Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Persetan sanoi:Kiva kuulla, mulle on tulossa sellanen postissa :thumbs:
Vituttaa vaan pondwellin toimitusaika, kohta kaks viikkoo oon jo ootellu, ja palan jo innosta päästä räpsimään kuvia.
Mistähän muuten johtuu, että mihinkään taskukokoisiin ei saa lisäsalamaa? Se taitaa olla tällä hetkellä pahin puute noissa pienissä kameroissa huonon optisen zoomin lisäksi.
Persetan sanoi:-Pieni näyttö. Haittaa hieman rajaamista, ja kuvista ei tiedä ovatko ne tarkentuneet oikein, ennen kuin ne katsoo monitorilta. Näytön kääntyminen on todella iso plussa, esim. istuvia ihmisiä on helppo kuvata (kohteen)silmien korkeudelta, kun ei tarvitse kumarrella. Lisäksi "nurkan takaa" otetut kuvat onnistuvat, ja kameralla on kätevä ottaa tirkistelykuvia, kun näytön kääntää sivuttain ;)
-Laukaisuviive. Viive on suoraan sanottuna aivan törkeä (mutta ei varmasti pahempi kuin muissa saman hintaluokan kameroissa). Jo ohi kävelevän ihmisen kuvaaminen on vaikeaa, jos ei ole ottanut etuvetoa.
-Salama. Manuaaliasetuksella salaman saa riittämään juuri ja juuri viiteen metriin, ja punasilmäisyys on vähänkin heikommassa valossa taattu. Ja lisäsalamaahan ei luonnollisesti kameraan saa (paitsi orjasalaman pystyy ilmeisesti kameraan hankkimaan). jo iso100 alkaa olla aika rakeinen, joten esimerkiksi juhlasalissa tai kirkossa kuvaaminen on todella vaikeaa matkan päästä.
Ande sanoi:Kääntyvä näyttö on jees!
Höh, en mä mitään viivettä oel huomannut. Helposti sai kuvattua esim linnun, kun se seisoskeli maass aja päätti räpäyttää siipiään ja avasi suunsa rääkkyäkseen. Ja esim sillä sarjakuvauksella saa helposti otettua kuvia vaikka mistä liikkuvista kohteista...
Ja puhuin nyt a80:stä.