Frank Millerin Sin Citystä elokuva

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pahis_
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Paljonkohan tälle olisi ikärajaksi tullut jos veri olisi ollut punaista joka kohtauksessa.. hyvä konsti sinällänsä saada ikärajaa alemmaksi.

Tämäkin leffa pitää katsoa vielä pariin kertaan, ennenkuin osaan yhdistaa nämä "tarinat" toisiinsa kokonaan. Palapelit ei ollu mun laji lapsena.

neutraali sanoi:
paska leffa, en tykännyt yhtään. kokoajan toivoin että loppuis jo. :1: :zzzz: :down:

Hyvät perustelut :jahas: , mutta ymmärrän kyllä hyvin jos ei tykkää niin ei tykkää..olisi kuitenkin mukava kuulla mitä olisit muuttanut jne.

Itse taas tykkäsin lähes kaikesta elokuvassa. Mustavalko homma toimi hyvin, näyttelijät olivat helmiä, ohjaus helmi ja elokuvan kestokin aika sopiva(ainahan hyvissä leffoissa haluisi että se vielä vähän aikaa kestäisi). Ainut miinus oli että olisin toivonut vähän parempaa tarinoiden yhdistymistä niinkun PulpFictionissa.
Kun menin teatteriin lippuja hakemaan olin siinä uskossa, että elokuva on k-18. Kuitenkin tiskillä kun vilkasin huomasin leiman k-15. Tunnelma tipahti välittömästi hieman, mutta jumalauta kun elokuva lähti rullaamaan niin ihmettelin kyllä miten se on saanut sen k-15 leiman :o , eli en välttämättä ihan perheen pienimmille suosittelisi.

Oliko elokuva muuten ns. leikattu versio..?

Mistähköhän muuten voisi ostaa noita Millerin sarjakuvia ja mitäs kaikkea se on piirrellytkään..?

Tykkäsin :4: .

Melko tarantinomainen, mutta ihmekös tuo kun mies oli "special quest directorina". Visuaalisesti näyttävä, juonellisesti erikoinen ja kiinnostava (ei päässyt pitkästymään elokuvan aikana). Pieni miinus ehkä siitä, etteivät näyttelijäsuoritukset nyt olleet mitään mullistavia, mutta ihmekös tuo, kun tarina kuitenkin pohjautuu sarjakuviin...

Sarjakuvista olin ennen elokuvaa ehtinyt lukea ensimmäisen, Sin Cityn ja oikeastaan olen ihan tyytyväinen, saattoi hieman verrata elokuvaa sarjakuviin, mutta toisaalta suurin osa elokuvasta tuli kuitenkin ihan yllätyksenä.

skuge sanoi:
Mistähköhän muuten voisi ostaa noita Millerin sarjakuvia ja mitäs kaikkea se on piirrellytkään..?

kannattaa kysyä ihan kirjakaupoista jne. Itse löysin joskus Sin Cityt ihan divarista. Myöskin kirjastoista löytyy, jos joku vi**unaama ei ole varastanut niitä. Tietty noi ihan "oikeat" sarjiskaupat kuten Good Fellows jne. kannattaa myös muistaa, mutta ovat erikoiskauppoja, niin myös hinnat ovat hieman korkeammat :rolleyes:

Miller on tehnyt Sin Cityjen lisäksi mm. Batmaneja, Daredeviliä, Elektraa jne ja yksi mikä pitäisi lukea on "300", eli kertomus kolmesta sadasta spartalaisesta, jotka taistelivat järjetöntä ylivoimaa vastaan Persia-Kreikka maaottelussa.
kts.
http://www.night-flight.com/fmiller/fmiller300.html
Tosta ollaan tekemässä myös leffaa, ohjaajana kait Zach Snyder (Dawn of The Dead remake..)

Emmah sanoi:
Melko tarantinomainen, mutta ihmekös tuo kun mies oli "special quest directorina".
Tää on jotenkin hauskaa kun kaikki jotka on bongannut sen Tarantinon nimen ton leffan yhteydessä on heti ihmettelemässä elokuvan "Tarantinomaisuutta"(no 'fence). Käsittääkseni Tarantino kävi kuitenkin ohjaamassa vain Dwightin ja Jackie Boyn yhteisen ajomatkan, mihin nimitys "special quest director":kin viittaisi? Tiedä sitten tietty onko herra Tarantino ollut muuten kulisseissa vetelemässä nyöreistä elokuvaa tehtäessä.

Negatiivinen sanoi:
Tää on jotenkin hauskaa kun kaikki jotka on bongannut sen Tarantinon nimen ton leffan yhteydessä on heti ihmettelemässä elokuvan "Tarantinomaisuutta"(no 'fence). Käsittääkseni Tarantino kävi kuitenkin ohjaamassa vain Dwightin ja Jackie Boyn yhteisen ajomatkan, mihin nimitys "special quest director":kin viittaisi? Tiedä sitten tietty onko herra Tarantino ollut muuten kulisseissa vetelemässä nyöreistä elokuvaa tehtäessä.

No eikö elokuva mielestäsi ole sitten Tartantinomainen ?

Ja onhan ne muutenkin voinut jaella vinkkejään toisille yms.

Negatiivinen sanoi:
Tää on jotenkin hauskaa kun kaikki jotka on bongannut sen Tarantinon nimen ton leffan yhteydessä on heti ihmettelemässä elokuvan "Tarantinomaisuutta"(no 'fence).
No mielestäni mä oisin voinu väittää tota elokuvaa tarantinomaiseks ilman, että sillä äijällä ois ollu mitään tekemistä ton kanssa. :rolleyes:

skuge sanoi:
No eikö elokuva mielestäsi ole sitten Tarantinomainen ?
Mielestäni ei ollut, mielestäni leffa oli kuitenkin enemmän uskollinen sarjakuvalle kuin Tarantinolle. Meinasin vain että suhteellisen usein alkavat ihmiset löytää tuosta(kin) elokuvasta selkeitä Tarantinon merkkejä sen jälkeen kun kuulevat kaverin nimen leffan yhteydessä, vaikka kyseessä on lähes yksinomaan Rodriguezin (ja Millerin) show.

Vaikka tämä onkin jo vähän turhanpäiväistä väittelyä, niin minä puolestani en löytänyt ollenkaan Tarantinomaisuutta, vaan kyllä leffa oli täysin Robert Rodriguezin oman ohjaustyylin ja Millerin sarjakuvien sulautuma.

En tykännyt. Ehkä en vaan ymmärtäny kaikkia kohtia :D
:2: kuitenki hyvistä näyttelijöistä ja muutamasta hyvästä kohdasta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
skuge sanoi:
Hyvät perustelut :jahas: , mutta ymmärrän kyllä hyvin jos ei tykkää niin ei tykkää..olisi kuitenkin mukava kuulla mitä olisit muuttanut jne.

Itse taas tykkäsin lähes kaikesta elokuvassa. Mustavalko homma toimi hyvin, näyttelijät olivat helmiä, ohjaus helmi ja elokuvan kestokin aika sopiva(ainahan hyvissä leffoissa haluisi että se vielä vähän aikaa kestäisi). Ainut miinus oli että olisin toivonut vähän parempaa tarinoiden yhdistymistä niinkun PulpFictionissa.
Kun menin teatteriin lippuja hakemaan olin siinä uskossa, että elokuva on k-18. Kuitenkin tiskillä kun vilkasin huomasin leiman k-15. Tunnelma tipahti välittömästi hieman, mutta jumalauta kun elokuva lähti rullaamaan niin ihmettelin kyllä miten se on saanut sen k-15 leiman :o , eli en välttämättä ihan perheen pienimmille suosittelisi.

miks mun pitää perustella, paska mikä paska ja sillä selvä, en tykännyt, ei siihen sen kummempaa perustelua tarvi. jos elokuvan aikana tulee fiilis että loppuis jo niin silloin se on mielestäni huono. en vain pitänyt ja thats it. en jaksa mitään esseetä alkaa kuitenkaan kirjoitteleen mistään leffasta, oon koti kriitikko.

skuge sanoi:

Samaa olen miettinyt itsekkin, leffahan oli ensiksi k-18 ja sitten sen ensi-iltaa lykkäiltiin hieman ja vaihtuikin k-15 rajoitukseksi. Myös Kinopalatsin ilmoittama kesto oli minuuttia lyhyempi kuin imdb:n ilmoittama, kysäisin kinopalatsin työntekijältä ja sanoi että riippuu mainoksista tollanen ero, mutta eikö toi sitten ois toisinpäin?

En sillä että tosta ois jotain väkivaltaa puuttunut.

Ko. sarjiksien fanina oli ensifiilis leffan jälkeen "parasta mitä olen miesmuistiin nähnyt". Helvetin hyvä pätkä. Nyt vaan toivomaan, että Kaiken takana on nainen tulee omana leffanaan.

neutraali sanoi:
miks mun pitää perustella, paska mikä paska ja sillä selvä, en tykännyt, ei siihen sen kummempaa perustelua tarvi. jos elokuvan aikana tulee fiilis että loppuis jo niin silloin se on mielestäni huono. en vain pitänyt ja thats it. en jaksa mitään esseetä alkaa kuitenkaan kirjoitteleen mistään leffasta, oon koti kriitikko.

Juuh. On vaan mukavampi lukea kommentteja joissa on perustelut.

Mulla o muutaman kerran käynyt silleen, et jos on ruvennu tsiigaa tavallaan pakon edestä jotain leffaa. No sit leffan katsomisesta ei oo tullut yhtään mitään ku ei oo ollu fiilistä sellasen katsomiseen vaikka se jossai muussa yhteydessä olisi ollut ihan mukiinmenevä leffa.

Esim. tekee mieli kattoa jotain nopeatempoista komediaa, mutta vaihtoehtona on vain pelkkää hidasta draamaa..

Mä en kauheasti pitänyt leffasta. Suurin syy on varmasti se, että en lukisi sarjakuviakaan ekaa sivua pitemmälle, sillä muhun uppoaa enemmän joku Akkari-sektori. Toiseksi mua kaiveli se, että elokuvan "osat" jäivät aika irrallisiksi. Tuntui vähän siltä, että miksi juuri nuo sarjisalbumit oli tehty leffaksi, kun ne ei oikeen liittyneet toisiinsa? En siis tunne Millerin tuotantoa ollenkaan, joten voi tietysti olla ettei kaikkea näytetty leffassa. Tai voi olla etten vaan tajua.

Leffa oli mun mielestä kuitenkin toteutettu tyylikkäästi ja vaikka väkivaltaa oli paljon, niin se oli kuitenkin kuvattu, no, tyylikkäästi. Kaikki kaverit on leffaa kehuneet, itselle ei vaan uponnut...

Tarantinosta sen verran, että mulla tuli kyllä parissa kohdassa mieleen Kill Billit. Katson kyllä "tämäntyyppisiä" (whatever that means...) leffoja harvoin, joten ehkä siksi vaikuttavat vähän samantyyppisiltä.

Mulla tuli Tarantino mieleen siinä osiossa missä oli se aasialainen muija sen miekkansa kanssa. Ja varmaan juuri Kill Billin takia. Muuten leffa oli mun mielestä aika oman laisensa. Enemmän tuli jotku film noir leffat mieleen, kuin Tarantino.

Kaikki tämän jo varmaan tiesivät mutta Tarantinohan ohjasi Jackie boyn ja Dwightin autokeskustelun. Vielä ei ole tietoa tuleeko Tarantono osallistumaan Sin City 2 kuvauksiin..

Brad sanoi:
Mulla tuli Tarantino mieleen siinä osiossa missä oli se aasialainen muija sen miekkansa kanssa. Ja varmaan juuri Kill Billin takia. Muuten leffa oli mun mielestä aika oman laisensa. Enemmän tuli jotku film noir leffat mieleen, kuin Tarantino.

Olen pitkälti samoilla linjoilla, Tarantinon tyyli on hieman erilainen, esim. Sin Cityn musta/harmaa maailma, ankeus ja synkkyys eivät ole QT:n tyyliä. Hänen väripalettinsa on paljon laajempi ja muita eroavaisuuksia miesten tyyliin ovat esim. leikkaukset ja otosten pituudet. Rodriguez suosii melko lyhyitä ottoja, kun Tarantino sen sijaan monesti venyttää otoksia pitkiksi, jolloin kamera seuraa tapahtumia. Hyvä esimerkki tästä on kun Vincent ja Jules poistuvat hissistä elokuvassa Pulp Fiction. Väkivalta tosin yhdistää ohjaajia, ainakin tässä teoksessa. Sin City on enemmän noirahtava, kuin tarantinohtava.

Niin kuin Brad asian sanoikin, QT tulee mieleen vain siitä miekasta.

TomBombadil sanoi:
Niin kuin Brad asian sanoikin, QT tulee mieleen vain siitä miekasta.

Kyllä mieleen tartantino tuli muustakin..väkivaltaisuus yleensäkkin..bruce willis jne.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom