GaLLup: Lempparikevytherkku

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
kiitos aivi! vielä sellainen kysymys, et maistuuko toi mantelijauho sieltä läpi? tai et niinku tuoko se makeutta lisää?mietin vaan et vähennänkö sit makeutusainetta ku en tykkää hirmu makeesta..
ja sit,just tosta kommentoitiikin pizzaa,itekki mietin et tuleeko se soijajauhojen maku läpi sieltä.. ehkä uskallan testaa:)

Mulla on aktiivikäytössä pikkariikkisen erilainen versio tuosta Faidran pizzaohjeesta, sopii niille joilla ei ole soijajauhoja kaapinpohjalla:

1prk rahkaa
2 munaa
vajaa 1dl vehnälesettä
vajaa 1dl ruisjauhoja
1,5 tl leivinjauhetta
1tl suolaa

Kaikki vaan sekaisin (rahka ja munat ensin, sitten kuivat aineet), ja pellille mahdollisimman ohueksi levyksi lusikalla. Paistelen sitä ensin n. 5 min ilman täytteitä, sitten täytteet päälle ja sen aikaa että näyttää hyvältä.

Eikä tosiaan häviä normaalipizzalle sitten tippaakaan!

Olisikohan pizzavkonloppu... :kuola:

kiitos aivi! vielä sellainen kysymys, et maistuuko toi mantelijauho sieltä läpi? tai et niinku tuoko se makeutta lisää?mietin vaan et vähennänkö sit makeutusainetta ku en tykkää hirmu makeesta..
ja sit,just tosta kommentoitiikin pizzaa,itekki mietin et tuleeko se soijajauhojen maku läpi sieltä.. ehkä uskallan testaa:)

On aika neutraalin makuista. Maistuu siis mantelilta :) Voi käyttää myös suolaisiin leivonnaisiin, jos tahtoo välttää hiilareita...

kiitos kääretorttu reseptistä, aivan loistavaa..nami:) tein lauantaina ja heti sunnuntaina uudestaan.. kiitos aivi:) myös faidran bodypizza oli loistavaa, pohja maistu musta ihan normaalille:)

kiitos kääretorttu reseptistä, aivan loistavaa..nami:) tein lauantaina ja heti sunnuntaina uudestaan.. kiitos aivi:) myös faidran bodypizza oli loistavaa, pohja maistu musta ihan normaalille:)

Kiva, että maistui :D Täytyypä taas itsekkin tehdä joku päivä
;)

Mä tein varmaan jotain väärin tossa kääretortussa...:( Itse taikinasta tuli kuminen lätty, vaikka laitoin keltuaisetkin mukaan. Huoh! Täytettä tein liikaa.. Mä niin toivoin, että ois ollu herkkua.

Mä tein varmaan jotain väärin tossa kääretortussa...:( Itse taikinasta tuli kuminen lätty, vaikka laitoin keltuaisetkin mukaan. Huoh! Täytettä tein liikaa.. Mä niin toivoin, että ois ollu herkkua.

Millaisia määriä käytit? Entä mitä jauhoa? Mun ohje oli turhan suurpiirteinen :) Kyllä siitä hyvää saa, kun suhteet on kohdallaan. Tietty makuasioista ei voi kiistellä...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Aivi sanoi:
Millaisia määriä käytit? Entä mitä jauhoa? Mun ohje oli turhan suurpiirteinen :) Kyllä siitä hyvää saa, kun suhteet on kohdallaan. Tietty makuasioista ei voi kiistellä...

Mä laitoin 2 kokonaista munaa ja 2 valkuaista + n.1/2 desiä perunajauhoja + makeutusainetta...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tämä nyt ei ole mitenkään erityisen kevyt, mutta helppo matkaeväs:
Yksi banaani toiseen käteen ja toisella kauhoo maapähkinöitä:D
Osaa muuten olla hyvää, eivätkä ne maapähkinöiden kuoretkaan pääse häiritsemään, kuten toisinaan pelkältään syötynä.

Mä laitoin 2 kokonaista munaa ja 2 valkuaista + n.1/2 desiä perunajauhoja + makeutusainetta...

Itse en oo kokeillu tehdä perunajauholla, olisiko syy siinä? Voi myös olla, että jauhoa oli liian vähän...Tavallisissa kääretorttu pohjissa on yleensä 4 munaa ja 1 1/2dl jauhoja. Kokeile seuraavaksi mantelijauhoa/ruisjauhoa/ohrajauhoa ainakin osan perunajauhon tilalle. En tiedä auttaako asiaa :D

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Itse en oo kokeillu tehdä perunajauholla, olisiko syy siinä? Voi myös olla, että jauhoa oli liian vähän...Tavallisissa kääretorttu pohjissa on yleensä 4 munaa ja 1 1/2dl jauhoja. Kokeile seuraavaksi mantelijauhoa/ruisjauhoa/ohrajauhoa ainakin osan perunajauhon tilalle. En tiedä auttaako asiaa :D

Tosiaan syy saattaa olla pelkissä perunajauhoissa. Ensi kerralla ei kyllä tarvi tehdä niin paljon täytettäkään. En saanu millään laitettua koko satsia tohon torttuun. No katsellaan josko mä vielä onnistun.:D Olen pitänyt itseäni aika hyvänä kokkina, joten ei anneta tämänkään vielä lannistaa...

Siru, jos teet 2kokonaisesta kanamunasta ja 2valkuaisesta ni perunajauhoja pitää olla 1dl! tulee tosi hyvää pelkillä perunajauhoillakin tehdystä!:) 1dl perunajauhoi on myös ihan tavallisessa kääretortussa.

Laskiaisen kunniaks pannaria <3
250gr ehramia
n 1dl vehnälese
2valkuaista, 1 muna
graham jauhoja jotakuinkin puoldesiä
makeutusjauhetta
leivinjauhetta hippusellinen
1 hapan omena raastettuna

nämä sekasin, uunii jotain 175astetta ja sellasen vartin se siellä viihty.
Parasta jääkaappi kylmänä.

Kaloreita en laskenu,mut tuskin tosta huimia tulee.

oi mä oon tykästyny aamusin syömään semmosta settii mihin tulee

250g ehrmannii
15ml pellavansiemenrouhetta (~6g)
15ml lesitiiniä (olisko 6g) mitta on siks 15ml ku ei mulla ole ruokalusikkamittaa :D
pakastemustikoita
desi kaurahiutaleita
makeutusainetta ja sokeritonta kaakaojauhetta

noi sekasin mössöks ja naamaan nii lähtee aamu käyntiin. siinä on about ~400cal

illalla pistän kaurahiutaleitten sijasta 10g saksanpähkinöitä murusena, sillon setissän on ~300cal

on se vaan niin hyvää ^^

Marjavaahto 2 annosta:

pari dl kohmeisia marjoja (mustikoita,vattuja tai vaikka mansikoita)
2 valkuaista
1 rkl hunajaa

Sit vaan nää kaikki johonki kulhoon ja sauvasekottimella sekottaa niin kauan et se on vaahtoo.
Ihan älyttömän hyvää ja tota voi syödäkki hyvällä omallatunnolla.
Kokeilin yks kerta laittaa vielä rahkaa sekaan ja oli hyvää. Nam. :kuola:

Finelistä löytyy:
http://www.fineli.fi/food.php?foodid=25&lang=fi

85,6 g protskua.

Siis onko se ihan laadukasta?:hyper:
niin siis käykö se prodesta niinku raejuusto, kana rahka, yms.? Eli onko se yhtähyvä lihaksen rakennusainetta?

Wikistä: "Vaikka liivate on puhdasta proteiinia, sen ravintoarvo on hyvin pieni, sillä ihmiskeho ei pysty käyttämään hyväkseen sen aminohappoja."
Sitä tehdään sidekudoksesta, jänteistä, nahasta jne.. Ei kait sitä missään tuotteessa niin paljoa ole määrällisesti, että sen ravintoarvoilla olisi minkään valtakunnan merkitystä? Eikös ne liivatelehdetkin paina jotain gramman murto-osia/kpl? Ja kalliiksi tulee, jos sitä alkaisi edes ostamaan sellaisia määriä, että sillä olisi ravitsemuksellisesti jotain merkitystä;)

Karppaus.infon reseptiosiolta löytyi tämmöinen:
Raulin superkarppijäädyke (Jälkiruoat)

jäädyke

kaksi annosta

2 munaa (vatkataan kovaksi vaahdoksi)
marjoja (soseutetaan sauvasekottimella)
makeutusainetta ja vaniljaesanssia (turautetaan marjojen sekaan, täällä kun eivät ole niin makeita, kuin suomessa nuo marjat)

mömmöt keskenään sekaisin ja pakastimeen.

nam!
Laitoin 200g mansikoita ja ~70g mustikoita ja vähän makeutusainetta. Jäädyke on ollut pakkasessa nyt noin 2h ja maistui todella hyvälle. Piti tosin malttaa laittaa se sinne takaisin vielä vähäksi aikaa kovettumaan. :D Oikeastaan se maistui tosi hyvälle jo siinä vaiheessa, kun olin saanut marjat ja munat sekaisin..

Finelin ruokakorin mukaan tuli tällaiset arvot:
kcal 242/ hh imeytyvä 22/ pr 13/ r 11

Tuolta karppaus.infon resepteistä löytyy myös muita tosi hyviä ohjeita, kannattaa katsoa jos eivät ole tuttuja. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom