Gallup: Minkä digikameran omistat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saapas
  • Aloitettu Aloitettu
Tuli tuolta jenkkilöistä ostettua Canonin SD110 en nyt oo varma onko se jenkkimalli mutta kuitenkin noilta Ixus malleilta toi näyttää 3,2Megapixelinen.Ihan oon tyytyväinen niin toimintoihin kuin melko pieneen kokoonkin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Persetan sanoi:
Kiva kuulla, mulle on tulossa sellanen postissa :thumbs:

Vituttaa vaan pondwellin toimitusaika, kohta kaks viikkoo oon jo ootellu, ja palan jo innosta päästä räpsimään kuvia.

Mistähän muuten johtuu, että mihinkään taskukokoisiin ei saa lisäsalamaa? Se taitaa olla tällä hetkellä pahin puute noissa pienissä kameroissa huonon optisen zoomin lisäksi.

...Itse itseäni lainaten...

Pondwellista ei muuten kannata tilata yhtään mitään, peruin kahden viikon odottelun jälkeen sen tilauksen, ja sain kameran akibasta seuraavana päivänä. :)

Nyt kahden kuukauden (ja n. puolentoista tuhannen otetun kuvan) jälkeen olen edelleen erittäin tyytyväinen hankintaan, mutta rajat on kyllä tullu jo moneen kertaan vastaan. Canon 300D polttelisi jo kovasti, mutta ei ole tuota hintaa, niin että taitaa jäädä haaveeksi. Jos joku on a80:ä harkinnut, kannattaa ottaa seuraavat asiat huomioon:

-Pieni näyttö. Haittaa hieman rajaamista, ja kuvista ei tiedä ovatko ne tarkentuneet oikein, ennen kuin ne katsoo monitorilta. Näytön kääntyminen on todella iso plussa, esim. istuvia ihmisiä on helppo kuvata (kohteen)silmien korkeudelta, kun ei tarvitse kumarrella. Lisäksi "nurkan takaa" otetut kuvat onnistuvat, ja kameralla on kätevä ottaa tirkistelykuvia, kun näytön kääntää sivuttain ;)

-Laukaisuviive. Viive on suoraan sanottuna aivan törkeä (mutta ei varmasti pahempi kuin muissa saman hintaluokan kameroissa). Jo ohi kävelevän ihmisen kuvaaminen on vaikeaa, jos ei ole ottanut etuvetoa.

-Salama. Manuaaliasetuksella salaman saa riittämään juuri ja juuri viiteen metriin, ja punasilmäisyys on vähänkin heikommassa valossa taattu. Ja lisäsalamaahan ei luonnollisesti kameraan saa (paitsi orjasalaman pystyy ilmeisesti kameraan hankkimaan). jo iso100 alkaa olla aika rakeinen, joten esimerkiksi juhlasalissa tai kirkossa kuvaaminen on todella vaikeaa matkan päästä.

...oonkohan sittenkään siihen kameraan kovin tyytyväinen :lol2:

Persetan sanoi:
-Pieni näyttö. Haittaa hieman rajaamista, ja kuvista ei tiedä ovatko ne tarkentuneet oikein, ennen kuin ne katsoo monitorilta. Näytön kääntyminen on todella iso plussa, esim. istuvia ihmisiä on helppo kuvata (kohteen)silmien korkeudelta, kun ei tarvitse kumarrella. Lisäksi "nurkan takaa" otetut kuvat onnistuvat, ja kameralla on kätevä ottaa tirkistelykuvia, kun näytön kääntää sivuttain ;)

Kääntyvä näyttö on jees!

-Laukaisuviive. Viive on suoraan sanottuna aivan törkeä (mutta ei varmasti pahempi kuin muissa saman hintaluokan kameroissa). Jo ohi kävelevän ihmisen kuvaaminen on vaikeaa, jos ei ole ottanut etuvetoa.

Höh, en mä mitään viivettä oel huomannut. Helposti sai kuvattua esim linnun, kun se seisoskeli maass aja päätti räpäyttää siipiään ja avasi suunsa rääkkyäkseen. Ja esim sillä sarjakuvauksella saa helposti otettua kuvia vaikka mistä liikkuvista kohteista...

-Salama. Manuaaliasetuksella salaman saa riittämään juuri ja juuri viiteen metriin, ja punasilmäisyys on vähänkin heikommassa valossa taattu. Ja lisäsalamaahan ei luonnollisesti kameraan saa (paitsi orjasalaman pystyy ilmeisesti kameraan hankkimaan). jo iso100 alkaa olla aika rakeinen, joten esimerkiksi juhlasalissa tai kirkossa kuvaaminen on todella vaikeaa matkan päästä.

Itse en ole salamalla vielä hirveästi leikkinyt, mutta mielestäni noissa kuvissa on yllättävänkin vähän punasilmäisyyttä

Ja puhuin nyt a80:stä.

Ande sanoi:
Kääntyvä näyttö on jees!
Höh, en mä mitään viivettä oel huomannut. Helposti sai kuvattua esim linnun, kun se seisoskeli maass aja päätti räpäyttää siipiään ja avasi suunsa rääkkyäkseen. Ja esim sillä sarjakuvauksella saa helposti otettua kuvia vaikka mistä liikkuvista kohteista...
Ja puhuin nyt a80:stä.

mullon kanssa a80 ja ei siinä mitään laukaisuviivettä ole. Tai siis on tottakai jos säätää sen valotuksen ja aukon niin. Mutta noin normikuvia otettaessa normaalissa valossa, ei viivettä.

Trust 715 LCD POWERC@M ZOOM, halpa oli mutta riittää mulle.

Mulla on EXILIM EX-Z3 Enemmän ehkä saisi olla optista zuumia lisää. Kauemmaksi zoomatessa menee helposti liika rakeiseksi. Muuten tosinäppärä kamera. Suuri näyttö katsella mitä tuli kuvattua, mutta kamerana tarpeeksi pienikokoinen että tulee otettua mukaankin. Kuvat on onnistuneet hyvin, paitsi liiankaukaa salamalla kuvatut :(

Joo no suasitelkaa jotain näppärää ja kohtuullista digikanmeraa, hintaluokka noin 50 euroa(jos sillä saa minkäänlaista).
Tarkoitus olis ittestä kuvia napsia (kuvat osiolle) ja kaikkiin myynti-ilmoituksiin kuvat, eli ei mitään super laatuista.

TE ketkä olette ostaneet Canon Ixus 430:n, oletteko katselleet Ixus II s :n ominaisuuksia?
Eikös ne ole melkein samat kamerat, lukuunottamatta pixelimäärää, zoomia ja muistikortin tyyppiä ja akkua? (ixus IIs:ssä on parempi akku)
Olisko tuo Ixus IIs huono ostos? Hintaeroa kuitenkin noilla on aika paljon.

Niin ja vielä, tässä tein vertailuja ja huomasin seuraavat erot Ixus 430:än ja 500:n välillä:

Ixus 500: 640 x 480 liikkuva kuva, 5 mpix, todellisen kuvakoon zoom, sekä eroa usean kuvan otossa

tässä siis erot Ixus 430:n välillä. Hintaeroa on kameroilla 40€.
Kysynkin nyt, kannattaako noista mielestänne maksaa 40€ ?

Hinnat ovat :
Ixus 500: 400€
Ixus 430: 360€
ixus IIs : 260€

Ei tuo IIs varmaankaan paha valinta myöskään ole, siinä nyt on vain pienempi zoomi ja vähemmän tehollisia pixeleitä (ja eri akku ja muistikortti), vai onko?

Tässä kovasti odottelen tilaamaani <a href="http://www.olympus.fi/consumer/digimg/intro.cfm?id=C-770+Ultra+Zoom" </a> Olympus C-770 Ultra Zoom </a> -kameraa...

Odotukset ainakin korkealla. Saa nähdä tulenko tykkäämään.

Fujin S602 löytyy täältä, hyvä kamera vaikkei olekaan kuin 3,1Mpix kamera. Riittävät käsisäädöt, kohtuullinen optiikka ja ergonomisesti hyvä vehje.

Helposti menee tekniikkarunkkaamisen puolelle näitten digikameroitten touhuamisen kanssa. Huomattavasti hyödyllisempää olisi keskustella itse lopputuotteista eli kuvista kuin koneesta. Halvoilla rimpuloillakin saa osaavissa käsissä ihan hyvää jälkeä aikaan. Näkemys ratkaisee. ;)

Suunnitelmissa kuitenkin päivittää tuo oma kamera johonkin Canonin digijärkkäriin :rolleyes:

Nyt omistan Canon Ixus 430:n.
On hyvä vekotin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom