Jtn kympin kiekkoja kuulemma. Ei meist kukaan osaa heittää juurikaan, mut toi oli sillon joskus omaa syytä varmastikki. Mä jaksan kyl oottaa, jos jollain vähän kestää yms. mut mua ärsytti se, ku joskus vuosii sit joku alko kitiseen jtn, ku ei voi kuulemma heittää, ennen ku ollaan jossain kilsan päässä. Esimerkki tilanne: mä läpäsen jo esteen, ja haluun viel vähän treenata vaikka puttaamista tjs. 250m päässä, ja satojen puiden takana on joku muu esteen aivan alkupäässä. Se ei kenenkään elämää voi kaataa, jos jään johki korin lähistölle hetkeks treenaan. Jos se onnistuu sielt mua frisbeellä osuun, ni kannan vastuun omista vaurioistani. Luonnollisesti :D. Se frisbeekään ei kuitenkaan tuu sielt valon nopeutta. Kai mä nyt saan ite päättää, otanko tollasen ''riskin''. Sillon ku osu päähän toi kiekko, ni etäisyys oli muutama kymmen metriä. Haluun nähä, ku joku heittää 250m pikkumetän yli mua naamaan. Lupaan seistä paikallani.
Juu en mä yöuniani näistä ''huolenaiheista'' menetä. Tulee vaan semmonen fiilis, että jos jtn sääntöjä on(järkeviä tai ei), ni joillain tulee joku pakonomanen tarve helvetilliseen hifistelyyn, jotta tuntevat ittensä tärkeemmiks. Löytyy joka lajeista näitä, jotka alkaa kitiseen pienimmästäki jutusta, vaikka aivan varmasti tajuaa, ettei aihetta kitinälle ole. Semmonen ''menkää vittuun täält, meikä omistaa tän radan'' asenne.
Näihin sun kommenttien lihavoituihin kohtiin pakko kommentoida. Itse en ole mikään lajin aktiiviharrastaja, mutta jonkun parikymmentä kertaa lienee tänä kesänä tullut käytyä heittämässä. Viime kesänä en muistaakseni käynyt kertaakaan ja sitä edellisinä parina kesänä on harrastus aloitettu. En siis treenaa kierroksella veren maku suussa ja manaa jokaista epäonnistunutta puuhun heittoa, MUTTA...
Itse näen asian niin, että lajissa kuin lajissa on tietyt säännöt tai etiketti, miksi sitä nyt halutaankaan kutsua, jostakin tietystä syystä. Frisbeegolffissa etiketti nyt vain on muodostunut sellaiseksi, että kun ollaan kierroksella tai jollakin tietyllä väylällä niin on kohteliasta odottaa edellisten poistumista väylältä ennen omaa heittoaan. Olen edelle kirjoittaneiden kanssa samaa mieltä siitä, että pitkillä väylillä avauksen voi kyllä heittää vaikka edellinen porukka vielä väylällä olisikin jos/kun tietää, että oma kiekko jää riittävän etäälle edellisestä porukasta. Itse pyrin näilä väylillä aina jotenkin seuraaville viestittämään, että voivat jo heittää jos tilanne on sellainnen. Tällöin sitä myös osaa vähän seurata talaa tulevien heittoja.
Ja kyllä, se, että sä jäät sinne keskelle väylää treenailemaan putteja, kun seuraava porukka on odottamasssa vuoroon, nimenomaan haittaa. Tuosta sun kirjoituksesta suorastaan huokuu toi
''menkää vittuun täält, meikä omistaa tän radan'' -asenne jota jälkimmäisessä viestissäsi kerrot muilla olevan. Se, että jäät keskelle kierrosta neppailemaan putteja, kertoo nimenomaan sun itsekkyydestä ja siitä, että SINÄ et ota huomioon toisia omalla toimiannallasi. Juuri tämä: "
Kai mä nyt saan ite päättää, otanko tollasen ''riskin''." EI, et saa!
Tilanne ei ole millään muotoa yhtä kuolettava kuin ampumaradalla, mutta et sä voi sielläkään sanoa, että kai mä nyt saan itse päättää ottanko sen riskin mennä katsomaan taulua vaikka toiset vielä ampuukin.
Pointti on siinä, että sä häiritset niiden tekemistä ja harrastamista, jotka ovat siinä määrin fiksuja että ottavat huomioon SINUT ja ne säänöt ja etiketit joita tuolla fribaradalla toivotaan noudatettavan. Et tunnu käsittävän, että siinä epätodennäköisessä tilanteessa, että joku tosiaan heittää sua pikkumetsän yli 250m naamaan, se kenestä tuntuu pahalta ja kenen "vika" tuo on, on itseasiassa se heittäjä. Et sinä. Todennäköisesti heittäjästä tuntuisi pahalta kun on tahattomasta aiheuttanut sulla jonkun vamman/haavan tai vähintäänkin kipua. Olkoonkin, että sä itsekkäästi ehkä tällaisen tilanteeseen haluaisitkin nähdä.