G-Massan vaikutus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Akion
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
35
Heipä hei. Olen nytten kahden viikon ajan käyttänyt G-Massaa sekä syönyt kunnolla 3h välein sekä käynyt salilla ma,ti,to,pe ja muut päivät ollut lepoa.

Painoni laski ensimmäisen viikon aikana 63kg -> 61kg. Nyt toisella viikolla se on vielä 65kg.

Onko kellään kokemusta tästä että paljonko sitä lihasta tulee lisää, paljonko ne kasvaa? Paljonko itse kasvaa? ja paljonko sitä painoa tulee lisää?

------

Treeniohjelmani on seuraava:

Sarjat: 3-5
Toistot: 6-10

Ma - Rinta, Hartiat
Penkkipunnerrus
Vinopenkki tangolla
V-dippi
Pullover
Olankohautus
Kulmasoutu pystyssä
Smith

Ti - Selkä
Talja eteen (lämmittely)
Leuanveto
Kulmasoutu käsipainoilla
Ristikkäistalja sivuille
Alatalja
Olankohautus

To - Jalat
Kyykky
Hack Kyykky
Reisiojennus
Maastaveto suorinjaloin
Reisikoukistus
Pohkeet seisten
Pohkeet prässissä

Pe - Kädet
Hauiskääntö tangolla
Ranskalainen punnerrus
Scott Penkki
Ranskalainen punnerrus 70
Hauiskääntö kp etukennossa

Tämä on ohjelma MASSA-VIIKKO
Huom. Ohjelma ei ole minun tekemä vaan Lassi Valkama'n! Iso kiitos siitä!

Tosin minulta on jäänyt monta näistä liikkeistä epäselväksi mitä ne oikeasti sitten on ja miten ne tehdään :( Noh, salilta saa aina apua!

Onko kellään kokemusta tästä että paljonko sitä lihasta tulee lisää, paljonko ne kasvaa? Paljonko itse kasvaa? ja paljonko sitä painoa tulee lisää?Onko kellään kokemusta tästä että paljonko sitä lihasta tulee lisää, paljonko ne kasvaa? Paljonko itse kasvaa? ja paljonko sitä painoa tulee lisää?

Monta hyvää kysymystä, joihon ei ole yhtään hyvää vastausta olemassa. Ainakaan kukaan muu ei pysty sanomaan noita asioita sinun puolestasi, vaan kyllä vastaukset noihin löytyvät ahkerasta treenaamisesta ja useamman kuin kahden viikon ajanjaksosta. G-massa ei yksinään kasvata lihasta eikä sinua (Paljonko itse kasvaa) ;) ,vaan juuri koko päivän kalorisaanti ja miten treenit vetää läpi. Älä ihan nuin äkkiä odota tuloksia, vaan jatka puurtamista vielä ilman sen suurempia huolia vaikka puoli vuotta ja kysy sitten tarkemmin.

Nämä siis minun vinkkini, muut ahkerat voivat saarnata.

Ei noihin ole kellään vastauksia...
edit, hidas, vaikka kattavampi olin ;)

Off topic:

Älkääkä muut nyt lyökö lyttyyn toista, vaikka kysyykin "huonoja" kysymyksiä. Turhia posteja ei aina tarvitse laittaa.

Lähinnä sitä meinailin että kyllä tän thredin paikka on varmaanki siellä aloittelijat osiolla...

Paskat meinannut, olisit sitten sanonut niin. Pakkotoisto on muutenkin niin täynnä spam-viestejä, että ei niitä tarvitse laittaa, jos ei edistä mitenkään ketjua.

jos paino on laskenut viikon aikana 2 kiloa et ole välttämättä syönyt niin kunnolla kuin luulet. Tosin paino vaihtelee jatkuvasti vähän päivästä ajankohdasta ym. riippuen, ei pysty sanomaan paljonko paino nousee ja paljonko tulee lihasta, se on ihan yksilöllistä ja lisäksi kiinni treenistä ja syömisestä ennen kaikkea(painonnousu siis). Tuon ikäinen ja painoinen saa yleensä silminnähden havaittavaa kehitystä muutamassa kuukaudessa, pitäisi ainakin jos on asenne kohdallaan.
Massanlisäysjauhot ei ole siten mitään ihmeaineita, samaa hiilihydraattia ja proteiinia kuin lihassa ja perunoissa tai missä vaan. Saattaa helpottaa kuitenkin yli kulutuksensa syömisessä. Treeniohjelmasta ei pysty päättelemään vielä miten hyvin sillä tulee kehittymään, ainakin jos se on jotenkuten järkevä ohjelma, ja tuo kyllä näyttää ihan yleisesti käytetyltä perus ohjelmalta. (tosin täällä monet suosittelee 1-2 jakoista ohjelmaa eikä 4 jakoista kuten tuo on)

edit. omasta kokemuksesta voisin sanoa, että varsinkin laihalla rupeaa kehitys näkymään nopeasti, aika nopeasti rupeaa vähän lihasta erottumaan, varmaan 3 kk päästä ainakin huomaat eron peilistä. Ekan vuoden aikana rupeaa sitten sedät ja tädit sun muut sanomaan että onpas hartiat leventynyt...
Tervetuloa vip-jäseneksi rautakokki! (EI NÄIN!!!1 :david: :david: :wall: )
maksoit sitten kympin tuosta lystistä :hyper:

EI NÄIN..!:david:
Älähän ny siellä deivittele. Paremmin tossa on asiat mallillaan ku suurimmalla osalla rintahaiuspojuista.
Onko kellään kokemusta tästä että paljonko sitä lihasta tulee lisää, paljonko ne kasvaa? Paljonko itse kasvaa? ja paljonko sitä painoa tulee lisää?
Tästä tuli ihan Seppo Saurio mieleen. :lol2:

edit: No kieltämättä on kyllä väärä alue ja otsikko on hieman hämärä.

Etkä sä edes välttämättä huomaa tuota lihan tulemista. Tarttis olla jotain vertailukuvia tai mittoja. Ainakin itse tunnen samanlaiseksi kynikseksi kuin ennen vaikka vaaka näyttää +10 kg. Samassa kropassa kun joutuu elelemään päivästä toiseen, niin silmät ei oikein kerro tuota kasvua.

kyllä sen huomaa, kun ei läskiä paljoa ole peittämässä lihaksia, rupeaa äkkiä näyttämään jäntevältä vaikkei massaa juuri olisi vielä.

EI NÄIN..!:david:

Varmaan auttoi paljon viestiketjun aloittajaa?
vai tarkoititko tuon Deividin itsellesi?silloin se olisi enemmän kuin kohdallaan.

Alkuperäiseen viestii sen verran, että ohjelma näyttää muuten aika perusraatamiselta, mutta olkapääliikeet?missä ne on?
Onhan tuossa tietty nuo ma ja ti tehtävät jutut..miksi muuten olankohautus on kahtena päivänä, vielä peräkkäisinä?
Mitä tarkoittaa kulmasoutu pystyssä?oletan sen olevan pystysoutu?siis olkapääliike?meinaan vaan, ettei taas tiistaina tehdä kulmasoutua uudestaan...vaikkakin käsipainoilla.

periaatteessa ihan ok ohjelma, itse olen kylläkin nyt hurahtanut nuihin 2-jakoisiin ohjelmiin:kuola:

tuo maanantai vois mennä vaikka näin:
Ma - Rinta, Hartiat
Penkkipunnerrus
Vinopenkki tangolla
V-dippi
Pullover
pystypunnerrus (vain 2 sarjaa kun tulee nuita punnerruksia niin pirusti)
vipunosto sivulle
viparit taakse/takaolkasoutu

tuo vain esimerkkinä, eihän siinä muutu kuin loppuosa...mutta kuitenkin. Sitten sois sen olankohautuksen jättää tiistaille.

Ei muuta kuin kovaa treeniä:thumbs:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
mielestäni olen syönyt aivan hyvin. pitäis vissiin alkaa laskeen noita kaloreita jne. näin syön päivisin:

Aamupalaksi: Muroja sekä vitamiinit, muuta en ehdi valmistamaan.

Päivällä töissä: Nuudelikuppi 1130kJ/270cal (yleensä 2kpl)

Kotona ennen punttia: Salaattia (tomaatti, kurkku, mozzarella, ananas, kanamuna, raejuusto), Lihaa (Kanaa, Pihviä, Kalaa) ja Pastaa/Riisiä/perunoita

Iltapalaksi: Ananasta, raejuustoa, tummaaleipää kinkulla

Jotenkin tohon suuntaan se menee aina. Töissä ja aamulla ei ehdi kunnolla syödä. Töissä taas ei paljoon voi valmistella kunnon aterioita.

-----

Asiasta toiseen. Kun G-Massa (2kg) purkki on loppumaisillaan jo nyt, mitäs pitäis sit ostaa? Uusi purkki sitä ja kreatiinia lisäks? Vai miten, kertokaa hyviä painonlisääjiä ton ruuan lisäks. Jos ois enemmän rahnaa taskuissa niin söis joka päivä 2 pihviä ja paljon kaikkea.

Pääkohteenani on siis saada lisää kokoa jotta 48 pukukoko muuttuisi väh. 50kokoon. Sekä että saisi lisää painoa tästä ruhjuisesta 63kg:sta 70-75kg:seen joka olisi ihannepaino pituudelleni. Sekä ei mitään läskiä, vaan lihasta. Läskiä kropassani ei ole ollut :< Syön vaikka roskaruokaa viikon ja ei ole kuitenkaan mitään eroa painossa vain voin huonosti sen jälkeen :lol2:

*edit*

ps. Kiitos loistavista kommenteista! (sekä niistä joistain ei niin loistavista)
Jos toi ohjelma mielestänne on huono, tai ei sopiva juuri nytten, sanokaa parempi josta saa enemmän massaa sekä voimaa asap niin siirryn siihen arvosteluiden jälkeen ensiviikolla.

Syödä pitäisi enemmän, ja jos et useammin ehdim niin syö enemmän kerralla. Illalla vaikka rypsiöljy-heraproteiini juoma, tulee paljon kaloreita. Välipalana toimii myös. Nuudelit on vähän huono lounas, jos ei ehdi valmistaa, syö vaikka makaroonilaatikko ja litra kevytmaitoa, tulee jo lähemmäs 1000kcal ja proteiiniakin ihan hyvin.

Ohjelmasta sitten. Ei pidä kahden viikon välein vaihtaa ohjelmaa. Suosittelisin tekemään pari kuukautta tuolla ja sitten miettiä haluaako kokeilla muuta erityyppistä ohjelmaa. Pitää itse kokeilla miltä mikäkin ohjelma tuntuu ja miten se tehoaa, mutta tämä ei onnistu tekemällä viikon yhtä treeniohjelmaa kerrallaan. Lihasten kasvatus vaatii pitkäjänteisyyttä.

Saisi melkein lapata lisää safkaa koneeseen ja noille nuudeleille olisi hyvä keksiä joku proteiinipitoisempi vaihtoehto.

Onhan noita painonlisääjiä vaikka kuinka paljon kurkkaas vaikka tuolta Pakkotoiston kaupasta eri vaihtoehtoja. Mikäli päädyt G-Massiin, niin muistaakseni siinä on kreatiinia, joten sitä et tuon kanssa tarvitse. Yksi hyvä vaihtoehto on myös ostaa Heraa+maltoa+kreatiinia ja sotkea jauhot itse.

Varaudu siihen, että kyllä sitä läskiäkin tulee:D

edit: hidas

mielestäni olen syönyt aivan hyvin. pitäis vissiin alkaa laskeen noita kaloreita jne. näin syön päivisin:

Päivällä töissä: Nuudelikuppi 1130kJ/270cal (yleensä 2kpl)

Kotona ennen punttia: Salaattia (tomaatti, kurkku, mozzarella, ananas, kanamuna, raejuusto), Lihaa (Kanaa, Pihviä, Kalaa) ja Pastaa/Riisiä/perunoita

Iltapalaksi: Ananasta, raejuustoa, tummaaleipää kinkulla

Jotenkin tohon suuntaan se menee aina. Töissä ja aamulla ei ehdi kunnolla syödä. Töissä taas ei paljoon voi valmistella kunnon aterioita.

Miten on mahdollista ettei vaan ehdi? Aamulla voi herätä aikasemmin? Yhden raejuustopurkin syöminen nopeasti kestää about 30 s. En usko mitenkään, ettei muka kerkeä. Kenen päivä on semmoinen, että ei ole edes 5 minuttia valmistaa jotain pikasta jos nyt niin kiire on? Vai onko vain laiskuutta? Töissä lakisääteiset kahvitauot muistaakseni 11,5-15min? Siinäkin kerkeisi ainakin syödä jotain, tosin aika nopeasti.

Enemmän sapuskaa ja enemmän sisältöä. Nuudelit pusikkoon ja kunnon ruokaa tilalle heti. Tiheämmin sitä ruokaa. Jos ei kerkeä valmistamaan, niin protujuomia tilalle?

Enemmän ruokaa vaan ja paljon, tosta nykysestä ruokavaliosta ei pahemmin proteiinia tule. Lisää tuohon vaikka yks ruokailu lisää ja jätä noi nuudelit veke. Töissä ehtii siinä 15minuutissa hyvin syömään, itekkin teen aina yhtenä päivänä useamman aterian muovi-rasioihin jotain makaroni+jauheliha, kana+riisi -settiä, joita voi sitten lämmitellä mikrossa. Niin ja tossa G-massassa on ihan turhia nopeita hiilareita mitkä pamahtavat vain läskiksi, korvaa tuo vaikka maitoon sekotetulla heralla ja parilla ruisleivän palalla.

Lisään tota ruokaa nyt tonnikalapurkeilla päivisin, raejuustopurkeilla ja käyn ostaa makaroonilaatikoita ison kasan.

Tota aamusin herään jo nyt 7:30 että ehdin 9:00 töihin. Niin en paljoo aikasemmin pysty herätä kun toikin tekee jo tiukkaa. Tuun 18:00 kotiin töistä ja puntille siinä 19-21:00, lisää töitä 21-23:00 ja sit nukkumaan.

Mut joo koitan syödä lisää, mun G-Massa purkki alkaa loppumaan jo nyt, ostanko uuden 2kg purkin?

Vai onko tämä parempi vaihtoehto?
http://www.pakkotoisto.com/kauppa/product_info.php?cPath=55&products_id=410

Mulla on vaan ongelmana ollut toi että ruuansulatus on niin nopsakka, etten ehdi saada mitään massaa siitä ruuasta, niin pitää saada massaa jollain toisella tavalla.

Kiitos taas vihjeistä jatkakaaa ! :worship:

Helppoa ja halpaa.. Itse viime talvella välipalaksi tein aina maustettu ehramanssin rahka 100g raikkuu sekaan ~45g protskuu annos.

Iltasin ennen unia hitaat protskut 1,5dl + maitoo tais olla ihan leaderin Good Night Protein missä glutaa joukossa.

lähinnä itse mätin noita rahkoja aamulla, 2x välipalat ja illalla.

äkkia laskettua ja sinne päin heitettynä + / - 1000kcal noilla päivä annokseen lisää :)

Tuossa yllä onkin tullut jo hyviä neuvoja, eli ruokapuoli on selkeä ongelma ja sitä sun pitäisi paikkailla syömällä useammin ja enemmän. Yksi hyvä tapa varmistaa, että esim. työpaikalla tulee syötyä hyvin on valmistaa viikonloppuna valmiiksi töihin vietävät ateriat. Vaikka sitten makaronilaatikkoa muovipurkkeihin, ne jäähän ja sitten sulattelet ne työpaikalla.

Ravintolisät (G-massa ja muut) ovat paikallaan treenin jälkeen ja ehkä välipaloina jos ei ihan oikeasti muuta ruokaa keksi, mutta kiinnität niihin mielestäni nyt vähän liikaa huomiota. Pistä ensin tuo ruokapuoli kuntoon ja ota palautusjuoma (hiilihydraatteja + proteiinia) heti treenin jälkeen. Niitä löytyy valmiina P-storesta "Palautuminen" kohdan alta. Varsinainen kasvaminen tulee kuitenkin sen kautta, että tuo normaali ruokailu pistetään kuntoon.

Toinen asia mikä paistaa selkeästi kirjoituksistasi läpi on se, että et ole sisäistänyt sitä, miten hidasta touhua tämä on. Puhut siitä, miten paino on parin viikon aikana muuttunut suuntaan tai toiseen ja perustelet nopeaa ruoansulatusta (tarkoitat varmaankin aineenvaihduntaa) sillä, että vaikka söisit roskaruokaa viikon verran, niin paino ei muutu mihinkään.

Selkeät muutokset kehossa ravinnon tai treenin vuoksi eivät tapahdu päivissä eivätkä oikeastaan viikoissakaan. Päivittäinen painosi voi vaihdella 2-3 kiloa ihan sen mukaan, mitä satuit syömään edellisenä päivänä, onko stressiä, joitko paljon vettä ja niin edelleen.

Sen sijaan pitäisi tarkkailla mitä tapahtuu kuukausien ja jopa vuosien aikana. Siksi olisi tärkeää, että pidät esimerkiksi treenipäiväkirjaa, johon merkitset tekemäsi harjoitukset (siis oikeasti tehdyt, ei vain sitä mitä piti tehdä) sekä mahdollisesti treenin aikana ilmenevät ongelmat ja tunnelmat. Tällaisen päiväkirjan kanssa pystyt vähän seuraamaan sitä, mikä toimii ja mikä ei.

Sitten vielä lopuksi sen verran, että kannattaa selailla tuota Aloittelijoiden osastoa. Siellä on useampi "Tärkeä"-merkitty ketju joista löytyy paljon hyödyllistä tietoa ravinnosta ja treenistä.

Kyllä, toi on parempi vaihtoehto. Ja sit tolle ostat kaveriks 2kg maltoa, ja sekotat ne jauhot keskenään, sitä sitten käytät palkkarina.
Ruokaa pitäs syödä enemmän, lasket niin että tulee sellanen 3000-3500kcal/päivä, riippuu ihan kulutuksestas. Kulutuksen voit laskea osoitteessa www.kalorilaskuri.fi (toivottavasti tuli oikein)
Ja muista juoda paljon vettä, ainaki se 2l/päivä. Tsemppiä!:thumbs::whip:

--

Töissä ja aamulla ei ehdi kunnolla syödä. Töissä taas ei paljoon voi valmistella kunnon aterioita.

Ensimmäiseen: varsinkin aamupalalle pitäisi saada lisää proteiinia. Kokeile esim. seuraavaa:

1 purkki Ehrmann 250 g
1-2 rkl vehnälese
Mausteeksi jotain, itse käytän Danone Actimelia koska ne oikeasti tuntuvat jeesaavan vastustuskykyä ja niissä on riittävästi makuvaihtoehtoja. Jotkut käyttää funlightia, mikä on myös ok ja ehkä se halvin vaihtoehto maustaa rahka.

Toiseen: Jos treenaamisella haluaa tuloksia pitkällä aikavälillä, aikaa syömiselle pitää vaan ruveta löytymään. Loppujen lopuksi, paljonko lisäaikaa vie syödä jokaisella aterialla vähän enemmän? Ei paljoa, vaikka tekisi kaikki safkat itse. Kun kokkailun ja syömisen saa mukaan päivittäiseen rutiiniin, puhutaan max 45 min enemmän päivittäiseen aikaa, joka syömiseen kuluu - näin ainakin itsellä on käynyt tässä muutaman vuoden aikana.

Tsemppiä hyvään harrastukseen!

Back
Ylös Bottom