Frank Millerin Sin Citystä elokuva

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pahis_
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
itse olen sen ekan Sin city sarjakuvan lukenut (kai se oli eka?) eli kuitenkin se missä se marv etsii sitä goldien tappajaa, niin tämä tarina oli lähes yks yhteen sarjakuvassa ja leffassa, monet kohtauksetkin oli melkein ku olis suoraan skannattu sarjakuvasta... hyvä leffa :)

juu täydet :5: täältäkin. Aivan kertakaikkisen mahtava pätkä. Kyllä tossa ykköseksi nousi Mickey Rourken Marv. Marv oli niin kertakaikkisen sympaattinen että eihän siitä voinut olla pitämättä. Diggasin todella paljon myös mustavalkoisuudesta. olen aikoinaan lukenut sarjikset ja oli kyllä hämmentävän hyvin siirretty Millerin luoma maailma suoraan valkokankaalle.

Täydet pinnat Sin Citylle täältäkin. :worship:

Imdb:stä löytyy hyvin nippelitietoa:

Elokuvassa ei ole varsinaista screenwriteria vaan Rodriguez ja Miller tekivät leffan tarkoituksella sarjakuva kourassa jotta leffa olisi täsmälleen samanlainen kuin sarjakuva. Raina kuvattiin kokonaan digikameralla vihreätä taustaa vasten sitä mukaa kun näyttelijöitä pestattiin ja esim. Mickey Rourke ja Elijah Wood eivät tavanneet toisiaan koskaan.

Leffan ensimmäisessä ja viimeisessä kohtauksessa esiintyvä mies on kuulemma nimeltään "The Salesman" 3-sivuisesta sarjakuvanovellista "The Client is Always Right". Viimeinen kohtaus keksittiin leffa tehtäessä jotta tarinasta saatiin "jatkumo".

Kävin eilen katsomassa tuon Sin Cityn ja pakko myöntää, että aivan helvetin hyvä leffa. Varmasti yksi parhaista elokuvista mitä olen nähnyt. Millerin sarjakuvat on tuotu upeasti ruudulle. Marv ja Hartigan eivät olleet tietenkään saman kokoisia karpaaseja kuin sarjakuvissa :) mutta rooliusuoritukset olivat elämää suurempia joten kai se sitten tasoittanee asiat. Kaikkien jotka elokuvista jotakin tajuavat on syytä nähdä tämä elokuva. Waretettuna elokuva ei olisi tuntunut samanlaiselta kuin teatterissa, ei ollenkaan.

:5:

En suoraan sanottuna ymmärrä tätä hypetystä. Miller ja Rodriguez filmaavat tylsän ja samaa kaavaa toistavan mustavalkoisen elokuvan jossa on vähän värejä tehosteina, ja yhtäkkiä kaikki kuvittelevat, että elokuva on jotain todella ainutlaatuista. Ensimmäinen puolituntinen oli ihan tyylikästä menoa, mutta sitten koko elokuva olikin jo nähty. 3 tähteä korkeintaan.

Arnie sanoi:
En suoraan sanottuna ymmärrä tätä hypetystä. Miller ja Rodriguez filmaavat tylsän ja samaa kaavaa toistavan mustavalkoisen elokuvan jossa on vähän värejä tehosteina, ja yhtäkkiä kaikki kuvittelevat, että elokuva on jotain todella ainutlaatuista.

Makuasioita nämä ovat, eivät kuvitelmia.

Mun mielestä tämän Sin City on tän vuoden kovin pätkä. Tyylikästä ja viihdyttävää. Tuntui vaan niin helvetin tuoreelta kokemukselta. :5:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuli käytyä katsomassa leffa illalla, annetaan arvosanaksi :4:. Elokuva oli visuaalisesti kaunista katsottavaa, kaikin puolin tyylikäs, aivan kuten sopikin odottaa. Jotain jäi kuitenkin puuttumaan.
Sarjakuva oli todellakin siirretty harvinaisen uskollisesti valkokankaalle. Ongelmana oli, että uskollisuus oli hieman liiallistakin. Kerronta on kovin erilaista sarjakuvan ja elokuvan keinoin, eikä elokuvan pitäisi tyytyä vain näyttämään albumeista irroitettuja kuvia peräjälkeen, vaan kulkea niiden välinen matkakin. Liikkuvan kuvan pitäisi kyetä antamaan pysähtynyttä enemmän.
Väkivalta ei ollut elokuvassa tyylikästä, se oli ylitsepursuavaa. Millerin tarinat ovat äärimmäisen väkivaltaisia, mutta albumien kuvissa paljon jätetään mielikuvituksen varaan. Elokuvasta jäi aavistuksen splattermäinen olo. Näkemääni voisi verrata hieman kauhuelokuvista tuttuun ilmiöön, pelottavampaa on se mitä ei näytetä.
Jessica Alba oli todellakin pettymys, joskaan se ei ollut hänen vikansa. Nancya :haart: ei kukaan vain yksinkertaisesti voi esittää uskottavasti.

steven_seagal sanoi:
Niin näyttäs olevan ainaki finnkinon mukaan. Nyt-viikkoliitteessä oli K-18. Kämmärit! :jahas:

Se olikin alussa K-18. Ennakkotiedoista poiketen ikäraja laskettiin kuitenkin viiteentoista.

Munkin mielestäni leffa oli visuaalisesti hyvin näyttävä. Myös väkivaltaa ja mäiskettä oli riittävästi. Hyvin oli sarjakuva onnistuttu siirtämään valkokankaalle. Mikäli arvostelisin leffaa näillä perusteilla, antaisin sille viis tähteä.

Mutta kysymys kuuluu: Riittävätkö nuo edellämainitut asiat tekemään elokuvasta hyvän kokonaisuuden? IMO eivät riitä. Täytyy toki muistaa että ei tuontyyppisessä elokuvassa tietenkään pyritä mitenkään dramaattisesti ja juonellisesti huikeaan lopputulokseen, mutta silti en voi olla ajattelematta että tarina, juoni ja dramatiikka olivat tuossa elokuvassa ilmeisesti jossakin sellissä virumassa.

Mä en varmaankaan kuulu tuon leffan kohderyhmään kun arvostan enemmän sellaista vähäeleistä draamaa jossa tarina on pääasia eivätkä niinkään visuaaliset tehosteet ja armoton rytinä.

Eilen kävin tyypittämässä ja arvosanaksi kyllä lankeaa täydet :5:

Visuaalisuus, musiikit ja tunnelma aivan huipussaan. Asenne niin kohdallaan kun voi vaan olla. Itse tykkään yli kaiken päähenkilöiden mietinnöistä kaiken paukkeen ja toiminnan keskellä sekä mahtavista vastaheitoista "That the best you can do, you pansies".

Omasta mielestäni vangitsi äärimmäisen hyvin sarjakuvan hengen. Must hankinta kun ilmestyy DVD:nä :thumbs:

Nyt leffan katsoneena täytyy kyllä liittyä monien muiden täydet :5: antaneiden joukkoon. Kerrassaan loistava elokuva, joka menee rytinällä ainakin omaan TOP-3 parhaat elokuvat koskaan listaani.

Ajattelin vielä lukaista sarjikset ennen kuin katson elokuvan. Olen ne kyllä kaikki lukenut aiemminkin, mutta siitä on aikaa. Kirjastossa ovat varmaan menossa koko ajan, joten minä imutin netistä sarjakuvat ja luen ne koneella. Eihän tuo ole lähellekään sama kuin paperilta, mutta saa verestettyä muistia ennen elokuvan katsomista.

Minä annan :4: .

Väkivalta oli välillä aika ilkeää.
Etenkin se kun siltä Marvin ehdonalaisvalvojalta oli syöty se käsi.

Muutamassa kohdassa oli toisaalta kyllä ihan voittajafiilikset sen takia kun "pahikset saivat ansionsa mukaan".

Leffan tunnelma oli kyllä erittäin sarjakuvamainen ja pariin kertaan on tullut jo ajateltua, että olikos siellä välissä niitä piirrettyjä strippejä. Ei vain tainnut olla.

Arnie sanoi:
En suoraan sanottuna ymmärrä tätä hypetystä. Miller ja Rodriguez filmaavat tylsän ja samaa kaavaa toistavan mustavalkoisen elokuvan jossa on vähän värejä tehosteina, ja yhtäkkiä kaikki kuvittelevat, että elokuva on jotain todella ainutlaatuista. Ensimmäinen puolituntinen oli ihan tyylikästä menoa, mutta sitten koko elokuva olikin jo nähty. 3 tähteä korkeintaan.

Sama. Ei sarjiksista oikein riittänyt aineksia niihin yksittäisiin tarinoihin juonen puolesta ja sitten useamman tällaisen irrallisen juonettoman kohtauskokoelman liimaus keinotekoisesti toisiinsa ei toiminut meikäläisellä sitäkään vähää.

Kun ne sarjiksen kuvat nyt oli pakko rakentaa lähes 1:1 elokuvaan, niin olisi voinut samalla tehdä ne puuttuvat 300 kuvaa niiden sarjiksen ruutujen väleihin - elokuvaan kun sopii tavaraa hieman akuankkaa enemmän. Ja samalla olisi voinut keskittyä vain yhden stoorin kertomiseen. Kerronnan sujuvuus oli myös täysin hukassa, juoni soljui eteenpäin juuri niin töksähtelevästi kuin Tex Willerin ruutuja tiiraillessa.

Jo 3:as hyvä elokuva putkeen! (WoW ja Batman) :thumbs: Mustavalkoisuus oli todella hienoa ja juuri ne punaiset huulet jne korostivat vielä sitä. Ei tämä olisi mitenkään niin hieno ollut, jos olisi ollut kokonaan värillisenä. Itse leffaan mentäessä minulla ei ollut näistä henkilöistä mitään tietoa, kun en hirveä sarjakuvafriikki ole ikinä ollut, mutta jälkeenpäin ajateltuna olisi ollut varmasti hyvä jos näistä henkilöistä olisi jonkin verran tiennyt. Marv oli "yksinoikeutetusti" leffan parasta antia, ja siitä voisikin melkein tehdä ihan oman leffan. ;) Jonkin verran häiritsi se, että tarina loppui ikäänkuin tiiliseinään, ja heti alkoi uusi tarina ennen kuin vanhasta oli ehtinyt "toipua", mutta nopeasti siihen pääsi taas mukaan. Jessica Alba oli aivan uskomattoman kaunis elokuvassa muotoinen, huulineen jne..siihen ei oikeastaan lisättävää.. :haart: . Oikeastaan miinuksia on hankala tästä löytää, musiikki sopi hyvin elokuvaan. Tämä pitää selkeästi nähdä vielä toiseen kertaan niin pystyy analysoimaan vielä paremmin, mutta annetaan tälle se :5: tähteä. Sen se ansaitsee!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom