- Liittynyt
- 9.3.2007
- Viestejä
- 2 846
Ouh Jeah!!1 2008 luistonesto helvettiin ja slicksit takas![Rock :rock: :rock:](/smilies/rock.gif)
![Rock :rock: :rock:](/smilies/rock.gif)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mistä tempasit ton että slicksit takas?Ouh Jeah!!1 2008 luistonesto helvettiin ja slicksit takas![]()
ei ainakaan tuosta linkistä sitä löytynyMistä tempasit ton että slicksit takas?
Löytyi kyllä; siellä oli related news kohdassa
http://www.autosport.com/news/report.php/id/57706
"The FIA has abandoned plans to make Formula One cars wider next year and ditched a move to slick tyres, according to the latest batch of rule changes."
Eli ei ihan takaisin.
Tähän kaikkeen ei voi todeta, kuin sen, että pitäs olla sellanen Formula sarja, jossa autoja ei rajoiteta käytännössä ollenkaan.
Säännöt auton suhteen vois olla:
-polttomoottori
-jotku rajat auton mittojen suhteen
-veto renkaiden kautta
-polttoaine kaikilla sama (tämä ei ole välttämätön)
Nähtäs, mihin nykytekniikalla pystytään, kun ei olis turhia sääntöjä. Ketäänhän ei kiinnosta turvallisuus tai muu tekopyhä lässytys.
Kallista peliähän toi olis talleille, mutta sou not.
Onkohan mahdollista, että joskus hamassa tulevaisuudessa äfykkösiä ajettaisiin Suomessa..?
Taitaapi Räikkönen voittaa myös Malesiassa. Ja mestaruuskin tältä kaudelta on melko todennäköinen.
Ei tule löytymään. Jos katsoo mitä näitten uusien ratojen tekeminen on maksanut, minne F1 on saatu niin business case Suomessa vaatisi jonkun Erkon harrastusmielessä laittamaan satoja miljoonia tiskiin ilman toivoakaan niiden saamisesta joskus takaisin.No tuohan on täysin selvää.
Kysymys haki sitä, että löytyykö Suomesta joskus rataa, joka täyttää nuo standardit.
missään ei ole rataa jolla noilla autoilla pystyis ajamaan jos yhtään turvallisuus kiinnostaa. pahiten tuossa kusee se että tolla menolla tallien kesken olisi niin radikaalit erot että kukaan ei jaksaisi seurata pitkään koko sarjaa. eikä olisi taloudellisesti kannattavaa. kieltämättä olisi mielenkiintoista nähdä mihin pystyttäisiin muttei valitettavasti onnistu nykymaailmassa.
on muuten yksi laji joka täyttää antamasi ehdot. DRAG RACING![]()
Vaikka jostain rahat löytyisikin niin Suomeen on kertakaikkisen mahdotonta toteuttaa tuollaista rataprojektia, koska rata pitää toteuttaa niin kauas asutuksesta ettei kukaan jaksa vääntäytyä paikalle katsomaan kisoja.
Jos nyky autot saa mutkissa sen 4 g:tä, niin tollanen auto vois saada jotain 6:n tai 7:n paikkeilla ja huiput radasta riippuen ehkä jotain 400 km/h tietämillä.
Eiks niillä ollu Tyrrellissä (?) joskus sellaiset erilliset puhaltimet, millä ne sai downforcen aika järkyttäväksi ?
Eli tekniikkaa kun sais käyttää vapaasti, niin luulen, että noi sivuttaiskiihtyvyydet vois olla aikamoisia, useakertaisia nykyisiin![]()
Maaefektiautot olis kovia vehkeitä venturi tunneleineen, jos sellaset pohjat sallittas. Alipainetta voi toki lisätä myös "imurilla":
Brabham-Alfa Romeo BT46B
EDIT: jos muistan oikein, niin tuo auto oli mukana yhdessä kisassa, ja arvatkaa voittiko :D
Oli ylivoimainen ja imuri kiellettiin heti kisan jälkeen.
Minkä suomalaisen kaupungiksi kutsuttavan paikan keskustasta 20km päässä on tarpeeksi tyhjää? Keimola kaatui naapurialueiden asukkaiden vastustukseen, Ahvenistolla on vuosikymmeniä riidelty rata-alueesta, jne.Onhan muuallakin ratoja jotka ovat asutuksesta kaukana, ja toisekseen kenellä jäisi kisamatka sen takia tekemättä että joutuu ajamaan 20km kaupungista poispäin?
Itse asiassa ei ole mitenkään järjettömän kallista tehdä auto, joka on paljon, paljon nopeampi kuin nykyisen F1 ajokit. Viimeiset 25 vuotta kaikki sääntömuutokset on tähdänneet autojen hidastamiseen etenkin mutkissa.Tottakai tajuan, että tossa ei olis mitään järkeä ja se vaatis vuosien suunnittelun ja varmaan miljardiluokan panostuksen, jos siitä autosta haluttas oikeasti niin nopea, kuin mahdollista.
Itse asiassa ei ole mitenkään järjettömän kallista tehdä auto, joka on paljon, paljon nopeampi kuin nykyisen F1 ajokit. Viimeiset 25 vuotta kaikki sääntömuutokset on tähdänneet autojen hidastamiseen etenkin mutkissa.
Kuten täällä jo todettiin niin helmat ja maaefekti-imuri (= ilmaiset) peliin ja konehuoneeseen joku muutaman tuhannen hp:n turbokone. Jos kerran joku pikkufirma Koenigsegg pystyy ottamaan katuautosta 1000 heppaa niin ei pitäisi olla ongelma. Luistonesto lienee hyvä idea ja liimasliksit myös että rakkineen saa liikkeelle. Loppu on sitten painon pudotusta mikä on helppoa kuin heinänteko jos koko vehje tehdään hiilikuidusta.
Ongelmana lienee kuskin etsiminen, sillä ihminen ei pysy tajuissaan saavutettavissa olevilla G-voimilla ja jos pysyy niin vehkeen laatuun pitää olla aika hyvin luottoa koska henki lähtee kerrasta jos peli karkaa käsistä.
Muistaakseni CART-sarjassa piti yksi ovaalikisa muutama vuosi takaperin perua kun kuskeilla pimeni silmissä uudella radalla. Siellä sentään kaikki ajavat samanlaisilla autoilla joten homma oli vain laskuvirhe auton suunnittelussa.