Formula1 - Kausi 2007

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pyranha
  • Aloitettu Aloitettu
Hyvin ryssitty kisa Ferrarilta. McLaren hoitaa kyllä homman mallikkaasti.

Pakko kirjoittaa tää nyt kisan aikana, että ehtisin vielä olla väärässä :D

EDIT: oli kohtuu nolo se Massan ulosajo
 
Hyvin ryssitty kisa Ferrarilta. McLaren hoitaa kyllä homman mallikkaasti.

Pakko kirjoittaa tää nyt kisan aikana, että ehtisin vielä olla väärässä :D

EDIT: oli kohtuu nolo se Massan ulosajo

Niinpä, paljnkohan Kimin autosta on pudotettu koneen kierroksia ?

Massa kyllä vetäs melkoisen pohjanoteerauksen.
 
Kovalainen taas tyri jotain. Huomenna saadaan lukea Briatoren avautumisia.

Kyllä Räikkösen pitäisi vielä nepata Hamilton ennen kisan loppua.
 
No, toivotaan että poikkeus vahvistaa säännön ja tää olis Kimin ainoa 3. sija kaudella, loput voittoja. :)
 
jee mclaren kaksois voittoon!
loistavaa! on se alonso vaan saatanan kova kuski taitais ajaa voittoon vaikka polkupyörällä
 
Kovalainen taas tyri jotain. Huomenna saadaan lukea Briatoren avautumisia.

Eipä Kovalainen tehnyt pahemmin virheitä tälläkertaa, ei tuolla autolla paljoa kovempaa kukaan pääsisi. Räikköseltä loppujen lopuksi hyvä kisa ottaen huomioon kaikki viikonlopun ongelmat. Tilanne voisi olla paljon huonompi jos kone olisi leikannut kiinni. Veikkaan että Räikkösellä taas vauhtia löytyy ensi viikonloppuna kun uusi kone käytössä.
 
En ihan alusta alkaen kisaa nähnyt, millainen oli tuo paljon puhuttu Massan kämmäys?

Tuntui että kummallakin ferrarilla oli kierroksia ruuvattu huolella alemmas.. (tai sitten edes pikkuisen). Lopussa kävi jo mielessä että Mclaren tahallaan hidastuttu Hamiltonia, että Kimi painaisi urku auki ja räjäyttäisi koneensa. Maximum nöyryytys.
 
Räikkösellä kyllä helvetin hieno säkä tallien kanssa. McLaren tyri hommat niin pitkään kuin Räkä siellä oli. Ferrari - pettämättömästä tekniikasta tunnettu talli on ruvennut kämmäilemään heti kun Jäämies astui kuvioihin. Rellulta myös ihan uskomatonta toimintaa. Auto toimi vielä viime kautena loistavasti mutta nyt näyttää siltä, että perus-Cliollakin pääsisi nopeammin maaliin.
 

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Hamiltonilta kunnon toimintaa, taitaa kaverista tulla mestari vielä...

Kiva muuten katsella maxilta, ei tule mainoksia päälle niinkuin "ennen vanhaan"
 
En ihan alusta alkaen kisaa nähnyt, millainen oli tuo paljon puhuttu Massan kämmäys?

Massa jäi lähdössä kolmanneksi Hamiltonin taakse, yritti ohitusta muutaman kierroksen ajan ja kun lopulta pääsi ohi, veti mutkaan aivan liian kovaa ajaen nurmikolle jolloin Hamilton, Kimi ja Heidfeld menivät ohi.
 
Rellulta myös ihan uskomatonta toimintaa. Auto toimi vielä viime kautena loistavasti mutta nyt näyttää siltä, että perus-Cliollakin pääsisi nopeammin maaliin.

Niin auto toimi viime kaudella hyvin, mutta tämä onkin uusi auto ja siis myös eri auto. Renkaatkin on eri. Ei tossa nyt ole mitään ihmeellistä.
 
Massa jäi lähdössä kolmanneksi Hamiltonin taakse, yritti ohitusta muutaman kierroksen ajan ja kun lopulta pääsi ohi, veti mutkaan aivan liian kovaa ajaen nurmikolle jolloin Hamilton, Kimi ja Heidfeld menivät ohi.


Ahaa just just. No toi vaan lisää mun mielikuvaa aavistuksen verran naiivista mutta sympaattisesta aseenkantajasta... nopea mutta ei mikään tähti, tekee yllättäviä virheitä ja rahkeet ei tule riittämään maailmanmestariksi asti. Ei ole vielä itse tajunnut tätä. Ferrarin väki kyllä sen tietää..

Jännä juttu ton Mclaren kanssa. Olisko nyt todella niin tilanne että Macca on saanut tehtyä auton joka on samalla kertaa nopea ja luotettava!? Jos näin on päässyt käymään, niin se olisi ensimmäinen kertaa varmaan vuosikymmeneen *salut*. Time will tell.
 
Turha vielä vetää lopullisia johtopäätöksiä McLarenin nopeudesta. Alonso ja Hamilton pääs alussa kärkeen, massa mokas, Kimi himmaili huonojen säätöjen ja koneen kanssa ja molemmat ferrarit juuttu hitaampien taakse ja varikkotaktiikatkaan ei tainnu olla mitään ihan optimeja.

Onhan se toki selvää, että McLaren on kovassa iskussa, mutta vasta seuraavat kisat kertoo, että onko ferrari vielä edellä, vai ollaanko tasoissa tai jopa McLaren edellä.
 
Niin auto toimi viime kaudella hyvin, mutta tämä onkin uusi auto ja siis myös eri auto. Renkaatkin on eri. Ei tossa nyt ole mitään ihmeellistä.

No on se mun mielestä ihmeelistä, että jos kehitetään uusi auto niin siitä tulee paskempi kuin edellinen. Mä en oikein ymmärrä, miten tämä on mahdollista kun kymmenen insinöörit ja miljoonat eurot ovat sitä yhtä kotteroa väsäämässä.
 
No on se mun mielestä ihmeelistä, että jos kehitetään uusi auto niin siitä tulee paskempi kuin edellinen. Mä en oikein ymmärrä, miten tämä on mahdollista kun kymmenen insinöörit ja miljoonat eurot ovat sitä yhtä kotteroa väsäämässä.

Tuon kaiken voi selittää jo pelkästään uusilla renkailla.

En siis tiedä, mikä on oikea syy. Se voi hyvinkin olla nuo uudet renkaat.

Paha mennä sanomaan, että onko auto paskempi, kuin edeltäjänsä, vai onko muut vaan kehittänyt enemmän. Kierrosaikojakaan ei voi suoraan verrata viime vuoteen, kun renkaat on vaihtunu.

Vaikka rahaa ja muuta on käytössä, niin auto voi aina olla enemmän tai vähemmän susi. McLarenilla on isoin budjetti kaikista talleista ja silti auto on hajoillut viime vuosina kiitettävästi.
 
McLarenilla on isoin budjetti kaikista talleista ja silti auto on hajoillut viime vuosina kiitettävästi.
Siis..
F1-TALLIEN budjetit MM-kaudella 2007 (summat miljoonissa euroissa):

1) Toyota 350

2) McLaren-Mercedes 325

3) Ferrari 300

4) BMW 280

5) Honda 270

6) Renault 240

7) Williams-Toyota 180

8) Red Bull-Renault 150

9) Super Aguri -Honda 120

Toro Rosso -Ferrari 120

11) Spyker-Ferrari 100
 
Hieman tää alkaa kismittämään... McLaren ollut monta vuotta liki täysi susi, nyt kun Alonso siirtyi sinne, niin jopa on hiilikuitukotterolla nopeutta. Tosin ei liene parane heittää kirvestä kaivoon Ferrarin nopeuden kanssa, nyt he vaan joutuivat himmailemaan nopeuttaan ja Massa oli epäonnen soturi.

Renaultin päällikkö Briatore on jo nyt aivan ihmisraunio. Vituttaahan se, jos viime kauden huipulta putoaa noinkin alas...:D
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom