Gallup: Minkä digikameran omistat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saapas
  • Aloitettu Aloitettu
mulla on kans canon digital ixus 500. on erittäin hyvä kamera.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kertokaahan Canon Powershot A80 omistajat että miten pitkä viive kamerassa on kun sen käynistää ja kauanko joutuu odottelemaan kuvanoton välissä, että voi räppästä uuden kuvan.
Itse olen hommaamassa kameraa ja kallistumassa A80 canonin puoleen.
Mutta haluan että se on nopea onko canon A80 ?

Canon A80:ssä on tälläinen säätö mahdollisuus.
Jatkuva kuvaus: Nopea noin 2,4 kuvaa/s¹ (enintään 5 kuvan sarja). Normaali noin 1,6 kuvaa/s¹ (enintään 8 kuvan sarja).
Eli viivettä ei ole.
Niin ja käynnistyessä kuluva sekuntti ei ole ainakaan minua häirinnyt.

Noniin, tilasin sitten tuollaisen 180. Maksu suoritettu, nyt vaan pitää toivoa, että maksu näkyy heilläkin mahdollisimman nopeesti, että sais jo tällä viikolla kuvailla.

Nicho sanoi:
Canon A80:ssä on tälläinen säätö mahdollisuus.
Jatkuva kuvaus: Nopea noin 2,4 kuvaa/s¹ (enintään 5 kuvan sarja). Normaali noin 1,6 kuvaa/s¹ (enintään 8 kuvan sarja).
Eli viivettä ei ole.
Niin ja käynnistyessä kuluva sekuntti ei ole ainakaan minua häirinnyt.

Tiedän että siinä on toi sarjakuvaus toiminto, mutta miten pitkät viiveet siinä on ilman noita sarjakauvauksia.
Veljen HP:ssä on joku 3-5sec ja se on kauan odottaa.

Nykyään Canon A80. Oli aikaisemmin Casion Exilim z-40 (sp?), joka oli kuitenkin liian pieni mun siroihin kätösiin. Omistuisen näköistä kun aikuinen mies yrittää näpätä kuvaa tulitikkuaskilla...

Minolta Dimage G400

Munilleen meni...

Eli Cnon A 70: sen foomi kyrvähti. En tiedä mikä tuli, paskana kuitenkin. Ei mee takuisiin, kun kameran kulmassa pieni nirhama (pojat tiputti lattialle 1/2 vuotta sitten), ei kuitenkaan johtunut siitä. Joku ratas lyö nyt tyhjää. Pitäisi uusia ton rattaan takia koko zoomi ja optiikka (maksaa yhtä paljon kun uus kamera !) :curs: :wall: .

Eli uusi pitäis ostaa. Osaisko tommoisen samanlaisen halvan :kakka: vai panostaisko samantien tommoseen ensimmäisen luokan järjestelmäkameraan. ois sitten kapasiteettia ja kuvat vähän toista luokkaa.

Kiinnostava malli olisi tuo TM: n keväisen kameravertailun voittaja:

Canon PowerShot PRO-1

7 kertanen optinen zoomi
8 megapixeliä
Pystyy kiinnittämään kaikenmaailman lisälaitteet
TM: n mukaan :5:

Hinta n. 1000€

Liitteet

• 11441_01.jpg
    11441_01.jpg
    24,3 KB · Katsottu: 166
No jos sillä otellaan vaan jotain vaikka "perhe" kuvia,niin osta vaikka sit samanlainen,mut jos kiinnostaa kuvaus enemmän ja haluat parempaa ym.Niin tietenkin sit kannattaa hommata oikeen kunnon kamera.

Joo, tohon ei kyllä jälkikasvu koskisi (eihän nykyiseenkään pitänyt *nolo*).
Oispahan kapasiteettia ainakin sitten muutamaksi vuodeksi.

Kyllä noissa paremmissa järjestelmäkameroissa(tai missä tahansa järjestelmäkameroissa) huomaa eron noihin halvempiin "perusdigikameroihin". Toimintoja ja säätömahdollisuuksia on paljon enemmän ja kuvanlaatu on tarkkaa. Nuo 8mb kuvatkin ovat varmaan oikeastikin tarkkoja kokonaisinakin. Vaikka noita pikseleitäkin on aika turha tarkastella laadun takaajina. Katso silti muitakin arvosteluja. Eri valmistajat painottavat eri asioita.

Canon EOS 10D
Mun ykköskamera jota raahaan laukussa mukana lähes aina kun matkustelen vähänkin kauemmas kotoa. Olen kameraan erittäin tyytyväinen, varsinkin L-sarjan objektiiveilla laatu on mainiota. 550EX salamalla kuvaaminen on ETTL:n kanssa uskomattoman upeaa! Tällä tulee vuodessa kuvattua n. 12000 laukausta.

Pentax OptioS
Tyttären käytössä oleva kakkoskamera, jota lainailen ravintola ym. "rälläys-reissuille". Kamerassa ongelmana on epäluotettava valkotasapaino. Jos sen jaksaa aina manuaalisesti säätää, jälki on melko hyvää. Hiukan pehmeää. Hämäräkuvaus on erittäin vaikeaa, johtuen kameran pienestä koosta valotusajan kasvaessa on pakko tukea kameraa jatkuvasti, tärähdysten estämiseksi. Optinen etsin näyttää hieman todellista pienemmän alueen.
Suosittelen kameraa kaikille jotka taitavat hieman Photoshoppailua.

Canon DM-MV750i (videokamera)
Tämä on kohtuullisen pieni kamera ja hintaansa nähden hyvä.
Olen hieman tyytymätön kuvan laatuun. Tosin, kun oppii kuvaustilanteessa kiinnittämään huomiota tiettyihin asioihin ja malttaa säätää huolella, lopputulos on jokseenkin kiitettävää.
10D:hen ja tähän kameraan käyvät samat akut, kiitos Canon, kerrankin on käytetty järkeä.

Hain Minolta Dimage G400:sen ja tyytyväinen olen.
Voin suositella käsi sydämellä!
+Nopea toiminen
+Terävät kuvat
+hyvät manuaalisäätömahdollisuudet
+Pienikokoinen ,tulee otettua mukaan.
+Akku kestää pitkään
-pimeässä kuvaaminen ei paras mahdollinen
-Zoom ainoastaan 3x

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom