GaLLup: Lempparikevytherkku

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Mä tykkään kanssa noista hedelmäsooseista, tulee laitettua aamulla rahkaan :kuola: ja muutenkin, mansikat tietty ja nykyään olen sortunut myös elovenan välipalakekseihin, (kaura-hunaja ja kaura-puolukka) molemmat tosi hyviä, onneksi ne on edes runsaskuituisia.

Gillyanne sanoi:
Juuri näin.

Tutustuhan, Nalle2000, nyt ihan kaikessa rauhassa ja ajatuksen kanssa palstan ravintojuttuihin, nin täällä mimmipuolella kuin tuolla yleiselläkin. Tulet hyvin pian huomaamaan, että rasva ei ole vihollinen, dieetilläkään - sen sijaan sokeri (ja valkoiset jauhot) ovat sitä kyllä.

EDIT: Ylipäätäänkin kaikki hedelmäkarkit ja salmiakit yms. irtokarkit - suklaat ja jogurttinamit toki poislukien - ovat rasvattomia (tai ainakin hyvin lähelle), mutta sokeria niissä onkin sitten enemmän kuin laki sallii...

Joo, olen pikku hiljaa tutustunut näihin ravintojuttuihin, ilmeisesti niiden avulla saadaan aikaan todellisia tuloksia. Viime vuonna en vielä edes tiennyt mikä on proteiini. :nolo: joten opeteltavaa riittää.

HabaMih sanoi:
Sun on pakko olla joku provo! Ei jumaliste kukaan voi kysellä noin älyttömyyksiä tosissaan! Enkä tarkoita vaan nyt tätä ylläolevaa kysymystä, vaan sun viestejä yleensäkin.

Kuten varmaan olet aikaisemmista posteistani rivien välistä huomannut, että aina en ole kovin terveellisiä elämäntapoja noudattanut. Parhaillaan niitä opetellaan, joten väliin saattaa tulla vähän tyhmiäkin kysymyksiä.

Kille sanoi:
Hitsi, ne letut olivat tosi hyviä! Kiitos Merzi reseptistä!
Kiva, ne tosiaan ON hyviä! :kuola:

Tuli vielä mieleen omia suosikkijuttuja. Mä tykkään tehdä marjoista kaikenlaisia sörsseleitä. Pakasteesta sulatetut mansikat, sekaan hippunen makeutusjauhetta ja reilusti kaurahiutaleita. Myös raejuustoa tulee tuohon sotkettua.

Erilaiset pirtelöt, rahkaa+maustamatonta jugurttia, kaurahiutaleita ja -leseitä, vähän makeutusjauhetta ja marjoja/hedelmiä - mitä ikinä sattuu olemaan saatavilla. Sauvasekoittimella sitten kaikki sekaisin.

Edittiä: tuo mansikkajuttu olikin jo eka postissa mainittu, mut olkoon nyt. :)

Kiitti MerZi siskoni ja myös oman herkkuhampaani pelastamisesta!
Rahkaletut ovat tulleet jäädäkseen.. :D

En nyt tiedä kuuluuko tää tänne, mutta kevyttä ja herkkua se on eli Fanta Free Apple&Lime!!! :rock: Niiin hyvvvää! Menee viikottain ehkä 3litraa... :nolo: Mut ei voi elää ilmankaan... :love:

Böödi sanoi:
En nyt tiedä kuuluuko tää tänne, mutta kevyttä ja herkkua se on eli Fanta Free Apple&Lime!!! :rock: Niiin hyvvvää! Menee viikottain ehkä 3litraa... :nolo: Mut ei voi elää ilmankaan... :love:

Toinen yhtä hyvä on se Ananas-Greippi maku. Kesällä meni 0.5 litran pullo per päivä. Loistavaa janojuomaa :)

Uusin kevytherkku jota tulee tehtyä lähes joka ilta on rahka-marja-valkuais vaahto...

Laitan siihen 1/2prk rahkaa, ainakin 1dl soseutettuja marjoja, myös pala banaania tuo piristystä, 2 kovaksi vatkattua valkuasta ja makeutusainetta, sekä loraus vanilija jogurttia, kaikki sekasin varoen ja joukkoon 1-2 liivatelehteä (sulatettuna tilkkaan light-mehua) ja sitten jääkaappiin 1-2h, voi myös laittaa pakkaseen ja valmistaa kevyt jädeä :)

MerZi sanoi:
Erilaiset pirtelöt, rahkaa+maustamatonta jugurttia, kaurahiutaleita ja -leseitä, vähän makeutusjauhetta ja marjoja/hedelmiä - mitä ikinä sattuu olemaan saatavilla. Sauvasekoittimella sitten kaikki sekaisin.
Mä voisin syödä noita sotkuja vaikka koko ajan :kuola:. Laitan yleensä pakastemarjoja, (maustettua) protskujauhetta, kaurahiutaleita ja maitoa. Nyt tosin on pakko laittaa aina rahkaa+makeutusainetta, kun uusin protskujauheostos menikin penkin alle ja se pilaisi maullaan koko setin. Ja proteiinipatukat... mmm.

Aivin vaahtohässäkkä kuulostaa namilta. Täytyypä testata...

tossa rahkalettu ohjeessa kun on laitettu 3rkl ohrajauhoa niin voiko sen korvata esim.kaurahitalaeilla tai joillain muilla jauhoilla koska en voi syödä ohraa(enkä vehnää ja ruista)..?

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
:thumbs: Mä kehitin tässä...taannoin tälläsen ja toimii!! tosin kalori/muuta puolta en kovin laskenu mutta on tää kevyempi kun suklaakakku :D!
Tämä resepti on siis kahdelle:

2 banskua
1 purkki ehrmansia
1 tl hunajaa

*Halkaise banaanit ja paista teflon pannulla kunnes ovat kypsiä. Sekoita teelusikallinen hunajaa ehrmansiin ja eikun banskut lautaselle ja ehrmans&hunaja mössö päälle.

-Makeuttaa tietty voi myös makeitusaineella ja banskut paistaa voi myös extra virgolla mutta dietti versiossa pitää hieman tinkii ;)joten hyvä teflon pannu jeesii..paistopuolel.

Massakaudella..voi tietty vaik laittaa Fazerin wienernougat crushia (eli 100% rasvaa) banskujen ja söösin päälle.

ammii sanoi:
tossa rahkalettu ohjeessa kun on laitettu 3rkl ohrajauhoa niin voiko sen korvata esim.kaurahitalaeilla tai joillain muilla jauhoilla koska en voi syödä ohraa(enkä vehnää ja ruista)..?
Kannattaa kokeilla, itse olen ton taikinan aina ohrajauhoista vääntänyt, mut mikähän voisi olla sellainen josta se myös onnistuisi ja sopisi sulle, hmm.. :rolleyes: Kai siihen käy muutkin jauhot, kokeilemallahan se selviää - en edes tiedä mitä kaikkia jauhoja on olemassakaan.... :D Jos innostut tekemään kokeiluja niin raportoihan tänne kuinka kävi!

MerZi sanoi:
mut mikähän voisi olla sellainen josta se myös onnistuisi ja sopisi sulle, hmm.. :rolleyes: Kai siihen käy muutkin jauhot, kokeilemallahan se selviää - en edes tiedä mitä kaikkia jauhoja on olemassakaan....

Maizena?

Mun ehdoton kevytherkku on porkkanat dipattuna taco-makuiseen dippikastikkeeseen. Todella kevyttä ja omasta mielestä ainakin ihan sikahyvää:D Yleensäkkin kaikki marjat, hedelmät ja kasvikset uppoaa mun suuhun hetkessä, mmmm..:)

Gillyanne sanoi:
Itse asiassa mulle tuli tota aiempaa postia kirjoittaessani jostain sellainen mielikuva että jotain maissijauhosysteemiä vois koittaa, arvelin kuitenkin olla hiljaa kun en ollut varma... :nolo:

ammii sanoi:
laitoin perunajauhoja ja hyvää tuli.. paljonko tuossa satsissa rahkalettuja on rasvaa ja kaloreita?
Jos teit tällä ohjeella:

2 kokonaista kananmunaa
2 valkuaista
1/2dl makeutusjauhetta
250g rahkaa
n. 3 rkl ohrajauhoa (voi halutessaan korvata osan vielä protskujauholla)

... niin nopsasti laskettuna kaloreita on n. 440kcal, josta rasvaa vajaa 12g (siitäkin suurin osa munista). Kalorilaskuri auttaa!

Mulla on taas uusi ohje kehiteltynä.. :rolleyes: Tai oikeastaan löydettynä. Jostain candere-ohjevihkosesta löysin tämmösen kääretortun ohjeen kun koitin vieraille kehitellä jotain mitä itsekin kehtaisi syödä... Ei nyt ehkä mikään jokapäivän herkku, mutta hyvää kuitenkin. Pohjasta ei kyllä mulla tullut kovin kuohkea mutta täyte... :kuola: nam...

Pohja:

4 kananmunaa
1,5 dl canderelia (tai muuta kuumennusta kestävää maketusainetta)
3 rkl perunajauhoa
3 rkl vehnäjauhoa
2 rkl tummaa kaakajauhetta
2 tl leivinjauhetta

Vatkaa munat ja canderel, kannattaa lisätä pari teelusikallista TOSI kuumaa vettä ennen vatkausta. Mulla ei seos vatkautunut mulla kovin kuohkeaksi. Tämän jälkeen normaaliin tapaan sekoita kuivat aineet joukkoon. Paista 200C' vajaa 10 minuuttia.

Paistamisen aikana valmista täyte:

Soseuta n. 300g vadelmia

Purkki (250g) maitorahkaa
Purkki raejuustoa
Makeutusjauhetta - Sekoita nämä ja levitä vadelmasoseen päälle.

Sitten systeemi rullalle ja syömään. :) Seuraavan kerran sitten jotain vähän oikeasti terveellisempää... :nolo:

Aika usein ostan 1l Valion rasvatonta jogurttia (40 kcal/100g), jota laitan kulhoon sopivan määrän ja pistän sekaan pussillisen hieman kohmeisia pakastevadelmia. On todella hyvää ja kevyttä :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom