Gallup: Minkä digikameran omistat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saapas
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ja lisää Canonia, PowerShot A75. Valintakriteereinä tuossa hintaluokassa (299e maksoin) lähinnä optinen zoom ja käsisäädöt.

Pakko tuoda HP:takin tänne esille. Itselläni siis HP Photosmart 850. 8x optinen ja 7x digitaalinen zoom. Hyviä kuvia sillä saa, miinuksena iso koko.

Shamrock sanoi:
HP Photosmart 735, sain tämän kameran hiljattain lahjaksi. Täytyy sanoa, että olen positiivisesti yllättynyt ks. mallista, vaikka jotkut on sitä netissä dumanneetkin... hyviä kuvia, akkujen vaihdon jälkeen virtaa kestää ihan hyvin ja manuaalisia säätöjäkin löytyy.

Mulla on tuo sama malli, ja mä olen kyllä sitä mieltä, että niitä tarvittavia manuaalisia säätöjä ei kyllä kauheesti löydy. Suljinaikaa ei voi pakkoasettaa ja aukon koolle on kaks asetusta. Ja kyllä se taitaa sitä virtaakin viedä ihan kiitettävästi. Kuvan laadussa nyt ei ole mun mielestä varsinaisesti vikaa, tosin värisävyt jonkin verran ylikorostuu.

Woland sanoi:
Mulla on tuo sama malli, ja mä olen kyllä sitä mieltä, että niitä tarvittavia manuaalisia säätöjä ei kyllä kauheesti löydy. Suljinaikaa ei voi pakkoasettaa ja aukon koolle on kaks asetusta. Ja kyllä se taitaa sitä virtaakin viedä ihan kiitettävästi. Kuvan laadussa nyt ei ole mun mielestä varsinaisesti vikaa, tosin värisävyt jonkin verran ylikorostuu.

Tälläiselle sunnuntaikuvaajalle noi säädöt ihan riittäviä. Mulla ei ole vertailukohtaa, kun en ole muita digikameroita ennen omistanut (voihan se olla että jos pääsisi oikein pätevää laitetta testailemaan, niin Photosmart tuntuisi riittämättömältä(?!). Virtaa vie tosiaan, mukana tulleet huippu patterit tyhjeni silmissä, mutta kun ostin kunnolliset akkupatterit niin homma toimii ihan hyvin. Esim. eilen 4h ulkoilun aikana tuli napsittua paljon kuvia ja pidettyä muutenkin testiluontoisesti kameraa paljon päällä.. hyvin riitti akuissa virtaa. Sen mitä eilen huomasin, että pariin ulkokuvaan tuli taustalle mystisiä vaakaraitoja, muiden kuvien onnistuessa erittäin hyvin (siis edelleen tälläisen sunnuntaikuvaajan silmillä)

Sony DSC-P71 (muistaakseni) 128MB:n muistilla

Eniten harmittaa, että tuolla saa videokuvaa, muttei ääntä. Osa tärkeästä esanssista jää puuttumaan, kun ryntää ottamaan videota kaverin oksentaessa :urjo:

Olympus C-750 Ultra Zoom.

Hyvä zoomi, ei tosin kuvanvakaajaa. Manuaalisäätöjä riittää, kun osais vielä niitä käyttää. Pimeäkuvaus ja tarkennus eivät ole vahvimpia puolia, mutta muuten erittäin hyvä kamera. Taitaa olla metallirunkoinenkin vielä.

Shamrock sanoi:
Tälläiselle sunnuntaikuvaajalle noi säädöt ihan riittäviä. Mulla ei ole vertailukohtaa, kun en ole muita digikameroita ennen omistanut (voihan se olla että jos pääsisi oikein pätevää laitetta testailemaan, niin Photosmart tuntuisi riittämättömältä(?!). Virtaa vie tosiaan, mukana tulleet huippu patterit tyhjeni silmissä, mutta kun ostin kunnolliset akkupatterit niin homma toimii ihan hyvin. Esim. eilen 4h ulkoilun aikana tuli napsittua paljon kuvia ja pidettyä muutenkin testiluontoisesti kameraa paljon päällä.. hyvin riitti akuissa virtaa. Sen mitä eilen huomasin, että pariin ulkokuvaan tuli taustalle mystisiä vaakaraitoja, muiden kuvien onnistuessa erittäin hyvin (siis edelleen tälläisen sunnuntaikuvaajan silmillä)

Niin, kyllä sillä kuvia räpsii vaikka muinakin viikonpäivinä kuin sunnuntaina, mutta sellaseen luovempaan kuvaukseen tuo 735 on jonkin verran rajoittunut. Noihin vaakaraitoihin en oo törmänny, mutta kohinaan kylläkin hämärässä noilla suuremmilla iso nopeuksilla (400). Ei liene tavatonta muissakaan digipokkareissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom