Fredrik " Freddi " Smulterille penkkipunneruksen MM-kultaa ME-nostolla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pyssy
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kyllä Freddi on tehnyt huimaa jälkeä penkin osalta ja Hautala tekee saman voimanostossa. Freddi punnertanee raakana kohta kanssa saman kuin Murtomäki.

Eli nyt ollaan siinä tilanteessa suomessa, että niin sanotun ammattilaisliiton ja amatööriliiton ennätykset ovat samoja.<br/>

Niin paitsi että murtomäki on ottanut 20 kiloa enemmän. Toki smulter on kevyempi ja näin joten pidän kyllä kyseistä herraa kovempana penkkaajana. Joskin murtomäki on tehnyt kovaa jälkeä kolmessa lajissa ;)

Hohoh IPF:n ja ammattiliittojen nostoja ei oikeen voi vertailla. Ammattiliitoissa saa olla trukki nostamassa, eikä tarvi pysäyttää rinnalle loppuojennuksesta puhumattakaan. IPF:ssä taasen ykskankanen paita ja merkki rinnalla jne.
+ IPF:ssä dopingtestaus (suomalaisten kohdalla suunnilleen niin tiukka, kuin voi olla) ja ns. ammattilaisliitoissa ei dopingtestausta. Noista se ero tuloksissa tulee, varusteet ja douppi. Ja vastuuvapauslausekkeena pitää lisätä, että toki on mahdollista, että IPF nostaja douppaa ja että ammattilaisliitossa nostava ei douppaa ja että ammattilaisnostajakin nostaa IPF paidalla. Tuo kokonaisuus sotkee tätä penkkitulosasiaa tiätysti taviksille aika paljon. Mulle ei ja mun silmissä Freddin nosto, ennätys ja MM-kulta ovat huikeita saavutuksia. Mitä olen Freddin reenejä ja nostoja seurannut, niin hän on jo aika monta vuotta reenannut kovaa ja fiksusti, pikkuhiljaa kehittynyt ja nostaa t-paidallakin kovia rautoja. Noissa kisoissa, virallisimmassa, suurimmassa ja dopingtestatuimmassa liitossa (=kovin taso ja ankarin kilpailu) ja noilla säännöillä (eli turha kitistä varusteista, samat säännöt ovat niidenkin suhteen kaikille) ukko nostaa maailmanennätyksen ja kultaa, niin onhan toi mahtava suoritus. :thumbs:

+ IPF:ssä dopingtestaus (suomalaisten kohdalla suunnilleen niin tiukka, kuin voi olla) ja ns. ammattilaisliitoissa ei dopingtestausta. Noista se ero tuloksissa tulee, varusteet ja douppi. Ja vastuuvapauslausekkeena pitää lisätä, että toki on mahdollista, että IPF nostaja douppaa ja että ammattilaisliitossa nostava ei douppaa ja että ammattilaisnostajakin nostaa IPF paidalla. Tuo kokonaisuus sotkee tätä penkkitulosasiaa tiätysti taviksille aika paljon. Mulle ei ja mun silmissä Freddin nosto, ennätys ja MM-kulta ovat huikeita saavutuksia. Mitä olen Freddin reenejä ja nostoja seurannut, niin hän on jo aika monta vuotta reenannut kovaa ja fiksusti, pikkuhiljaa kehittynyt ja nostaa t-paidallakin kovia rautoja. Noissa kisoissa, virallisimmassa, suurimmassa ja dopingtestatuimmassa liitossa (=kovin taso ja ankarin kilpailu) ja noilla säännöillä (eli turha kitistä varusteista, samat säännöt ovat niidenkin suhteen kaikille) ukko nostaa maailmanennätyksen ja kultaa, niin onhan toi mahtava suoritus. :thumbs:

En jaksanu ees mainita asiaa, kun se on niin päivänselvää kaikille.

Itse en tykkää paidasta mutta kun ei ole RAW-MM testatussa liittossa olisin tyhmä jos en lähtisi voittamaan paitakisat kun on mahdollisuudet siihen.
Eli ymmärän paitahaukkuminen koska niillä on sama tuplamoraali kuten minulla on. :)

Kiitoksia niille jotka ovat onnitteleet minua!

Tuossa on mielestäni oma hauskuutensa ettet edes tykkää paidasta, mutta nostat maailmaennätyksellä MM-kultaa. :)
Tämä on siis hyvässä mielessä huvittavaa.

Se on juuri näin että tyhmäähän sitä olisi jättää MM-kulta ja historiallinen maailmanennätys tekemättä kun sen pystyy tekemään. :worship:

En nyt tiedä että onko tämä tosissaan kirjoitettu vai ei, mutta eihän tuossa missään sanota että 200kg olis kovin raakanosto...

Toi 200kg ykkösnosto olin ottanut kovien sarjojen päälle... uskon et olis paljo kovempiki ollut. Ja kyllä mää ipf paidallakin pukkasin 320kg ja niin vuotta ennen tuota 365,5 ennätysnostoa (pro paidalla)... ettei nuo ipf paidat mitään sen surkeempia ole, kovia paitoja nekin.

En jaksanu ees mainita asiaa, kun se on niin päivänselvää kaikille.

Kaikille ei ole kuitenkaan ollenkaan selvää että se myös käytännössä tarkoittaa jotain, vaan he kuvittelevat että peiteaineilla pääsee pitkälle ja eihän ne uudet high tech lääkkeet testeissä muutenkaan näy. Lajissa josta ei ole kukaan ikinä kuullutkaan ja josta ei saa yhtä ainutta penniä rahaa. :D Lisäksi kaikki ihmiset eivät ole perusluonteeltaan huijareita, eivätkä halua huijata. Tuokin tuntuu olevan aika monelle vaikea tajuta. Yleensähän pahimmat huutelijat on entisiä testien alla kisailleita roinaajia, jotka hakevat hyväksyntää tekemisilleen yrittämällä vetää muut samalle tasolle kanssaan, tai sitten heikkoja roinaajia jotka eivät suostu uskomaan että kukaan voisi olla puhtaana parempi.

Onko Freddiltä kyselty kapakassa humalaisten toimesta penkkitulosta? Olisi hauska nähdä kysyjän ilme, kun vastaus on 400kg :D

Kyllähän se niin on ,että testit on parantunu huikeesti reilussa 10 vuodessa. Kyllä maajoukkue nostajan on aika mahdoton käyttää mitään ettei jossain vaiheessa käry kävis. Turha verrata 15v-20v testauksen aikaa tähän päivään ero on kun yöllä ja päivällä.

Maailman kovin penkkipunnertaja kaikki liitot huomioon ottaen! Ei lisättävää.

Olen kerran tuon raudan ottanut lankulle yksikankaisella ja herranjumala se painoi ranteissa pitkään!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo ja Freddi on ollut testattu nostaja aina (varmaan 10v?), ei vain tätä kevättä, joten sekin kannattaa muistaa.

liikkuuko toi tanko vertikaalisuunnassa ollenkaan noissa videoissa :D jos välineillä nostetaan niin mun mielestä nosturi on paljon kätevämpi

itse nostan melkein itseni sohvalta joten on varaa aukoa

Minua on testattu 2001-2014 välillä yhteensä 26 kertaa josta 3kpl 2014. Tammikuu,huhtikuu ja sitten kisapäivä 24.5.

Jos joku odottaa minulta kommentin tästä liittojutuista ja kuka on kovempi ja miksi jne jne niin. en tulee sanomaan sen enempää kuin se että kilpailen IPFssä testien takia. Ja se että tehköön jokainen nostaja itte päätöksensä missä ja millä ehdoilla he kisaavat. Minulle riittää että olen IPFn kovin, en lähde kisailemaan PRO-nostajien kanssa.

Täytyy vielä mainita, että tuon raudan kovuus vaan korostuu, kun alkaa miettimään moniko tässä maassa vetää maasta tai edes kyykkää tuon... Ja nyt puhutaan penkkipunnerruksesta! Grattis Freddi!

freddiltä olisi ihan mielenkiintoista kuulla vähän miten treenit menivät kohti tuota kisaa ja varsinkin se, miten ne tuosta jatkuvat?
SM-kisoista MM-kisoihin en sairastannut kertakaan flunsaan mikä on mulle kova juttu. 4 kertaa viikkossa tein penkkiä ja vammatta paitsi se että kyynärvarsiin tuli ylirasitusta 2-3 viikkoa ennen kisaa.
Eka paitareeni maaliskuun loppussa tein 395 suht siisti nosto, mutta sen jälkeen 3kpl huonoja reenejä kun ei vaan toiminnut. Mutta raakakunto pysyi koko reenijakson aikana hyvänä ja tein 277,5 suht puhtaasti ja tosi kevyesti. Kisoissa sitten yhtäkkiä paitakin toimi ja tulos oli 400kg.

Nyt teen 6 viikkoa vain 2 kertaa viikkossa ja sen jälkeen uudestaan 4 kertaa. Tavoite on SE SM-kisoissa eli 268,5 tai enemmän ja sitten jouluaikoina n.280 rawkisapenkki. Sitten kevät ja paitareenit.

SM-kisoista MM-kisoihin en sairastannut kertakaan flunsaan mikä on mulle kova juttu. 4 kertaa viikkossa tein penkkiä ja vammatta paitsi se että kyynärvarsiin tuli ylirasitusta 2-3 viikkoa ennen kisaa.
Eka paitareeni maaliskuun loppussa tein 395 suht siisti nosto, mutta sen jälkeen 3kpl huonoja reenejä kun ei vaan toiminnut. Mutta raakakunto pysyi koko reenijakson aikana hyvänä ja tein 277,5 suht puhtaasti ja tosi kevyesti. Kisoissa sitten yhtäkkiä paitakin toimi ja tulos oli 400kg.

Nyt teen 6 viikkoa vain 2 kertaa viikkossa ja sen jälkeen uudestaan 4 kertaa. Tavoite on SE SM-kisoissa eli 268,5 tai enemmän ja sitten jouluaikoina n.280 rawkisapenkki. Sitten kevät ja paitareenit.

Panostatko nyt täysiä punnerrukseen, että tuleeko alakropalle mitään tyyliin ylläpitävää treeniä?

Teen joka reenissä vatsalle,selälle,lonkalle ja jaloille liikkeitä mutta se on enemmän huoltavia ja ns "normi salitalaajan bodausta"

Kaikille ei ole kuitenkaan ollenkaan selvää että se myös käytännössä tarkoittaa jotain, vaan he kuvittelevat että peiteaineilla pääsee pitkälle ja eihän ne uudet high tech lääkkeet testeissä muutenkaan näy. Lajissa josta ei ole kukaan ikinä kuullutkaan ja josta ei saa yhtä ainutta penniä rahaa. :D Lisäksi kaikki ihmiset eivät ole perusluonteeltaan huijareita, eivätkä halua huijata. Tuokin tuntuu olevan aika monelle vaikea tajuta. Yleensähän pahimmat huutelijat on entisiä testien alla kisailleita roinaajia, jotka hakevat hyväksyntää tekemisilleen yrittämällä vetää muut samalle tasolle kanssaan, tai sitten heikkoja roinaajia jotka eivät suostu uskomaan että kukaan voisi olla puhtaana parempi.

Taitaa pahimmat huutelijat olla ne, jotka tietävät kaikesta kaiken ja eivät koskaan ole kisalavalla liitosta riippumatta... Ja harvoin ns.ammattinostaja on täällä liitoista riehumassa :) En vaan jaksa ymmärtää miten se on itseltä pois jos joku nostaa muualla, koska kuten edellä sanotaan, laji jossa ei saa penniäkään ja kaikilla on valinnan vapaus...

Mites se penkki treenataan 4x viikossa? Joka treeni kova? Ykkösiä vai sarjaa? Vai onko pari treeniä pienillä painoilla jumppaamista?

Entä tuleeko tuohon vielä apuliikkeitä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom