Gallup: Minkä digikameran omistat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saapas
  • Aloitettu Aloitettu
Bricktop sanoi:
Ens viikolla ois tarkotus pistää kamera tilaukseen. Ajattelin tällasta lähinna ton hyvän zoomin takia: Olympus Camedia C-720 Ultra Zoom
http://cf.olympus-europa.com/consumer/digimg/intro.cfm?id=C-720 ULTRA ZOOM

Muista säädöistä ja ominaisuuksista en paljoa ymmärrä. Olisiko tuo mahdollisesti ihan hyvä tällaiselle aloittelijalle? Canon A60 tai A75 olis ollu toiset vaihtoehdot, eli mihin noista kannattas rahansa laittaa?

Huomasin myös että kuvaa äänien kanssa nauhoittavaa kameraa ei taida alle 400€:n saada. Onko noissa Canoneissa missään sitä ääntä?

Mulla on Canon PowerShot A70,ja sillä voi otta videonpätkää ja kamerasta kuuluu myös äänet.Makso alle 400e,mutta ostin osarilla joten postimaksut nosti hinnan himpun yli 400e.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minkälaatuista tuo videokuva on jota saa esim A70 ja A75 malleilla? Onko se kuinka sulavaa kun on kuitenkin vaan 15fps?

Onko tietoa käykö A75 kameraan sellaset 45x nopeat muistikortit. Verkkokaupassa yksi sellainen näytti olevan ja support lista loppui tohon A70 malliin.

Bricktop sanoi:
Minkälaatuista tuo videokuva on jota saa esim A70 ja A75 malleilla? Onko se kuinka sulavaa kun on kuitenkin vaan 15fps?

Onko tietoa käykö A75 kameraan sellaset 45x nopeat muistikortit. Verkkokaupassa yksi sellainen näytti olevan ja support lista loppui tohon A70 malliin.

Mitä myö ollaa liikkuvaakuvaa A70:lla otettu ja tietokoneeseen asennettu,niin hyvin ja nätisti pyörii.Ei oo kyllä hajua tosta nopudesta.

Epe-72 sanoi:
Mitä myö ollaa liikkuvaakuvaa A70:lla otettu ja tietokoneeseen asennettu,niin hyvin ja nätisti pyörii.Ei oo kyllä hajua tosta nopudesta.

Kuuluuko ne äänet siinä videolla sit kun kattoo koneella? Onko ne videot .avi muodossa vai missä?
Mikä muistikortti sulla on? Pystytkö ottamaan siihen miten pitkän pätkän videota?
Hitailla muistikorteilla ei saa kuulemma kun 30s videota, nopeimmilla 3min joka on ton mallin maksimi.

Canon A75 on mulla. Kuluu äänet ku kattoo koneella...ne on .avi muodossa. Videoita pystyy ottaan 640*480 resolla 30 sekunnin pätkissä. 320 x 240 ja 160 x 120 resoluutiolla voi ottaa 3 minuutin pätkissä videoo niin paljo ku kortille mahtuu. Ja muistikortti on mulla ihan semmonen tavallinen Compact Flash.

Bricktop sanoi:
Ens viikolla ois tarkotus pistää kamera tilaukseen. Ajattelin tällasta lähinna ton hyvän zoomin takia: Olympus Camedia C-720 Ultra Zoom
http://cf.olympus-europa.com/consumer/digimg/intro.cfm?id=C-720 ULTRA ZOOM

Muista säädöistä ja ominaisuuksista en paljoa ymmärrä. Olisiko tuo mahdollisesti ihan hyvä tällaiselle aloittelijalle? Canon A60 tai A75 olis ollu toiset vaihtoehdot, eli mihin noista kannattas rahansa laittaa?

Huomasin myös että kuvaa äänien kanssa nauhoittavaa kameraa ei taida alle 400€:n saada. Onko noissa Canoneissa missään sitä ääntä?

Itsellä on sonyn dsc-p32 joka makso alle 200€ ja on ihan hyvä peruskamera ja jo siinä on videokuvaa äänellä ja 64mb muistikortilla pystyy sitä nauhottamaan 640x480 resolla 3 minuuttia, ainoa vika video pätkän kuvaamisessa on että tarvitsee paljon valoa ettei videokuva ole ihan hämärä. Ihme kyllä jollei Canonin halvemmissa malleissa ole tota ääntä videokuvan mukana.

metalman sanoi:
Canon powershot a80. oon ollu kyllä aivan helvetin tyytyväinen :)

Kiva kuulla, mulle on tulossa sellanen postissa :thumbs:

Vituttaa vaan pondwellin toimitusaika, kohta kaks viikkoo oon jo ootellu, ja palan jo innosta päästä räpsimään kuvia.

Mistähän muuten johtuu, että mihinkään taskukokoisiin ei saa lisäsalamaa? Se taitaa olla tällä hetkellä pahin puute noissa pienissä kameroissa huonon optisen zoomin lisäksi.

Ande sanoi:
Ensi viikolla tilaan Nikon 3200 Premium.

Lisättäköön vielä, että tuollakin saa videoita, mutta niitä varten on sitten Sonyn DCR-TRV330E Tuossa on mm. 25x optinen zoomi jne. Kelpaa kuvialla vaikka vähä kauempaakin.

Itselläni on myös Canonin digikamera..PowerShot S1 IS..
ostin sen akibasta (http://www.akiba.fi/)..
Täytyy sanoa, että 10x zoomi on aika hyvä etenkin kun videokuvaa kuvatessa saa zoomailla vapaasti (voi kun tulisi jo bikini-kausi)..
ostin sitten samalla 1GB muistikortin niin mahtuu videokuvaakin mainiosti..
Erinomainen kamera aloittelijallekin..hinta vaan on aika korkea vielä..

Mental Pain sanoi:
Itselläni on myös Canonin digikamera..PowerShot S1 IS..
ostin sen akibasta (http://www.akiba.fi/)..
Täytyy sanoa, että 10x zoomi on aika hyvä etenkin kun videokuvaa kuvatessa saa zoomailla vapaasti (voi kun tulisi jo bikini-kausi)..
ostin sitten samalla 1GB muistikortin niin mahtuu videokuvaakin mainiosti..
Erinomainen kamera aloittelijallekin..hinta vaan on aika korkea vielä..

Täältä löytyy sama kamera. Pitää sanoa että max laadulla 8minuuttia ei ole kovinkaan mainiosti minun mielestäni :)
Mutta kummasti tuo neljännesgiganen täyttää tunnissa jo pelkillä kuvilla; onneksi pian tulee noita 512 korttejakin tuohon stokkalle...

Ei hitto. Nyt menin ihan sekasin. Pitäiskö sittenkin ostaa Canon ixus 500, vai ixus 430? Vai joku powershot, vaiko mikä!? ARGH!

HP Photosmart 945

http://www.hp-expo.com/fi/fin/consumer/cameras/q2200a_tech.html

8 x optinen zoom, 37- 300mm (+ 7x digitaalinen)
5.3 MP

Käsisäätöjäkin löytyy ihan mukavasti, vielä kun oppii käyttämäänkin kaikkia ominaisuuksia. :)
Videota saa äänen kanssa minuutin pätkissä niin paljon kuin muistikortille menee, mutta eipä tuota ole videokameraksi ostettukaan.

Ihan hyvin toimii, mitä nyt olen pari viikkoa vasta sillä ehtinyt kuvailla. Hintaa oli 460€ + lisävarusteet.

Mulla on tulossa Olympuksen C-750 UZ 10x ja muistikortti Bulldog.netstoresta niin ilmoittivat, että on loppu heiltä ja maahantuojalta niin menee 2-3viikkoa. Nyt on 2viikkoa kulunu ja ei oo mitään kuulunu. Sen takia pistää vituttaan kun niiden sivulta tilatessa ei käyny ilmi et tuote on lopussa ja oon jo maksanut sen paketin tilauksen yhteydessä eli jotain 550euroo. Prkl.

Helie sanoi:
http://www.hp-expo.com/fi/fin/consumer/cameras/q2200a_tech.html

8 x optinen zoom, 37- 300mm (+ 7x digitaalinen)
5.3 MP

Käsisäätöjäkin löytyy ihan mukavasti, vielä kun oppii käyttämäänkin kaikkia ominaisuuksia. :)
Videota saa äänen kanssa minuutin pätkissä niin paljon kuin muistikortille menee, mutta eipä tuota ole videokameraksi ostettukaan.

Ihan hyvin toimii, mitä nyt olen pari viikkoa vasta sillä ehtinyt kuvailla. Hintaa oli 460€ + lisävarusteet.

Mites akut riittää? Tuon hoopeen yleinen vika kun tuppaa olemaan järjetön virrankulutus.

Canon Ixus 500, loisto kamera. Tosin tipahti kerran ja video ominaisuus hävisi johonkin. Pitänee viedä takuun ja toivoa parasta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom