Frisbeegolf

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja plank
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Seinäjoen seudulla heitteleville tiedoksi, että Ilmajoelta Palonkylän pururadalta löytyy 9 väyläinen rata. En itse heitellyt, mutta huomasin kun kävin siellä lenkillä. Rata on aika puustoinen, mäntymetsään tehty. Näytti olevan runsaasti puita joka väylällä. Hyvänä puolena matala aluskasvillisuus (ei kiekot huku herkästi) ja tuolla on tuskin isompia ruuhkia.
 
Kaks kertaa käyny kokeilemassa, hauska laji. Välillä menee heitot päin peetä, mutta kai sitä oppii, kun vaan heittelee. Laajavuoressa pitkällä radalla joutuu ihan kuntoilemaan, kun korkeuseroja on paljon :)
 
Frisbeegolf on kyllä mukava kesäharrastus. Olisi varmasti vielä mukavampaa, jos oikeasti osaisi heittää pidemmälle ja sinne, minne tähtää xD Hauskaa se siltikin on - voi vaan seuralaisilla mennä hermot :P
 
Käytiin tänään uudestaan, kyllä irtosi jo pari hyvääkin heittoa vaikka käsi oli eilisestä vähän jumissa. Järkky ukkonen ja kaatosade keskeytti pelaamisen, mutta torstaina uusiks :)
 
Kaks kertaa käyny kokeilemassa, hauska laji. Välillä menee heitot päin peetä, mutta kai sitä oppii, kun vaan heittelee. Laajavuoressa pitkällä radalla joutuu ihan kuntoilemaan, kun korkeuseroja on paljon :)

Itsehän kävin kanssa kokkeilemassa viime viikolla siinä laajavuoressa heittelyä ekaa kertaa. Amatööriradalla lähettii liikenteeseen. Hihatomalla paidalla ja shortseissa. Eka heitto meni suoraan ampiaispessään... siinä koko pesä sitten minun kimppuun ja pari tökkäystä kumpaakin kätteen. Hyvin lähti liikenteeseen. :D No loppu korit menikin vähän paremmissa merkeissä.
 
Itsehän kävin kanssa kokkeilemassa viime viikolla siinä laajavuoressa heittelyä ekaa kertaa. Amatööriradalla lähettii liikenteeseen. Hihatomalla paidalla ja shortseissa. Eka heitto meni suoraan ampiaispessään... siinä koko pesä sitten minun kimppuun ja pari tökkäystä kumpaakin kätteen. Hyvin lähti liikenteeseen. :D No loppu korit menikin vähän paremmissa merkeissä.

Joo, siellä on myös muistaakseni 17-väylän takaosassa (korin takavasemmalla tiistä päin katsottuna) paljon maa-ampiaispesiä, pelikaveri vaan tiesi varoittaa, kun on käynyt enemmänkin siellä. Pikkutyttönä joskus astunut maa-ampiaispesään sienimettällä ja yli kymmenen pistoa sain, eipä huvita kokeilla uusiks, auts!
 
Hienosti, hävitin tänään ekan kiekon laajavuoren ryteikköön väylän 16 oikean puolen metikköön :( Piti muutenki olla välipäivä, mutta tulipa lähdettyä, kun saatiin lapset hoitoon. Käsi aivan poikki kolmen päivän putken jälkeen... Ei ois pitäny lähtee.
 
Hienosti, hävitin tänään ekan kiekon laajavuoren ryteikköön väylän 16 oikean puolen metikköön :( Piti muutenki olla välipäivä, mutta tulipa lähdettyä, kun saatiin lapset hoitoon. Käsi aivan poikki kolmen päivän putken jälkeen... Ei ois pitäny lähtee.

Tästäpä tulikin mieleen, että palautuuko hukatut kiekot vielä nykyään hyvin omistajilleen? Ite olen kaksi kertaa kiekon hukannut ja molemmilla kerroilla on soitto tullut. Toisella kerralla annoin kiekon löytypalkkioks, kun välimatkaa oli noin 300km :D Toki molemmista kerroista on muutama vuosi aikaa ja laji on kasvanut, mikä on saanut myös idiootteja lajin pariin...
 
Tästäpä tulikin mieleen, että palautuuko hukatut kiekot vielä nykyään hyvin omistajilleen? Ite olen kaksi kertaa kiekon hukannut ja molemmilla kerroilla on soitto tullut. Toisella kerralla annoin kiekon löytypalkkioks, kun välimatkaa oli noin 300km :D Toki molemmista kerroista on muutama vuosi aikaa ja laji on kasvanut, mikä on saanut myös idiootteja lajin pariin...
Itsellä kadonnut monta kiekkoa eikä yksikään ole tullut takas vaikka kiekoissa on nimi ja puhelinnumero.
 
Itselle tuli soitto lauantaina että joku oli löytäny mun valkyrien Seinäjoen törnävän radalta ja oon hukannu sen sinne vuosi sitten. Hauskaa tilanteesta tekee se, että sielä saa aika helvetin vinoon heittää että saa kiekon niin hukkaan että löytyy vasta vuoden päästä :D Annoin kyseisen herran pitää kiekon itsellään.
 
Tästäpä tulikin mieleen, että palautuuko hukatut kiekot vielä nykyään hyvin omistajilleen?

Tuo vaihtelee aika paljon paikkakunnittain ja siitä, millaista porukkaa radalla käy eniten. Näin kesällä radalla on paljon jonneja ja kaljaporukkaa, joita kiinnostaa enemmän ilmainen kiekko kuin hyvä pelietiketti. Talvella ja keväällä radalla käy käytännössä pelkästään aktiiveja, jotka tietävät miten mukava on saada takaisin kadonnut luottolätty.
 
Itselle tuli soitto lauantaina että joku oli löytäny mun valkyrien Seinäjoen törnävän radalta ja oon hukannu sen sinne vuosi sitten. Hauskaa tilanteesta tekee se, että sielä saa aika helvetin vinoon heittää että saa kiekon niin hukkaan että löytyy vasta vuoden päästä :D Annoin kyseisen herran pitää kiekon itsellään.

Joku löytäjä heittäny vuoden ja hukkas nyt itse?

Yhden kiekon oon löytäny ite ja palautin radalla olevaan palautuslaatikkoon. En tiedä miten jatkavat matkaa sieltä.
 
Miten joku jaksaa stressata noista lätyistä... Ne ei ole kalliita ja niitä hukkuu suhteellisen harvoin. Roudata nyt 300 km jotain muutaman euron lättyä, huhuh. Vielä kun ottaa huomioon sen että jengillä on noita mukana kentällä joku 50-100 cm torni (ja silti heitetään yhtä huonosti kuin tällainen rookie).

Se mikä tässä lajissa vähän häiritsee on, että niille kymmenille kiekoille on omat salkut ja kaikki vimosen päälle ja heittopaikalla venytellään ja tehdään jotain ihme maneereja ja ollaan niin olevinaan pro, mutta pelataan silti yhtä huonosti kuin perus aloittelija. Tähän ja muuhun lönnimiseen kulutetaan niin paljon aikaa, että väylille kertyy helposti vähintään 3 porukan jonoja.
Niin ja aikaa kulutetaan siihenkin, ettei avata ennen kuin aikasempi ryhmä on lönninyt väylältä pois, vaikka matkaa koriin on neljä kertaa niin paljon kuin lätty lentää parhaalla heitolla.

Eli elvistely ja hidastelu vituttaa frisbeegolffissa.
 
Kyllä mua ainaki harmittaa kiekon häviäminen, vasta-alkajana kun ei mitään massiivista kiekkokokoelmaa löydy. Sen vähän mitä ollaan käyty heittelee, niin hitaampina ollaan päästetty nopeammat edelle, jos ovat saaneet meidät kiinni... Ihan mukavaa porukkaa on tullut vastaan tähän mennessä ja edistyneempiä seuratessa voi napsia hyvät vinkit talteen.
 
Itselläni tänä kesänä hukkunut kolme kiekkoa ja kaikki on tullut takaisin. Sattunut aina olemaan rehti löytäjä kun ilmoittaa :)
 
Niin ja aikaa kulutetaan siihenkin, ettei avata ennen kuin aikasempi ryhmä on lönninyt väylältä pois, vaikka matkaa koriin on neljä kertaa niin paljon kuin lätty lentää parhaalla heitolla.

Tämä nyt kuuluu ihan frisbeegolfin perusetikettiin, ettei avata jos edellä menevällä porukalla on väylä kesken. Toki jos väylällä on pituutta 250 metriä, voi harkintaa käyttää. Tänäkin kesänä on monta kertaa pitänyt ärähtää niskaanheittelijöille. Yleensä perusteluna on, että ei se kiekko lennä sinne asti. Ei välttämättä lennä, mutta eipä se ole mukava keskittyä esimerkiksi puttaamaan kun kiekkoja ropisee 20 metrin päähän selän taakse.

Kesällä radoilla on ruuhkaa, ja odottelemaan joutuu väkisinkin. Bägejä nyt löytyy ihan alottelijoiltakin, ei se ole mitään elvistelyä kantaa kiekkoja niille varta vasten suunnitelluissa laukuissa. Verryttely ennen kierrosta taas on ihan fiksua, jotta saadaan paikat lämpimiksi ja vältytään loukkaantumisilta.
 
Tämä nyt kuuluu ihan frisbeegolfin perusetikettiin, ettei avata jos edellä menevällä porukalla on väylä kesken. Toki jos väylällä on pituutta 250 metriä, voi harkintaa käyttää. Tänäkin kesänä on monta kertaa pitänyt ärähtää niskaanheittelijöille. Yleensä perusteluna on, että ei se kiekko lennä sinne asti. Ei välttämättä lennä, mutta eipä se ole mukava keskittyä esimerkiksi puttaamaan kun kiekkoja ropisee 20 metrin päähän selän taakse.

Tämä boldattu kohta suurinpiirtein oli se pointti. Toiset ovat puttaamassa parin sadan metrin päässä ja jengi venaa vaikka oma heitto ei lennä onnistuessaankaan edes väylän puoleen väliin.

Kesällä radoilla on ruuhkaa, ja odottelemaan joutuu väkisinkin. Bägejä nyt löytyy ihan alottelijoiltakin, ei se ole mitään elvistelyä kantaa kiekkoja niille varta vasten suunnitelluissa laukuissa. Verryttely ennen kierrosta taas on ihan fiksua, jotta saadaan paikat lämpimiksi ja vältytään loukkaantumisilta.[/QUOTE]
Sehän just onkin huvittavaa. Ostetaan bägi ja 30-40 kiekkoa vaikka heiton perusteella ole väliä vaikka heittäis kertakäyttölautasta.
 
Mitenkäs se sun elämää häiritsee jos jollakin on hieman isompi valikoima kiekkoja bägissään? Ylempänä vielä ihmettelit kun jotkut jopa lämmittelee lihaksiaan ennen heittämistä eli toisin sanoen ehkäisee vammoja? Sulla on kyllä pienet ja hieman omituiset murheet.
 
Back
Ylös Bottom