kesken lounasaikaa :curs:

-vaniljavodka + cola
-vaniljavodka + karpalomehu
-2 osaa konjakkia + 1 osa cointreauta + tilkka sitruunamehua
-gin + ginger ale + tilkka limemehua (dragonfly)

Gin tonic. Aiemmin maistui ihan hirveälle, mutta niinhän tuohon tottui. Mukavaa vaihtelua makeille paukuille ja maitojuomille. Siitä ihmeellinen juoma että menee myös kakkospäivänä.

No keppana on kuiten ykkönen.

^^ Huh, 4. sivu jo menossa ennen kuin joku mainitsee maailman ainoan oikean viinasekoituksen :) Ginari. GT. Kaikki muu on turhaa. Ja Bombayta mieluiten. Ellei jotain vielä parempaa ole saatavilla.

Tämä siis minun vaatimaton mielipiteeni.

Caipiroskahan on "köyhän miehen" caipirinhaa, erohan tuossa on että roska tehdään vodkaan ja caipirinha taasen pingaan (tislattua sokeriruokoviinaa)....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom