Fyssari+treenikoutsi samassa paketissa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moro!

Onko kellään tietoa kuka voisi auttaa mua kun etsin henkilöä, joka tietäisi ihmisen kropasta paljon eli ihan tollasta fysioterapeutin tietotason luokkaa (osaa löytää ja avata jumeja ja keksii oikeanlaisia venytyksiä), mutta kuitenkin samalla osaa ihan oikeasti kyykyn ja maven tekniikat pistää kuntoon? Taustana siis se, että olen täällä foorumilla jo monesti tuskaillut mun ongelmaa, eli alaselän pyöristymistä kyykyssä ja mavessa. Liikkuvuusongelmahan tulee ekana mieleen, mutta kaikkia mahdollisia venytyksiä on kokeiltu, tuloksetta. Monet, esim. Oranki taas väittävät, että on täysin tekniikkaongelma. Tuokaan ei täysin vakuuta. Siksi haluaisin löytää jonkun henkilön joka tietää molemmista vaihtoehdoista ja löytäisi vihdoin ratkaisun tähän. Mulla tuli mieleen pakkiksella kirjoitellut Fuhrer, mutta ilmeisesti ei enää asustele Suomessa joten se vaihtoehto meni siinä :D

Moro!

Onko kellään tietoa kuka voisi auttaa mua kun etsin henkilöä, joka tietäisi ihmisen kropasta paljon eli ihan tollasta fysioterapeutin tietotason luokkaa (osaa löytää ja avata jumeja ja keksii oikeanlaisia venytyksiä), mutta kuitenkin samalla osaa ihan oikeasti kyykyn ja maven tekniikat pistää kuntoon? Taustana siis se, että olen täällä foorumilla jo monesti tuskaillut mun ongelmaa, eli alaselän pyöristymistä kyykyssä ja mavessa. Liikkuvuusongelmahan tulee ekana mieleen, mutta kaikkia mahdollisia venytyksiä on kokeiltu, tuloksetta. Monet, esim. Oranki taas väittävät, että on täysin tekniikkaongelma. Tuokaan ei täysin vakuuta. Siksi haluaisin löytää jonkun henkilön joka tietää molemmista vaihtoehdoista ja löytäisi vihdoin ratkaisun tähän. Mulla tuli mieleen pakkiksella kirjoitellut Fuhrer, mutta ilmeisesti ei enää asustele Suomessa joten se vaihtoehto meni siinä :D

Hmm, ekana tulee mieleen Vellu Niskanen, mutta hänhän on urheiluhieroja, mutta uskon että osaa hyvin opastaa kyykyt ja mavet.

Ei liity aiheeseen ja joku varmasti ehdottanutkin jo mutta käy kuvaamassa sun selkä ja lanneranka.. Vika voi olla rakeenteellinen(Skolioosi)

Eikös skolioosi meinaa rangan mutkaisuutta joka näkyy takaa tai edestä katsottuna? Eihän sellaisen pitäisi vaikuttaa tuohon. Vai meinaako se myös sivusuunnasta katsottua kieroutumaa?

Kyllähän se voi olla suuntaan jos toiseenkin kiero :) yleensähän se on nimenomaan kiero eli molempiin suuntiin hiukan vääntynyt. Yleensä näissä tapauksissa sen voi huomata jo yläselän asennosta jos tulee "isompi" kuoppa lapojen väliin kuin suoralla selällä ja silloin alaselkä työntyy hiukan ulospäin. Itsellä on lievä skolioosi ja en saa selkääni sisäänpäin kaarelle, mutta pystyn pitämään sen suorassa. Hyvät vatsa/selkälihakset tukee ja pitää välttää ylipainoa, niin ei vaikuta normaalin elämään mitenkään, tosin minulla on lievä skolioosi.

Miksi täällä taas porukka ihan turhaan sekoittaa pakkaa jollain skolioosijutuilla? Eihän tuossa The Monkey kuvauksessa yhtään mikään viittaa siihen. Skolioosit, lantion virheasennot ym. näkyisi enemmänkin epäsymmetrisyytenä siinä liikkeessä eli esim. lantio heittää sivulle tai kiertyy. Olisi minusta muutenkin todella toivottavaa ettei ihmiset täällä heittelis täysin tuulesta temmattuja diagnooseja, jos ei ole mitään käsitystä aiheesta, koska siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Vähän sama kuin joku valittaisi tukkoista nenää ja sanoisin, että sulla on varmaan aids.

Tuossa ongelmana oli se, että alaselkä pyöristyy mikä kertoo joko siitä ettei hallitse täysin sitä kropan liikettä ja/tai ylätakareisien jäykkyydestä. Suurimmalla osalla se on tuo tekniikka, koska mun kokemuksen mukaan liikkeet kuten kapeahko pysty high bar kyykky(ei siis voimanostokyykky) tai perinteinen mave ei vaadi hirveästi liikkuvuutta. Ne vaatii enemmänkin kykyä hahmottaa missä asennossa oma kroppa on noston aikana ja kykyä tuottaa mahdollisimman kova paine vatsaonteloon ja toi ensimmäinen noista on hankalampaa kuin miltä kuulostaa. Tuossa pitää olla osaava ihminen katsomassa vierestä ja tavallaan pilkkoa se homma osasiin, kun teet noita liikkeitä. Sen pitää tunnistaa ne väärät "motoriset kaavat" ja auttaa kitkemään ne pois.

Meinasin Anttilan Pekkaa ehdottaa, mutta ei oo kyllä pääkaupunkiseudulta. On vedellyt harva se viikko meikäläisen koipia saman pituisiksi ja siinä välissä toiminut erittäin hyvin myös valmentajan roolissa :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Miksi täällä taas porukka ihan turhaan sekoittaa pakkaa jollain skolioosijutuilla? Eihän tuossa The Monkey kuvauksessa yhtään mikään viittaa siihen. Skolioosit, lantion virheasennot ym. näkyisi enemmänkin epäsymmetrisyytenä siinä liikkeessä eli esim. lantio heittää sivulle tai kiertyy. Olisi minusta muutenkin todella toivottavaa ettei ihmiset täällä heittelis täysin tuulesta temmattuja diagnooseja, jos ei ole mitään käsitystä aiheesta, koska siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Vähän sama kuin joku valittaisi tukkoista nenää ja sanoisin, että sulla on varmaan aids.

Tuossa ongelmana oli se, että alaselkä pyöristyy mikä kertoo joko siitä ettei hallitse täysin sitä kropan liikettä ja/tai ylätakareisien jäykkyydestä. Suurimmalla osalla se on tuo tekniikka, koska mun kokemuksen mukaan liikkeet kuten kapeahko pysty high bar kyykky(ei siis voimanostokyykky) tai perinteinen mave ei vaadi hirveästi liikkuvuutta. Ne vaatii enemmänkin kykyä hahmottaa missä asennossa oma kroppa on noston aikana ja kykyä tuottaa mahdollisimman kova paine vatsaonteloon ja toi ensimmäinen noista on hankalampaa kuin miltä kuulostaa. Tuossa pitää olla osaava ihminen katsomassa vierestä ja tavallaan pilkkoa se homma osasiin, kun teet noita liikkeitä. Sen pitää tunnistaa ne väärät "motoriset kaavat" ja auttaa kitkemään ne pois.

Niinkuin viestin alussa luki että ei liity periaatteessa asiaan(en tiedä sitten onko sinulla jotain ymmärtämisen vaikeutta..). Ja kyllä jos on epäilystä siitä että selkä ei ole suora niin kannattaa se kuvata ei sitä silmällä aina näe. Ja tiedän tietäväni asiasta jotain en luule. Enkä sanonut että olisi skolioosi vaan kehoitin tarkistamaan sen jos itse sitä epäilee, eli EN KÄSKE ketään menemään sinne vaan sanon MAHDOLLISEN syyn siihen. Vaikea täältä netin välitykseltä KENENKÄÄN on mitään päätelmiä tehdä...

Edit."Eihän tuossa The Monkey kuvauksessa yhtään mikään viittaa siihen." Skolioosi nimenomaan voi joissain tapauksissa pitää alaselkää hiukan kaarella jo normaaliasennossa, joten kyykätessä se voimistuu.

Pyöristymisestä ymmärrän että kaarutuu ulospäin? Eikä täällä mitään diagnooseja tehdä edelleenkään, kunhan annan ehdotuksia mitä kirjoittaja varmaan haluaisi.. Luultavasti voi olla myös kyseessä huonotekniikka tai pakaroiden liikkuvuus ynms.

Eikö tässä nyt kysytty henkilöä, joka osaa opettaa kyykkyä ja tietää ihmiskehosta paljon? Ei mitään diagnooseja tai edes neuvoja ongelmaan, vaan jonkun henkilön nimeä.

Tänään käyty hierojalla ja takareidet ja piriformikset kuulemma aivan saatanan kireällä. Jospa kuitenkin liikkuvuusongelma. Sanoi, että ei venyttely aina autakaan jos on jo niin jumissa ettei oikeita paikkoja edes pääse venyttämään (tai jotain tuollaista).

Itse kyykkäsin vuosia antaen alaselän pyöristyä ja kärsin selkäkivuista aina pari päivää jalkatreenin jälkeen (ei lihaskipua). Nyt aloin viime syksynä käymään monen vuoden totaalitauon jälkeen salilla ja kiinnitin huomiota aikaisempaa huomattavasti enemmän liikkuvuuden ylläpitoon ja venyttelyyn (aikaisemmin venyttelin vain satunnaisesti ja muutamia lihaksia). Ei mennyt montaa kuukautta kun huomasin että kyykkytekniikkani oli itsekseen muuttunut hieman ja selkäkipuja ei ole ollut ollenkaan. Eli siis ainakin itselläni joidenkin lihasten kireys esti hyvän tekniikan, ei niinkään tekniikan harjoittelun puute.

Veikkaisin että ongelmat häviää kun saat liikkuvuuden kuntoon ja keskityt liikerataan. Tiputat painoja ja keskityt siihen että lähdet pohjasta ylöspäin selän kulman pysyessä samana lähestyttäessä pohja-asentoa ja sieltä lähtiessä. Itselläni oli taipumusta ylöspäin lähtiessä kallistaa selkää hieman eteenpäin eli nostaa ensin persettä ilmaan ja sen jälkeen jullena yläkroppa ylös missä selkä pyöristyi aina kivasti samalla. Ja mitä venyttelyyn tulee niin muista kaikki alakropan lihakset, ei pelkästään takareisi, etureisi, pakara ja lonkankoukistaja.

Tänään käyty hierojalla ja takareidet ja piriformikset kuulemma aivan saatanan kireällä. Jospa kuitenkin liikkuvuusongelma. Sanoi, että ei venyttely aina autakaan jos on jo niin jumissa ettei oikeita paikkoja edes pääse venyttämään (tai jotain tuollaista).

Sieltä sait varmaan jotain vinkkejä liikkuvuuden lisäämiseksi?

Suositut

Back
Ylös Bottom