Fysioterapiaa Jyväskylässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yussi
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
51
Sain ortopediltä lähetteen fysioterapiaan olkapääni kuntouttamiseksi.
Onkos Jyväskylän tyypeillä antaa kokemuksia/suosituksia hyvistä paikoista minne mennä??

Esim. Puistoklinikka on osoittautunut hyväksi paikaksi. Useimmat fysioterapeutit ovat erikoistuneet urheiluvammoihin ja/tai ortopediseen manuaaliseen terapiaan (Omt-fysioterapia). Klinikalta löytyy myös selän, niska-hartiaseudun ja olkapään kuntoutukseen tarkoitettu DBC-hoito (dokumentation Based Care).

Paikka tuskin on halvimmasta päästä, mutta laatu on koettu hyväksi. KELA:n pieni korvaus (alle 20%) pienentää sitten loppulaskua jonkin verran.

Grotesk sanoi:
Paikka tuskin on halvimmasta päästä, mutta laatu on koettu hyväksi. KELA:n pieni korvaus (alle 20%) pienentää sitten loppulaskua jonkin verran.

Eikö tuo KELA:n korvaus ole tuon suurempi?
10 kertaa pitäis käydä, eli rahaa palaa aika lailla :( , noh eihän siinä mikään
auta, pääasia et olkapää tulee kuntoon.

Saatkos Yussi käydä salilla kuntoutuksen aikana vai onko totaalikielto reenistä?
Mun pitäis kans raahautua lääkärille olkapään kans ja vähän arvelluttaa koko systeemi.

mxm sanoi:
Saatkos Yussi käydä salilla kuntoutuksen aikana vai onko totaalikielto reenistä?
Mun pitäis kans raahautua lääkärille olkapään kans ja vähän arvelluttaa koko systeemi.

Joo nyt sain lääkäriltä luvan treenata ihan normaalisti. Mulla on n. puoli vuotta
vanha vamma joka magneettikuvattiin vihdoin viime viikolla (Keskus-Sairaalassa pienet jonot...) ja tänään sit kävin lääkärillä. Akuuttia leikkaustarvetta ei ole, nivelpinnassa vajaan 2cm painauma,
mutta itse nivelpinta on ehjä. Olen tosin jo pari kuukautta vedellyt salilla suht kovaa, tuntemuksien mukaan, mut tänään sain varmistuksen etten pysty treenillä sitä enempää tuhoamaan :D .

Pitikö sun maksaa tuosta magneettikuvauksesta mitään ja miten sinne pääsit?
Itellä olkapää on taas kerran paskana ja tänään vähän vastusti rinta/olkapäätreenissä.
YTHS:llä ei saa kun lämmintä kättä ja Mehiläiseen ei oo varaa mennä sitä kuvauttamaan, opiskelijabudjetti tulee äkkiä vastaan.

Kuvauksesta jouduin maksamaan 22 egee, eli poliklinikka maksun verran.

No mulla sattui työtapaturma joulukuussa -04, ja menin ensin työterveyden kautta lähetteellä ortopedille Mehiläiseen.
Sitten piti mennä myös yksityiselle
magneettikuvaukseen jota varten vakuutusyhtiöltä piti saada maksusitoumus kuvauksesta.
Nepä heittivätkin pelin hankalaks :curs: ja kieltäytyivät korvaamasta mitään: vammani ei kuulemma voinut tulla kuvailemallani tavalla (käsi jäi jumiin ja olkapää kiertyi takasuunnassa "yli").
Tämän jälkeen Mehiläisen ortopedi sitten laittoi lähetteen kunnalliselle puolelle
Keskus-Sairaalaan ja sitä kautta pääsin sit kuvauksiin. Vaikka olin toiseksi kiireellisimmässä luokassa jonossa, sain odottaa kuviin n.4,5kk, eli se on pirun hidasta kunnallisella puolella, mut yksityisellä kuvaus taas kustantaa
jotain 400 egee, niin ei sitä ihan mielellään itse ala maksamaan.

Eli sun pitäis ensin päästä ortopedille näyttämään olkapäätäsi ja hän sitten
passittaa sinut kuvauksiin. Ainakin tämä minun ortopedini ylisti mankkukuvia,
ne ovat niin tarkkoja et näkee tarkalleen mitä on vialla ja diagnoosin pystyy sitten tekemään paljon helpommin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom