Formula1 - Kausi 2007

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pyranha
  • Aloitettu Aloitettu
Tuskin f1-kuskilla pitkään menisi tuon opettelussa vaikka tietyti onkin monta kertaa pidempi kuin normaalit radat. Ja mitä ennätykseen tulee niin luulisi että voisi formulallakin tuon ennätyksen nimiin ottaa vähän löysemminkin ajellessa, on ero sentään nopeudessa johonkin Radicaliin niin selvä. Lähinnä kiinnostaisi tietää miten nuo pomput vaikuttaa ajamiseen vai selviääkö niistä maavaraa nostamalla.

jos f1-toyota selviää helsingin mukulakivistä niin tuskin nordschleife tuottaa mitään vaikeuksia. ja eiköhän ainakin kaikki saksalaiset f1 kuskit osaa tuon radan ihan tarpeeksi hyvin että ne linjat sieltä löytyisi.
 
Olen joskus yrittänyt asiaa selvittää, mutta onko kellään mitään käsitystä, että mikä on kovin aika mitä Nordschleifella on ajettu (nyky versio, jos sitä on muuteltu ajanmittaan).

Eli siis Radicalhan on katulaillinen ja sillä on sen "sarjan" ennätys, mutta puhun nyt myös kilpa-autoista. Olen asiaa yrittänyt joskus selvitellä, mutta en muista löysinkö vastausta.

erkjetter: eihän ne helsingissä voinutkaan ajaa oikeestaan ollenkaan. Eikö ne lähinnä ajellu kävelyvauhtia ja huudattanut konetta?

Mutta tosiaan jos F1 tiimistä löytys vähän asennetta ja se järki jätettäs vähäksi aikaa kotiin, niin olis kyllä makeeta nähdä (videolla) kun F1 ränkii täysillä Nordschleifea. Eihän siinä järkeä ole, mutta tartteeko kaikessa olla?

PS: kyllähän sen tajuaa, miksi ne ei riskeeraa, mutta ketuttaa silti...
 
On ne F1 kuskit kovia jannuja :rolleyes: Voitteko kuvitella Kimin treenaavan kovinkaan kauheasti? Voin olla väärässä. Kyllähän hyvä kunto pitää olla ja niskalihakset rautaa.

http://www.formula1.com/race/news/5822/770.html

Toi kiinnostas mua aika suuresti, mutta selittävät jotain, että ei ole tarkotus yrittää ennätystä:

http://www.formula1.com/news/5821.html

Eiköhän Kimi treenaa melkoisen kovaa, voi olla rautaisessa kunnossa ilman Metal paitaa jossa on liian lyhyet hihat. Kokeilkaapas ajaa rataa autolla tai prätkällä niin näette kuin raskasta se on. Päihitin aina mua paremman pyörän ja varmaan paremman pyöränkin toisen kuskin huonon yleiskunnon takia.
 
At the same time, a bypass shortened the Nordschleife to 20,832 m (12.947 mi.), and with an additional small pit lane, this version was used for races in 1983, e.g. the 1000km Nürburgring endurance race, while construction work was going on nearby. In training for that race, the late Stefan Bellof set the all-time lap record for the 20.8 km Nordschleife in his Porsche 956, which is still unbeaten at 6:11.13, or over 200 km/h in average - partially due to the fact that no major racing has taken place there since 1984.

-Wikipedia
 
-Wikipedia

Missasin kokonaan kysymyksesi, olisin tuon muistanut kun asiaa pähkittiin eräällä simulaattoreihin keskittyvällä foorumilla. Samaisessa paikassa spekuloitiin myös F1 auton nappaavan tuosta vajaa 30s. pois.

GTR kakkosessa olen veivannut radan aikaan 6:31 550 maranellolla (gt) ja se on jo niin kahjoa tykitystä. Ei voi käsittää bellofin ennätysaikaa koppiautolla :eek:
 
Missasin kokonaan kysymyksesi, olisin tuon muistanut kun asiaa pähkittiin eräällä simulaattoreihin keskittyvällä foorumilla. Samaisessa paikassa spekuloitiin myös F1 auton nappaavan tuosta vajaa 30s. pois.

GTR kakkosessa olen veivannut radan aikaan 6:31 550 maranellolla ja se on jo niin kahjoa tykitystä. Ei voi käsittää bellofin ennätysaikaa koppiautolla :eek:

Eikös GTR:ssä se pohjoinen lenkki ole aika ankee mallinnus. Korkeet reunat/kanttarit ja kapea. Olen tainnut kokeilla kerran, mutta ei miellyttänyt (GTR1).

PS: Donington on kurko rata. Valitettavasti GTR 1 taitaa olla paljon parempi, kuin kakkonen (demon perusteella). Mutta ainahan voi pelata ykköstä...
 
Eikös GTR:ssä se pohjoinen lenkki ole aika ankee mallinnus. Korkeet reunat ja kapea. Olen tainnut kokeilla kerran, mutta ei miellyttänyt.

PS: Donington on kurko rata. Valitettavasti GTR 1 taitaa olla paljon parempi, kuin kakkonen (demon perusteella). Mutta ainahan voi pelata ykköstä...

Radasta löytyy 2 eri konversiota, gt legendsistä otetusta en pidä itsekään mutta racekingin alusta loppuun itse tekemä on todella hyvä.
Itse pidin gtr2:sen ajomallia hieman arcademaisena ykköseen nähden mutta ajan mittaan kyllä mieli muuttui. Lisäksi siihen löytyy napmod jossa auton säätöjen vaikutusta ajettavuuteen on lisätty.

Sorry vaan kaikille tämä offtopicci mutta kotisohvan kuskille ei oo muuta tarjolla ku nää simut :D
 
erkjetter: eihän ne helsingissä voinutkaan ajaa oikeestaan ollenkaan. Eikö ne lähinnä ajellu kävelyvauhtia ja huudattanut konetta?

joo varsin hitaasti kulki mutta meni kuitenkin. ja mitä kovempaa menee niin sitä tasaisempia ne pienet epätasaisuudet on.
 
joo varsin hitaasti kulki mutta meni kuitenkin. ja mitä kovempaa menee niin sitä tasaisempia ne pienet epätasaisuudet on.

Jep ja sitä heikompi pito koska jousitukselta vaaditaan aina vain nopeampaa toimintaa ja rengas matkustaa paljolti ilmassa irti pinnasta.
Samoin töyssyt heittävät nopeaa autoa kauemmas ennenkuin pito palaa. Ja sama pätee pohjalevyn kiinniottamiseen.

Varmasti siis pystyvät siellä ajamaan kohtalaista vauhtia mutta missään nimessä eivät lähellekään samaa vauhtia kuin huippukuntoisella radalla pystyisivät.

Toivottavasti lyövät autoon kunnolla kameroita ja julkaisevat hd tasoisen pätkän :kuola:
 
Alonso aiheutti pettymyksen faneilleen

"Formula ykkösten hallitseva maailmanmestari Fernando Alonso aiheutti karvaan pettymyksen kannattajilleen, jotka olivat matkustaneet Espanjasta Australian Melbournessa ajettuun F1-kauden avauskilpailuun.

Asturian maakunnan F1-kannattajien yhdistyksen puheenjohtaja Manuel Rodriguez kertoi espanjalaisen RAC1-radioaseman haastattelussa, ettei Alonso huomioinut lainkaan 17 fanin ryhmää, joka oli tehnyt 18 000 kilometrin matkan Melbourneen espanjalaiskuskin kotiseuduilta. Rodriguez kuvaili idolinsa käytöstä "paskamaiseksi".

- Pyysimme vain yhtä valokuvaa, mutta hän katsoi meitä tylysti ja vastasi ei. Koko formula ykkösten kerma huomioi meidät, paitsi hän. Kävimme syömässä Lewis Hamiltonin kanssa, otimme itsestämme kuvia Kimi Räikkösen kanssa ja jopa Bernie Ecclestone, yksi maailman vaikutusvaltaisimmista ihmisistä, omisti meille 20 minuuttia, Rodriguez purnasi.

Rodriguez kertoi kuitenkin, että hän on jo antanut tapahtuneen anteeksi Alonsolle ja aikoo matkustaa espanjalaismestarin tueksi myös seuraavaan osakilpailuun Malesiaan.

- Ehkä hänellä oli vain huono päivä, niin kuin kaikilla joskus. Jatkamme hänen tukemistaan, ja kaikkein tärkeintä on, ettei hän petä odotuksiamme radalla, Rodriguez sanoi El Mundo Deportivo –lehdelle.

(MTV3)"


Liekö oviedon ihmisapinalla noussut kura päähän :lol2:
 

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
"Formula ykkösten hallitseva maailmanmestari Fernando Alonso aiheutti karvaan pettymyksen kannattajilleen,

Koko formula ykkösten kerma huomioi meidät, paitsi hän. Kävimme syömässä Lewis Hamiltonin kanssa, otimme itsestämme kuvia Kimi Räikkösen kanssa ja jopa Bernie Ecclestone, yksi maailman vaikutusvaltaisimmista ihmisistä, omisti meille 20 minuuttia, Rodriguez purnasi.

Eikö tuossa ole jo varsin hyvät kokemukset yhdelle fanijoukolle? Varmaan olisi pitänyt vielä päästä ajamaan oviedon apinan autolla ja vaimollakin :jahas:


Ja asiaan:
Ferrari vaihtaa Räikkösen autoon moottorin?
27.3.2007 14:00

Kimi Räikkönen joutui hidastamaan vauhtiaan Australian F1-kisan lopussa, kun hänen Ferrarinsa moottorissa havaittiin vesivuoto. Suomalaiskuljettaja ajoi kisan lopussa moottoria säästellen, mutta otti silti kauden avauskisassa voiton.

Tällä kaudella yhdellä moottorilla pitää ajaa kaksi kilpailua. Malesian helteisessä kelissä ja Sepangin radan pitkillä suorilla moottorit joutuvat koville. Ferrari joutuukin arvioimaan, kestääkö Räikkösen käyttämä moottori koko kisan rasituksen vai vaihdetaanko moottori ennen 7. huhtikuuta ajettavaa aika-ajoa.

Mikäli moottori joudutaan vaihtamaan, kuljettajaa rangaistaan kymmenen sijan pudotuksella lähtöruudukossa. Ferrari-tallissa ei ole vielä päätetty, vaihdetaanko Räikkösen autoon uusi moottori.

- Päätämme asian ensi viikolla. Sitä ennen tutkimme tilanteen tarkasti, Ferrarin tiedottaja sanoi Autosportille.

Ainakin tulisi nähtäväksi ohituksia jos moottori vaihdetaan. Melkeinpä jopa toivon näin tapahtuvan. Luotan Räkään kuitenkin sen verran, että se klaaraisi silti ykköspallin vaikka olisi 25 rusperkkiä ja koulthaarttia edessä poukkoilemassa.
 
Toivottavasti tekee näin, tuli nimittäin ostettua liput Sepangiin. No, toivottavasti saa edes pari kivaa kuvaa niin kannatti maksaa :D
 
No käytännössähän Räkä lähtis ruudusta 11 tai 12, vaikka moottori vaihdettaskin (paitsi, jos Kimi lähtee tosi raskaalla autolla liikkeelle ja siis myös viimeiseen aika-ajoon). Tuolta Räikkönen nousee "varmasti" 4 parhaan joukkoon, mahdollisesti jopa toiseksi.
 
Tunnustan olevani hieman kateellinen :D

En usko mclarenin saavan kiinni ferrarin vauhtia missään vaiheessa joten luotettavuuteen pitää panostaa. Se varmaan ohjaa päätöstä moottorin vaihdosta.

0 pisteen kisoja ei saa tulla ainakaan alkukaudella ainakaan useampaa, mukavaan johtoon pääseminen tarkoittaa vastustajien hätääntymistä ja heidän pakottamistaan entistä suurempiin riskeihin.
 
Eiköhän se Ferrarin kone kestä toisen kisan putkeen pintakaasulla ajelua. Ja jos ei kestä niin motti vaihtoon ja pallille Lonson ohi vaikka jonon hänniltä.
 
Pöh, eikä posahda. Räkä ajelee taas ylivoimaisen voiton ja lähtee laulamaan karaokea.
 
Unofficial Tuesday times from Sepang:
1. Robert Kubica, BMW Sauber, 1:36.187
2. Kimi Raikkonen, Ferrari, 1:36.302
3. Alexander Wurz, Williams, 1:36.334
4. Rubens Barrichello, Honda, 1:36.826
5. Pedro de la Rosa, McLaren, 1:37.106
6. Franck Montagny, Toyota, 1:37.267
7. Takuma Sato, Super Aguri, 1:37.389
8. David Coulthard, Red Bull, 1:37.609
9. Nelson Piquet Jr, Renault, 1:38.199
10. Scott Speed, Toro Rosso, 1:38.503
 
Jeps, eipä paljoa harmittaisi jos moottori vaihdetaan. Kaipa ferrarinkin torpassa ymmärretään, että tuolla radalla on tavallista helpompi ohittaa eikä kannata riskillä lähteä piiputtavalla motilla.

Eikös Räikkönen Sepangissa noussut joskus takarivistä kärkeen ja menetti voittonsa täpärästi pikku lipsahdukseen? Ei muuta kuin 11. ruudusta toiseksi ja "tallimääräyksellä" Massan ohi ykköseksi...pakittaen :whip:
 
Jeps, eipä paljoa harmittaisi jos moottori vaihdetaan. Kaipa ferrarinkin torpassa ymmärretään, että tuolla radalla on tavallista helpompi ohittaa eikä kannata riskillä lähteä piiputtavalla motilla.

Eikös Räikkönen Sepangissa noussut joskus takarivistä kärkeen ja menetti voittonsa täpärästi pikku lipsahdukseen? Ei muuta kuin 11. ruudusta toiseksi ja "tallimääräyksellä" Massan ohi ykköseksi...pakittaen :whip:

Voi olla aika vaikeeta käytännössä, mutta olis aika makeeta, kun Räkä menis ihmisapinasta ja Massasta ohi ajamalla, lähdettyään 11. ruudusta :kuola:

Vois siinä vastustajilta mennä vähän fiilikset. Massan voittaminen olis kyllä todellisuudessa hyvin vaikeeta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom